נמאס לכם מאנשי השיווק המטרידים אתכם בשיחות טלפוניות? הצעת חוק שאושרה בוועדת השרים לחקיקה, מבקשת למנוע שימוש לרעה באמצעי השיווק הטלפוניים שבאמצעותם מוצעות עסקות מכר מרחוק ללקוחות פוטנציאליים.
על-פי הצעת החוק, שהציעו חברי הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) ועמיתיה מהליכוד-ביתנו - אורלי לוי-אבקסיס ו
חיים כץ, בעסקות מכר מרחוק יתקיים מנגנון סינון ראשוני, הדומה למנגנון המוכר של שיחות גוביינא, שבו השיחה תכלול, בתחילתה, פתיח מוקלט, ובו שמו של העוסק וכוונתו למכור נכס או שירות לצרכן, בלי להזכיר פרטים נוספים בעניין מהות הנכס או השירות המשווקים.
אם הצרכן יהיה מעוניין לשוחח עם נציג העוסק או לשמוע את כל ההודעה, הנציג יוכל להתקשר אליו ולספר לו על פרטי העסקה.
בדברי ההסבר להצעת החוק, נאמר בין היתר כי "עסקות אלה, העושות שימוש בטכניקה של שיווק מרחוק, מנצלות לא פעם את אלמנט ההפתעה מצד העסק המציע נכס או שירות, עניין המשפיע על שיקול דעתו של הצרכן ופוגם לא פעם ביכולת הבחירה שלו לסרב להצעה. כאשר מדובר באוכלוסייה של אנשים מבוגרים, עולים חדשים או בעלי קשיים מיוחדים, עניין זה הופך לחמור עוד יותר".
התמיכה בחוק בהבאתו להצבעה בכנסת מותנית בתיאום עם משרדי המשפטים, התקשורת, הכלכלה והמשרד לאזרחים ותיקים.