|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

נערכים לגל הקור ולסערה

"אנחנו במעין 'רכבת הרים' מטאורולוגית"

הרצף החריג במערכת החורפית השנה צפוי להימשך עד מרס או אפריל הרשויות המקומיות ורשויות החרום וההצלה נערכות לירידת שלג גם במקומות נמוכים יותר
18/02/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות
הים הסוער במכמורת [צילום: פלאש 90]
נערכים לסוף שבוע מושלג [צילום: פלאש 90]

תחזית להיום ולמחר
היום: גשם מקומי מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. בחרמון יירד שלג. אזהרה על שטפונות בזק בבקעת הירדן ובמדבר יהודה וים המלח ב-18/02 מ-12 עד 22. קיים חשש משטפונות בזק בנחלי מדבר יהודה וים המלח. הלילה: גשם לפרקים ירד בצפון הארץ ומקומי יירד במרכז הנגב ובצפונו. שלג יוסיף לרדת בחרמון. מחר: גשם לסירוגין מצפון הארץ ועד לצפון הנגב מלווה בסופות רעמים וברוחות חזקות. בחרמון, בצפון הגולן ובהרי הגליל יירד שלג. לקראת ערב יירד שלג בהרי המרכז וירושלים. בדרום הארץ יהיה אביך. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. חשש לשטפונות במקומות המועדים.

ערב הסערה הצפויה, אומר פרופ' חיים קותיאל מומחה לשינויי אקלים ומזג אוויר מהחוג לגאוגרפיה וללימודי סביבה באוניברסיטת חיפה, כי המאפיין הייחודי של החורף הנוכחי הוא השינויים הקיצוניים במזג האוויר. "אנחנו נמצאים במעין 'רכבת הרים' מטאורולוגית: תקופות גשומות מאוד כמו בחודשים נובמבר וינואר, לאחר מכן תקופות חמות ושחונות ושוב גשמים וקור, הרצף הזה הוא חריג ועדיין לא הסתיים וצפוי להימשך בחודש מרס ואף ייתכן גם בחודש אפריל", דבריו.

חברת החשמל השלימה הכנותיה. מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, הכריז על מצב כוננות הכולל גם את פתיחת מטה ההפעלה הארצי של החברה במרכז הארץ, זאת בנוסף לחדרי המצב שיפתחו במחוזות. במטה הארצי נמצאים גם נציגי גורמים נוספים ממשרדי הממשלה וגופי החרום להגברת התיאום ושיתוף הפעולה בין הגופים.

ההיערכות כוללת תגבור מחוללים ורכבי שטח באזורים מרוחקים ורגישים, ניוד עובדים לתגבור באזור ירושלים והצפון, איוש מקסימלי של מוקדי השירות 103, כוננות מלאה של צוותי עבודה לתיקונים וציוד כבד הכולל במות הרמה ומנופים ליציאה מיידית לשטח, תיאום והידוק הקשר לקראת הסופה עם רשויות מקומיות וגורמים נוספים.

עשרות אמבולנסים של מד"א עם הנעה קדמית (4X4) הועמדו בכוננות. שרשראות שלג הורכבו על גלגלי האמבולנסים, על-מנת שאלה יוכלו לעבור בבטחה בשלג. כונני מד"א עם אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ יוצבו בכוננות בשכונות הערים והיישובים ברחבי הארץ בהם צפוי לרדת שלג. לרכבי החרום של מד"א יצטרפו גם 125 ג'יפים מיחידית הג'יפים המיוחדת של מתנדבי מד"א אשר ירתמו לכל המשימות הנדרשות בימי הסערה הצפויים. בתחנות מד"א יוצבו נגמ"שי פינוי של צה"ל אליהם הוצמדו חובשים ופאראמדיקים של מד"א לצד חיילי הנגמ"ש, לטובת פינוי חולים ונפגעים ממקומות בהם הגישה תהיה חסומה.

הבוקר נמסר כי מפלס הכינרת עלה ב-1 ס״מ מאתמול ועומד על 212.35-.

מפקחת העבודה הראשית וראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה, ורדה אדוארדס, קוראת לקבלנים ולעובדים בענף הבנייה לגלות זהירות יתרה, לפעול בהתאם לתנאי מזג האוויר, ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים על-מנת להימנע מסיכון עובדים ועוברי אורח.

עיריית ירושלים מסרה כי בעת ירידת שלג צפויים שינויים בפעילות התחבורה הציבורית וסגירה של צירי הכניסה לעיר. העירייה קוראת לתושבי הבירה ולבאים בשעריה להקדים את ההיערכות לסוף השבוע.

