|   15:07:40
דלג
  איתן הרשקו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מיתוג עיר באמצעות שימוש מושכל בתקשורת

כי הטיפול בתחום השיווק ויחסי הציבור ברשויות מקומיות, לוקה בחסר בממצאי המחקר קרב תושבים הטענה השכיחה ביותר שהפרסום אינו מספיק, ואיכות המסר אינו ברור לכלל התושבים
13/05/2009  |   איתן הרשקו   |   מאמרים   |   תגובות
פרסום חסר בעיריות

מאז ומעולם אמצעי התקשורת היוו הגורם הדומיננטי המשפיע ביותר על מהלך האירועים וההתרחשויות בזירה המקומית, הארצית והבינלאומית. במאה ה-21, אנו עדים לעוצמתה הגדולה של התקשורת. שימוש נכון ומושכל באמצעי התקשורת מאפשרת לבנות תדמית חיובית, אפשר לומר בכל תחום, וניתן לראות דוגמאות לכך ע"י התבוננות כיצד התקשורת ממתגת ומקדמת מנהיגים, פוליטיקאים, מנכ"לים, חברות וארגונים, אומנים, שחקנים, פרויקטים וכיוב'.

למרות האמור לעיל, באופן שוטף התקשורת היא גוף מבקר אשר במקרים רבים מאשימה, שופטת, מוציאה לפועל, חורצת דין והורסת תדמיות.

התקשורת היא השומר העיקרי של הדמוקרטיה. החיוניות והתפקיד של התקשורת חשוב ביותר, יחד עם זאת מוטל על אלו העומדים בראש מערכת, ארגון, חברה או פרויקט לדעת להשתמש ביתרונותיה של התקשורת על-מנת לקדם את מטרתם ולמצב את תדמיתם בצורה החיובית.

נו, אז מה הבעיה?

ובכן, הבעיה המרכזית מאופיינת ביכולת ההפנמה והתובנה האישית של כל אחד מאיתנו, לעובדה כי התקשורת מהווה שחקן מרכזי בעל חשיבות גבוהה ביותר בכל תהליך, ועל כך יש לתת את הדעת. המלצתי היא לכל העומד בראש מערכת של ארגון, חברה או תהליך, לנסות ולצאת מן הקופסא, לפתח חשיבה אחרת, חשיבה חיובית ובונה, חשיבה שבה השימוש באמצעי התקשורת והשפעתם יהווה חלק אינטגרלי מהתהליך עצמו ויביא בחשבון את כל החלופות (אלטרנטיבות), כבר בשלב התכנון.

היכולת להשכיל ולהשתמש ביכולות של אמצעי התקשורת בצורה המיטבית כמטרה בתוך התהליך, היא הזרז (הטריגר), המביא עימו את השינוי.

לגורם המקצועי הממונה, בדרך להשגת המטרה מצפה עבודה רבה, המצריכה ממנו לבצע מספר שלבים הכרחיים, כגון: איסוף מידע, זיהוי צרכים, סקר ומחקר קהל המטרה, ניתוח הנתונים, בניית תוכנית עבודה אסטרטגית, ביצוע ויישום בפועל.

רשות מקומית הינה ארגון ציבורי המורכב מאגפים ויחידות, שמטרתם העיקרית הענקת שירותים מוניציפאליים מגוונים לתושבים. ברוב המקרים העירייה מבוקרת ע"י התקשורת וכן ע"י ציבור התושבים, יחד עם זאת ניתן לראות מעת לעת גם פעולות חיוביות בתקשורת.

זה יפה, אך לצערי לא מספיק. קיים חסרון מרכזי בדרך התנהלותה של הרשות המקומית בתחום זה, והבעיה הנובעת מכך היא: העדר תיאום ואינטגרטיביות באסטרטגיית השיווק של העירייה, דבר המוביל גם לעלויות מבוזבזות וחוסר תיאום ארגוני בכל הקשור לפרסום מידע כולל ומרוכז לתושבים. המצב הדומיננטי ביותר שניתן לאבחן בתקשורת הוא ברובו מאופיין בהתגוננות בלתי נשלטת המתמקדת במתן תגובה באמצעי התקשורת לאירועים הקשורים לעיר ולפעולות הרשות המקומית, תגובה אשר במרבית המקרים נמצאת בסוף הכתבה ובמקרים רבים גורמת נזק תדמיתי לעירייה ולראש העירייה.

לשם הגילוי הנאות בפני הקוראים, הנני עוסק בייעוץ אסטרטגי בתקשורת שיווקית בתחום הממשל והשלטון המקומי. מאחורי שנים של ניסיון מקצועי בתחום.

לפני מספר שנים ביצעתי מחקר שמטרתו לבחון את מקומו וחשיבותו של המידע השיווקי בעיני הנותן ומקבל השירות ברשות המקומית. המחקר בחן את תפיסת המידע השיווקי, הן בקרב מנהלי יחידות ברשות המקומית והן בעיני התושב והשווה אל מול שביעות רצונם של התושבים מהשירותים הניתנים בפועל. במחקר נדגמו כ-250 מנהלים ועובדים ב-4 רשויות מקומיות שונות וכן 150 תושבים בכל רשות.

