|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

"השידור הציבורי - כמו חצר אחורית נטושה"

אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק הממשלתית בעניין רשות לשידור ציבורי השר ארדן מעוניין שתוקם ועדה מיוחדת בכנסת לטובת העניין הרצוג מתנגד: אני מריח ריח רע שלא מוצא חן בעיני
26/05/2014  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 19
ארדן. עבר עוד משוכה [צילום: ששון תירם]

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק רשות השידור הציבורי, המציע לסגור את רשות השידור ולהקים במקומה תאגיד שידור ציבורי חדש שיחל לפעול ביום 31 במרס 2015.

שר התקשורת גלעד ארדן שנאם במליאה אמר: "המדינה שלנו פורצת דרך במגוון תחומים, אז איך יכול להיות שהשידור הציבורי שאמור להיות חלון הראווה, נראה כמו חצר אחורית נטושה ומוזנחת. לצערי, בין רשות השידור במצבה הנוכחי לבין השידור הציבורי הראוי, פעורה תהום שאין שום דרך לגשר עליה באמצעות טיפולים קוסמטיים כפי שהוצעו בעבר".

הוא סיפר כי מאז כניסתו לתפקיד הקדיש שעות רבות ללימוד על מצבה של הרשות והמצב שגילה היה קשה ועגום. "הרלוונטיות של השידורים הלכה ופחתה עד שרבים מהדור הצעיר כלל לא מודעים לקיומה של רשות השידור. רוב התקציב הולך על הסכמי שכר מיושנים ולא על תכנים. נתח הצפייה המצרפי התדרדר למקום הלפני אחרון כשרק לבנון נמוכה יותר.

ארגם אמר כי משרדו החל במו"מ מול עובדי הרשות, והביע תקווה "שנצליח להגיע למסקנות בהקדם". לדבריו, ברשות השידור ישנם עובדים מסורים ומקצועיים ולא כולם אשמים במצב אליו נקלעה הרשות.

השר ארדן ביקש שההצעה תועבר לוועדה מיוחדת שתוקם במיוחד לנושא זה, שעל הרכבה יוחלט בוועדת הכנסת.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה בדיון כי זה אחד הימים היותר קשים בכנסת שבו מגיע השר ומציע לחסל את רשות השידור. "מסבירים לנו כאן במתק שפתיים על הצורך בשינוי. זו לא רפורמה והבראה אלא הקמת גוף מושחת חדש. האם זו דרך המלך להתמודד עם הבעיה הקשה? לא רק שאתם מחזירים את הפוליטיקה לרשות, אלא מחזירים אותה מהדלת הקדמית. אם הגוף שיממן את הגוף החדש זה משרד האוצר זה אומר תלות של רשות השידור בפוליטיקה. ביטול האגרה זה מהלך פופוליסטי, זה סכום זעום ביחס למה שמשלמים לחברות הכבלים והלווין".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "מאז שראש הממשלה אמר תהיו כחלונים כלומר תביאו רפורמות, ומאז כל שר מחפש לו רפורמה. אני מודה שזו נראית הצעה מפתה, רק מה, כשנכנסים לפרטים מתחילות הבעיות. האמנם ביום ראשון סוגרים וביום שני פותחים? לא בדיוק קודם מקימים מנהלת. מי יהיו אלה שיפוטרו? הם זו תהיה קרן נויבך או העיתונאים במוזמנים ביום העצמאות לשיר לראש הממשלה אתה תותח?"

ח"כ עמר בר לב (העבודה): "במשך שנים הנושאים שקשורים ברשות השידור נידונו בוועדת הכלכלה. הבקשה להקים וועדה מיוחדת נותנת תחושה לא נעימה ומעלה חשש לפוליטיזציה. צריך לראות שבאמת השידור הציבורי יהיה ציבורי וייתן ביטוי לכלל הדעות בחברה הישראלית. אני מקווה שבהכנה לקריאה שנייה ושלישית יחולו שינויים משמעותיים בחוק".

