|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

ג'ובראן דחה את עתירת הליכוד נגד V15

קובע שהליכוד כלל לא הוכיח קשר כלשהו בין הארגון ובין "מולד" לבין המחנה הציוני ומרצ "עתירה זו, שהחלה בקול תרועות רמות, מסתיימת היום בקול ענות חלוש"
22/02/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
ג'ובראן. אין סמכות [צילום: פלאש 90]

"עתירה זו, שהחלה בקול תרועות רמות, מסתיימת היום בקול ענות חלוש". כך אומר (יום א', 22.2.15) יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, סלים ג'ובראן, בדחותו את עתירת הליכוד שהוגשה בטענה לפיה ארגון V15 וארגון מולד מנהלים תעמולת בחירות עבור המחנה הציוני ומרצ.

ג'ובראן קובע, כי הליכוד נכשל באופן מובהק בהוכחת הקשר הנטען בין שני הארגונים לבין שתי הרשימות. לדבריו, "חלק הארי של הראיות שהובאו מבוססות על שמועות ופרסומים שונים
בפייסבוק. אמנם, אנו מצויים בהליך מנהלי; אולם, גם בהליך מעין זה ספק רב אם 'לייק' בפייסבוק, פרסום סטאטוס תמיכה של פעיל מפלגה ב-V15, או תמונה של פעיל מאחד מהארגונים עם יו"ר מפלגת העבודה, יכולים להוכיח את הזיקה הנדרשת".

עוד אומר ג'ובראן, כי יש להוכיח זיקה בין תעמולת בחירות לבין רשימת מועמדים ספציפית - בעוד V15 פועל בצורה כללית לטובת גוש המרכז-שמאל ולהחלפת השלטון. הוא מוסיף:

"הן המפלגות הן הארגונים הכחישו באופן קטגורי כל קשר
ביניהם, ולקשרים שכן קיימים, ניתנו הסברים מספקים (שגובו בתצהירים). ברי, כי אין די בכך שפעיל כלשהו בעבר או בהווה במחנה הציוני או במרץ תומך או אף לוקח חלק בפעילויות של V15, פרויקט 61, או ארגון מולד. הזיקה צריכה להילמד, מקשר ארגוני ענף או מקשר בין ראשי המפלגות (או בכירים בהן) לבין אותם ארגונים. קשר זה, בשום אופן, לא הוכח, וכאמור הנטל להוכחתו מוטל על הטוען לו.

"על הטוען לכך להוכיח זיקה עכשווית, ואין די בזיקת עבר. אין די בכך כי פעיל מסוים או אף בכיר באחד מהארגונים כיהן בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגה (כפי שנטען ביחס למספר חברי כנסת הקשורים לארגון קול אחד). עתה, כשמדובר באנשים פרטיים, וככל שאינם מעורבים כבר בפעילות פוליטית של המפלגה
מטעמה כיהנו חברי כנסת או בתפקידי מפתח (וכך הוצהר בפני), מוקנית להם הזכות לעשות כרצונם. זאת, ללא שפעילותם תסונף תקציבית (או תחייב חובת זיהוי) בין הגוף במסגרתו הם פועלים עכשיו למפלגה במסגרתה פעלו בעבר. ברי, ההיגיון והשכל הישר
אינם יכולים לסבול פרשנות אחרת".

לצד זאת אומר ג'ובראן, כי בכל מקרה - אין לו סמכות לתת את הצווים שביקש הליכוד בנוגע לניהול תעמולת הבחירות. מאידך הוא קובע, כי עקרונית יש לו סמכות לעסוק גם בתעמולת בחירות באינטרנט, וזאת בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ולפיה מאחר שהאינטרנט לא נזכר בחוק הבחירות - אין ליו"ר הוועדה סמכות לעסוק בו. ג'ובראן חייב את הליכוד בתשלום הוצאות בסך 48,000 שקל, באומרו שמוטב היה אילו לא הגיש כלל את העתירה.


תב"כ 8/20, הליכוד נ' מפלגת העבודה ואח' / החלטה
דחיית עתירת הליכוד שהוגשה בטענה לפיה ארגוני V15 ומולד מקיימים תעמולת בחירות אסורה עבור המחנה הציוני ומרצ

