|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

יצחק רוכברגר הורשע במרמה ובזיוף

ראש עיריית רמת השרון קיבל במרמה 118,000 שקל מקרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות ביהמ"ש: רוכברגר רתם את הקרן לצרכיו, זייף קבלות והטעה את נושאי המשרה
28/12/2014  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רוכברגר   |   תגובות
רוכברגר. החזר הוצאות [צילום: יוסי זליגר]

"גייס את הקרן לצרכיו"
"הנאשם גייס את משאבי הקרן לצרכיו. לפי גרסתו-הוא, הנאשם גרם לקרן לרשום רישומים כוזבים בספריה ובדוחותיה, כדי לשרת את מטרתו-שלו - היכולת להערים ולעקוף את החוק האוסר עליו לקבל תגמול בנוסף לשכרו מהעירייה. הנאשם גרם אפוא לקרן לכזב ולהטעות את כל המעיין בספריה ובדוחותיה, ובנוסף גרם לה להיות שותפה במזימת ההסתרה שלו"

רשלנות של המשטרה
עוד מותח דרויאן ביקורת על המשטרה, אשר כבר בנובמבר 2006 - אגב חקירה אחרת - שמעה מרוכברגר כיצד הוא מקבל החזר על הוצאות פרטיות, ומתוך רשלנות היא לא חקרה את הנושא. כתוצאה מכך, החקירה שהייתה יכולה להתחיל כבר בסוף 2006, החלה רק באמצע 2008. עם זאת, הוא קובע שלא נגרם לרוכברגר נזק ראייתי

"כוונה ברורה-להביך"
"לפי התרשמותי הישירה והעדות עצמה, התפתל לאון [מורוזובסקי] בעדותו הנה והנה וכמעט כל לשון בה נקט נחצתה לשניים בכוונה ברורה-להביך לסייע לנאשם. עם זאת, גרעין עדותו לא נפגם, ובמקומות שבהם עדותו לכידה, עקבית ביחס לאמרותיו במשטרה ובמסמכים, או נתמכת בראיות חיצוניות, ניתן להסתמך עליה וניתן להשתית עליו ממצאים ללא חשש שמא מדובר בעדות הנגועה בכוונה זדונית לפגוע בנאשם

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עידו דרויאן, הרשיע (יום א', 29.12.14) את ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, בקבלת 118,000 שקל במרמה מקרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות בשנים 2007-2003.

רוכברגר לא היה זכאי לקבל שכר בגין תפקידו כיו"ר הקרן, ולכן סידר לעצמו 6,000 שקל לחודש בדמות "החזר הוצאות". לטענת המדינה, לא רק שההחזר כשלעצמו היה בלתי חוקי ונגד את תקנון הקרן, אלא שרוכברגר גם קיבל במסגרת זו החזרים על הוצאות פרטיות. רוכברגר טען, כי ההחזרים אושרו כדין בידי מוסדות הקרן וכי חלק מההוצאות היו במסגרת תפקידו, אך דרויאן דחה מכל וכל את הסבריו.

בין היתר נקבע, כי רוכברגר הגיש 73 קבלות על רכישות בשופרסל בסך 31,000 שקל; הגיש קבלות ממסעדות ובתי קפה בסך 65,000 שקל; קיבל החזר של 5,000 שקל על אירוע משפחתי במסעדה; רכש על חשבון הקרן מקרר ב-3,400 שקל; וקיבל ממנה 5,000 שקל לאחר שרכש טלוויזיה לביתו. רוכברגר הורשע ברישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף - כל אלו בריבוי עבירות (למעט כמה תשלומים).


"האמת נפלטה מגדר שיניו"


לדברי דרויאן, בניגוד לדבריו של רוכברגר - הוא היה רשאי לקבל החזר רק על הוצאותיו במסגרת תפקידו. כך מלמדים העדויות, המסמכים ואפילו דבריו של דרויאן עצמו. "איני מאמין כלל שהנאשם לא ראה בעייתיות בפרשנות שנתן להחלטת הדירקטוריון", הוא אומר. ההוצאות המותרות בהחזר היו רק אלו שהיו קשורות לפעילותו של רוכברגר למען הקרן, נקבע בפסק הדין.

"במהלך עדותו נמלטה האמת מגדר שיניו של הנאשם, כאשר אמר והודה מפורשות: 'לא נאמר לי במפורש 'קארט בלאנש'. אני הבנתי את ההחלטה כך כשאני קורא אותה'. משמע, שינוי כה דראסטי ובעייתי בכללֵי זכאותו של הנאשם להוצאות, נשמר מעולף-סוד ולא נדון במישרין ובגלוי", אומר דרויאן על גירסתו של רוכברגר. הוא גם מדגיש, כי בכל מקרה - הדירקטוריון לא היה רשאי להחליט על החזר הוצאות פרטיות, והרוב המכריע של חבריו הבינו שמדובר רק בהוצאות בתפקיד.

