|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

מפרק רשות השידור, פרופ' האן:

"אני מפר התחייבויות כי האוצר חונק אותי"

הנגבי: "הנוסח שנביא למליאה ישקף מחויבות של רוב חברי הוועדה להבטיח את עתיד השידור הציבורי ואת זכויות העובדים" השר אקוניס: "עמדתי לבדי בכדי שרשות השידור לא תיסגר. יש כאן כפיות טובה" באופוזיציה דורשים מינוי של הוועדה הציבורית
03/08/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]

הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי ערכה (יום ב', 3.8.15) את ישיבתה הראשונה, שנמשכה כארבע שעות. בדיון נכחו השר אופיר אקוניס, חברי כנסת, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר קובי אמסלם, האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים, פרופ' דוד האן, נציגי ארגוני העיתונאים והעובדים ועוד.

בדברי הפתיחה שלו, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ צחי הנגבי: "סוכם מראש כי בדיון של היום אין הצבעות, ולכן לא צריכה להיות קואליציה ולא אופוזיציה. נפעל בתיאום בכדי לקדם את המטרה החשובה ביחד".

השר אופיר אקוניס: "לכולם צריך להיות אינטרס אחד, שב-1 באפריל 2016 יחל פעול תאגיד השידור הישראלי, שעקרונותיו יהיו איזון, מגוון תרבותי ושידור בשפות שונות. אני רוצה שיובהר כי קיבלנו הכרעה, ראש הממשלה ושר התקשורת, עם שר האוצר, על הארכת פעילות רשות השידור מיוני עד וסוף ספטמבר, ואם לא היינו מקבלים אותה, כל עובדי הרשות היו עלולים להיות היום מפוטרים. אני עמדתי לבדי מול רבים שייעצו לי לתת לרשות להסגר בחודש יוני, אז לא ציפיתי להכרת תודה, אבל פה יש כפיות טובה".

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר: "קיבלנו תבשיל מבושל של חוק שעבר שלוש קריאות. עמדנו בפני מצב שברמה המקצועית צריך לראות איך מיישמים את החוק, והסיטואציה הייתה ששום דבר לא התקדם. הגענו למסקנה שצריך להפריד בין כמה דברים כדי להוציא את העגלה מהבוץ, ואם נגיע להסכמות עם העובדים עד אוקטובר, אז נעבור לשלב השני ונקים את המועצה הציבורית. אם נתבוסס בבוץ הזה עוד זמן רב, אין טעם להקים את המועצה".

כונס הנכסים הרשמי, פרופ' דוד האן: "רבים טועים לחשוב שבמסדרת הפירוק אנחנו מתעסקים בהקמת התאגיד החדש - וזה לא כך. לא הוסמכנו לכך ע"י החוק, אלא רק לנהל ולהפעיל את הרשות הקיימת עד שיוקם התאגיד החדש. החוק הקיים כרגע, ואנו נכבד זאת, קובע לקיים את הרשות על כל צוות העובדים שלה. מציאות של אין יוצא ואין בא. אין סמכות לפטר עובדים ואי סמכות להוסיף עובדים".

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר: "כל עובד שיעזוב, בין אם בפרישה מרצון ובין אם בפיטורים, יקבל את כל התנאים שהובטחו וסוכמו איתו ולא דבר אחר. דיברנו עם ארגוני העובדים על פרישה מרצון של 300 עובדים וכרגע נרשמו רק 21 עובדים. אם לא נצליח להתכנס לכמות עובדים מסיבית, ניאלץ להיכנס לאירוע של מפרק מפעיל, שהוא רשאי לפטר ולהתייחס להסכמי העסקה בצורה אחרת - ועדיין כל עובד שייצא במסגרת הזאת יקבל את כל התנאים. היום יש 1,500 עובדים, ולדעת כל גורמי המקצוע, הגוף החדש שיוקם צריך לנוע בין 700 ל-1,000 עובדים, אז גם במקרה של קליטה מלאה, יש פה פער של אנשים, שאנו מבקשים שישקלו לצאת לפרישה מרצון".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "אני לא מבינה מה הקשר בין מועד פיטורי העובדים לבין מינוי המועצה הציבורית. הייתם צריכים לעשות זאת מזמן ובטח לא לחכות עד עכשיו. כרגע יהיה מנכ"ל בפועל בלי דין ובלי דיין, שמעליו רק שר התקשורת. נשמע לי לא הגיוני - רוצים לבוא ולומר שאין פוליטיקה בשידור הציבורי - אז בבקשה, תעשו את זה".

