כ-70 נהגי הרכבת הקלה בירושלים הודיעו כי יפתחו (יום ג', 9.11.15) בשביתה, על-רקע מבוי סתום אליו הגיע המו"מ עם ההנהלה על הסדרת תנאי העסקתם.
הצעדים הארגוניים יחלו לאחר שלדברי ההסתדרות לא נותרו כלים נוספים בידי הנהגים, המנהלים מזה חצי שנה בחסותה מו"מ מול הנהלת הרכבת, סיטיפס, שמתנהגת באטימות כלפיהם ומנהלת עמם מו"מ שלא
בתום לב. זאת תוך שהיא מבקשת להנציח את אופני ההעסקה הנוכחיים בחברה ואת היות הנהגים עובדים שעתיים במשרות חלקיות, המשתכרים שכר נמוך.
ההסתדרות אומרת כי מדובר בנהגים שממלאים תפקיד חשוב מאין כמותו, הן מבחינה ביטחונית ובטיחותית והן מבחינה שירותית, ולמרות זאת הם מקבלים שכר נמוך לפי שעה וסובלים מתנאי עבודה קשים נוספים. השבתת הקווים מגיעה לאחר התראות וחוזרות ונשנות מצד ההסתדרות ונציגי הנהגים, אך ללא הועיל.
דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, קרא להנהלה להתעשת ולהפסיק את הפגיעה בצורת העסקת העובדים ובשכרם הירוד. "מדובר בעובדים אחראים שנעתרו עד כה לכל הבקשות להימנע מצעדים ארגוניים, בתקווה שהדבר יביא לשיפור תנאי העבודה. הנהלת החברה הבטיחה בשלוש השנים וחצי האחרונות שהנהגים יקבלו תוספות לאחר שנחתום עמה על הסכם, אך היא מתנהלת באטימות ולא מביאה לקידום הנושא. לא יעלה על הדעת שמפעיל רכבת קלה מקבל 6,700 שקל ברוטו בלבד, כשהוא לוקח איתו במשך כל היום 600 נוסעים ואחראי להם, כולל הסיכונים הביטחוניים לאורך המסלול. לא נוכל להמשיך ולסבול שכר ותנאי העסקה כאלה".
מסיטיפס נמסר: "אנו נמצאים בשיאו של מו"מ עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במסגרתו הנחנו על השולחן הצעה חסרת תקדים להעלאת שכר משמעותית לנהגים, אף מעבר לשכר השעתי שיקבלו נהגי האוטובוס על-פי המתכונת החדשה. מדובר בהתנהלות שערורייתית של יו"ר הוועד ויו"ר ההסתדרות בירושלים שמעוניינים בשביתה בכל מחיר מתוך אינטרסים זרים, תוך אדישות מוחלטת לפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הירושלמי, וזאת בתקופה כה רגישה בעיר. מדובר בהודעה תמוהה".