ועדת החינוך של הכנסת התכנסה (יום ג', 27.10.15) כדי לדון במכון להכשרה טכנולוגית (מה"ט) אשר אחראי במשרד הכלכלה על המכללות הטכנולוגיות בישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ
יעקב מרגי, קרא באופן חד-משמעי לשר האוצר
משה כחלון להגדיל את התקציב של מה"ט ולהשוות את התקצוב של הנדסאי במכללה לזה של סטודנט באקדמיה.
מרגי הוסיף: "יכול להיות שהאכסניה של המכללות הטכנולוגיות לא בריאה. צריך לומר באומץ, החינוך וההשכלה הטכנולוגית צריכים להיות במשרד החינוך". הוא קרא לנציגי מה"ט לדפוק על השולחן על-מנת להעצים את החינוך הטכנולוגי: "זה לא תלוי בשרים, זה תלוי בכם. זה נהיה כבר צורך לאומי, היום מי שהולך ללמוד הנדסאי צריך להיות מזוכיסט כדי לעבור את מסלול החתחתים ולראות את הפירות רק בטווח הארוך".
בישיבה הודו נציגי משרד הכלכלה כי התקציב של מה"ט בעשור האחרון לא השתנה. מנהלת מה"ט הגדירה זאת: "במקום דרוך, אפילו בלי הצמדות למדד". שולי אייל, ראש אגף בכיר להכשרה מקצועית במשרד הכלכלה אמר כי "התקצוב של המכללות להנדסאים נמוך בכל קנה מידה. די אם תשווה את המכללות לדוגמה ללימודי י"ג-י"ד, שניהם מייצרים את אותו מוצר ואתה מגלה שם פערים עצומים בין השניים בבסיס התקציב".
"נחתם לפני שנתיים הסכם שהחיסרון שלו הוא שאם המכללות הטכנולוגיות לא עמדו באחוזי הדיפלום אזי שהתקציב שלהם יירד מתחת למה שהיה ערב חתימת ההסכם. במסגרת ההסכם נדרשנו לעשות התאמות פדגוגיות, אך נעשו מעט מאוד. הדבר שהיה יכול הכי הרבה להקפיץ את רמת ההנדסאי זה אם מקצוע ההנדסאי היה שווה לתואר ראשון".
ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב, יושב-ראש פורום המכללות הטכנולוגיות: "אין שום סיבה בעולם שסטודנט להנדסה טכנולוגית יופלה לעומת סטודנט באקדמיה. סטודנט הנדסאי לא מקבל את מה שמגיע לו. הוא חייב להיות מוכר כתואר אקדמי, צריכה לקום רשות להשכלה טכנולוגית שיודעת מה היא עושה בכל ההיבטים. שר האוצר הכניס את נושא ההשכלה הטכנולוגית לקווי היסוד של הממשלה ומכאן אני קוראת לו ומבקשת שתצא קריאה מהוועדה לקיים את ההבטחה, להעצים את המכללות ברמה התקציבית, להציל את ההשכלה הטכנולוגית ולעשות רפורמה מקיפה בכל התחום - הכל צריך לשבת תחת בית אחד בכל הקשור לאיגום משאבים, רציונאל ותכנון עתידי".