|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

פרסום ראשון

נגנז נוהל הנוסע ה-11 בתחבורה הציבורית

לאחר בחינת הרעיון שיאפשר העלאת יותר מ-10 נוסעים בעמידה בקווים בין-עירוניים ארוכים מאספים ובקווים אחרונים הוחלט שלא ליישמו מטעמי בטיחות המפעילים, לרבות אגד שהתנגד, יחויבו להוציא נסיעת תגבור בתוך 30 דקות – גם לנוסעים שהושארו בתחנות הביניים
26/07/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
גם אגד יחויב לאסוף את כל הנוסעים שהושארו בתחנות הביניים

הנוהל המסתמן
מספר הנוסעים המירבי בעמידה בקו בין-עירוני לא יעלה על המופיע ברשיון הרכב;
מספר הנוסעים בעמידה בקו בין-עירוני לא יעלה על 10 גם אם רשיון הרכב מאפשר זאת;
נהג המסיע 10 נוסעים בעמידה ומבחין בנוסעים בתחנה יחויב לעצור, לברר האם התכוונו לנסוע איתו, ולדווח לחברה כדי שתשלח אוטובוס לאסוף אותם בתוך 30 דקות.

מחלוקת מול אגד: איך לנהוג בנוסע שהושאר בתחנה
עידן יוסף
האם החברה חייבת להוציא אוטובוס נוסף לאיסוף נוסע שהושאר בתחנה? האם ניתן להעלות מעל 10 נוסעים בעמידה כאשר עדיין יש מקומות פנויים? במשרד התחבורה טוענים שכן, אבל באגד טוענים אחרת
לרשימה המלאה

בקרוב: נוהל הנוסע ה-11 באוטובוסים
עידן יוסף
חברות התחבורה הציבורית יוכלו להסיע מעל 10 נוסעים בעמידה בנסיעות בין-עירוניות אבל רק במקרים חריגים * נוהל חדש יאסור עליהן לקחת נוסעים בעמידה מתחנות המוצא * בנסיעה האחרונה יהיו חייבים להעלות נוסעים שנשארו בתחנה
לרשימה המלאה

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שלחה להתייחסות מפעילי התחבורה הציבורית טיוטת הנחיות שתחייב אותם לספק שירות בקווים בין-עירוניים גם במקרים בהם נוסעים ממתינים בתחנות הביניים. על-פי ההנחיות, יחויבו המפעילים להוציא אוטובוס נוסף גם במקרים בהם ממתין נוסע אחד בתחנה. כך נודע ל-News1.

בכך גונזת הרשות את הכוונה ליישם את נוהל "הנוסע ה-11", שאמור היה להחריג כ-20 קווים ארוכים מאספים ואחרים בעלי מאפיינים מיוחדים (תחלופת נוסעים גבוהה וכדומה), ולאפשר להסיע בהם מספר גדול יותר של נוסעים בעמידה, כפי הקיבולת המופיעה ברשיון הרכב. הנוהל שנגנז ביקש לקבוע כי בנסיעה היומית האחרונה של הקווים הבין-עירוניים כולם לא תהיה מגבלה על מספר הנוסעים, בדומה לקווים המוחרגים, וניתן יהיה להסיע מספר נוסעים גדול בעמידה, כפי המופיע ברשיון הרכב (נוסע לכל 4-3 מ"ר). כאמור, גנזה הרשות נוהל זה. גורם ברשות הסביר כי לא יוכל לערוב לבטיחות הנוסעים בקווים צפופים ו"בחיי אדם לא מתעסקים".

