|   15:07:40
דלג
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

בשולי הכותרות

על מדינת חלם ואויביה תופעת העיתונאים חסרי האידיאולוגיה שמצטרפים למפלגות חסרות המצע הדת המשקמת אסירים ועוד
02/01/2009  |   ציפי לידר   |   מאמרים   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות

מדינת חלם

בימים אלה עולה ההצגה 'הרשלה בחלם' על בימות התיאטרון. אולם רק במדינת חֶלֶם, שבה המציאות עולה על כל דמיון, מכהן בממשלת ישראל שר ערבי, אשר בניגוד להצהרתו הרשמית, אינו מביע אמונים לה ולקווי מדיניותה. יתרה מזו, רק במדינת חלם חבר כנסת ערבי לשעבר, עזמי בשארה, החשוד בריגול נגד מדינת ישראל, ובעריכת מסעי הסתה נגדה במדינות ערב, מקבל "פרס" ממנה בדמות משכורת פרלמנטרית שמנה. כמו-כן רק במדינת חלם משפחות מחבלים מקבלות קיצבת ביטוח לאומי כתגמול על הפיגועים.

ורק במדינת חלם ארגון 'בצלם' והשמאל הקיצוני מפגינים סולידאריות בעד האויב, ולעולם לא בעד קרבנות הטרור היהודי בני עמם. לא פחות תמוהה היא תמיכת הערבים הישראלים בפלשתינים, המפַגעים גם בהם, כפי שהוכח בבירור במלחמה הפעם ובמלחמת לבנון השנייה. עובדה היא שהיישוב הבדואי רהט הוכרז אף הוא כמרחב מוגן בעקבות המלחמה.

נותר רק לקוות, שהכנסת החדשה תרים את הכפפה ותפסיק לאלתר את מצעד האיוולת של החוק הישראלי התומך באזרחים אויבים.


חַ"כ נולד

אנשי תקשורת מציינים את העובדה כי המעבר של עיתונאים לפוליטיקה, המאפיין את מערכת הבחירות הנוכחית, אינו תופעה חדשה. היא הייתה קיימת החל מהרצל, חוזה המדינה, דרך הנשיאים שזר ובן- צבי, ועד לטומי לפיד ושלי יחימוביץ.

עם כל הכבוד, דומני כי קיים הבדל יסודי בין מערכות בחירות קודמות לבחירות הפעם. בעבר המדינאים, שהיו גם עיתונאים, היו אנשי אידיאולוגיה, שטובת המדינה והאינטרס הציבורי עמדו לנגד עיניהם, והם תרמו אפוא מניסיונם בשני התחומים למען מטרה נעלה זו. דומני שיוסי שריד הוא אולי המוהיקני האחרון בנושא.

לעומת זאת, המפלגות הפעם, החפות מכל אידיאולוגיה, ואשר איכזבו את ציבור הבוחרים, כדי להפוך לאטרקטיביות ולמשוך מצביעים בוחרות בכוכבי תקשורת כעלי תאנה לכסות על מצען הדל. הבחירות, בדומה לתחומים רבים אחרים בכפר הגלובלי, הפכו לקמפיין שיווקי ומנוהלות בסגנון 'כוכב נולד'. מכאן הריכוז הגבוה חסר התקדים של עיתונאים בפוליטיקה, המשמשים שחקני רכש למפלגות השונות.

אין ספק שהתקשורת מפסידה עיתונאים מוכשרים, דוגמת אורבך, רייכר ובן- סימון. ימים יגידו אם יצליחו גם בפוליטיקה.

לעומת זאת, לאחר שהתנועה הדתית-לאומית הפסידה בבחירות הקודמות את הפרלמנטר הוותיק והמוכשר, שאול יהלום, היא נפרדת בגלגולה הפעם במפלגת הבית היהודי, משתי דמויות בולטות בתנועה - חברי הכנסת יצחק לוי ובני אלון, אשר מֵעֵבֶר לתרומתם לרעיון ארץ ישראל השלמה, הצטיינו כחברי כנסת פעילים, מתונים ובלתי מתלהמים, אשר שמרו על יחסים נאותים עם כל חברי הבית מכל גוני הקשת הפוליטית. זאת לטובת טירונים חדשים בתנועת הבית היהודי.

