יצרנית הקטרים CNR טוענת (25.10.15), כי מכרז 90 הקטרים החשמליים של
רכבת ישראל בסך 1.5 מיליארד שקל, נתפר עבור חברת בומברדייה. CNR מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את ההחלטה על זכייתה של בומברדיה במכרז.
לדברי CNR, העובדה שרק בומברדייה - מבין ארבע המתמודדות במכרז - קיבלה את מלוא הניקוד בפרק הטכני של המכרז מלמדת, כי תנאיו נתפרו עבורה. עוד היא טוענת, כי הרכבת ובומברדייה מיהרו לחתום על החוזה כאשר היא ביקשה לקבל את המידע על המכרז, וזאת למרות העובדה שהקטרים מיועדים לקו המהיר בין תל אביב לירושלים והפעלתו צפויה לכל המוקדם בשנת 2017.
CNR מוסיפה ואומרת, כי בקטרים החשמליים מהדגם שאמורה בומברדייה לספק לרכבת ישראל התגלו "פגמים וכשלים בטיחותיים חמורים שמקורם בתכנון לקוי", ואשר תיקונם מחייב השקעה של מאות מיליוני דולרים. קטרים אלו גם מהווים עילה לתביעה בסך 468 מיליון דולר שהגישה חברת הרכבות הגרמנית נגד בומברדייה, בטענה שהתגלו בהם תקלות קשות המחייבות תיקון בהוצאת ענק. CNR טוענת עוד, כי בקרונות שסיפקה בומברדייה לרכבת ישראל התגלו תקלות משמעותיות.
טענה נוספת של CNR מתייחסת לאיתנותה הפיננסית של בומברדייה. טענה זו מתבססת על פרסום לפיה נציבות כלי התחבורה בטורונטו שוקלת לנקוט בצעדים נגד בומברדייה משום שלא עמדה בלוחות הזמנים לאספקת 67 קרונות חשמליים עד סוף החודש הנוכחי. לדברי העותרת, עובדה זו מקימה את החשש לפיה החברה מתקשה לעמוד בהתחייבויותיה.
בנוסף לכל אלו, ממשיכה CNR, נפלו פגמים מינהליים באופן בו ניהלה ועדת המכרזים של הרכבת את המכרז. היא גם מזכירה את דוח
מבקר המדינה משנת 2013, שלדבריה מלמד על מקרה קודם בו הפכה למעשה בומברדייה לספק יחיד של הרכבת במקום בו הייתה חובה לקיים מכרז. העתירה הוגשה בידי עוה"ד עמרי קאופמן, נגה רובינשטיין, צחי חליו, מוהנד נאסר ויונתן גיסנהויז, וטרם הוגשו תגובות הרכבת ובומברדייה.