לפי המגבלה ברישיון

מאז שנת 2008 מונח הנושא לפתחו של משרד התחבורה, ובשבוע האחרון התקבלה ההחלטה כי אין להגדיל ל-20 את מספר הנוסעים ולהתאימו למספר המירבי המופיע ברשיון הרכב. מספר הנוסעים המירבי יהיה 10, גם בקו השירות האחרון. ברשות חוששים כי הגדלת מספר הנוסעים המותר בעמידה אפילו בנוסע-שניים עלולה ליצור מדרון חלקלק ומציינים כי יש אוטובוסים שברשיון הרכב שלהם מופיע שמותר להסיע 57 נוסעים בישיבה ו-4 בעמידה. על כן הוחלט כי בכל האוטובוסים מסוג בין-עירוני, בהם קיימת מגבלה ברשיון הרכב, אין להסיע בעמידה יותר ממספר הנוסעים המורשה ברשיון הרכב ובכל מקרה לא יעלה מספר הנוסעים בעמידה על עשרה בכל זמן נתון.

אגד: קיים קושי תפעולי

החידוש הוא בכך שגם קואופרטיב אגד, שהוא מפעיל היסטורי, יחויב בהנחיה האמורה. על-פי ההסכם בין אגד לממשלת ישראל, על אגד לעשות כמיטב יכולתו על-מנת להוציא אוטובוס נוסף לתגבר את קו השירות הרלוונטי, רק כאשר האוטובוס יוצא עמוס עד אפס מקום בתחנת המוצא בלבד ולא בתחנות הביניים. עם זאת, מדגישים באגד, כי כאשר נודע לגורמי התפעול שקיימים בתחנות הביניים נוסעים אשר לא נאספו, הם עושים מאמצים לאיסופם ככל שהדבר ניתן בנסיבות הקיימות ובהתאם לאילוצי התנועה.

אגד טוען כי תחבורה ציבורית אינה יכולה ואין היא מתוכננת לספק שירות אישי לנוסע, משל היה מדובר ב'מונית ספיישל', משום שתחבורה ציבורית מיועדת לספק שירות לציבור בכללותו, כציבור. באגד מציינים כי החלטת ביהמ"ש העליון (בג"ץ 1527/06 התנועה להגינות שלטונית נ' משרד התחבורה) להגביל את מספר הנוסעים בעמידה בנסיעות בין-עירוניות לעשרה התקבלה מטעמי מתן שירות ולא מטעמי בטיחות, אך בפועל פגעה בשירות לנוסעים, שכן נוסעים רבים נאלצים להישאר בתחנות ההסעה.

במכתב שניסחו פרקליטי אגד, נאמר כי אגד מבקש לאסוף את כלל הנוסעים הממתינים, אך קיימים קשיים תפעוליים באיסוף שלהם מאחר שאוטובוסים אינם מצרך הנמצא במחסני החנות אשר נגיש לשימוש מיידי, ולא ניתן לשלוח באופן מיידי אוטובוס נוסף, בכל מקרה בו נותרו נוסעים בתחנות הביניים. העמדת אוטובוסים ונהגים רזרביים בכל סניף ברחבי הארץ, למקרים שייוותרו נוסעים כרוכה בעלות תקציבית משמעותית ביותר ודבר זה צריך לבוא לפתחיהם של משרדי התחבורה והאוצר.

גם אוטובוס מלא יעצור לברר

לשאלת News1 כיצד יידע נהג הנוסע עם אוטובוס מלא שהנוסעים בתחנה ממתינים לו ולא לקו אחר, משיבים ברשות לתחבורה ציבורית כי תחול חובה על הנהג לעצור בתחנה, לשאול את הנוסעים ליעדם ולדווח לממונים עליו בחברה על הנוסעים הממתינים כדי שיוציאו אוטובוס נוסף בתוך 30 דקות. במקרה של הישנות הצורך בנסיעות תגבור תהפוך נסיעה לחלק מרשיון הקו בכפוף למספר פרמטרים בהם אופי האשכול, מאפייני הנסיעה, מועד הנסיעה ומחזוריות הביקוש, כאשר כל מקרה ייבחן לגופו.