אם פרישתם תהיה סופית יהיה זה הפסד מוחץ לא רק לתנועות הימין ולתנועה הדתית, אלא לכנסת בכללה.

ולקינוח - האם הכנסת, שהפכה להצגה הכי טובה בעיר, חסרה כוכב חדש בדמות הסטנדאפיסט גיל קופטש (גירסת בא-גד המחודשת), יו"ר תנועת עלה ירוק?


הזכות לא לשדר

ידיעה שהופיעה לאחרונה בעיתונות, מצביעה על כך כי שיעור המתאבדים גבוה אף משיעור הרוגי תאונות הדרכים. אין ספק מדובר בתופעה מדאיגה המחייבת טיפול בדרכי מניעה. לא די בזיהוי אותות מצוקה, פתיחות והידברות בין מחנכים לתלמידים ובין הורים לילדיהם, אלא העיקר הוא חינוך לקדושת החיים ומתן משמעות להם. על האינטרנט והטלוויזיה לשמש מכשירים חינוכיים הנרתמים להתמודדות עם התופעה.

למרבה הצער, מופעי ההתאבדות בשידור חי של צעיר שחור ושל חולה סופני שפורסמו לאחרונה באינטרנט ובטלוויזיה, הפכו את האקט הקטלני לכלי בידורי, התורם להגברת התופעה ולזילות החיים בכלל.

אם בעבר התפקיד הקלאסי של רופא היה לרפא חולים ולהציל את חייהם, הרי בשנים האחרונות עלו לכותרות 'דוקטור מוות' והמרפאה בשוויץ, שתפקידם להמית חולים המעוניינים להתאבד. זאת תוך שימוש במילים אלגנטיות של 'המתת חסד', למרות שבמציאות אין חיה כזאת.

העובדה שפרופ' גבי ויימן, מרצה בכיר לתקשורת ובעל השפעה על עיצוב דעת הקהל, מעודד את החשיפה הטלוויזיונית בנושא ורואה בה שליחות ומבחן של כבוד, אפוא אומרת דרשני.


דרושה מורה לחיים

המורה לאזרחות שגידלה סמים בביתה, כפי שהופיע בעיתונות, מצביעה על הסתירה המובהקת בין המקצוע, האמור לחנך את התלמידים לחיי אזרחות טובה, לבין המודל האישי השלילי. היא מזכירה את האנקדוטה על סוקרטס, הפילוסוף היווני הנודע שהטיף לחיי מוסר, אולם כשנתפס על חם במעידתו הצהיר: "עכשיו אני סוקרטס האדם ולא הפילוסוף".

לעומת זאת, כל הכבוד לגנים הירוקים השמים דגש על מיחזור ושימור הסביבה כבר מהגיל הרך, זאת תוך פיתוח מוּדעוּת סביבתית ויישומה במציאות ובחיי הקהילה. הם, אכן ראויים לתואר גנים (תרתי משמע) לכל החיים.


חרדים לנפש

הפנייה לעזרה נפשית במגזר החרדי נובעת לא רק מהפתיחות, המאפיינת אותו בשנים האחרונות, אלא גם מפתיחתן של מרפאות חרדיות המעסיקות פסיכולוגים ויועצים חרדים. העובדה שהטיפול הוא בהתאם לעקרונות ההלכה והשקפת היהדות, בניגוד לטיפול הפסיכולוגי במגזר הכללי, עודדה את הפנייה לטיפול ואת אישור הרבנים לכך. מלבד זאת, נפתחו בעשור האחרון מוסדות חרדיים לחינוך מיוחד, הוסטלים לנפגעי נפש ומרכזים לייעוץ נישואין, לאימון (קואוצ'ינג) ולהעצמה אישית. הטיפול הנפשי אינו עוד טאבו, או בגדר תופעה מסתורית המטואטאת מתחת לשטיח, אלא הפרעה שיש להתמודד עימה בעזרה מקצועית. גם החשש מפני פגיעה בשידוך של בן משפחה הוא פחות רלוונטי בפנייה לטיפול.

