|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

כוננות שיא מחשש לנקמה על הרצח

גם מנגנוני הביטחון הפלסטניים נערכים לקראת ההפגנות הצפויות בתום תפילות יום השישי בערים הפלשתיניות אין נפגעים בפיגוע ירי ליד כוכב השחר
31/07/2015  |   News1 News1   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
התינוק שנרצח בשריפה [צילום: מג'די מחמד/AP]

כוחות הביטחון ביהודה ושומרון ובירושלים בכוננות שיא בעקבות פשע השנאה הלילה (יום ו', 31.7.15) בכפר דומא מדרום לשכם. בקבוק תבערה הושלך אל בית של משפחה פלשתינית: התינוק עלי דוואבשה כבן שנה נשרף למוות והוריו ואחיו (4) נכוו קשה מאוד.

צה"ל פרס בשטח ארבעה גדודים והזעיק שתי חטיבות חי"ר אל בסיסיהן. הוגברה אבטחת הצירים המרכזיים ביהודה ושומרון כדי למנוע נסיון לפגוע בכלי רכב ישראלים. במערכת הביטחון חוששים שמהומות והפרות סדר יפרצו במזרח ירושלים וברחבי השטחים בתום תפילת יום השישי בהר-הבית.

בעקבות האירועים, גם משטרת ירושלים תגברה את כוחותיה לקראת תפילות יום השישי והיא פרוסה משעות הבוקר בעיקר בעיר העתיקה. כמו-כן המשטרה החליטה להגביל היום את כניסת המתפללים המוסלמים להר-הבית והורשו להכנס לתפילה רק גברים בני 50 ומעלה ונשים.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים הערכת מצב מיוחדת עם ראש השב"כ, עם אלוף פיקוד המרכז ועם גורמים אחרים והורה על שורה של צעדי כוננות ביהודה ושומרון, כדי לבלום הדרדרות במצב.

גם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית נערכים לקראת ההפגנות והתהלוכות הצפויות בצהריים, בתום תפילות יום השישי, בערים הפלשתיניות. חמאס קרא בהודעה רשמית לציבור הפלשתיני להפגין היום בהמוניו, בתגובה לאירועים בדומא, וכדי להגן על אל-אקצה. מזה כשבועיים קורא הארגון ליום זעם נגד ישראל. מקור ביטחוני פלשתיני מסר כי כוחות הביטחון צפויים להתפרס מחוץ למסגדים שחמאס מתכנן להוציא מהם תהלוכות. לדבריו, לאחר עקב האירועים לא יהיה אפשר למנוע את הפגנות חמאס במה שמכונה "יום הזעם", אך המנגנונים לא יאפשרו לארגון להניף את דגליו במהלך ההפגנות.