ברשות מעריכים, על סמך פניות בודדות שקיבלו בנושא, כי התופעה בה נותרים נוסעים ללא איסוף בתחנות הביניים קטנה ומדובר במשימה שהמפעילים יכולים לעמוד בה. יצוין, כי עשויה להתעורר בעייתיות במקומות בהן מפעילות החברות תחנות קצה שבהם אשכול התפעול שייך לחברה אחרת. כך למשל, נתיב אקספרס שאינה פועלת באשדוד מפעילה רק נסיעה אחת ביום מאשדוד למירון (קו 985) או אגד שאינו פעיל בנהריה ומוציא נסיעה אחת בשבוע לתל אביב (קו 909) עשוי למצוא עצמו בבעיה אם לא יישאר מקום לעולים בתחנת עכו.

תאריך:  26/07/2015   |   עודכן:  26/07/2015
עידן יוסף
+750 ש' קנס לנהג פרטי שייסע בנת"צ
23:44 26/07/15  |  הדי כהן   |   לרשימה המלאה
והכול בגלל תחילת העבודות על הרכבת הקלה בת"א  ▪  חילופי ההאשמות נמשכים: נת"ע דורשת עוד שוטרים, המשטרה דורשת עוד חניונים  ▪  גורם במשרד לביטחון פנים: "הציבור לא יודע מה מחכה לו"
(נתיב תחבורה ציבורית)
+נחתם הסכם קיבוצי חדש ברכבת ישראל
17:12 26/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסכם חדש שיחול על עובדי חטיבת הנוסעים ברכבת מעניק להם שורת תגמולים בגין הגידול בעומס העבודה וכן מסדיר את דרגות הקליטה והקידום של נהגים חדשים בחברה
(מעמד חתימת ההסכם. עד השביתה הבאה? [צילום: דוברות ההסתדרות])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נגנז נוהל הנוסע ה-11 בתחבורה הציבורית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
26/07/15 13:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בעקבות פניית נוסע לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, צפויה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה לקיים (יום ב', 20.7.15) דיון בנושא השארת נוסעים בתחנות הביניים בידי אגד.
12/07/2015  |  עידן יוסף  |  חדשות
קואופרטיב אגד מפעיל מזה 30 שנה מסוף בשכונת רמות על קרקע השייך לכולל "שומרי החומות", בלא לשלם תמורתו ותוך התעלמות מהדרישות לפנותו. כך קובעת (6.7.15) שופטת בית משפט השלום בירושלים, דורית פינשטיין.
26/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
במשרד התחבורה מבהירים כי יטפלו במקרים בהם חברות תחבורה ציבורית ישלחו את הנוסעים לחברה אחרת במקרה של בעיה בכרטיס הרב-קו.
24/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ דב חנין, המשמש כיושב-ראש ועדת-המשנה לענייני תחבורה ציבורית, פנה (יום ה', 23.7.15) לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, וביקש להכיר בכרמלית בתור גוף מפעיל רשמי של תחבורה ציבורית. "הגברת השימוש בכרמלית כאמצעי תחבורה בחיפה, יכולה הייתה לסייע בהפחתת הגודש בכבישים, וכן לסייע בקיצור זמני נסיעה מהכרמל לעיר התחתית, ולהפך", כתב חנין.
23/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, קיים (יום ג', 21.7.15) דיון ממושך בנושא ההשפעות הצפויות כתוצאה מתחילת העבודות בתוואי הרכבת הקלה בתל אביב ואת יכולת המשטרה לתת מענה להשפעות אלה. בהוראת שר התחבורה ישראל כ"ץ, נעדרו מן הדיון כל גורמי התחבורה השונים. זאת לאחר שבבוקר טען כ"ץ כי ארדן מכנס דיון על נושא שאינו בתחום סמכותו.
21/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם מביע פליאה מכך שעיריית פתח תקוה אינה עושה די כדי להבטיח תחבורה נאותה לתושבי העיר, לקראת הבנייה המסיבית במתחם מחנה סירקין שיפונה, שתכלול 15,000 יחידות דיור ובנייה בהסכם גג.
21/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il