בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
משרד החקלאות משרטט את רחובות העיר העתידיים
|
מודל ראשון בארץ של בית גידול לנטיעת עצי רחוב ● הפרויקט "עשה עלייה" מפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול של רחובות שטוקהולם, בירת שבדיה
|
יותר צל [צילום: חורשים, משתלה של עצים]
|
|
|
|
|
זה לא מחזה נדיר לפגוש מדרכות עקומות שהורמו על-ידי שורשי עצים ולא ניתן לצעוד עליהן בבטחה, או שורשי עצים שחדרו לתוך צינורות, מרזבים וביוב והביאו לסתימות והצפות. מחזה שכיח נוסף הינו עצים שמפסיקים להתפתח ולצמוח אחרי מספר שנים, מתמוטטים ונופלים ברוחות עזות או מתנוונים ומתים. הסיבה לכך היא שהעצים נשתלים ברחובות הערים בסביבה לא מתאימה, וכתוצאה מכך שורשי עצים מרימים את המדרכה ותשתיות אחרות בחיפוש אחר אוויר ומים, וגורמים למפגעים עירוניים או פשוט מפסיקים להתפתח. כדי לפתור בעיה זו, פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר הקים צוות היגוי ותכנון שפיתח מודל ראשון בארץ של בית גידול לנטיעת עצי רחוב, בתוכו יינטעו עצי העיר העתידיים. המדובר בקונסטרוקציה ייעודית, המספקת לעץ תנאי גידול מיטביים במדרכות הערים, ומהווה אינקובטור טוב לשורשי העץ. בימים אלה מעביר משרד החקלאות ופיתוח הכפר את פיתוח שיטת ייצוב המדרכות והרחבת בית הגידול למתכנני ערים ואדריכלי רשויות, ומדריך את הרשויות כיצד ליישמו. בנוסף, פרויקטים לאומיים חדשים יחויבו לנטוע עצים בשיטה זו. כך לדוגמה, במסגרת העבודות על תוואי הרכבת הקלה בתל אביב, מחויבת חברת נת"ע לנטוע את העצים בתוואי המסילה בשיטה זו. רצועות צל הפרויקט "עשה עלייה" מפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול של רחובות שטוקהולם, בירת שבדיה. על-פי השיטה, מתחת לשכבת המדרכה העליונה מפזרים שברי סלעים, המונעים מהמדרכה לשקוע ובו בזמן מאפשרים אוורור נאות וחדירת מים לשורשים. בין חללי שברי הסלעים מחדירים את הקרקע המתאימה לגידול. מעבר ליתרון המובנה של בית גידול שלא "מרים" מדרכות, יתרון מהותי נוסף של השיטה הינו היכולת לנטוע עצים במרחק של כ-10 מטר האחד מהשני, ומכאן ניתן לנטוע עצים גדולים יחסית, שיוכלו ליצור רצועת צל לאורך כל הרחוב בזמן קצר. על-פי שיטה זו ניתן להגיע להצללה מוחלטת של רחובות תוך 5 שנים, לעומת פי שניים ויותר שנים, כאשר נוטעים עצים בבורות השתילה המקובלים היום.
|
|
[צילום: יח"צ]
|
|
|
פקיד היערות במשרד החקלאות דורש לשמר עץ פיקוס ותיק ועצום בתוואי הרכבת הקלה בתל אביב
|
▪ ▪ ▪ |
במסגרת העבודות על הרכבת הקלה בגוש-דן, מבצע פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בקרה על תוכניות נתיב הרכבת בהתייחס לעצים בתוואי המסילה והתחנות. במסגרת הבקרה שנעשתה על הקו האדום של הרכבת, עולה כי בתחנת שאול המלך, הממוקמת ברחוב מנחם בגין, סומן עץ פיקוס השדרות כמיועד לכריתה, בגלל רצון להרחיב את הכביש על חשבון המדרכה והעץ, הנטוע בה. לדעת פקיד היערות המדובר בעץ בן עשרות שנים, עצום בגודלו, בעל נוף ברוחב 18 מ', המתנשא לגובה של 15 מ', מדובר בעץ משמעותי מאוד, הנראה למרחוק, וזכה לציונים המקסימאליים בערכו לסביבה. לדעתו מדובר במופע חד-פעמי של עץ יוצא דופן – ועל כן הוא ראוי לשימור. מבדיקה שערך המשרד עם נת"ע, עולה כי ההחלטה לכרות את העץ התקבלה על ידם מתוך ידיעה כי לא ניתן להעתיקו, בשל תשתיות תת-קרקעיות סבוכות ורגישות, לרבות קו מתח גבוה של חברת החשמל, ומתוך פתרון כולל לבעיות התנועה באזור. עם זאת, במשרד החקלאות עמדו על דעתם כי ניתן לפתור את בעיית התנועה בתכנון שונה של הצומת, כך שגם יישמר את העץ המרשים. לאחר דיונים של אנשי פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר עם צוות התכנון התנועתי של נת"ע ו משרד התחבורה, גובש פתרון הנדסי, כך שבכל שלבי העבודה יישמר הפיקוס. משרד החקלאות ימשיך לעקוב מקרוב אחר העבודות בכדי להבטיח כי הפיקוס ברחוב מנחם בגין פינת מוזס יישמר וימצא פתרון מוסכם לנתיב התחבורה.
|
|
תאריך:
|
02/07/2015
|
|
|
עודכן:
|
02/07/2015
|
|
יפעת גדות
|
משרד החקלאות משרטט את רחובות העיר העתידיים
|
|
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טוען (יום ה', 2.7.15), כי הרשעתו בפרשת טלנסקי נעשתה בחוסר סמכות, משום ששניים משופטי בית המשפט המחוזי בירושלים - משה סובל ורבקה פרידמן-פלדמן - חרגו מהוראותיו של בית המשפט העליון כאשר החזיר את התיק למחוזי. אולמרט הגיש לבית המשפט העליון ערעור על הרשעתו ועל עונשו - שמונה חודשי מאסר בפועל.
|
|
|
"עבור שותפויות הגז המתווה המתגבש הוא בבחינת הסכם של "אין ברירה" - כך אמר (יום ה', 2.7.15) יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, גדעון תדמור, בכנס של איגוד החברות הציבוריות בשיתוף BDO זיו האפט וגולדפרב זליגמן. כחלק מפאנל העוסק בעלות - תועלת ברגולציה - סקטור הגז כמקרה מבחן שהסתיים זה עתה, התייחסו חברות הגז למתווה שהציעה הממשלה.
|
|
|
במרכז וצפון תל אביב חסרים כיום 80 פנטהאוזים - אומר המתווך מרצ'לו אינצ'ליני, המתמחה בשיווק דירות יוקרה.
|
|
|
חברת שפיר הנדסה תובעת (30.6.15) מרכבת ישראל 40 מיליון שקל, בטענה שהיא מסרבת לשלם לה את היתרה תמורת הקמת תחנת מודיעין מרכז.
|
|
|
גלובל כנפיים ליסינג, מקבוצת כנפיים אחזקות, הודיעה (יום ה', 2.7.15), בהמשך להודעתה מיום 20 במאי 2015, על השלמת הסכם לרכישת מטוס מדגם איירבוס 330-200 (שנת ייצור 2000) ישירות מחברת איירבוס. המטוס מוחכר בהסכם קיים לחברת תעופה לאומית ממשלתית בדרום אמריקה לתקופה המסתיימת במהלך החציון השני של שנת 2019.
|
|
|
|