ח"כ אראל מרגלית (המחנה ציוני): "השר אקוניס, אתה ורה"מ לא יצרתם את הבעיה של רשות השידור, אלא נכנסתם לבעיה מורכבת וקיימת. גייסתם את כל חברי הבית, גם מהאופוזיציה, ואנחנו הסכמנו להקמת תאגיד שידור ציבורי, מנותק מפוליטיקה. חייבים להקים את התאגיד עכשיו, וחייבים לבנות אמון עם העובדים. אני פונה לרה"מ ושר התקשורת - עליך למנות מיד את חברי המועצה, כי אחרת נאבד אמון שיש כאן שידור ציבורי עצמאי".

אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים ירושלים, ביקש מהוועדה לנצל את הדיון להציל את רשות השידור מהחוק שנחקק לפני שנה. אקוניס ציין כי הוא התנגד לחוק ואלהרר ציינה כי רה"מ הצביע בעד החוק. על כך השיב השר אקוניס: "סקופ! הנה נחשף שאקוניס לא מצביע כמו רה"מ בכל דבר ושיש לו דעות משלו! כבר היה שווה לבוא..."

קובי אמסלם, הממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר: "אני אומר בכל דיון - עובדי רשות השידור הם לא אויבים של אף אחד. יש כאן בעיה - איך מעוררים מוטיבציה להסכמי פרישה? יש מועד בחוק לסגירת הרשות, וגם התקרבותו לא מביאה לפרישה, מה שאומר שאנו תקועים".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) פנה ליו"ר הוועדה ושאל: "אתה רוצה לעבוד לפי רוח המפקד, לתת לכולם לשחרר קיטור, ובסוף להגיד אנחנו הרוב, או לקיים דיון ענייני?" ועל כך השיב לו הנגבי: "הקואליציה תומכת בממשלה ומעבירה את החוקים שלה, אלא אם היא מתרשמת שיש לה יכולת לשפר לאת הדבר הקיים. לא נוציא משהו שרוב הכנסת לא תחשוב שהוא אינו לטובת רשות השידור ועובדיה".

ח"כ איתן כבל (המחנה ציוני): "העובדים משלמים את המחיר על שנים של ניהול מחפיר. התהליך הזה, שאני עוסק בו שנים, הוא כדי לנסות להפריד את הפוליטיקה מהשידור הציבורי, ועכשיו אנחנו נחזיר את השידור הציבורי לידי הפוליטיקה - היום זה נתניהו ומחר זה מישהו אחר. השאלה איננה פוליטית אלא שאלה דמוקרטית, ולכל נציגי הקואליציה שאינן מהליכוד - שכל אחד ילך לפי צו מצפונו, אחרת זה יהיה לדראון עולם".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני): "הייתי עובד הרשות לפני 45 שנה יו"ר הרשות לפני 15 שנה, וחלק מהדברים נשמעו כבר אז. כל הממשלות רצו לשלוט ברשות השידור, אבל הפעם נדמה לי שהממשלה הזו הצליחה, גם דרך מינויים וגם דרך תקציבים".

ח"כ ינון מגל (הבית היהודי): "כמי שעבד ברשות 4.5 שנים, אני שמח שיש מאמץ לשפר את המקום. זו הייתה טרואמה לראות איך כספי ציבור מנוהלים בצורה לא רצינית ולא אחראית. איך הגולם קם על יוצרו, ואנשים דואגים רק לתנאיהם ומשכורתם. פשוט כשזה כסף של המדינה ולא מהכיס של אף אחד, זה נחרב, וכולנו כאזרחים צריכים לדעת את זה".

ח"כ רועי פולקמן (כולנו) ציין כי "התיקון נראה לי מחורר מהרבה מובנים משפטיים, ואני אינני משפטן" והיועצת המשפטית של הוועדה, הגב' אתי בנדלר, התחברה לדברים ואמרה כי "יש הרבה מאוד שאלות פתוחות בנוסח הצעת החוק. לעניין המימון, למשל, לאחר ביטול האגרה, נוצר לאוצר בור תקציבי, כיוון שנאלץ לממן סכום שלא נערך לו מראש, אך זה לא פוטר אותו ממחויבותו. לעניין פינוי שרונה ופיטורי העובדים - כלל לא בטוח שניתן לסיים את התהליכים בלוח הזמנים הנתון".

יונה ויזנטל, העורך הראשי של רשות השידור: "האוצר הבין מחודש מרס שיש בעיות ומאותו רגע הפסיק לממן את רשות השידור וחונק את הרשות, למרות המחויבות בחוק". פרופ' האן הצטרף לדברים ואמר: "משרד האוצר חונק אותי כספית ואני כמפרק, מפר יום-יום חובות והתחייבויות, כי האוצר לא מעביר מימון".