תאריך:  22/02/2015   |   עודכן:  22/02/2015
איתמר לוין
+נדחתה עתירת הרשימה הערבית נגד הרשימה המשותפת
00:51 23/02/15  |  
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן דחה את עתירת הרשימה הערבית נגד הרשימה המשותפת ונגד כלי תקשורת שונים, למתן צו שיאסור עליהן לכנות את הרשימה המשותפת בתור "הרשימה הערבית המשותפת" בטענה שכינוי זה מטעה ביחס לכינויה של
העותרת. ג'ובראן דחה את העתירה על הסף בנימוק שמדובר בסעד כוללני ובכך שהעותרת לא ציינה אף לא מקרה אחד קונקרטי שבו נקראה הרשימה המשותפת בשידור "הרשימה הערבית המשותפת". הוא הטיל על העותרת הוצאות לחמש המשיבות בסך 6,000 ש"ח.
+בנט: שטבון הצביע בעד סנקציות פליליות
00:38 23/02/15  |  
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט טוען כי היחיד שהצביע נגד סנקציות פליליות במסגרת חוק הגיוס היה ח"כ מוטי יוגב, ואילו ח"כ יוני שטבון (יחד) הצביע בישיבת הסיעה בעד ורק בכנסת התנגד. הוא אמר את הדברים בראיון לקול חי. בתגובה מסר שטבון: "אני לא מתנצל על כך שהצבעתי נגד הפגיעה בעולם התורה, בניגוד לעמדתו של בנט".
+סקר: עלייה למרצ; ירידה לש"ס
00:20 23/02/15  |  
סקר ערוץ 10: המחנה הציוני 25 הליכוד 23 הבית היהודי 14 יש עתיד 11 כולנו 8 יהדות התורה 7 מרצ 6 יחד, ש"ס 5 ישראל ביתנו 4. 20% מהנשאלים מתלבטים.
+רפאל פנחסי הצטרף לרשימת יחד
00:15 23/02/15  |  
רפאל פנחסי, ששימש מזכיר מועצת חכמי התורה בתקופת עובדיה יוסף, הצטרף לצוות מפלגת יחד. באתר כיכר השבת הסבירו כי מדובר במכה תדמיתית לש"ס, שכן פנחסי היה נחשב למקורב לרב יוסף.
+הליכוד יימנע ממתקפה אישית נגד המבקר
23:59 22/02/15  |  
שרי הליכוד החליטו בישיבה שקיימו להימנע מתקיפות מילוליות אישיות נגד מבקר המדינה, יוסף שפירא, על-רקע הדוח סביב משבר הדיור. בישיבה הציעו שרים, בהם ישראל כ"ץ וסילבן שלום, למקד את הביקורת הן בנושאים עצמם שיעלו בדוח והן בבעלי תפקידים לשעבר, בהם יצחק הרצוג וציפי לבני שכיהנו בעברם כשרי השיכון. (ערוץ 10)
+גדעון סער: להצביע לליכוד בבחירות הקרובות
23:53 22/02/15  |  
שר הפנים לשעבר גדעון סער, שעזב את החיים הפוליטיים לפני שלושה חודשים, קורא לציבור להצביע לליכוד בבחירות הקרובות. בהודעה שהעלה סער לדף הפייסבוק שלו, הסביר מדוע יש להצביע לליכוד, אך נמנע מלהזכיר את שמו של ראש הממשלה נתניהו.
+סמוטריץ': "אני הומופוב גאה"
23:50 22/02/15  |  
בצלאל סמוטריץ', המתמודד מטעם רשימת הבית היהודי, אמר כי הומואים ולסביות הם "לא נורמליים". בהקלטות שהגיעו לידי גל"צ נשמע סמוטריץ' אומר: "מותר לכל אדם, להחליט שהוא לא רוצה לחיות חיים נורמליים, זכותו המלאה. לא זכותו, משום שהוא לא מרגיש נוח להיות לא נורמלי, לדרוש מכולנו לקעקע את המושג נורמה ולהגיד - אין דבר כזה כבר נורמלי". עוד הוסיף: "כל אדם בביתו רשאי להיות לא נורמלי ולהקים איזה תא משפחתי שהוא רוצה. הוא לא יכול לתבוע ממני כמדינה, ומזה זה מתחיל. הוא מרגיש לא נוח להיות חריג, זה לא כיף. הוא יוצא מהארון, אז הוא רץ ומתגאה". הדברים נאמרו בתיכון בגבעתיים, ולתלמיד שהטיח בו: "הומופוב חשוך, אח שלי הוא לא בהמה, החברים והחברות שלי הם לא בהמות", השיב סמוטריץ': "אני הומופוב גאה".
+יו"ר ועדת הבחירות מבקש סיקור שוויוני לרשימות קטנות
23:44 22/02/15  |  
יושב-ראש ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, פנה לערוצי הטלוויזיה ולתחנות הרדיו, וביקש מהן לפעול בשוויון בסיקור המועמדים לבחירות לכנסת ה-20. הפנייה נעשתה לאחר שקיבל את תלונתו של עמיר מלצר, יושב-ראש מפלגת הירוקים. במכתבו ציין כי הן נותנות במה לא שוויונית רק למתמודדים במפלגות הגדולות. הוא הפנה את ערוצי הטלוויזה והרדיו לסעיף 5 בחוק הבחירות הקובע כי ערוצי הטלוויזיה והרדיו צריכים לשמור על שוויון בין המועמדים.
+קלדרון: פאנלים בבתי הספר - הרס השיח הפוליטי
23:36 22/02/15  |  
יו"ר השדולה הפרלמנטרית בכנסת, ח"כ רות קלדרון (יש עתיד), פנתה למנכ"ל משרד החינוך בבקשה לשקול מחדש את נהלי קיום פאנלים פוליטיים בתיכונים. בפנייתה, ציינה קלדרון כי במתכונתם הנוכחית, משמשים הפאנלים הפוליטיים בתיכונים, הבנויים כתוכנית ריאליטי, כבמה להתקוטטות בין הח"כים תוך שימוש בשפה רדודה, פופוליסטית ואלימה וזאת כדי ללכוד את תשומת ליבם של התלמידים הצעירים.
+סקר: לראשונה עוקפת יחד את ש"ס
19:08 22/02/15  |  
סקר ערוץ i24news (גיאוקרטוגרפיה): ליכוד 27, המחנה הציוני 23, הרשימה המשותפת 12, הבית היהודי, יש עתיד 11, כולנו 9, ישראל ביתנו, יהדות התורה 7, יחד 5, מרצ, ש"ס 4. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 700 נשאלים - 500 יהודים ו-200 ערבים בני 18 ומעלה.
+מנהיגה הרוחני של ש"ס: "התקווה - שיר מטומטם"
18:31 22/02/15  |  
מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, אמר כי ההמנון הלאומי "התקווה" הוא שיר מטומטם. בכינוס של המפלגה בנתיבות, בו נכח גם היו"ר אריה דרעי, אמר כהן: "אין אצלו דבר אחר חוץ מתורה בהכתרה של רב היינו במקום, היינו יושבים אחד ליד השני, בסוף ההכתרה של יצחק ניסים התחילו לשיר 'כל עוד בלבב' וחשבתי - 'אלה משוגעים', אני לא עמדתי. הרב עמד". בהמשך מתאר כהן ששאל את הרב יוסף מדוע בחר לעמוד בשירת ההמנון, והוא אמר: 'אמרתי עלינו לשבח'. איש אמיתי, הוא לא רצה שהשיר המטומטם הזה ישפיע עליו". תגובת ש"ס: "איש לא ילמד את חכם שלום כהן שגדל כל ימיו בירושלים שבין החומות מהי ציונות ומהו היחס לארץ ישראל, זכותו וחובתו של חכם שלום כהן לחשוב שהמקורות של תורת ישראל שליוו את עם ישראל אלפי שנים ומדברים על הכמיהה והשיבה לציון עדיפים עשרת מונים על שיר שנוצר רק בעשורים האחרונים".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ג'ובראן דחה את עתירת הליכוד נגד V15
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שקש'ק/
22/02/15 19:24
 