תאריך:  31/07/2015   |   עודכן:  31/07/2015
עידן יוסף
+28 מתנחלים פונו לבי"ח בעקבות חשד להצתה
19:13 31/07/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
מערכת הביטחון חושדת כי פלשתינים הציתו שדה קוצים סמוך להתנחלות בית חגי  ▪  גינויים בעולם לפיגוע רצח התינוק הפלשתיני: "מעשה טרור נפשע של מתנחלים"
(בית חגי. ההסלמה בשטח נמשכת [צילום: AP])
+נתניהו: נשקם את המשפחה ונאתר את הרוצחים
16:32 31/07/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה התחייב בפני בני משפחת דוואבשה כי מדינת ישראל תעמיד את מיטב הרופאים כדי לשקם את פצועיה מהפיגוע  ▪  אלפים ליוו את עלי סעד דוואבשה במסע ההלוויה בכפר דומא
(נושאים את הגופה. התינוק נשרף בשנתו [צילום: Majdi Mohammed/AP])
+ברקו: אין מטרה אידיאולוגית המצדיקה רצח חפים מפשע
14:06 31/07/15  |  
ח"כ ענת ברקו (הליכוד): ״קורבנות של טרור ושנאה כמו הרצח הנתעב של התינוק הפלשתיני ופגיעה בבני משפחתו, מובילים למעגל בלתי נגמר של נקמנות ותסכול. אין מטרה אידיאולוגית המצדיקה טרור ורצח של חפים מפשע. הטרוריסטים יוקעו מתוכנו, ולא ניתן שיכתימו את מדינת ישראל בהתנהגות רצחנית ונפשעת שכזו. טרור הוא טרור״.
+רגב: טרור הוא טרור
14:04 31/07/15  |  
השרה מירי רגב (ליכוד): "טרור הוא טרור ולא משנה מאיזה צד בן אם יהודי או ערבי. יש ללכוד את הרוצחים ולהעמידם לדין בהקדם. מדובר באירוע טרור מזעזע ומחריד, יש להעניש במלוא חומרת הדין את הרוצחים".
+פריג': מחיר הסלחנות כלפי המתנחלים
14:02 31/07/15  |  
ח״כ עיסאוי פריג׳(מרצ): "עוד שבוע שחור בתולדות הממשלה הימנית קיצונית של נתניהו. הריסות בסוסיא, גיבוי ממשלתי למתנחלים העבריינים בבית אל, דקירות בירושלים ועכשיו שריפת תינוק למוות בכפר דומא. יש מחיר לסלחנות של הממשלה כלפי המתנחלים ואת המחיר הזה ראינו השבוע בבית אל וראינו אותו הלילה בדומא. הממשלה נותנת למתנחלים רשיון לעבריינות ולהרג והם משתמשים בו ככל יכולתם. מי ששולח דחפורים על בג״ץ שלא יתפלא שבסוף גם רוצחים בשמו, כי זלזול בחוק נותן לגיטימציה לעבריינות, מבנייה בלתי חוקית ועד רצח".
+נחמיאס-ורבין: במקום שבו החוק בגדר המלצה בלבד תינוקות יישרפו
14:01 31/07/15  |  
ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני): ״כששרים בממשלה ממהרים לרוץ ולעמוד לצד פורעי חוק ומביעים תמיכה בדרכם האלימה, כשראש הממשלה חושב שצריך לפצות אותם בגלל פסיקת בג"ץ להריסת שני בתים בבניית 800 יחידות, מה שווה בדיוק זעקתם כי שריפת תינוק הינה טרור? במדינה מתוקנת ראש הממשלה ובג"ץ נמצאים באותו צד! איילת שקד הוציאה אתמול הודעה כי 'ככה נהוג, הורסים ויבנו מחדש'. שרת משפטים האמונה על החוק בישראל אומרת שצפצוף על החוק הוא נורמה מקובלת. במקום שבו החוק בגדר המלצה בלבד תינוקות יישרפו. 19 מתוך 22 עצורים מבית אל שוחררו פחות מ 24 שעות מזמן מעצרם. העובדות מדברות בעד עצמן. השנאה מופצת באוויר כמו נשק ביולוגי, ופשעי שנאה זנוחים כאחרונת הבעיות".
+שקד: חלקם של קיצונים ואלימים - לא עימנו
13:59 31/07/15  |  
שרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי): "אין פה, במקרה הנורא הזה, יהודים או ערבים, שמאלנים או ימניים. יש פה מאבק בין בני אור לבני חושך. יש פה טרור אכזרי שנלחם בו עד חורמה. בלי אבל ובלי סייג. נאמר בקול צלול וברור: 'חלקם של הקיצוניים והאלימיים לא יהיה עימנו'. עלינו כחברה, להוקיע את אלו שחרתו את האלימות על דגלם, ולפעול כנגדם במלוא חומרת הדין. חוק הטרור שהעברנו השבוע בועדת שרים, מבהיר כי לא נסבול אלימות כזו משום צד".
+ארדן: אין קצה חוט לתפיסת המבצעים
13:57 31/07/15  |  