ריבוי אנשי מקצוע חרדים בתחום בריאות הנפש התאפשר הן הודות לפתיחת המכללות החרדיות הנפרדות לגברים ולנשים, והן הודות לבעלי התשובה הרבים העוסקים בתחום זה. אין ספק שהחברה החרדית עברה מהפך ניכר בתחום הטיפול הפסיכולוגי כמו בתחומים אחרים. אולי ניתן לכנות את התופעה בשם דתירפיה.


הדת המשקמת

לאחרונה הכיפה עלתה לכותרות כ'סמל המסחרי' של האסירים בבית המשפט, אשר נועדה להרשים את השופטים. מנגד ראוי להצביע על הממצא המרשים, כי 90 אחוז מהחוזרים בתשובה בכלא אינם חוזרים לחיי פשע וכי הדת הוּכחה כאמצעי השיקום היעיל והאפקטיבי ביותר. זו אומנם ידיעה חיובית, שבדרך כלל אינה אייטם בעיתונות - בניגוד לחדשות השליליות - ומה עוד שהיא נוגעת לחזרה בתשובה, אשר משום מה מעוררת אנטגוניזם בציבור (אולי מסיבות דוספוביות). אולם, מֵעֵבֶר לשיקולי רייטינג, דומני כי ידיעה זו ראויה להבלטה רבה ולכותרת בפני עצמה. זאת במיוחד לאור העובדה העגומה, כפי שמצביעים נתוני השב"ס, שרוב העבריינים האחרים עִם שחרורם שבים לזרועות הפשע ולחיי עבריינות.


המפַגעים כהניסטים

בכתבה נרחבת במקומון ירושלמי צויין כי המגמה בבירה מוכת הפיגועים התהפכה, וכי הפיגועים הלאומניים במערב העיר מתבצעים על-ידי יהודים. ולא היא. גם אם מדובר ב20 מפַגעים יהודים, שהיו לאחרונה, עדיין מדובר במקרים בודדים יחסית, לעומת התנועה החופשית של הערבים בעיר. אי אפשר להתעלם מהתנועה המוגבלת של יהודים באזורים ערביים והסכנה המתמדת שהם נתונים בה מפני פיגועים חבלניים אפילו במערב העיר וברחבי המדינה כולה, בתוך גבולות הקו הירוק, כפי שמעידה השמירה הביטחונית הצמודה לכל מבני ציבור, מוסדות חינוך, משרדים, בתי קפה ותחבורה ציבורית.

יתר על כן, בניגוד לחזותם החיצונית, המפַגעים אינם חרדים מהזן המוּכר. מדובר במגזר ספציפי מאוד, ימני קיצוני, הנמנה עם חסידי 'הרעיון היהודי' מבית מדרשם של הכהניסטים, והם אכן ציוֹנים נלהבים. הגישה שלהם היא שהערבים הם אויבי העם היהודי המבקשים להשמידו, ועל כן יש לפגוע בהם ללא הבחנה, כשם שהם רוצחים יהודים חפים מפשע.

השאיפה הנלהבת לשנות מגמות למען הרייטינג, שלא פעם העיתונות חוטאת בה, אין בכוחה לשנות את העוּבדות ולחטוא לדִיוּקן.