שרון לוי
23/02/15 04:02
2
1asad
22/02/15 21:53
3
ע_הראל
22/02/15 22:24
4
wow ...
22/02/15 22:41
 
ע_הראל
22/02/15 23:10
5
בבר
22/02/15 22:57
6
מב"י
23/02/15 07:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
"בארץ הכל הפוך" אמר השר לשעבר יוסי שריד מופז לא היה יכול להיות כתב במחנה ובודאי לא רמטכ"ל אך ללפיד היה המשכל המצופה מרמטכ"ל אבל לא צלח יחידה קרבית.
22/02/2015  |  חנן וייס  |   מאמרים
"מצע הדיור", שיושב-ראש מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, הציג היום (א', 22.2.15) הוא בעיקרו שילוב של שתי תופעות: מיחזור תוכניות ישנות מצד אחד, ומחשבות דמיוניות על מצבו של שוק הדיור מצד שני.
22/02/2015  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
מדינת ישראל עומדת על פרשת דרכים ביחסיה עם ארה"ב, שמשליכים על מעמדה: המדיני, הכלכלי, הצבאי והלגיטימי בעולם. זה משפיע גם על הטיפול הנאות בנושאים הקריטיים לגורלה, קיימותה ושרידותה. מדובר בנושאי אירן והפלשתינים. ישראל נדחקת לפינה על-ידי תהליכים מדיניים שמקדמים הפלשתינים בשיתוף עם רוב מכריע של מדינות העולם, כולל מדינות אירופה, דרום-אמריקה והבלתי מזדהות. זאת בזמן שישראל מאבדת יוזמתיות מדינית.
22/02/2015  |  עו"ד דוד סנדובסקי  |   מאמרים
הממשלה תקצה ליזמים פרטיים קרקע לא מתוכננת, לבניית 50,000 עד 75,000 דירות, בקצב של 15,000-10,000 דירות בשנה. זוהי אחת מהצעותיו החדשות של יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, לפתרון מצוקת הדיור והמחירים הגבוהים. לפיד הציג את תוכניתו (יום א', 22.2.15 ) והציע להחיות את תוכנית מע"מ 0% על דירה ראשונה לזוגות צעירים, למרות שהתוכנית ספגה ביקורת קשה, וביצועה הוקפא לפני כשלושה חודשים.
22/02/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
פרקליטות המדינה ממסמסת את חקירת תלונתו של הליכוד, לפיה תנועת V15 פועלת לצידו של המחנה הציוני בצורה המפרה את חוק מימון מפלגות. כך עולה מדבריהם של נציגי המדינה בדיון שהתקיים בנושא (18.2.15) בפני צבי סגל, שופט בכיר בבית המשפט המחוזי בירושלים ומי שהיה אשתקד מועמד לתפקיד פרקליט המדינה.
22/02/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il