הממצאים העיקריים של המחקר העלו כי קיים פער רציני בתפיסת המידע השיווקי, חשיבותו והעברתו לתושב ע"י מנהלי/עובדי הרשות לבין המידע המתקבל אצל התושב ובמילים אחרות, חוסר תקשורת באשר למהות השירותים הניתנים ע"י העירייה, מטרותיה, סמכויותיה ותחום האחריות שלה. מצב זה מבהיר את חוסר שביעות הרצון של התושב מן השירותים המתקבלים מן העירייה.

מממצאי המחקר בקרב מנהלי/עובדי הרשות ניתן ללמוד כי קיים העדר קונספט שיווקי לרשות המקומית בכלל ולכל יחידה בפרט (צבע, צורה, סלוגן, מדיניות פרסום, אבחון אוכלוסיית יעד, וכיוב'). היחידה העירונית עמלה נמרצות ברחבי הרשות המקומית אולם אינה זוכה להכרה בציבור. הטענה השכיחה בקרב המנהלים כי אין להם בקיאות וידע מינימלי אודות העלויות בשוק הפרסום ויחסי הציבור.

כמו-כן, לא קיימות ברשותם תוכניות שנתיות של היחידה לפעילות בתחום זה. הפעילות היא אקראית ומותאמת "אד-הוק" לצרכים המזדמנים. דבר המצביע על חוסר פעילות שיווקית רציפה ליחידה העירונית וחוסר ידע מקצועי בניסוח תכנים וטיפול בתחום...

בממצאי המחקר בקרב התושבים הטענה השכיחה ביותר שהפרסום אינו מספיק, ואיכות המסר אינו ברור לכלל התושבים.

לאור העובדה שכל ההשערות אוששו ובממצאים נתגלה כי ברמת החשיבות לגבי המשתנים השונים קיימים פערים המובילים לחוסר שביעות רצון בעיני התושבים, ניתן להסיק כי הטיפול בתחום השיווק ויחסי הציבור ברשויות מקומיות, לוקה בחסר.

איתן הרשקו הוא יועץ אסטרטגי לתקשורת שיווקית MA-MM במנהל עסקים עם התמחות בניהול השיווק – בעלים ומנכ"ל של משרדי יחסי הציבור: 'איתן הרשקו ייעוץ אסטרטגי בתקשורת שיווקית', ו'איתות – אסטרטגיות יישומיות בתהליכים ותקשורת'. בשנת 2008, זכה בקמפיין השנה ביחסי ציבור בקטגוריה ממשל ושלטון מקומי, במסגרת תחרות ה"אריה השואג", של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.
תאריך:  13/05/2009   |   עודכן:  13/05/2009
איתן הרשקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיתוג עיר באמצעות שימוש מושכל בתקשורת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה אולי נושא נדוש, שנראה לעיתים כאילו אבד עליו הכלח ואינו מתאים לתקופה שבה אנו חיים; אבל בימים שאנחנו נלחמים, תרתי משמע, על זכותנו להגדרת מדינת ישראל כמדינת היהודים, שתהיה בעלת רוב יהודי מובהק, חייבים לפעול להפיכתה של העברית לשפה הרשמית היחידה.
13/05/2009  |  יואב לוי  |   מאמרים
במשפט פשוט ושחוק אחד, בנימין נתניהו אוכל עכשיו את הדייסה שבישל. הוא רצה קואליציה עם מפלגת העבודה – והוא מקבל את עופר עיני כבעל זכות וטו על המהלכים הכלכליים. הוא רצה את אהוד ברק במשרד הביטחון – והוא מקבל חוסר אפשרות לטפל לעומק בתקציב הביטחון. הוא רצה ממשלה שתוכל לטפל במשבר הכלכלי – והוא מקבל ממשלה שמעמיקה אותו.
13/05/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
שלום נכבדי.
13/05/2009  |  אייל זמיר  |   מאמרים
הפרסומות של ימים עברו הצטיינו בפלפולן הרב ובתחכומן. המוצלחות שבהן אף הצליחו להפוך, ברבות הימים, לנכסי צאן ברזל של הציבור. המפורסמת שבהן הייתה, מן הסתם, זו שעודדה את קריאתם של היומונים העבריים. הסיסמה שקנתה במיוחד את עולמה כללה, בנשימה אחת, את שמותיהם של שמונה עיתונים יומיים שכולם, חוץ מאחד, כבר הספיקו לעבור מן העולם:"'המשקיף' (שם עיתון) 'הצופה' (שם עיתון) 'הבוקר' (שם עיתון) 'על המשמר' (שם עיתון) 'מודיע' (שם עיתון) שאינו מבחין בשום 'דבר' (שם עיתון) חשוד ברחבי 'הארץ'" (שם עיתון).
13/05/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
נסדקה התיזה שהציג הפרשן לענייני ערבים, אהוד יערי, במאמרו מ-31.07.08 אודות ההזדמנות שנפלה לחיקה של ישראל עת החליטו בלבנון, פה אחד, על "אסטרטגיה הגנתית".
13/05/2009  |  יחיאל (חיליק) רוזמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
חלי ממן
חלי ממן
במהלך הארוחה רצוי שהשתייה תהיה דלת קלוריות - לדוגמא: מים עם קוביות קרח, עלי מנטה ופלחי לימון בכד שקוף    בנוסף לערכם הבריאותי הם יהיו גם קישוט צבעוני לשולחן החג
תאורה נכונה [צילום: אנטולי מיכאלי]
מיטל רובין
שולחן מעוצב נכונה יהפוך את הארוחה לחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת עבורכם ועבור האורחים ויקח את אווירת החג צעד אחד קדימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il