ח"כ איתן כבל (העבודה) שבעבר כיהן כשר המופקד על ביצוע חוק רשות השידור: "אני תומך במהפכה ברשות השידור. סיעת העבודה מאמינה שצריך לעשות סדר ברשות השידור. החוק יצטרך לעבור טלטלה כי יש בו נקודות שאין עליהן עדיין תשובה. זה נושא העובדים, זו השאלה מי ממנה והשאלה מי מממן? אני תומך בכוונת החוק אבל אני אצטרך לראות מה קורה איתו לאורך כל הדרך ובכוונתי להיות שותף מלא. אני פונה אליך השר, אם אתה רוצה אותנו כשותפי אמת שלך אנחנו רוצים לראות מהלך אמיתי לא פוליטי ולא מפלגתי".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (העבודה), שכיהן אף הוא באותו תפקיד ומשמש כיו"ר השדולה לשידור הציבורי: "מי ערב לכך שהמהלך הזה לא ייעצר? אתם הולכים לזבנג וגמרנו כאשר אתה מחושק לחלוטין על-ידי שר האוצר. אתה רוצה דיון פתוח? תביא את החוק הזה לוועדת הכלכלה שזה המקום הטבעי לחוק הזה. ברגע שמוקמת ועדה מיוחדת אני מריח ריח רע שלא מוצא חן בעיני. המערכת השתגעה קודם כל השדרה הניהולית שלה. החוק הזה נותן לאוצר שליטה מוחלטת ברשות השידור. מה שקורה כאן שבחקיקה אתה מעיף את העובדים וגורם להם לזחול כדי לחפש עבודה. למה לא לקבוע שתהיה להם עדיפות בכניסה לגוף החדש? איזה היגיון זה לקחת עובדים שזה הבית שלהם עשרות שנים ולזרוק אותם לפח?"

ח"כ נחמן שי (העבודה): "רשות השידור זה מקום שמוכר לי מאז שנת 1968 - אז התחלתי לעבוד שם, ועד היום יש לי רגשות חמים אליו ולכן אני רוצה לשמור עליו. אני מכבד את הרצון של ועדת לנדס ואף מצדיק אותו, כל אחד שנגע בביצה הזו יצא משם פגוע ואת המקום החולה הזה צריך לתקן. אבל הפתרון שמוצע עלול להביא לכך שיחד עם המים גם התינוק ישפך החוצה ולא יהיה שידור ציבורי ואין דמוקרטיה בלי שידור ציבורי. מי יבחר ועל סמך מה את העובדים החדשים? לבחור אדם אחד ברשות השידור לקח לנו כמה חודשים, אז איך יבחרו 600?"

ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד ביתנו), שכיהן בעבר כשר התקשורת: כולנו מבינים שהגיע העת להכריע במה שקורה ברשות השידור. נשמת אפה של הדמוקרטיה היא רשות שידור ציבורית. הרשות הממלכתית צריכה להיות נטולת השפעה, דוגמה לרשות ציבורית מצוינת היא רשת ב'. גם כאשר מדברים על ירידת הרייטניג זה מובן מאליו מכיוון שיש שידור פופולרי ויש שידור למיעוטים כמו למשל שידורים מיוחדים לאוכלוסייה הערבית. יש דברים שנעשו ברשות השידור שאלמלא רשות השידור לא היה מישהו אחר שיעשה זאת. בעשורים האחרונים הרשות סיגלה לעצמה את היכולת לקיים את הדיון הציבורי".

