|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

המועד החדש - אוקטובר 2021

"בעזרת השם, נסיים את הקו האדום <br>ב-2021, ובלבד שיהיה שקט תעשייתי"

חברי ועדת הכספים הביעו אופטימיות בעניין עתיד הרכבת הקלה בת"א נוכח החלפת הנהלת החברה נדחתה בקשת ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל שלא להקצות כספים עד שהדוחות הכספיים יוצגו
07/04/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
שלט המודיע על עבודות הרכבת הקלה היום בבני ברק

מופע מביך
אפילו לא חבר כנסת אחד לרפואה היה בוועדת הכספים במיצג הליטוף של הח"כים לחברת נת"ע. לא נשמעה מהם שם מילת ביקורת, ומתברר שנבחרי הציבור שלנו שכחו את תפקידם העיקרי – לשמש כרשות מפקחת ולדרוש הסברים מדוע לא תוקנו ליקויים בעבודת נת"ע עליהם הצביעו מבקר המדינה ודוחות ביקורת נוספים.

מסוממים ממתק השפתיים של יו"ר נת"ע הסכימו הח"כים לתת לו "שקט תעשייתי" כפי שביקש, משל היינו מדינה בולשביקית. אותו שקט תעשייתי מצד הרשות המפקחת גרם בשנים האחרונות ללא מעט כשלים ולשפיכת כספי ציבור בתחומי תשתיות התחבורה בישראל. אם הייתה הכנסת מתעוררת בזמן, לא היינו רואים אלפי עמודים מרוחים בביקורת של משרד מבקר המדינה על אופן התנהלות משרד התחבורה ומשרד האוצר בעניין.

קשה להישאר אדיש למשמע דברי הקלס המלוקקים שהושמעו בדיון, תוך החמצת הזדמנות לאתגר את החברה ולברר לאן באמת מועדות פניה של נת"ע. יכול להיות שחברי הכנסת הסתנוורו מהיקף הביצוע כביכול ויש ללמד עליהם זכות ולתלות זאת בחוסר הבנה בסיסית.

בדיוק לחלל הזה נכנסת העיתונות. News1 יעשה שיעורי בית עבור חברי ועדת הכספים, וכשירות לציבור יתן להם רקע וכלים כדי להבין מה מציגים להם, כדי לדעת את השאלות הנכונות ולדרוש את מה שצריך לדרוש כדי שהפרויקט יצליח. גם אם יבחרו הח"כים להתעלם ממה שנציג בפניהם, הם לא יוכלו לומר שידיהם נקיות מהמחדלים העתידיים.

כפי שהדברים נראים היום, הלקחים טרם נלמדו והסעת ההמונים בגוש-דן ובפרט הקו האדום, ינחלו כישלון קולוסאלי אם לא יבוצעו שינויים מהותיים בהסעת ההמונים בגוש-דן. בתקופה הקרובה תתפרסם ב-News1 סדרת מאמרים שתשפוך אור על הפרויקט המתהווה. המשך יבוא.
▪ עידן יוסף

בתום דיון מיוחד שזימן יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) עקב מה שנראה כ"כסף גדול, מיליארדים, שירדו לטמיון, בהתנהלות של חברת נת"ע" (נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ), יצאה (יום ב', 7.4.14) ההנהלה החדשה של החברה בראשות היו"ר אלכס ויז'ניצר ובניהול המנכ"ל יהודה בר-און, שייכנס לתפקיד אחרי פסח, מחוזקת ואף קיבלה הודעת תמיכה מיו"ר הוועדה סלומינסקי, כי יתמוך בחברה "על-מנת להבטיח שפרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן יקרום עור וגידים לא יאוחר מ-2021".

חברי הכנסת, גם מהאופוזיציה, החמיאו לנת"ע על תפקודה, ציינו שההנהלה החדשה תפתח דף חדש אולם נמנעו מלעסוק באופן בו אמורה ההנהלה החדשה לתקן את ליקויי העבר כפי שאלה הופיעו בדוחות מבקר המדינה ובדוחות ביקורת קודמים.


היו"ר ויז'ניצר אמר בדיון: "הפרויקט כולו במטרופולין ת"א עומד על כ-100 מיליארד שקלים. מדובר בפרויקט חסר תקדים, הגדול והמורכב שנעשה אי-פעם בישראל. לביצועו אנו עושים שימוש בידע קיים מחו"ל ולא מבזבזים זמן על לימוד מאפס. הביצוע מחייב שינוים אדירים בתשתית וזה גרם לעיכובים, כעת הנהלה חדשה. החברה עושה רה-ארגון, מנגנון אופרטיבי, לא גדול, הרוב במיקור-חוץ, אנחנו נעסוק יותר בהבטחת איכות. מלווה את הפרויקט אדם שבא מחברה בינלאומית עם ניסיון שב-35 שנה אחרונות עסק ב-Under-Ground או ברכבת קלה. אנחנו לא צריכים לבנות ידע אלא להשתמש בידע קיים ולבנות בעתיד".