עמית ליאור, יו"ר איגוד התסריטאים: "כולנו סטטיסטיים בהצגה של האוצר. עד היום איש לא ראה את חוות הדעת המשפטית שלפיה האוצר טוען שאינן חייב להמשיך לממן".

אקוניס: "החוכמה לא ניתנה רק למחוקק או לממשלה. נלך לעשות את שיעורי הבית שלנו, הממשלה, יחד עם אדוני היו"ר ועם היועצת המשפטית, ונדאג להעביר תיקוני חקיקה שיבטיחו את המשך השידורים. גם אני וגם רה"מ סבורים שאין דבר שהתאגיד הזה יעבוד ללא פיקוח. אני מעריך שבהקדם אתם תראו שאנחנו מקדמים את אישור המועצה".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "מהדיון ברור שמה שהיה לא יכול להיות, ואנחנו לא יכולים להמר על פרנסתם של 1,500 איש. פה עלו סוגיות רחבות הרבה יותר מכתב המנדט המצומצם שניתן לנו, לפי תיקוני החקיקה שהממשלה והכנסת יזמו. שמענו שורה של הערות ותובנות לגבי התיקונים המוצעים, וננסה לתת מענה לכל אחד מהם. צריכים לוודא שנשמרות זכויות העובדים במעבר לתאגיד החדש, ולשם כך חובה לבנות מחדש את האמון שלהם באוצר".

[צילום: דוברות הכנסת]
תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
עידן יוסף
+הממשלה נוגסת בריבונות הכנסת בחקיקה
11:13 04/08/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המציאות הפוליטית של קואליציה צרה של 61 חברי כנסת מובילה לדורסנות של ועדת השרים לחקיקה ולהתניית תמיכתה בהצעות חוק פרטיות בתיאום עם משרדי הממשלה הרלוונטיים  ▪  שיעור הצעות החוק שבהן לא קיבלה ועדת השרים החלטה עלה מאז כינון הממשלה החדשה מ-3% ל-28%
(מצוקה פוליטית מובילה לעצירת חקיקה [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   רשות השידור   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי באב"ד / Shai Baabad   שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה פילבר / Shlomo Filber   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אני מפר התחייבויות כי האוצר חונק אותי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נצר יעקב
4/08/15 06:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכספים של הכנסת אישרה (יום ב', 3.8.15) להעניק הנחה של 50% לחיילי סדיר בחידוש דרכון. זאת, בדומה להטבה שאושרה זה מכבר לחיילי מילואים כבר ב-2009. התקנות ייכנסו לתוקף בעוד חודשיים, לאחר שצה"ל יעביר ויעדכן רשימות חיילים לרשות האוכלוסין במשרד הפנים.
03/08/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) נחקר באזהרה בחשד לתקיפת עובד ציבור באריאל במהלך ויכוח. אגף החקירות והמודיעין להב 433 יאח״ה חקר (יום א', 2.8.15) באזהרה את חזן, בחשד לכך שבאוקטובר 2014, בטרם התמנה לחבר כנסת, תקף עובד ציבור במהלך ויכוח שהתפתח בינהם.
02/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) החליט לחשוף את נטיותיו המיניות ו"לצאת מן הארון". לדבריו, עשה זאת בשל פשע השנאה במצעד הגאווה בירושלים, במהלכו דקר ישי שליסל שישה ממשתתפי התהלוכה.
31/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
לקראת הישיבה על תקציב המדינה ביום שני הקרוב, נחשפה (יום ה', 30.7.15) הטיוטה המלאה של חוק ההסדרים. הטיוטה מאגדת בתוכה רפורמות רבות, חלק רב מהן בתחומי הנדל"ן והביטוח (ראו ידיעה נפרדת ומפורטת).
30/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור קיימה דנה (יום ד', 30.7.15) בנושא שקיפות תקציב הביטחון. לדיון הגיעו נציגי משרד הביטחון, משרד האוצר, המטה לביטחון לאומי ואחרים.
30/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
לאחר המחלוקות: תוקם רשות לאומית לחדשנות  /  עופר וולפסון
חוק ההזנה בכפייה אושר סופית  /  עידן יוסף
"החוק הנורבגי הקטן" אושר סופית במליאה   /  עידן יוסף
נזכור ונחזור  /  אורי אריאל
כתום דהוי  /  באסל גטאס
נשוב לכל ישוב  /  מרדכי יוגב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il