בשבועות הקרובים יחלו עיריית ירושלים ו
משרד התחבורה בביצוע עבודות התשתית להארכות תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה לשכונות קריית היובל, עיר גנים, קריית מנחם, ביה"ח הדסה עין כרם, וכן בקו הקמפוסים לגבעת רם ולהר הצופים.
עבודות התשתית יכללו הכנת תוואי בכביש לטובת מסילות הרכבת הקלה, הסדרי תנועה חדשים, שדרוג המרחב הציבורי, פינוי תשתיות תת-קרקעיות ממרכז הכביש ובניית תשתיות חדשות ומשופרות במקומן, מתחת למדרכות לאספקת מים, לחשמל, לניקוז, לקווי תקשורת ולמערכת ביוב. העבודות יבוצעו על-ידי חברת "מוריה".
לאורך שני קטעי העבודות - בין רחוב הנרייטה סאלד להדסה עין כרם שאורכו כ-3.25 ק"מ וכן בין קריית משה עד לכניסה לקמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, שאורכו כ-1 ק"מ והוא מהווה את חלקו הדרומי של "קו הקמפוסים" - יינטעו כ-2,500 עצים חדשים, במקום כאלף עצים פולשים ובלתי ניתנים לשימור שיוסרו מן התוואי. בנוסף, מאות עצים אחרים ישומרו במקומם או יועתקו לנחל צופים.
על-פי תחזיות צוות תוכנית אב לתחבורה, שיזם את הרכבת הקלה, הארכת הקו האדום לשכונות קריית היובל, עיר גנים וקרית מנחם וכן לבית החולים הדסה עין כרם, צפויה לשרת מדי יום כ-50 אלף נוסעים נוספים. "קו הקמפוסים" מתבסס ברובו על תוואי הקו האדום בין גבעת התחמושת לבין שדרות הרצל ובתוספת שלוחות קצרות מקמפוס האוניברסיטה בהר הצופים ומקמפוס האוניברסיטה בגבעת רם ניתן יהיה להקים קו שירות חדש של הרכבת הקלה אשר יקשר בין המוקדים הללו דרך מרכז העיר ויעניק שירות איכותי גם למשרדי הממשלה בגבעת רם ובשיח ג'ראח, לבית החולים הדסה הר הצופים וכן לציבור הסטודנטים של האוניברסיטה העברית.
מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה, הביע שביעות רצון מתנופת הפיתוח בכל הנוגע לתחבורה הציבורית בירושלים ובייחוד בתחום הרכבת הקלה, וציין כי העירייה בכלל וצוות תוכנית אב בפרט יעמדו בפני אתגרים תחבורתיים בעיר גם בשנים הבאות.
נדב מרוז, מנכ"ל תוכנית אב לתחבורה ירושלים, אמר כי "כיום כולם מודעים ליתרונות הרכבת ולתרומתה הגדולה לאיכות החיים ולסביבה העירונית, לשדרוג תשתיות, לקיימות ולפיתוח. תמיד אמרנו שהרכבת מהווה מנוף לפיתוח עירוני, לשירות מהיר ויעיל לנוסעי התחבורה הציבורית, להפחתה בתנועת הרכב הפרטי ולצמצום בזיהום האוויר. כל אלה הפכו את ירושלים למובילה בתחבורה המודרנית".