בוועדה לפניות הציבור של הכנסת מאשרים כי
משרד התחבורה לא עמד בהתחייבותו לשתף את הציבור בפרטי הארגון-מחדש של מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית (רפורמת התעריפים). בעוד כחודשיים בלבד, ב-1 בינואר 2016, יחול שינוי בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית. הרפורמה תתבצע בשתי פעימות ותונהג רק במטרופולינים הגדולים. כפי שדווח ב-News1, יישום הרפורמה בתעריפים הבין-עירוניים בסכנה, משום שעד עתה לא נמצא לו מימון.
כבר בינואר 2014, התחייב מנכ"ל משרד התחבורה
עוזי יצחקי לוועדה לפניות הציבור בעניין רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית על שלושה דברים:
- משרד התחבורה יקיים שיתוף של הרשויות המקומיות בהן אמורה להתבצע רפורמת מחירים;
- משרד התחבורה יקיים שימוע ציבורי לפני היישום;
- הרפורמה תוצג לוועדה לפניות הציבור קודם ליישומה.
ההתחייבות, שנמסרה בכנסת ה-19 ליושב-ראש הוועדה דאז, חכ"ל
עדי קול, לא יושמה בוועדה בכנסת הנוכחית, שבראשה עומד היום חבר הכנסת
ישראל אייכלר, וזאת למרות החודשים הרבים שחלפו מאז הכריז על הרפורמה שר התחבורה ישראל כ"ץ.
ממשרד התחבורה נמסר: "אנו פועלים בהתאם לתוכנית כפי שתוכננה, בתיאום עם כל הגופים הקשורים לנושא". דובר המשרד בחר שלא להתייחס לאי-מימוש ההבטחה לקיום שימוע ציבורי מקדים.
שר הכלכלה
אריה דרעי הוזמן לישיבת ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, בראשות ח"כ
דב חנין, והוא עשוי להידרש לדחיית פנייתו של שר התחבורה שהציע לו לוותר על הנהגת מע"מ 0% בתחבורה הציבורית ושימוש בתקציב זה לטובת יישום הפעימה הבין-עירונית. ממשרד הכלכלה נמסר כי "השר דרעי פועל מול משרד האוצר לקיים את הבטחתו למע"מ אפס לכל נוסעי התחבורה הציבורית ופטור ממע"מ לשכבות החלשות על חשמל ועל מים".