השר לבטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי אין עדיין קצה חוט לתפיסת מבצעי הרצח בכפר דומא. עוד אמר: "מי שעשה מעשים נפשעים אלה צריך לסיים את חייו מאחורי סורג ובריח. מדובר באירוע טרור חמור במיוחד, שמצטרף לשרשרת אירועים שפלים ואכזריים המאיימים על חיינו המשותפים באזור ועל עתידנו. עלינו לפעול ללא הרף, יום וליל, כדי להקיא מתוכנו את בני העוולה שהיו מעורבים במעשה הלא-אנושי שנעשה הלילה, אותם ואת כל מי שמגלה הבנה למעשים כאלה או דומים להם״.
+פלוסקוב: האירוע מכתים את מדינת ישראל
13:56 31/07/15  |  
ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו): "זוהי צפירת אזהרה לכולנו. נוכחנו כבר בעבר כי שנאה וגזענות מובילים לאלימות כלפי האחר. אירוע טרור רצחני שכזה מכתים את מדינת ישראל כולה וזו המחויבות שלנו, כחברה דמוקרטית, להוקיע מתוכנו את הקיצוניות, ההסתה והגזענות המאיימים על עתידנו".
+סבטלובה: לשים סוף להסתה
13:52 31/07/15  |  
ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני): "מגנה בתוקף את כל גילויי השנאה, הפנאטיות והלאומנות של הימים האחרונים. ממשלת ישראל חייבת לפעול בדחיפות כדי לשים סוף להסתה בלתי פוסקת נגד מיעוטים ברשתות חברתיות ובתקשורת. מפחיד שאפילו בבית המחוקקים שלנו יש כאלה שמסיתים לאלימות ומסיתים נגד מיעוטים, חיילי צה"ל ובית המשפט העליון".
+דרעי: להתייחס למבצעים כאל מחבלים
13:51 31/07/15  |  
יושב-ראש ש"ס השר אריה דרעי: "מדובר באירוע טרור מחריד וזועק לשמיים. מבצעי המעשה הם אנשי טרור ועלינו להתייחס אליהם כאל מחבלים. אני מקווה שצה"ל וגורמי הביטחון יפעלו ללכידת מבצעי הפיגוע והם יענשו במלוא חומרת הדין".
+בהלול: מי שהסית נגד שופטי ישראל, נותן הכשר
13:50 31/07/15  |  
ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני): "זה מתחיל במילים ונגמר במעשים. מי שהסית נגד שופטי ישראל, נותן הכשר לפעולות דקירה נפשעות ומוביל לרצח נתעב. אנחנו מתדרדרים מדחי אל דחי, הנפש מתייסרת והלב כואב ודואב. דווקא יהודים, דווקא אחרי ההיסטוריה המדממת?! מי יעצור את הסחף של השנאה ואת הפגיעה האנושה בערכי היסוד? אם לא ייפסקו ההסתות, הפגיעות והרציחות, נמצא עצמנו בתהום האשפתות ללא יכולת לשוב בחזרה".
+לבני: זה כבר לא קומץ
13:48 31/07/15  |  
ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני): ״קורה לנו דבר נורא, עוד מרצחים שיוצאים מקרבנו. כל יום כשנראה שאי אפשר להידרדר יותר אנחנו קמים לבוקר שבו שקענו בבור אפל יותר. אני מתביישת ומגנה את הרוצחים וכל מי שבמעשיו או דבריו היה חלק מהאווירה שהבעירה את השנאה הנוראית הזאת בשנים האחרונות. המגן דוד שרוסס על הבית הוא לא המגן דוד שלי. זהו כבר לא קומץ ונדרש כאן חשבון נפש חברתי ושינוי כיוון עמוק״.
+עבאס מסבך קרב הירושה
13:14 31/07/15  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
אבו מאזן מנסה להכשיר את סאאב עריקאת כיורשו אך המהלך שלו נתקל בהתנגדות שעלולה להביא לשפיכות דמים. עבאס סיבך את קרב הירושה ברש"פ והוא ימשיך בתפקידו עד שיימצא פתרון לסוגיית היורש
(אבו מאזן ועריקאת. מסמן יורש [צילום: AP])
+כוכב השחר: אין נפגעים בפיגוע ירי
13:12 31/07/15  |  עידן יוסף
סמוך לכוכב השחר בבנימין, פתחו מחבלים באש מרכב חולף לעבר רכב ישראלי. אין נפגעים אך נזק נגרם לרכב. הנהג שהותקף המשיך בנסיעה והשיב באש. כוחות הביטחון פתחו בסריקות.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כוננות שיא מחשש לנקמה על הרצח
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מסעודה משדרות
31/07/15 13:32
2
ןמוטי1
31/07/15 13:48
 