"הנאשם נהג לאסוף בדקדקנות קבלות על סכומים שהוציא, כולל עשרות שקלים, ולא נרתע מזיוף קבלות על שמו", קבע דרויאן. הוא עסק בעצמו בטיפול בקבלות, והוא אף הנחה את מנהלת לשכתו לרשום בצורה כוזבת כאילו מדובר בהוצאות במסגרת תפקידו. הוא רצה להסתיר ולהטעות, והמשיך לעשות זאת גם לאחר דוח ביקורת שחשף את המתרחש.


זיוף "אומנותי" של קבלות


"הנאשם גייס את משאבי הקרן לצרכיו. לפי גרסתו-הוא, הנאשם גרם לקרן לרשום רישומים כוזבים בספריה ובדוחותיה, כדי לשרת את מטרתו-שלו - היכולת להערים ולעקוף את החוק האוסר עליו לקבל תגמול בנוסף לשכרו מהעירייה. הנאשם גרם אפוא לקרן לכזב ולהטעות את כל המעיין בספריה ובדוחותיה, ובנוסף גרם לה להיות שותפה במזימת ההסתרה שלו", קובע דרויאן.

"ברור לכל עין, פרט לעין אינטרסנטית של בעל הדבר, שבכך נפרדו ונחלקו כליל האינטרסים של הנאשם ושל הקרן, והנאשם העדיף חד-משמעית את טובתו-שלו על פני טובת הקרן, תוך שהוא משתמש במעמדו ובסמכויותיו בקרן כדי לפעול לקידום טובתו זו. מעשים מסוג אלו, שגרמו להטיית משאבי הקרן לטובתו הפרטית של הנאשם ולפעולת הקרן בדרכי עקלקלות בניגוד לאינטרס שלה, אינם שורים עוד בתחום האפור, אלא הם פליליים".

דרויאן קובע עוד, כי בין היתר הגיש רוכברגר "חשבוניות וקבלות לאחר ששינה את הכיתוב שעליהן, ואלו הן חמש קבלות על שיעורי אנגלית וקבלה על נסיעה לספרד, בהן הוסיף הנאשם פרטים ושינה את השם עליהן בצורה 'אומנותית' ומטעה, כך שתיראנה כביכול הוצאו במקורן על שמו".

הוא מוסיף: "הנאשם ידע היטב כי הרישומים הכוזבים שרשם ושגרם לרישומם, נועדו להסוות מציאות אמיתית וליצור מציאות כוזבת ברישומי הקרן - קרי, ליצור מצג או טענת מרמה. ולא זו בלבד שידע, אלא חפץ בכך, וזו הייתה מטרתו של הכזב שנטע ברישומים".


"פעל להטעיה ולהסתרה"


דרויאן דוחה גם את קו ההגנה לפיו סבר רוכברגר בטעות שהוא זכאי להגיש כל הוצאה שהיא: "לנאשם לא היה כל יסוד להניח כי הדירקטוריון, או הדירקטורים, התכוונו לאשר מימונה של צריכה פרטית לחלוטין של הנאשם ושל בני ביתו... הנאשם נמנע בקפידה מבירור כשרותה של 'פרשנותו' גם במקרים הספורים שבהם עלו שאלות והעדיף להמשיך במסכת ההטעיה וההסתרה.

"הנאשם פעל באופן אקטיבי להטעיה ולהסתרה - הן כאשר דיווח באופן שגרתי על הוצאות פרטיות לחלוטין של צריכה ביתית כעל הוצאות 'כיבוד', 'אירוח', 'ציוד משרדי' ועוד; הן כאשר שינה כיתובים על קבלות; הן כאשר ענה תשובות שקריות ומטעות, בכתב ובעל-פה, כשנשאל למהותן של הוצאות פרטיות מסוימות; הן כשחרג אפילו מהכללים העמומים שקיבל על-עצמו לדבריו, והוציא מהקרן סך ניכר תוך שימוש בחשבונית עבור אירוע של גיסו".

בפיו של דרויאן ביקורת חריפה על עדותו של ליאון מורוזובסקי, לשעבר יו"ר הסתדרות המעו"ף: "לפי התרשמותי הישירה והעדות עצמה, התפתל לאון בעדותו הנה והנה וכמעט כל לשון בה נקט נחצתה לשניים בכוונה ברורה-להביך לסייע לנאשם. עם זאת, גרעין עדותו לא נפגם, ובמקומות שבהם עדותו לכידה, עקבית ביחס לאמרותיו במשטרה ובמסמכים, או נתמכת בראיות חיצוניות, ניתן להסתמך עליה וניתן להשתית עליו ממצאים ללא חשש שמא מדובר בעדות הנגועה בכוונה זדונית לפגוע בנאשם".