נוכח הביקורת על ההתנהלות המופקרת של נת"ע עד כה, הודיע ויז'ניצר כי "אנחנו לא נשארים במגדלי עזריאלי. סולם המשכורות בבקרה של הממונה על השכר וגם רשות החברות. הלוואי והמשכורות היו יותר גבוהות".

באשר לסיום הצפוי של הקו האדום, אמר ויז'ניצר: "נסיים אותו ב-2021, בעזרת השם, ובלבד שיהיה שקט תעשייתי". מנהל הקו האדום בחברת נת"ע, טוני בורצ'ל, אמר כי "מעולם לא נכנס לפרויקט שעשו בו הכנה כה טובה ויסודית, כפי שעושה חברת נת"ע בפינוי תשתיות בקו האדום". בורצ'ל התחייב כי הקו מפתח תקוה לבת ים, חציו תת-קרקעי, יתחיל לפעול באוקטובר 2021.

סלומינסקי הפליג בשבחי נת"ע: "עניין הרכבת הקלה בת"א החל עוד לפני הרכבת הקלה בירושלים והמדינה השקיעה כבר 2.5 מיליארד ש"ח ודבר לא התקדם. היו תוכניות, התחלפו הנהלות והכל עומד במקום. פשוט בזבוז של כספי ציבור. וזה כשמדובר בקו הראשון שאף לא יביא יותר מדי תועלת. רק לחשוב שאם בדיוני התקציב היו לנו בצד עוד 2.5 מיליארד ש"ח, כמה גזירות על הציבור היינו מונעים? עכשיו סוף כל סוף, נבחר צוות שאולי יצליח להתניע את המהלך הזה, רק שאני מניח שהעלויות תהיינה הרבה יותר גבוהות וכמובן שגם הזמנים יהיו אחרים לחלוטין. בכל-אופן רוב הכסף עד היום ירד לטמיון". בתום הסקירה של ויז'ניצר, הודיע סלומינסקי כאמור, כי יתמוך בחברה.

היחידה להשמיע דעה אחרת הייתה טובה אבן-חן, נציגת ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל. "אין שום צורך לשכנע אותנו שנחוצה תחבורה ציבורית", אמרה, "אבל לא רוצים את זה בצורה לא ראויה. אני תמהה: זומן כאן דוח מטעם יחידת המחקר של הכנסת, איש מחברי הכנסת לא מעלעל בו ולא שואל שאלה מתוכו? ארגון כל כך משומן שמעולם לא עשה תוכניות כאלה? זה מרגיש כמו פרויקט הלביא שבו הכל סודי. זה לא צריך להיות סוס דוהר, אפשר לעשות עצירה מתודית ולא להקצות כספים עד שהדוחות הכספיים יוגשו ושתהיה שקיפות מלאה ובדיקה מקיפה של מבקר המדינה". דבריה שוסעו בידי הנוכחים, וויז'ניצר אמר כי הדוחות הכספיים לשנים 2012-2011 עברו את כל הבקרות ויאושרו ב...ישיבת הדירקטוריון הקרובה. לדבריו, הכל פתוח וכל ארגון מוזמן להגיע ולקבל הסבר.

אבן-חן גם קראה לשר האוצר יאיר לפיד שלא לחתום על מינויו של יהודה בר-און לתפקיד מנכ"ל נת"ע, משום שלדבריה כמה דוחות מבקר המדינה קבעו שכשל. קרן טרנר, סמנכ"ל במשרד התחבורה, התפרצה לדבריה ואמרה כי בר-און הוא מעולה וכי הוא וויז'ניצר הם אנשים ראויים ומנוסים. לדבריה, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל צריך לעסוק במה שהוא מבין בו, תחבורה ציבורית, ולא בטוהר מידות. היא הוסיפה כי יש חברת בקרה בינלאומית וחברת בקרת תקציבים על נת"ע, ו"אני לא מקנאה באלכס וביהודה על כמות הבקרות". ח"כ יצחק כהן (שס) הציע בציניות לאבן-חן להתלונן בבית משפט.

אושר מינוי בר-און למנכ"ל

כמה שעות אחרי הדיון, אישר דירקטוריון נת"ע את מינויו של יהודה בר-און למנכ"ל. בר-און (54), שימש שבעבר כמנכ"ל חברת דן, מנכ"ל נתיבי איילון, ומשנה למנכ"ל מע"צ. החמיא לו ויז'ניתר שאמר: "אני שמח שאיש עתיר ניסיון בתחום התשתיות התחבורתיות והתחבורה הציבורית כמו יהודה בר-און נבחר להוביל את הפרויקט הלאומי המורכב והמסובך של הקמת הרכבת הקלה בגוש-דן. אני בטוח שבהובלתו של בר-און ובדחיפתו של שר התחבורה, ישראל כ"ץ נוכל לשנות את המטרופולין מקצה לקצה ולהציב אותו בשורה אחת עם מטרופולינים גדולים אחרים בעולם. הפרויקט הענק הזה, שבעצמו מורכב מהרבה פרויקטים גדולים, ישפיע, לכשיסתיים, על כל תחומי חיינו. כאשר יתחילו העבודות, בסוף השנה, צפויה תקופה לא קלה לתושבים, אך בסופה מהפכה של ממש: בתחבורה, בכלכלה, בנדל"ן, בתעסוקה, באיכות הסביבה ובתחומים רבים נוספים".

