סקר TGI החדש מצביע (יום ב', 28.7.14) על המשך ירידה בשיעור החשיפה הכללית לעיתונות היומית. שיעור החשיפה לעיתונות ביום חול ממוצע עומד כיום על 60.1% בתקופה יולי 2013-יוני 2014 בהשוואה ל-62.1% בתקופה המקבילה אשתקד - יולי 2012-יוני 2013. כמו-כן בקריאת עיתוני סוף-השבוע ניכרת ירידה בחשיפה בהשוואה בין שתי התקופות, שיעור החשיפה עומד על 60.5% בסוף שבוע ממוצע לעומת 63.9% בתקופה מקבילה אשתקד.
ברמה חצי שנתי, ניתן לראות כי מגמת הירידה בקריאת עיתונים יומיים ממשיכה ומגמה דומה נצפתה בקריאת עיתוני סוף-השבוע למרות השיפור הקל בשיעורי הקריאה בימי חול בין ינואר-יוני 13' ליולי-דצמבר 13'. שיעור החשיפה עומד על 58.7% בסוף-שבוע ממוצע בתקופה ינואר-יוני 2014 לעומת 62.3% בתקופה יולי-דצמבר 2013. ובימי חול בממוצע שיעור החשיפה עומד על 58.8% בתקופה ינואר-יוני 2014 לעומת 61.3% בתקופה יולי-דצמבר 2013.
בניתוח פרטני של העיתונים, ניתן לראות כי ברמה חצי שנתית ושנתית,
ישראל היום מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל (פער מובהק סטטיסטית) עם שיעור חשיפה של 39.2% ביום חול ממוצע (עלייה מ-38.4% באותה תקופה אשתקד שאינה מובהקת סטטיסטית). ברמה חצי שנתית, ישראל היום עלה מ-38.6% ביולי-דצמבר 2013 ל-39.8% בינואר-יוני 2014 (גם עלייה זו אינה מובהקת סטטיסטית). עיתון
ידיעות אחרונות רשם ירידה קלה בחשיפתו במונחים שנתיים מ-37.1% ל-36.4% (ירידה זו אינה מובהקת סטטיסטית). בראייה חצי שנתית, הירידה בשיעור החשיפה לידיעות אחרונות ביום חול מ-38.4% ביולי-דצמבר 2013 ל-34.5% בינואר-יוני 2014 היא ירידה מובהקת.
בסופי-השבוע, ידיעות אחרונות ממשיך להוביל (באופן מובהק סטטיסטית) בחשיפה לעיתוני סוף-השבוע ברמה שנתית וחצי שנתית. שיעור החשיפה לגיליון סוף-השבוע של העיתון עומד על 39.7% לעומת 41.6% אשתקד (ירידה זו אינה מובהקת). ברמה חצי שנתית, שיעור החשיפה של העיתון בינואר-יוני 2014 עומד על 38.0% לעומת 41.4% יולי-דצמבר 2013 (ירידה מובהקת). במקביל, שיעור הקריאה של ישראל היום בסוף השבוע עומד על 33.9% לעומת 32.9% (עלייה שאינה מובהקת). ברמה חצי שנתית (ינואר-יוני 14' לעומת יולי-דצמבר 13'), העיתון עלה (באופן לא מובהק) מ-33.7% ל-34%.
יותר מאזינים
ברדיו: שיעור ההאזנה ביום חול ממוצע יציב במונחים שנתיים ועומד על 69.3% לעומת 70.8% באותה תקופה אשתקד (ירידה שאינה מובהקת).
בהשוואה שנתית, נרשמה עלייה מובהקת בהאזנה ל
קול ישראל - מ-36.4% ל-38.4%, אבל בראייה חצי שנתית חלה ירידה בשיעור ההאזנה במחצית הראשונה של 2014 לעומת המחצית השנייה של 2013 מ-39.0% ל-37.9% (שינוי לא מובהק).
תחנות הרדיו האזוריות רשמו עלייה בשיעור ההאזנה בחתך שנתי מ-%30.9 ל-33.4% (עלייה מובהקת) כאשר בראיה חצי שנתית חלה ירידה מ-33.8% ביולי-דצמבר 2013 ל-33.0% האזנה בינואר-יוני 2014 (ירידה לא מובהקת).
גם תחנות
גלי צה"ל רושמות עלייה שנתית מובהקת מ-39.5% ל-41.7% האזנה, וירידה לא מובהקת בהשוואה בתוצאות החצי שנתיות מ-42.7% ביולי-דצמבר 2013 ל-40.8% בינואר-יוני 2014.
הקצנה במגמה
איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI ציין כי "אנו עדים בתקופה האחרונה בישראל למגמה המוכרת בעולם של ירידה בשיעור קריאת עיתונים, מגמה שנבלמה ואף חווינו בעבר, בניגוד למגמה העולמית, גידול לתקופת מה עקב הופעתם והתחזקותם של העיתונים ללא תשלום בישראל.
"הקצנה במגמה זו מגיעה לידי ביטוי בממצאי פרסום גל זה שבו לראשונה שיעור הקריאה בסוף שבוע זהה לשיעור הקריאה ביום חול, כאשר בעבר שיעור הקריאה בסוף שבוע תמיד היה גבוה מיום חול. חיזוק לשינוי המגמה בקרב הציבור ניתן לראות בהסכמה להיגד, המופיע בסקר, "כעת כשאני משתמש באינטרנט אני קורא פחות עיתונות מודפסת" משיעור של 41.6% בתקופה יולי-דצמבר 2013 ל-43.4% בתקופה ינואר-יוני 2014".
בחודש מאי 2014 חלו שינויים במיתוג העיתונים מעריב יום חול, מעריב יום ו' ועיתון סופהשבוע אשר התאחדו לעיתון אחד (בימי חול: "מעריב השבוע" ובסופי-שבוע "מעריב סופהשבוע").