עוד מותח דרויאן ביקורת על המשטרה, אשר כבר בנובמבר 2006 - אגב חקירה אחרת - שמעה מרוכברגר כיצד הוא מקבל החזר על הוצאות פרטיות, ומתוך רשלנות היא לא חקרה את הנושא. כתוצאה מכך, החקירה שהייתה יכולה להתחיל כבר בסוף 2006, החלה רק באמצע 2008. עם זאת, הוא קובע שלא נגרם לרוכברגר נזק ראייתי.


את המדינה מייצגת עו"ד פיה גלבר מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), ואת רוכברגר - עוה"ד ליאור אפשטיין וענת כהן.
ת"פ 37164-05-10, מדינת ישראל נ' רוכברגר / כתב אישום מתוקן
ראש עיריית רמת השרון מואשם שקיבל מקרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות 118,000 שקל לאחר שהציג הוצאות פרטיות כהוצאות בתפקיד
ת"פ 37164-05-10, מדינת ישראל נ' יצחק רוכברגר / פס"ד
ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, מורשע במרמה ובזיוף בשל קבלת 118,000 שקל מקרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות במסווה של "החזר הוצאות"

תאריך:  28/12/2014   |   עודכן:  28/12/2014
איתמר לוין
+חבר מועצת רמת השרון: הסתיימה הפארסה
10:06 28/12/14  |  איציק וולף
חבר מועצת העיר רמת השרון, עו״ד עידן למדן (מרצ), התייחס להרשעת ראש העיריה המושעה, יצחק רוכברגר, בעבירות של זיוף, מרמה והפרת אמונים ואמר כי בית המשפט שם הבוקר קץ לפארסה שהתחוללה ברמת השרון בשנים האחרונות, שבמסגרתה ראש העיר התרוצץ בין ענייני העירייה לבין חקירות משטרה.

"צר לי על הכתם המוסרי שמקרים מסוג זה מטילים על השלטון המקומי בישראל בכלל ובעיר רמת השרון באופן ספציפי. עתה, משהסאגה הזו הסתיימה, רמת השרון צריכה לבחור ראש עיר חדש ולנקות את בניין העירייה מהרעות החולות שפשו בו בשנות כהונתו של רוכברגר״, אמר.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יצחק רוכברגר הורשע במרמה ובזיוף
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צורי
28/12/14 08:47
2
חרד
28/12/14 08:50
 
שותף סוד
28/12/14 09:24
3
דניאל24
28/12/14 14:50
 
זיגל
28/12/14 16:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רוכברגר
ראש עיריית רמת השרון המושעה, יצחק רוכברגר, טוען שגורמי אופוזיציה בעירייה והמשטרה חברו יחדיו כדי לתפור לו תיק. רוכברגר דיבר (יום ה', 10.7.14) בהמשך חקירתו הנגדית, במשפט בו הוא מואשם שקיבל בדרכי רמייה 120,000 שקל מקרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות כאשר שימש כיו"ר שלה.
11/07/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש עיריית רמת השרון המושעה, יצחק רוכברגר, אומר שהוא הגיש קבלות פרטיות לשם החזר הוצאות כאשר שימש כיו"ר קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות, משום שכך הבין את החלטת הדירקטוריון בנושא. רוכברגר העיד (יום א', 6.7.14) במשפטו, בו הוא מואשם במירמה וברישום כוזב בהיקף של 120,000 שקל מהקרן בדמות אותם החזרים.
06/07/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
כספי קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות שימשו בין היתר לאירוח בבתי מלון בהיקפים של עשרות אלפי שקלים. כך התגלה (יום ד', 18.6.14) בחקירתו הנגדית של מי שהיה מנכ"ל הקרן, גבע שגיא, במשפטו של ראש עיריית רמת השרון המושעה, יצחק רוכברגר.
18/06/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
שישה חברים במועצת העיר רמת השרון עתרו לבג"ץ בדרישה להוצאת צו על תנאי שיורה על ניתוק מוחלט של ראש העירייה המושעה, יצחק רוכברגר, מניהול ענייני העיר.
29/04/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, הסכים לצאת לנבצרות עד 15.9.14 בשל המשפט המתנהל נגדו. הוועדה להשעיית ראשי ערים נתנה (יום ד', 23.4.14) תוקף של החלטה להסכמה זו.
23/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il