תאריך:  02/01/2009   |   עודכן:  02/01/2009
ציפי לידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בשולי הכותרות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לח
3/01/09 09:53
פורום: בחירות לכנסת 18 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כינוס הפגרה המיוחד השבוע שעסק במתרחש בדרום, היה דוגמא קלאסית ל"איך מדברים על זה בלי לדבר על זה". הכוונה כמובן לבחירות, ניגוח פוליטי, צבירת נקודות בדעת הקהל, הטיית סדר היום וכיוצא באלו ענייני בחירות מובהקים. אומנם נכון הדבר שישיבת הפגרה המיוחדת נקבעה הרבה קודם שנפתחה המערכה בדרום ונועדה בעצם להתריע מפני המצב הביטחוני המדרדר (נו... בחירות בקיצור), עניין לא ממש רלוונטי כשצה"ל הולם בכח רב בחמאס, מה גם שמאוד לא נעים להתפס כמישהו ש"מתעסק בפוליטיקה בשעה שלוחמי צה"ל והאזרחים בדרום מחרפים נפשם"; אבל למרות הקשיים, על הזדמנות כזו לא מוותרים. לדיון שבנוי בדרך כלל במתכונת סיעתית, טרחו, באו וגם נאמו נציגי כל הסיעות בכנסת. אפילו ח"כ אלחנן גלזר וסיעתו הקיקיונית (שכוללת רק אותו) נטל את מנת הנאום המגיעה לו.
02/01/2009  |  חגי סרי לוי  |   מאמרים
חגיגה צבעונית
02/01/2009  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
התקשורת הישראלית מסייעת רבות בהשחרת פניהן של דמויות ציבוריות, לעיתים מתוך אינטרסים פוליטיים, לעתים מתוך חשבונות קטנוניים ולעיתים, מתוך אובייקטיביות.
02/01/2009  |  רות פורסטר  |   מאמרים
התנהלות מבצע "עופרת יצוקה" העלה בפניי זיכרונות ממלחמת לבנון השנייה. הפצצות חיל האוויר מחד-גיסא וכל נפילה של רקטת קסאם או קטיושה (בשמה החדש והמפחיד יותר - טיל גראד) מאידך-גיסא החזירו אותי שנתיים לאחור וכך גם הדיונים האין סופיים בתקשורת לגבי פעולה קרקעית ומונחים נוספים היוצאים ללא הרף מגרונותיהם של הפרשנים השונים (המתודרכים על-ידי מקבלי ההחלטות ברמות השונות) כמו "קביעת תג מחיר", "הציבור בעזה ילחץ על החמאס", או "מסתמן כי האויב בפאניקה ומאבד את יכולתו לשלוט".
02/01/2009  |  יורם דורי  |   מאמרים
ארנון פרשקובסקי אינו חושש ממיתון בענף הנדל"ן. היזם והקבלן הוותיק מתחיל בימים אלו לבנות מאות דירות בשלושה פרויקטים חדשים. הוא מאמין, שתמיד יהיה ביקוש לדירות באיכות גבוהה, באזור המרכז. בכך הוא ממשיך להתבסס על אסטרטגיה, המנחה אותו זה שנים רבות. השנה, כך הוא מתכנן, יתחיל לבנות 550 דירות, וזה הרבה מאוד לעומת מה שקורה עכשיו בענף. הוא גם מקווה, שהעסקים יהיו רווחיים.
02/01/2009  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות לכנסת 18  /  מי ומי  
כשהתותחים רועמים: לבני בחוג-בית פוליטי  /  עידן יוסף
מודעות יוזמת ז'נבה אינן 'תעמולה אסורה'  /  רותי אברהם
בית הדפוס א. לוין אפשטיין זכה במכרז לבחירות  /  תמר שוורץ
מוסר עכשיו  /  ד"ר רון בריימן
לבני וברק ממשיכים בקמפיין  /  סטייסי גרדנר
ציפורה נחמדת  /  אתי בורשטין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
עפר דרורי
עפר דרורי
הספר הכתוב יוצא מן הכלל חושף את פעילותו של אלון כמנהיג צבאי במלחמת העצמאות, ומפרט קרבות בהם אלון שינה את פני המערכה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il