|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

האוטובוסים מלאים, ונוסעים נשארים בתחנות

בעיות תשתית והיעדר מתן עדיפות לתחבורה ציבורית, בעיקר בבני ברק, גורמים לפקקים קשים, להשארת נוסעים בתחנות ללא מענה ולתרעומת מצד הנוסעים ארגוני הנוסעים קבלו בוועדה לפניות הציבור על היעדר שיתוף הציבור
30/11/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
אגד. סופג ריקושטים כתוצאה מהיעדר תשתיות ועדיפות בכבישים

הוועדה לפניות הציבור דנה באחרונה בפניות רבות על ההחמרה ביחס לנוסעים בתחבורה הציבורית. הפונים הצביעו על אוטובוסים שמאחרים ועל השארת אנשים בתחנה, ועל אי-שיתוף פעולה בין משרד התחבורה לארגוני הפעולה למען תחבורה ציבורית, וכן בדיווח על עומסים בתחנות בזמנים מיוחדים ובאירועים ציבוריים.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר: "יש אי-הבנה בסיסית למושג תחבורה ציבורית. כל אזרח משלם מיסים, כדי לסבסד את מחיר התחבורה הציבורית ואין איש עושה לו טובה כשהוא אוסף אותו מן התחנה על היעד שבקווי השירות. יש כל מיני כללים הפוגעים בנוסע בתחבורה הציבורית שמסובסדת על-ידי המדינה. לדוגמה, נהג המדווח שיש לו עשרה נוסעים בעמידה, יכול לדלג על התחנות ואין איש שולח אוטובוס נוסף לאסוף את הנוסעים שנשארו בדרך. מידת סדום היא לקנוס נהג ב-5,000 ש"ח קנס אישי לנהג שעוצר שלא בתחנה לנוסע, גם אם מדובר בפתיחת הדלת לאישה זקנה שרצה לתחנה בקור ובגשם ומקרים דומים. גם אם צריך להיות סדר באיסוף נוסעים ולא בכל מקום אפשר לפתוח דלת, הרי זו מידת סדום שמרתיעה נהגים מלעשות מצוה ולאסוף נוסע שלא בדיוק בתחנה.

אייכלר הטיח באגד: "אגד טוען שאין לו מספיק אוטובוסים בגלל העומס בכבישים. אבל מי שמקבל סבסוד ממשלתי, חייב להביא לתחנה אוטובוס בשעה שנקבעה. לא יכול להיות שאדם יישאר בתחנה, בגלל שדילגו על נסיעה. יש הרבה תלונות שהאוטובוס לא הגיע, בעיקר בימי עומס ובשעות קשות".

פנחס (פיני) גרשון, מהנדס תנועה ותשתיות ארצי של אגד הסביר לוועדה את המצוקה הקיימת ההופכת את ביצוע הדרישה לבלתי אפשרי ואמר כי אגד אינו משאיר נוסעים בתחנה ומתגבר קווים: "אולי לא נתעסק רק ב'בואו נביא עוד אוטובוסים ועוד נהגים', ונתעסק בתשתיות. אולי אם היה נתיב מהיר היינו יכולים עם אותה כמות אוטובוסים לתת פתרונות הרבה יותר מהירים. אין לאף מפעיל בנק של נהגים ואוטובוסים בכל נקודה ונקודה. הפכנו מחברה וולנטרית, לחברה שדואגת לכיס שלה כמו שכל אחד עושה, וכיום מקבלת פחות אחוזים. פעם היו לאגד יותר אחוזים ממערך ההפעלה אז היא הפעילה שירות כזה. החל מהחודשים הקרובים ניכנס לעולם אחר [הכוונה לחישוב תשלומים לאגד לפי מספר הקילומטרים, ע.י.].

בנקודה זו קטע אותו דרור גנון, מנהל אגף בכיר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית: "אתה לא יכול להצהיר הצהרות שאתה לא יכול לעמוד מאחריהן". אייכלר התערב ופנה לדובר מאגד: "אמרת דברי אמת, ועצרת אחריהם". גנון ביקש להבהיר מדוע עצר את הדובר: "מפעיל לא צריך להסביר איך הוא נותן שירות אלא לתת שירות. אנחנו מנסים לנטרל את מרכיב כדאיות כלכלית לפי מספר הנוסעים. יש לנו מערכת 'כל נתון' הבודקת את זמני היציאה וההגעה".

אייכלר התייחס למשך הטיפול בתלונות הציבור משרד התחבורה ואמר שכאשר המציאות היא ש"הליך האכיפה המנהלית נמשך במשך חצי שנה" אנשים כבר לא טורחים לפנות ולהתלונן.

מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית, איתי חיים, קבל על כך שהמפעילים ו משרד התחבורה אינם משתפים את ארגון הנוסעים במידע על שינויים תחבורתיים יזומים באופן קבוע ומוסדר, אלא רק באופן קונקרטי בעקבות פניות מצד הארגון. לדבריו, יש לחייב את המפעילות ואת משרד התחבורה לעשות כן ולעדכן את ארגונו באופן קבוע. בדבריו הוא הדגיש את המעלות שבעידכון כזה, כשפעילות הארגון מתבטאת בפעילות מקומית ענפה ברחבי הארץ, במקביל לפעילות הנעשית באמצעות מערך מדיה חברתית רחב, תוך שימוש מושכל ב"חכמת ההמונים", יכולה לסייע רבות בהעברת המידע לנוסע, כך שבתוצאה הסופית אי-העידכון של הארגון בשינויים, פוגע בנוסעים שלטובתם מיועדים השינויים הללו.

בנייר עמדה שהוצג לוועדה, מומלץ בין היתר להרחיב את האפשרות להזמנת מקומות מראש בקווים בין-עירוניים מהירים וישירים בהם אין תחנות ביניים וכן לקדם הקמה של אמצעי טכנולוגי, שישמש לדיווח ולמענה מידי בזמן אמת באמצעות מוקד ארצי של משרד התחבורה שיפעל במשותף עם כל מפעילות התח"ץ, ע"י דיווח של הנוסעים החל מעומסים בתחנות על ריבוי נוסעים הממתינים לקווים הפועלים, איחורי אוטובוסים, תקלות ובעיות מסוג זה שיקבלו מענה הולם ומספק בזמן אמת. בנוסף, המידע המצטבר יהיה מדווח לכנסת ולגורמי המחקר והתכנון וישמש לשם קביעת מדיניות ותכנון עתידיים, כמו-כן יש לפתח אפליקציה ייעודית לדיווח.

גיל יעקב מארגון 15 דקות אמר כי השארת נוסעים בתחנה זו עבירה של החברה אבל החוק הזה לא נאכף ומשרד התחבורה לא מבצע את התפקיד שלו בהקשר הזה. זמן טיפול של חצי שנה לפנייה הוא פשוט בלתי סביר. במיוחד כשיש היום ג'י-פי-אס שמאפשר לדעת את כל הפרטים על הנסיעות עליהם התלוננו. אנחנו מקבלים המון פניות על מוצאי שבת וימי שישי. אם מחברים את היציאות של שישי ומוצ"ש ביחד זה יוצא פחות מיממה רגילה וכאן מתחילות הרבה מאוד בעיות.

נציג משרד התחבורה דרור גנון אמר שאסור להשאיר אנשים בתחנות, בלי שום תנאים. "משרד התחבורה מנהל מדיניות כללית שהוכיחה את עצמה עם כלל המפעילים. מתבצעים כל הזמן סקרים ובדיקות, לגבי אנשים שנשארים בתחנות. הנתונים מועברים אלינו ואנחנו קונסים את המפעיל או משלמים לו בהתאם לביצוע או לאי ביצוע. זו מערכת טכנולוגית, אנחנו לא נוגעים בה. יש לנו את כל המידע ואנחנו נעמוד על ביצוע הנסיעות בפועל. אנחנו מדינה מורכבת מאוד שלא דומה לשום דבר בעולם, יש לנו 168 ימי מועד שבהם ההתנהלות של התחבורה שונה, לצערי יש גם אירועים ביטחוניים. כשיש חג מסוים המפעיל לא יכול להביא נהגים משום מקום, למילוי מקום. יש מצב של חוסר וזה עדיין לא מצדיק דילוג על תחנה. התחבורה הציבורית הוכפלה ובעשור הקרוב אנחנו הולכים שוב להכפיל את הכמות.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר: "אבל גם אם משתפרים אתם עדיין לא מדביקים את הקצב. יש לכל מפעיל אפשרות להביא חברות אחרות, בימי עומס. אין שום סיבה לפגוע בנוסע, בגלל הסכמים בין הנהגים למפעילים. חברה פרטית יכולה להגיד, אין לי אוטובוס. חברה ציבורית מסובסדת, יכולה וחייבת להביא אוטובוסים מחברות אחרות, כדי למלא את החסר. אנו מבקשים ממשרד התחבורה לדאוג שגם במכרזים החדשים יוכלו החברות להמשיך במדיניות שהייתה בעבר להזרים כמה שיותר אוטובוסים לא רק במקום שאין מספיק נוסעים אלא גם ובעיקר במקומות שיש מספיק נוסעים והם משלמים במיטב כספם על הנסיעה. בימי מועד ובערבי שבתות ומוצאי שבת וחג ובחדשי אלול תשרי ומועדי ישראל, יש להסתייע בארגוני תחבורה ציבורית ופעילים קהילתיים, כדי להכין מפות נסיעה המתאימות לעומסים בתחנות ולאפשר 'קווי לילה' לא רק לאתרי בילוי, אלא גם למקומות אחרים בהם ישנם נוסעים בכל שעות היממה. כל חברה חייבת לפעול עם הפנים אל ציבור הנוסעים. משרד התחבורה צריך לעודד אותה להוסיף נסיעות ואוטובוסים ולסבסד אותה מכספי המיסים של הנוסע התלוי בתחבורה הציבורית", דבריו.

