רכבת ישראל פרסמה (יום ג', 25.8.15) את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2015, מהן עולה כי הרווח הנקי, הכולל הכנסות חד-פעמיות שנבעו מביטול הפסדים מירידת ערך, הסתכם בכ-239.4 מיליון שקל.
הרווח מפעילות שוטפת, ללא הכנסות חד-פעמיות שנבעו מביטול הפסדים מירידת ערך, עמד בחציון הראשון של שנת 2015 על כ-39 מיליון שקל. ברבעון השני לשנת 2015 עמד הרווח מפעילות שוטפת על כ-22 מיליון שקל, בהשוואה לכ-17 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.
בחציון הראשון לשנת 2015 עמד מספר הנסיעות ברכבת על כ-25.9 מיליון, גידול של כ-9% לעומת 23.7 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מהסעת נוסעים לחציון ראשון של 2015 הסתכמו בסך של כ-375.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-345 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, המהוות גידול בשיעור של כ-9%.
ממוצע דיוק הרכבות בחציון הראשון, לפי נתוני הרכבת, עמד על כ-96.12% וזאת ביחס לכ-95.76% דיוק בתקופה המקבילה אשתקד ולכ-94.84% דיוק בחציון ראשון 2013.
בחציון הראשון של שנת 2015, גדלה הובלת המטענים ברכבת בכ-3%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחציון ראשון של 2015 שינעה רכבת ישראל כ-3.7 מיליון טון, לעומת כמות של 3.6 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד.
בתוך כך, אישר דירקטוריון הרכבת את הסכם פינוי התדרים מול משרד הביטחון. במסגרת זו, יפנה צה"ל תדרי GSM עבור פרויקט האיתות של רכבת ישראל שמטרתו לשפר את בטיחות הנסיעה ולהגדיל את מספר הרכבות החולפות בצוואר הבקבוק של אזור נתיבי איילון, לקראת הפעלת הקו המהיר בין ת"א וירושלים בשנת 2018. במתווה שאישר הדירקטוריון, תעביר רכבת ישראל למשרד הביטחון 220 מיליון שקל ב-4 פעימות. ב-1.9.15 תעביר רכבת ישראל תשלום ראשון על-סך 60 מיליון שקל.
מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, מסר כי "רכבת ישראל ממשיכה להציג צמיחה בפעילות וברווחיות של החברה. במחצית הראשונה של 2015 הגיעה החברה לשיא חדש במספר הנוסעים היומי והחודשי ואנו צופים את המשך הגידול בשימוש בשירות הרכבת. במהלך החודש הבא תפעיל החברה את מסילת הנגב החדשה המקשרת בין אשקלון ובאר שבע, דרך שדרות ונתיבות ובסוף השנה נחנוך בקו זה גם את תחנת אופקים".
עוד הוסיף צפריר כי "בימים אלה חברת הרכבת מעורבת בשני תהליכים משמעותיים בהובלת
משרד התחבורה, אשר צפויים להגדיל משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת: הקמת הרכבת הקלה ורפורמת התעריפים. רכבת ישראל תגברה את השירות בגוש-דן, והוסיפה אלפי מקומות ישיבה בשעות השיא, על-מנת לספק פתרון לביקושים הצפויים בשל השינויים בהסדרי התנועה בתל אביב. כמו-כן, הרכבת הינה שותפה פעילה בתהליך שמוביל שר התחבורה, להחלת רפורמת תעריפי הנסיעה".