אהרון שחר
31/07/15 16:25
3
כבש 44
31/07/15 14:42
4
אהרון שחר
31/07/15 15:03
5
עוד סתם אזרח
31/07/15 16:10
6
הגוי..
31/07/15 16:50
7
אורח
31/07/15 20:29
8
יהודים ושלהם גם
31/07/15 22:58
9
שם טוב
1/08/15 00:35
10
שבץ חלובה
1/08/15 07:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
צמרת הרשות הפלשתינית רועשת ורוגשת בעקבות המחטף שמנסה לעשות אבו מאזן ולהכשיר ליורשו את נאמנו סאאב עריקאת, ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני. עד כה, ההערכה בצמרת הרש"פ הייתה כי מחמוד עבאס שואף למנות ליורשו את מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי, הנחשב לאחד מנאמניו. אולם לא מן הנמנע כי מדובר במהלך מתוחכם של עבאס, שהפיץ את השמועות האלה כדי להסיח את דעתם של מתנגדיו ולהפתיעם באמצעות מינויו של עריקאת.
31/07/2015  |  יוני בן-מנחם  |   כתבות
לא צריכים להיות מופתעים מה"עליהום" על איילת שקד בשל הצעתה להקים בית משפט שידון בתביעות קרקע הנוגעות ליהודה ולשומרון. חודשיים בלבד הספיקו לפתח אצל אי-אלו גורמים תגובה פבלובית לכל דבר ששקד תגיד, תעשה או תציע ושיהיה לו ניחוח פוליטי. ככלות הכל, למה לדון לגופו של עניין כאשר אפשר לתקוף לגופו של אדם?
31/07/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
פשע שנאה בבנימין. בכפר דומא, צפונית מזרחית לרמאללה, נרצח תינוק פלשתיני ונפצעו ארבעה כתוצאה מפעולת תג מחיר.
31/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
אזרחי ארה"ב ממשיכים להתנגד להסכם עם אירן, בסוריה ממשיכים לנסות לפגוע בישראל, חמאס ממשיך להתקרב לסעודיה וממשיך בהתקדמות טכנולוגית וטורקיה ממשיכה להסתבך בשתי חזיתות
30/07/2015  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
ברשות היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, אחי ואחיותי מצפון השומרון ומגוש-קטיף, נזכור ונחזור. בעיני זו לא ססמה, זה לא איזה חלום רחוק, דמיוני. אכן, לקח כ-2,000 שנה לעם היהודי לחזור לארצו, למולדתו, אחרי שנשלח לגלות, וחזרנו. לקח 19 שנים מאז נלקחו בשבי מגיני גוש-עציון, והם חזרו לאדמתם ובנו יישובים פורחים. בזיכרון סוד הגאולה, ואנחנו, שזוכרים, בעזרת השם גם נחזור.
29/07/2015  |  אורי אריאל  |   נאומים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
פיצוי מוגדל לא יפחית התנגדות לפינוי  /  עידן יוסף
השר שלום נועד עם עריקאת ברבת-עמון  /  עידן יוסף
אנטנות הסלולר לא יפונו ממאחז מגרון  /  איתמר לוין
כתום דהוי  /  באסל גטאס
נשוב לכל ישוב  /  מרדכי יוגב
עקירה אכזרית  /  יולי יואל אדלשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il