|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הדרת הנשים נמשכת

חרדים תקפו זוג חילוני ב"קו מהדרין"

תושב אשדוד וחברתו הותקפו באלימות מילולית ופיסית בידי נוסעים חרדיים הנוסע החרדי לנוסעת: "שכחת את הבגדים במקלחת. תעופי אחורה!" משרד התחבורה ממשיך לפתוח עוד קווי הפרדה
16/07/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הדרת נשים   |   תגובות
משרד התחבורה ממשיך לתכנן קווים נפרדים [צילום אילוסטרציה: מולי מנדלסון]

תחנת המוצא של צוות דנה
עידן יוסף
בלשכת היועמ"ש סבורים שסגירת הדלת האחורית באוטובוס תמנע הדרת נשים, אך אינם יודעים שבקווי הפרדה רבים הדלת האחורית סגורה לעלייה. חוסר היכרות עם המציאות מנע טיפול בשורש הבעיה - תכנון נכון של הקווים
לרשימה המלאה

דיווח מוזר: "רק" 10 "קווי מהדרין"
עידן יוסף
משרד המשפטים טוען כי חל שיפור בעניין הדרת נשים במרחב הציבורי ומוסר נתון תמוה כי מספר קווי ההפרדה צומצם למרות שבפועל עלה * אין התקדמות בנושאי שילוט ברחובות במגזר החרדי
לרשימה המלאה

סדין אדום
האירוע בקו 85 אינו יוצא דופן. אירועים דומים, ברמה כזו או אחרת, קורים כל שבוע בחברות רבות, אך אינם מגיעים לידיעת הציבור. האחראי למקרים הללו הוא לא הנהג אלא משרד התחבורה, שבמקום לחסל את תופעת קווי ההפרדה ממשיך לעודד ולטפח אותם. הוא תופר קווים שינועו במסלולים פתלתולים "ללא חשש חילונים", ופורס סדין אדום בפני "שוורים מוּעדים" מהציבור החרדי שרואים בקווים התפורים למידותיהם הכשר להדרת נשים, וכל זאת בעצימת עין של הצוות למניעת הדרת נשים במשרד המשפטים. על משרד התחבורה לתכנן את מסלולי כלל הקווים כך שהאפליה בהם כלפי נוסעים שאינם חרדיים תיפסק, ויפה שעה אחת קודם.

▪ עידן יוסף

משה בהר וחברתו ח', תושבים חילוניים מאשדוד, עלו לקו 85 של חברת אגד תעבורה, העובר מרובע ג' לרובע ח' בעיר, והותקפו בידי נוסעים חרדיים. האירוע התרחש לפני שבועות אחדים, ודווח ע"י יוסי אסולין במקומון "השבוע באשדוד".

על-פי הדיווח, נוסע חרדי קם ממקום מושבו, ניגש לנהג ואמר לו: "זה קו מהדרין, ואני מבקש שתעיף את האישה לשבת מאחור'. הנהג התעלם והנוסע צעק לו שיעצור את האוטובוס. בהר נדרך והשיב לחרדי שאין כזה דבר קו מהדרין. "אמרתי לו שהבחורה תישאר במקומה והיא תשב היכן שהיא רוצה. יש מדבקה ברורה שכתוב בה שכל נוסע רשאי לשבת איפה שהוא רוצה, למעט אנשים עם מוגבלויות, ואם יש הטרדה כלשהי אזי מדובר בעבירה פלילית". הנוסע החל צווח והעניינים התחממו. "אמרתי לו: אתה לא תנהל לי או לחברה שלי את החיים. פתאום הוא קפץ עלי ושאל בצעקות: 'אתה בכלל שילמת על הנסיעה?' הייתי המום. הוא גם פנה לנהג ואמר לו שהוא רוצה לדעת אם שילמנו על הנסיעה. הנהג התעלם ממנו, ואמר לו שזה בכלל לא עניינו".

"אסור לכם לעלות"

הנוסע החרדי לא הפסיק לדרוש שהבחורה תעבור לאחור. נוסע חרדי נוסף התערב ושניהם צעקו לעבר הזוג החילוני: 'פרזיטים! אסור לכם לעלות לאוטובוס הזה!'. במסגרת הוויכוח, פנה אחד הנוסעים לחברתו של בהר בעניין לבושהּ, ואמר לה: "את שכחת את הבגדים במקלחת".

משנדמה שהעניינים נרגעו והאוטובוס נעצר בתחנה שבה ירדו הנוסעים החרדיים, נתן הנוסע האלים מכה בראשו של בהר וחטף ממנו את כובע המצחייה שלו. "הייתי נסער", תיאר בהר את שאירע, "כאן הם כבר עברו את הגבול. ירדתי אחריהם והחברה שלי תופסת אותי והם החלו לתקוף אותי במכות. אחד תפס אותי אותי מהחולצה וקרע אותה ועשה לי סימנים ביד. באתי להחזיר לו. החברה שלי ניסתה להפריד. ניצלתי את ההזדמנות ועליתי חזרה לאוטובוס. לקחתי את פורט העודף של הנהג ורדפתי אחריהם. הם ברחו".