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה): "אני אצביע בעד החוק לא בגלל שהוא צודק אלא בגלל שהחולה כבר מת. ערוץ אחד זה משהו ריק מתוכן שנושם בהקלטה מפעם שמצאו בארכיון. החוק הזה הוא חוק להקמת ערוץ תעמולה ממשלתי בלי לשנות בו מילה אחת. זה חסר היגיון שהממשלה צריכה לממן גוף שיממן אותה. החדשות האמיתיות הם מה שהממשלה לא רוצה שידעו. זה קל מאוד להגיד שידור ציבורי אבל זה קשה מאוד לבנות אתוס של שירות ציבורי. גם לא יהיה חוק אם לא יהיה הסדר הגון עם העובדים".

ח"כ דב חנין (חד"ש): השידור הציבורי חולה אבל לא מת ובמחלה צריך לטפל אבל כדי לטפל במחלה צריך לאבחן היכן הביעה והביעה שלו היא שליטה של הדרגים הפוליטיים ופה מציעים לנו החמרה של הבעיה".

ח"כ נסים זאב (ש"ס): "שכחתם ששר האוצר הוא מערוץ 2 וידיעות אחרונות? לנדס הוא מערוץ 2, שלא יהיה ספק שיש כאן שחיתות של ממשלת ישראל".

השר גלעד ארדן השיב: "אני מתפלא על חברי הכנסת שיש להם רמת מחויבות מינימלית לאמת. זה לא לגיטימי להגיד שקרים. אני פשוט לא מצליח את הטענות של סיעת מרצ, לא משנה מה כתוב בחוק, אתם באתם עם מסרים מסוימים בלי קשר למה שכתוב בחוק. אני שמח לשמוע שסיעת מרצ מתנגדת לביטול האגרה. אם שר האוצר היה מעלה ב-30 שקלים מס על האזרחים הייתם צועקים פה כל היום נגד זה. לפעמים גם מהלך פופוליסטי הוא מהלך נכון. יש שתי דרכים לממן שידור ציבורי, או על-ידי הציבור או שהאוצר יוותר על הכנסות המדינה דרך המנגון שנעשה כאן שהוא מנגנון עצמאי. כמו-כן החוק קובע במפורש שרשות השידור תסיים לפעול רק לאחר שכל הערוצים החדשים יתחילו לשדר".

33 ח"כים תמכו בהצעה 14 התנגדו ו 2 נמנעו. ההצעה הועברה לוועדת הכנסת שתכריע האם להעבירה לוועדת הכלכלה או על הקמת ועדה מיוחדת לנושא.

תאריך:  26/05/2014   |   עודכן:  26/05/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הלבנת הון   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   זהבה גלאון   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קרן נויבך   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   רשות השידור   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"השידור הציבורי - כמו חצר אחורית נטושה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ב', 26.5.14) בכדאיות פרויקט הרכבת לאילת. שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי הערכת המיזם כעת היא רק כ-24.5 מיליארד שקלים, כולל כ-20% הוצאות בלתי-צפויות, ולא כ-50 מיליארד כפי שמפיצים מתנגדיו.
26/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 26.5.14) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה שפוצלה מחוק ההסדרים ונועדה להגביר את התחרות בשוק הגז הביתי.
26/05/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה (יום א', 25.5.14) תיקון לחוק ביטוח לאומי, שהציע ח"כ אלעזר שטרן, המציע לפטור מדמי ביטוח לאומי חיילים משוחררים בשלושת החודשים הראשונים לשחרורם.
25/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
מעסיק או מועסק חייבים איש לרעהו בהודעה מוקדמת שמקרה של פיטורים או התפטרות. אולם לקונה בחוק, במקרה של מות אחד מהם, יצרה חלל אליו נכנסו פרשנויות משפטיות שונות באשר לחובת ההודעה המוקדמת.
25/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
תיקון לחוק הביטוח הלאומי אותו מציעים חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (הליכוד ביתנו) מציע לשלול ממחבלים על-רקע לאומני שנדונו למאסר גמלאות מהמוסד לביטוח לאומי, במקרים בהם שוחררו ממאסר בחנינה או במסגרת עסקה לשחרור מחבלים.
25/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il