במועצה האזורית גליל עליון נערכים לירידת שלג גם בקיבוצים נמוכים יותר. בהנחיות לתושבים מוצע לשים דגש מיוחד על בדיקת היערכות האוכלוסיות המיוחדות בקיבוץ, כגון קשישים ובעלי מוגבלויות, לבדוק מלאי מזון, דלק, תקינות מחוללים ותאורת חרום, ולגזום ענפים בסמוך לקוי חשמל, למעט בנסיעות. לפתוח ברזים מדי פעם למניעת קיפאון המים ועוד.

מטה החרום העירוני בחיפה התכנס והוחלט כי צוותי כוננות מתוגברים יתנו מענה לפניות התושבים. ציוד כבד הוכן מבעוד מועד למקרים של הצפות, פינוי שלג ומכשולים כגון עצים, עמודי תאורה ורמזורים שעשויים לקרוס. ראש עיריית חיפה יונה יהב הורה לבטל האכיפה בחניית כחול לבן במהלך ימי הסערה, החל מיום חמישי ועד מוצאי שבת. עם זאת, רשות החניה תמשיך לאכוף חניה בניגוד לחוק אשר מהוות סיכון להולכי הרגל או הפרעה לתנועה.

תאריך:  18/02/2015   |   עודכן:  18/02/2015
עידן יוסף
בשל השלג: בוטלו טיולי תלמידים

בשל מזג האוויר והשלג הצפוי לרדת ביומיים הקרובים בירושלים הודיעה מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, כי מחר ומחרתיים (חמישי ושישי) לא יתקיימו טיולים במקומות שבהם צפוי לרדת שלג או ייתכנו שיטפונות.

בהערכת מצב שהתקיימה בעיריית ירושלים הוחלט לסיים מחר את יום הלימודים במוסדות החינוך בעיר בשעה 12:00. זאת, על-מנת שניתן יהיה לשמור על בטיחות התלמידים.

האוניברסיטה העברית הודיעה כי מחר, יום חמישי, יסתיים יום הלימודים בשעה 12:45 וכי כל הבחינות המתוכננות להתקיים מהשעה 12:30 ואילך - מבוטלות. יום העבודה לעובדי האוניברסיטה יסתיים מחר בשעה 13:00.

ביום שישי יישארו הקמפוסים של האוניברסיטה הירושלמית סגורים ולא יתקיימו מבחנים ולימודים.

על-פי הערכת מצב שהתקיימה בהנהלת האוניברסיטה - ביום ראשון תשוב הפעילות האקדמית לסדרה ויתקיימו הבחינות המתוכננות. ייתכנו שינויים בהחלטות בהתאם למזג האוויר.

מעיריית ירושלים נמסר כי בשל התחזית לשלג שיירד בבירה, בוטלו מרוץ בגין וארוע הרייב הירושלמי שתוכננו להתקיים ביום שישי הקרוב.

כוננות שלג: ביטולים וקיצורים ליום הלימודים

משרד החינוך הודיע כי בשל השלג הצפוי מחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר ביישוב הדרוזי מסעדה שבצפון רמת הגולן ובבית הספר אביטל שבתחומי המועצה האזורית גולן.

עוד הוחלט כי הלימודים בירושלים, בצפת ובבתי הספר פסגות ונוף הרים שבמועצה האזורית גליל עליון יסתיימו בשעה 12:00. בבתי הספר במעלות ובמעלות תרשיחא יסתיימו הלימודים בשעה 13:00.