בהר התקשר למשטרה, וניידת שהגיעה לאחר כרבע שעה עשתה עם משה בהר וחברתו סיבוב ברובע ז' כדי לזהות את התוקפים. "לצערי, הם הגיעו אחרי המכות ואחרי סיבוב קצר הם הורידו אותנו במרכז 'כלניות' ברובע ח', ואמרו שאם אזהה אותו שאתקשר אליהם". בהר מבטיח להמשיך ולחפש אותם כדי להגיש נגדם תלונה במשטרה. "מה שקורה בעיר - זה שערורייה עם החרדים. אני נוסע הרבה באוטובוסים ואני רואה איך הם מתנהגים מזלזלים בנהגים צועקים הם ממש השתלטו על העיר", דבריו.

מחברת אגד תעבורה נמסר כי "מבדיקת האירוע ותחקור הנהג עולה, במהלך נסיעה של קו 85 עלו שני נוסעים חרדים לאוטובוס והחלו להתווכח עם שני נוסעים שישבו בחלק הקדמי של האוטובוס. הם ביקשו מהבחורה לעבור לחלק האחורי של האוטובוס והחלו להתווכח עם הנוסעים החרדים. כאשר הנהג הגיע לתחנה ברובע ח', החרדים תקפו פיזית את הנוסע וירדו מהאוטובוס, הנוסע לקח מהנהג במהירות את הפורט, ללא אישור כמובן, ורדף אחריהם. הנהג לא ראה את מה שארע מחוץ לאוטובוס, עצר את האוטובוס, ירד לקחת מהנוסע את הפורט והמשיך בנסיעתו ובמסלולו לאסוף נוסעים שממתינים בתחנה. הנוסע ביקש להזמין משטרה. הנהג הבחין שהתקרית הסתיימה ולא היה צורך בכך. לאחר מכן הנוסע הזמין משטרה באופן עצמאי".

משרד התחבורה מוסיף קווי מהדרין
על-הפרק: לפחות 10 קווים נפרדים ש"נתפרו" לחרדים בלבד
▪ ▪ ▪

ל-News1 נודע כי משרד התחבורה פותח עוד קווי תחבורה ציבורית בהפרדה ("קווי מהדרין"). באופן רשמי, כל נוסע העולה לקווים אלה יכול לשבת בכל מקום שירצה, אך בפועל הניסיון מלמד שהישיבה בהם נפרדת מכיוון שקווים אלה יוצאים מריכוזים חרדיים אל ריכוזים חרדיים ובדרכם מדלגים על תחנות אסטרטגיות במהלך הנסיעה, בהן יתר הקווים הרגילים עוצרים. כמו-כן, במכרזים מציין משרד התחבורה שמדובר בקווים לאוכלוסייה חרדית, למרות שתחבורה ציבוורית ייחודית אסורה על-פי חוק.

הקווים החדשים, במסגרת אשכול העמקים שיופעל בידי חברת סופרבוס, הם: עפולה-חיפה (קו 304), טבריה-מודיעין עילית דרך עפולה (קו 850), טבריה-נתניה דרך עפולה (קו 851). כמו-כן, מתכוון משרד התחבורה להוסיף קווי הפרדה גם לחיפה, לנתניה ולמודיעין עילית, וכן לשכונת הר-יונה ג' בנצרת עילית לכשזו תפותח.

לפחות קו נפרד אחד נוסף עשוי להיפתח, במסגרת אשכול צפון הנגב, מבית שמש ליישובים: אופקים, נתיבות ותפרח.

בחודשים האחרונים נוספו קווים נפרדים חדשים אותם מפעילה חברת נתיב אקספרס, ובהם קו 994 מהאזורים החרדיים בעפולה לבני ברק, קו 979 צפת/מירון-בני ברק, קו 983 צפת-עפולה, קו 986 כרמיאל-צפת, קו 988 קריית גת-צפת, קו 989 צפת-נתניה וקו 990 צפת-רכסים.