לבקשת מפעילי התחבורה הציבורית, הודיע יו"ר הוועדה כי יקיים ישיבה מיוחדת בנושא בני ברק, אליה יזומנו נציגי העירייה. העירייה אינה מאפשרת הקמת נתיבי תחבורה ציבורית וכתוצאה מכך לפעמים מתעכבים אוטובוסים כשעה בכניסה לעיר. גם הצעות לעירייה לאפשר נת"צים בשעות מסוימות, בעיקר בערבי שבת ובמוצ"שים נדחו.

תאריך:  30/11/2015   |   עודכן:  30/11/2015
עידן יוסף
+ח"כ ינון מגל יתפטר מן הכנסת
10:33 30/11/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר סיעת הבית היהודי לשעבר, שהואשם בשבוע שעבר בהטרדות מיניות, הודיע ליו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, על כוונתו להתפטר מן הכנסת  ▪  בנט: ההתפטרות - מעשה ראוי
(מגל. הקריירה הסתיימה אחרי חצי שנה [צילום: פלאש 90])
+ילין: הכנסת לציבור ולא לאינטרסנטים
00:00 30/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ חיים ילין מוחה בפני יו"ש הכנסת על אישור הכניסה הקבוע שניתן לרמי לוי
(חיים ילין [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+ליכט: שיקולים ביטחוניים היו על השולחן מהתחלה
23:05 29/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אמיר לוי: הנזק מאי פיתוח מאגרים - 1.8 מיליארד דולר ב-3 שנים  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה מותח ביקורת על כך שנציגי הממשלה לא ענו על כל השאלות שהפנו אליהם חברי הכנסת: אין שקיפות מלאה והיום התחלנו לראשונה לעשות משהו בעניין - אין במתווה אפילו אמירה מה תעשה המדינה אם החברות יפרו את ההסכם
(ליכט, דורפמן ולוי [צילום: דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האוטובוסים מלאים, ונוסעים נשארים בתחנות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
30/11/15 12:54
2
gemny
30/11/15 13:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
אז מי מקבל אישור כניסה קבוע לכנסת ישראל? במסגרת מיזם מאה ימים של שקיפות, חשף ערן הילדסהיים (רשת א') כי לרמי לוי יש אישור כניסה קבוע לכנסת, כולל אישור כניסה עם רכב.
30/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה (יום א', 29.11.15) את הליך ההתייעצות באשר למשק הגז הטבעי. לאחר שבבוקר סיימה לשמוע את נציגי הציבור, בערב החלה הוועדה לעסוק בהיבטי התחרות. היו"ר איתן כבל הקריא בפתח הדיון את המסרון ששלח אליו ח"כ צחי הנגבי בעניין הסכם יצוא הגז מלוויתן למצרים, ושאל את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, האם אכן נחתם הסכם כזה. ליכט השיב כי אין בידיו מידע ואמר: "נברר פרטים ונציג לכם תשובה מסודרת".
29/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת השרים לחקיקה אישרה (יום א', 29.11.15) את תמיכתה ב"הצעת חוק הורות שוויונית", שמציעה מספר תיקונים בחקיקה שיעודדו אבות להתחלק עם האימהות במשימות ההורות. השינויים הבולטים:
29/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה היום את הליך ההתייעצות, בהתאם לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, באשר למשק הגז הטבעי. בפתח הישיבה היום הזכיר היו"ר, ח"כ איתן כבל, כי הוועדה תמשיך לשמוע את נציגי הארגונים החברתיים ונציגי הציבור, ומאוחר יותר היום תחל לעסוק בהיבטי התחרות.
29/11/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
יש לשנות בהקדם את החוק ואת תקנון המפלגות ביחד או לחוד, כדי לתת תוקף חוקי, מוסרי, פוליטי, חברתי לחברי סיעה בכנסת, להדיח ח"כ משתולל, מבזה, פוגעני או חורג מסמכותו. יש לאפשר ליו"ר מפלגה, ולחברי סיעתו, להוציא מתוכם ח"כ שגורם נזק למפלגתם, ולאפשר לבא בתור להיכנס במקומו לכנסת
29/11/2015  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il