במכתב משותף לארגוני הנוסעים בתחבורה הציבורית, שנשלח לשרי התחבורה והאוצר, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וליו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, השופט (בדימוס) שלום ברנר, נכתב כי על-רקע התמיהות הרבות העולות לנוכח ההחלטה למנות את בר-און חרף הנסיבות המתוארות בדוחות מבקר המדינה, יש לפרסם לציבור לאלתר את מלוא הנימוקים להחלטה לרבות הסיבות שבגינן הוחלט להתעלם מהרקורד הבעייתי של בר-און וכן להציג בשקיפות מלאה את שאר המועמדים שנבחנו במסגרת ההליך.
ניתוח פעילותה של חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירונית בע"מ) ומיזם הרכבת הקלה בגוש-דן / מסמך
מסמך זה של המחלקה לפיקוח תקציבי עוסק בנושא מצבה של חבת נת"ע. המסמך כולל רקע על החברה, נתונים פיננסיים ונתונים על מיזם הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. (10 עמ')

תאריך:  07/04/2014   |   עודכן:  08/04/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אגד   אגד תעבורה   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמיר אסרף / Amir Asraf   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דן / Dan   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה וינשטיין   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוחמד ברכה   מטרופולין /  Metropoline   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלום ברנר   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"בעזרת השם, נסיים את הקו האדום ב-2021, ובלבד שיהיה שקט תעשייתי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ראיס-פוטין-טיל400
7/04/14 22:42
2
משה לבל-כפר סבא
7/04/14 22:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
בתום ישיבה סוערת וארוכה במיוחד, אישרה (יום ב', 24.3.14) ועדת הכספים העברת "עודפים מחויבים" בהיקף של 10 מיליארד ש"ח משנת הכספים 2013 ל-2014. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, הסביר כי "מדובר בנושאים שאושרו בתקציב לשנת 2013, משרדים נכנסו להתחייבויות, למשל על ביצוע כביש, דבר שמתבצע שנתיים-שלוש והתקציב מחולק ל-3 שנים. את התקציב הראשוני מוציאים בשנת תקציב אחת ואת היתרה מוציאים בשנה או בשנים שלאחר-מכן ובכל מעבר משנה לשנה, הדבר דורש את אישור ועדת הכספים. זה נקרא "עודפים מחויבים". בשבוע הבא, צפויה ועדת הכספים לאשר העברת עוד 'עודפים מחויבים' בהיקף 703 מיליון ש"ח למשרד ראש הממשלה, שבתוכם 177 מיליון ש"ח לחטיבה להתיישבות.
24/03/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 24.3.14) תוכנית מיוחדת לסיוע ליצואנים, במסגרת המאמצים להגדיל את הייצוא של ישראל למדינות מתפתחות, בעיקר סין ושאר מדינות דרום מזרח אסיה. ב-2015: הרחבת ערבות המדינה לייצוא למדינות אלו ב-500 מיליון דולר וב-2016 הרחבה נוספת של 300 מיליון דולר.
24/03/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התאמת יצירות, ביצועים ושידורים לאנשים עם מוגבלות (תיקוני חקיקה), התשע"ד-2014, של ח"כ אילן גילאון. ההצעה נידונה בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה).
20/03/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
"איך מונעים ראיון עם נפגעת תקיפה מינית בת 7?", שאלה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ עליזה לביא בדיון (יום ד', 19.3.14) על הקוד האתי בנושא אלימות מינית בתקשורת. "בעקבות דיון קודם בוועדה התפתח דיאלוג והחלטנו לקבוע יחד עם גופי התקשורת קוד אתי ממקום של דיאלוג. ללמוד מטעויות שנעשו ומחולשות קיימות. כי שוב ושוב נחצים קווים אדומים. האם אין ברירה אלא להחזיר את הכדור למחוקק? אולי ערנות ונחישות מרכזי הסיוע אינם מספיקים? הילדים הם הילדים של כולנו. המרחב הציבורי צריך להיות נקי ומתוקן. הקוד שמוגש לנו נכתב על-ידי שותפים רבים ומתפקידנו עכשיו לוודא שהוא יאומץ על-ידי כל הגורמים בשטח".
20/03/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
משרד החינוך הנחה את כל בתי הספר לבצע בדיקות קרינה בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה. בגני ילדים ובחטיבה הצעירה נאסר השימוש ברשתות אלחוטיות ואילו בכיתות ב'-ג' מותר שימוש של כשעה אחת. בנוסף, על המורים המלמדים בכיתה באמצעות מחשבים להעדיף חיבור חוטי על-פני אלחוטי. עוד נאמר כי בתי ספר נמצאים בתהליך של המרת האינטרנט האלחוטי לאינטרנט חוטי. כך אמר (יום ד', 19.3.14) נועם קוריאט, מנהל ארגון פיתוח וניהול ידע במשרד החינוך בישיבת ועדת החינוך שעסקה בנושא קרינה בלתי מייננת במוסדות חינוך.
20/03/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il