תאריך:  16/07/2014   |   עודכן:  16/07/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חרדים תקפו זוג חילוני ב"קו מהדרין"
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נדב כהן
16/07/14 18:08
2
דוד רונן
16/07/14 22:02
 
קורין
17/07/14 03:37
3
נוסע מתמיד בתח"צ
16/07/14 22:51
 
שמעון אמסלם
17/07/14 01:30
 
אוונגארד
17/07/14 02:32
 
אלטע קאקער
17/07/14 03:06
 
אלימלך רנגלר
17/07/14 08:20
 
חרדי
17/07/14 08:34
4
ויסעו לתמיד
17/07/14 01:07
5
יוסי חרדי
17/07/14 06:20
6
יוסי חרדי
17/07/14 06:20
7
שינשין
17/07/14 07:18
8
מקנין
17/07/14 07:41
9
דוד המלך ה-2
17/07/14 07:49
10
7777777
17/07/14 08:03
11
דניאל מלוד
17/07/14 11:31
12
עו"ד אבי
18/07/14 00:06
13
אלגו
19/07/14 01:29
14
אלגו
19/07/14 01:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הדרת נשים
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ), דינה זילבר, פנתה בדחיפות למשרד התיירות והודיעה לו כי הקצאת דרכים נפרדות לגברים ולנשים בקבר רבי שמעון בר-יוחאי במירון אינה חוקית. זילבר מבקשת את התייחסות המשרד לתלונה שהגיעה בנושא זה הן במישור העובדתי והן במישור המשפטי.
29/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה אישרה לפני זמן קצר פה אחד את הצעת השרות לימור לבנת וציפי לבני שתחייב את כל השרים - ובפרט הארבעה הנ"ל - להציג דרכי פעולה למאבק בתופעת הדרת הנשים, זאת כמעט שנה(!) אחרי אימוץ מסקנות הצוות הבין-משרדי למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי, בידי היועץ המשפטי לממשלה, מחליטה הממשלה (יום א', 30.3.14) פה-אחד שורה של החלטות למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי:
30/03/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
תחנת הרדיו קול-ברמה ממשיכה להדיר נשים משידוריה, חרף הנחיית היועץ המשפטי לממשלה להפסיק לחלוטין את הסדרי השידור המפלים. כך עולה מהודעה שהגישה עמותת קולך לבית המשפט המחוזי בירושלים, לקראת דיון שייערך השבוע בתביעה נגד התחנה.
01/10/2013  |  אורן פרסיקו  |   חדשות
אימי מורתי היא אישה מרשימה.למרות שמונים שנותיה עלי אדמות (היא נראית פחות), היא יוצאת כל בוקר בקור, בשמש, בגשם או בשלג לעבודה התנדבותית במועדון לקשישים בירושלים. לפני כשנתיים, בדרכה חזרה מיום עבודה מפרך, היא עלתה בטעות על אחד מקווי המהדרין של אגד (אינני יודע מה הם באמת מהדרים). מבלי לשים לב לקולות הרטינה מצד יושבי המחלקה הראשונה באוטובוס,היא עלתה בדלת הקדמית (רחמנא ליצלן), ועמדה ליד מושב פנוי בצד גברבר חרדי שהתעלם ממנה בהפגנתיות. וכך אימי שאלה בנימוס: "סליחה, אפשר לשבת כאן?" - "לא!" הייתה תשובתו החד-משמעית של הגבר. "ומדוע?" "כי זה מקום לגברים" ענה הגברבר, מבלי להסתכל על אימי, אישה בסוף שנות השבעים שלה, שמא יקבל פיתוי שלא יוכל לעמוד בפניו." אבל אני לא רואה פה גברים!!" ענתה אימי, הלביאה הלוחמת, והתיישבה לצידו מבלי לשאול אותו שנית. כך יצאה אימי מורתי "גבר גבר", עמדה על זכותה הבסיסית לקבל יחס של אדם במדינה נאורה, והעמידה את ה"גברים" שעמדו סביבה במקומם.
14/08/2013  |  ד"ר מהרן פרהדיאן  |   מאמרים
בבית שמש נרגמו באבנים שלושה אוטובוסים בידי פורעים חרדיים. לפחות אחד מהם גם הותקף בפטישים ושמשותיו נופצו. המהומה החלה לאחר ששוטרים עיכבו לחקירה גבר חרדי שדרש מאישה, גם היא חרדית ממוצא אנגלו-סכסי, לעבור לחלק האחורי של האוטובוס. אשתו עוכבה גם היא לאחר שניסתה למנוע מן השוטרים לעצור את בעלה. השניים שוחררו לאחר חקרה קצרה.
31/07/2013  |  עידן יוסף  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   הדרת נשים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
המדינה תשלם אם מודעות נשים באגד יושחתו  /  איתמר לוין
עתירה לבג"ץ: למנות נשים למשגיחות כשרות  /  איתמר לוין
ביקש מנוסעת לכסות עצמה ונקנס בגלל הדלת  /  עידן יוסף
בושה וגאווה  /  איתמר לוין
הדרת נשים - מיני תלמה (חלק ה')  /  ציפורה בראבי
שישה חודשים מיותרים  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il