+תגבור רכבות לי-ם על חשבון רכבות אחרות
23:45 18/02/15  |  עידן יוסף
רכבת ישראל תתגבר את השירות לירושלים ומשעות הצהריים ועד שעות הלילה המאוחרות תיסע אחת לשעה רכבת בקו בית שמש-ירושלים, בשני הכיוונים. הרכבות תהינה ארוכות יותר וכל אחת תכיל כ-850 מקומות. שווה ערך ל-14 אוטובוסים. משעות הבוקר ועד הצהריים יתוגבר הקו ברכבות נוספות. בשל תגבור זה יבוטלו רכבות מתחנת ראשונים לתחנת לוד, ומבאר שבע לדימונה. השירות בין תחנות אלה יופעל בעזרת שירות הסעיות באוטובוסים. בשישי תישמר ההיערכות בקו בית שמש-ירושלים במתווה המתואר. בהתאם לביקוש, רכבות יופעלו בשיטת 'מלא וסע' עד כניסת השבת. השירות בין תחנת ראשונים ללוד יופעל כרגיל.
+לב נעמי בסערה: תרופות עד הבית
17:24 18/02/15  |  
עמותת לב נעמי ממשיכה את מבצע "תרופות עד הבית", במסגרתו תדאג להביא בסערה לקשישים ולחולים שאינם יכולים לצאת מהבית בזמן הסערה את תרופותיהם, עד לפתח דלתם. המתנדבים יגיעו לאסוף את המרשם מבית הקשישים ויביאו עבורם את התרופות במטרה לחסוך להם את הנטל ואת הסכנות בגין יציאה החוצה במזג אוויר קיצוני. קשישים ומוגבלים הזקוקים לשירות ובעלי רכב המעוניינים להתנדב מוזמנים ליצור קשר עם מוקד לב נעמי בטלפון 03-6771111 או באתר העמותה.
+נערכים לסערה: המשטרה תפתח את מוקד 110
15:31 18/02/15  |  
מרכז ניהול משטרתי לאומי (מנמ"ל) ייפתח במטה לוד בהשתתפות נציגי כלל גופי החרום וההצלה, לצד תמונת מצב כבישים עדכנית במוקד אגף התנועה. בתוך כך, מוקדי ה- 100 יתוגברו על מנת לתת מענה לפונים, משמרות השוטרים יועבו בכוח אדם, ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ ייערכו וישמשו ככוח כוננות לאירועים. לציבור יעמוד מוקד מידע ארצי שמספרו 110, שיספק מענה זמין ועדכני לפניות הציבור החל ממחר ועד תום המבצע.
+סיטיפס: לא להחנות מכוניות ליד המסילה
15:28 18/02/15  |  
לקראת השלג הצפוי, סיטיפס מזכירה ומבקשת מציבור הנהגים שלא להשאיר מכוניות לאורך מסילת הרכבת הקלה, על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת. הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ-5 ס"מ, ואם כלי רכב ננטשים על תוואי המסילה, לא רק שתוואי הרכבת נחסם, אלא גם לא ניתן לפנות את השלג, שעשוי להיערם ולמנוע תנועת הרכבת.
+מאפיית אנג'ל מקדימה חלוקת חלות לשבת
13:26 18/02/15  |  
מאפיית אנג'ל מגדילה את כמויות ייצור החלות ונערכת לחלוקה כבר ביום חמישי בבוקר באזור ירושלים והסביבה. ביום שישי לא תתבצע חלוקה באזורים הללו. גם בצפת לא תתבצע חלוקה ביום שישי, וחלוקת החלות תתבצע ביום חמישי בבוקר. בשאר חלקי הארץ, תתבצע החלוקה ביום שישי כרגיל. לציבור מומלץ להצטייד בלחם טרם הסופה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אנחנו במעין 'רכבת הרים' מטאורולוגית"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהוידע
18/02/15 14:43
2
אריסטוטולוס
18/02/15 20:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
המשרד להגנת הסביבה מודיע (יום ד', 11.2.15) כי ברחבי הארץ עדיין שורר זיהום אוויר כבד עקב סופות חול ואבק. רמות זיהום האוויר שנמדדו ביממה האחרונה חריגות ביחס לשנים קודמות ובהיבט ארצי מדובר בסופת האבק הגדולה והנרחבת ביותר ב-5 השנים האחרונות. ריכוזים דומים נמדדו במרס 2012 במאי ובדצמבר 2010.
11/02/2015  |  יפעת גדות  |   חדשות
לפחות 12 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס נוסעים של חברת טרנס אסיה שהייתה בדרכה מטייוואן לסין. ההתרסקות תועדה במצלמות רכב של נוסעים בגשר שעובר מעל לנהר, בטאיפיי בירת טייוואן. על סיפונו של המטוס היו באותה עת 58 בני אדם. ככל הנראה, רובם תיירים מסין.
04/02/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
מטוס נוסעים פגע בגשר והתרסק לתוך נהר בטיוואן, לעיניהם של עוברים ושבים אשר תיעדו את האסון. לפחות תשעה בני אדם נהרגו. 16 נוסעים חולצו מהמים ועשרות עדיין מוגדרים נעדרים.
04/02/2015  |  הדר פרבר  |   תמונות מיוחדות
התנועה האזרחית של כלי רכב פרטיים שאינם רכבי הצלה וחרום נאסרה בניו-יורק החל מהשעה 23:00 שעון מקומי. במקביל, הופסקה פעולת הרכבת התחתית בעיר. זאת, בשל סופת השלגים 'ג'ונו' שהחלה להכות באזור הצפון מזרחי של ארצות הברית.
27/01/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
רכבת ישראל ביטלה נסיעות מירושלים שאמורות היו לנסוע בתוך השבת. בתחילה דווח כי הרכבות יופעלו לפחות בשתי נסיעות בתוך שבת בשל חסימת הכבישים לירושלים, אך בתוך דקות ספורות נמסר כי הן לא יופעלו בשל חסימת כבישים.
09/01/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il