חדשות טובות לנוסעי הרכבת הקלה בתחנת הר-הרצל. בחורף הקרוב תהיינה תחנות ההמתנה מוגנות מפני הרוחות העזות והגשמים המאפיינים את המקום. בימים אלה הוחל בביצוע הרחבה מעוצבת של גגות התחנה וכן הצבתם של קירות זכוכית למניעת רוחות עזות שנשבו בסביבת התחנה וכן גשמים שירדו באופן אלכסוני והקשו על הנוסעים הממתינים בה בימי החורף.
בעבר התקבלו דיווחים מנוסעים רבים אשר נותרו חשופים ורטובים בתחנות ההמתנה, זאת בשל הרוחות ש"העיפו" את הגשם לתוך שטחי התחנות. בשנה שעברה אף נפרסו יריעות זמניות בתחנות כדי להקל על הנוסעים, עד להשלמת פתרון הקבע. בימים אלה, הולכת ונשלמת הצבתם של מסכי זכוכיות בגובה 2.5 מ' בקדמת התחנות וכן בהקמת גגות בשטח של 70 מ"ר, כפול משל תחנה רגילה. אלה יחסמו את הרוחות והגשמים וייצרו סביבת נוחה ומוגנת לממתינים בתחנה.
נוחות ושמירה על הנוף
"השיקול המרכזי שעמד לנגד המתכננים היה נוחות הנוסעים, תוך שימור הנוף הייחודי הנשקף מאזור זה לעבר רכס עין כרם ופסל קלדר המרשים", אמר נדב מרוז, מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה. "היה לנו ברור שיש צורך בפתרון יעיל מפני הרוחות, אך כזה שלא יחסום את הנוף ואת שדה הראייה של הנוסעים הממתינים. לשם כך נערכו סקרים מיוחדים אשר בדקו את מספר הנוסעים המשתמשים בתחנה וזקוקים למחסה בשטח. בהמשך נעזרו אנשי הצוות ביועץ אקלים אשר בחן את כיווני הרוחות וערך הדמיות שבדקו את יכולת ההגנה מפני פגעי מזג האוויר של הפתרונות השונים שהוצעו. הפתרון האופטימלי שאותר הותאם לנוף ולקו העיצובי של התחנות הקיימות".
בתוכנית אב לתחבורה י-ם אף מוסיפים כי פתרון זה צפוי להיות מיושם גם בתחנות הרכבת הקלה אשר ייבנו לאורך הארכות התוואי העתידיות, כגון בצומת אורה ובהדסה, אשר גם שם משטר הרוחות מצריך הגנה מיוחדת לממתינים בתחנות. בנוסף על הפתרון לבעיית הרוחות, כל התחנות מותאמות לבעלי מוגבלויות ואושרו על-ידי יועץ נגישות שליווה את הפרויקט.
נהנים מהשדרוג גם בקיץ
שדרוג התחנות בהר-הרצל ישמש את הנוסעים לא רק בחורף. על-פי התוכניות, בימי הקיץ יוסרו קירות הזכוכית כדי למנוע היווצרות "חממה" בתחנות, אך הסככות המוגדלות ייוותרו על מקומן, מה שיהפוך את התחנות לשטחים מוצלים גדולים במיוחד.
שדרוג התחנות תוכנן על-ידי צוות תוכנית אב לתחבורה בעזרת חברת האדריכלות "פאבליק זון" (Public Zone) והביצוע באמצעות חברת סיטיפס ובמימון משותף של
משרד התחבורה ועיריית ירושלים.