|
חדשנות [צילום: ספי שלווין]
|
|
|
|
|
גילה בן הר (משמאל), מנכ"לית מטח, מכריזה על הצוות הזוכה – lol VR [צילום: ספי שלווין]
|
|
|
|
|
האם ניתן לחוות מציאות דרך עיניים שאינן שלנו?
מסתבר שכן. בעזרת lol VR (lol ראשי התיבות של Learn Other Life) - קונספט המשתמש במשקפי מציאות מדומה (כדוגמת Oculus Rift, או Google Cardboard).
את היכולת המדהימה הזו פיתחו פיליפ ברטרנד ומרטי רואל, מייסדיTheMachine ToBeAnother - ניסוי אמנותי/אינטרדיסיפלינרי, המאפשר למשתמשים לחוות את העולם בגוף אדם אחר - יובל דולב, עידו עברי וערן עדי ציובן.
על-מנת לדמות סביבת מציאות של אדם אחר. הצוות ביקש לאפשר למשתמש לחוות את החיים דרך עיניו של אדם אחר, מתרבות אחרת, והישג זה מתבצע באמצעות יצירת מסד נתונים של "חוויות" שעובר אדם אמיתי במקום מסוים (תוך שימוש בהקלטת הסביבה האודיוויזואלית שלו והצגתה באמצעות משקפי המציאות המדומה), ומתן האפשרות לאדם אחר לחוות אותם.
מציאות מדומה
צוות המפתחים זכו אמש (יום ג', 2.6.15) בהאקת'ון ה-EdTech הבינלאומי "תשובות מגלומניות לשאלות ילדותיות", שיזמו המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וחממת החדשנות MindCET, כחלק משבוע אירועי "מעצבים את העתיד 3". חבר השופטים בהקאת'ון כלל ילדים חובבי טכנולוגיה, בגילאי 9-16 - חלקם משתתפים בפרויקטי רובוטיקה מירוחם וחלקם לומדים במגמת מדעי המחשב.
בין הפרויקטים הנוספים שפותחו במהלך האירוע: מערכת מבוססת חיישנים המחברת את התלמידים להבנת תהליכים אקולוגיים, מעבדת ניסויים בכימיה המתבצעת בסביבת מציאות מדומה, מכוניות המונעות באמצעות מענה נכון על שאלות באפליקציה, משחק הרפתקאה המתקיים בחוץ תוך שימוש במציאות מועשרת (Augmented Reality), מערכת מבוססת AR המאפשרת "לשחק" עם מולקולות, ועוד.
לדברי אבי ורשבסקי, מנהל חממת החדשנות של MindCET "ריגש אותי לראות את עשרות האנשים שעבדו והתאמצו במהלך האירוע ואיפשרו לחדשנות וליצירתיות לקרום עור וגידים לכדי פרויקטים ממשיים. אני מקווה שהאירוע הזה יהווה אינדיקציה לבשלות הטכנית ולהיתכנות שקיימת בישראל מבחינת היצע המוחות לתחום ה-EdTech, שהפך בשנים האחרונות לאחד מהתחומים הלוהטים בענף הטכנולוגיה בעולם".
ההאקת'ון, שהתקיים במשרדי חממת MindCET בירוחם, כינס כמאה מפתחים, מתכנתים, מעצבים ואמנים, אשר עבדו ללא הרף במשך כ-36 שעות, במטרה לפתח מוצרים בתחום המהפכני של טכנולוגיה בשירות החינוך והלמידה.