ועדת המשנה לעניין איו"ש בוועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ה', 6.12.14) דיון בנושא מיגון התחבורה והציבורית והסעות תלמידים באיו"ש לאור המצב הביטחוני ופערי המיגון שקיימים בשטח. יושב-ראש הוועדה, ח"כ מרדכי יוגב, האשים את מנכ"ל משרד ראש הממשלה
הראל לוקר ואת יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי כי לא פעלו לאכיפה ולמימוש תוכנית המיגון. "זו סכנת חיים מיידית ומוחשית לחיי הנוסעים באוטובוס באיו"ש. אני דורש ממשרד האוצר להקצות מיידית 42 מיליון שקל לטובת הפרויקט על-מנת להתניע את ייצור המיגון", אמר.
סגן ראש המל"ל, זאב צוק רם, שביצע עבודת מטה בעניין מטעם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמר כי "נטל המימון על מיגון האוטובוסים צריך להגיע מ
משרד התחבורה, ממשרד החינוך וממשרד האוצר. התפקיד של משרד הביטחון במקרה הזה הוא למפות את האיומים ולהגדיר את המענה הנדרש, לטובת מיגון אוטובוסים. מעבר לכך משרד הביטחון לא צריך גם לממן את המיגון. כך למשל משרד הביטחון לא מימן את בתי הספר של עוטף עזה והמשרד גם לא מימן את הממ"דים בבתים, אלא בעלי הבתים עצמם".
לטענת נציגת משרד התחבורה, נעה אבירם, "אנחנו אחראים להוסיף קווי אוטובוס, תחנות הסעה, אוטובוסים, שילוט אלקטרוני ועוד, אבל זה לא מתפקידנו וגם לא באחריותנו הבלעדית למגן את האוטובוסים. זהו עניין שכל תכליתו ביטחוני. חליפת המיגון של כל אוטובוס זה דבר יקר ביותר בה בשעה שהבלאי על אותם אוטובוסים, בשל משקלם הוא רב, הוא גדול משמעותית מאוטובוס רגיל שאיננו ממוגן. מבחינתו ומבחינת תושבי האזור, המצב הנוכחי הוא בגדר קטסטרופה. אין מספיק אוטובוסים ממוגנים והמצב רק הולך ומחמיר בשל הדרישה להוריד מהכביש אוטובוסים שחורגים מהתקן. אנחנו עושים כל מה שניתן כדי לצמצם את השחיקה של אותם אוטובוסים כמו צמצום קווים אבל זה לא מספיק".
אמיר אדרי ממשרד האוצר אמר כי "בכל תחום שנמצא תחת אחריות המדינה, בשלב הראשון הגורם שמממן אותו הוא אותו משרד ממשלתי שאמון על מתן השירות הרלוונטי. במקרה זה, משרד התחבורה אמון על התחבורה הציבורית ולכן הוא נדרש לשלם את מיגון האוטובוסים. אם ישנם פערים או שמתקבלת החלטת ממשלה אחרת, משרד האוצר משלים את הנדרש". כאמור, היו"ר קבע כי האוצר הוא שאחראי על העברת המימון.
קמ"ט תחבורה במנהל האזרחי, ישראל אפריאט, טען כי "עדיף למדינה ולאוצר לתת יד במימון המיגון, זה הרבה יותר משתלם לה כלכלית. ראינו שהאוצר מצא את הדרך להעביר 12 מיליון שקל למימון תחבורה ציבורית לאחר חטיפת הנערים. ישנם אוטובוסים ממוגנים שנמצאים על הכביש כבר 15 שנים. זה לחלוטין לא בטיחותי".