|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

4 בעיות נפוצות בכף הרגל והפתרון

כפות הרגליים הן החיבור שלנו עם הקרקע - פירושו של דבר הוא שעל שטח מגע קטן יחסית הן צריכות לשאת את כל משקל הגוף ויותר הן צריכות לאפשר תנועה, לשמש כבולמי זעזועים וכמנגנון שמעביר משוב מהקרקע לצורך הליכה ועמידה
20/05/2009  |     |   מאמרים   |   תגובות

צורת החיים המודרנית, עמידה על משטחים קשיחים, ונעליים לא מתאימות יוצרים עיוותים בכפות הרגליים, כאבים ונזק.

1. ציפורן חודרנית

מדוע זה קורה? הציפורן צומחת קדימה. היות והציפורן היא נוקשה, היא תחדור דרך רקמות רכות שיעמדו בדרכה, כגון העור. בדרך כלל ציפורן חודרנית היא באצבע הגדולה, הנקראת גם בוהן או אגודל. הגורם השכיח ביותר לכך הוא גזירה לא נכונה של ציפורניים.

איך ניתן למנוע? יש לגזוז ציפורניים במספריים חדים/קוצץ רק לאחר שקצה הציפורן בולט וגדל מעבר לכרית האצבע.
יש לגזוז בקו ישר ואת הפינות חשוב לעגל, אך לא בגזיזה אלא בשיוף עם משייף ציפרניים, כאשר השיוף נעשה מהצד פנימה ולא ההיפך. לשייף את הציפורניים בצורה מרובעת ולא בחידוד, לשייף את הפינות כדי למנוע ציפורן חודרנית. מומלץ לגזוז את הציפורניים אחרי מקלחת, שאז גם עור הגוף וגם הציפורניים רכים יותר.

טיפול - מה לעשות כשהציפורן כואבת? להקלה מיידית, יש להשרות את הרגל במים פושרים מהולים בסבון/מלח, למשך כ 15-20 דקות, כמה פעמים ביום.

  • נעילת נעליים פתוחות מקדימה/סנדלים תמנע לחץ על הציפורן הכואבת.

  • אין להסיר לבד את הציפורן. אם החלטתם לטפל לבד, הסירו את הציפורן רק אם היא לא שקועה ממש בבשר אלא חדרה חלש ביותר.

  • בכל מקרה, יש לגשת לרופא בהזדמנות הראשונה, בכדי להיבדק.

מוצרים: קוצץ ציפורניים/מספריים ומלחי אמבט לרגליים המכילים מינרלים מים המלח. התמיסה מאיצה את חילוף החומרים, מפחיתה ומונעת רגליים נפוחות בכך שמעודדת את הפרשות העור.

2. בוניון (המילה נגזרת מלטינית bunio ופירושה התרחבות).
בלועזית: bunion או HALLUX VALGUS

נגרם בדרך כלל מנעליים עם מנעל צר ושכיח יותר אצל נשים. תופעה זו נפוצה בעולם המודרני בו נהוג לנעול נעליים, בעיקר כתוצאה מנעילת נעליים צרות מדי בחלקן הקדמי. בקהילות שבן נהוג ללכת יחף התופעה כמעט ולא קיימת.

המפרק שבין האצבע הגדולה בכף הרגל לבין עצמות כף הרגל הוא מפרק מורכב ביותר ובמצב של לחץ חזק על עצמות המפרק האצבע הגדולה נוטה פנימה לכיוון האצבעות הקטנות יותר וכתוצאה מכך המפרק מתרחב כלפי חוץ. במצב זה עלולים להיות כאבים באזור האצבעות, נימול באצבעות והם מקשים על ההליכה ולעיתים נוצרות יבלות לחץ ועור קשה סביב כריות האצבעות.

בוניון נחשב לתופעה משפחתית העוברת בתורשה והיא סימן לתנועתיות לא נכונה בכף הרגל.

איך ניתן למנוע? - טיפול: המטרה העיקרית בטיפול בבוניון היא למנוע החרפת המצב ולמנוע כאבים בעזרת נעליים רחבות, טבעות ריפוד/סיליקון ומדרסים. המדרסים יתקנו את תנועתיות כף הרגל וימנעו כאבים והחרפה של מצב המפרק.

מוצרים : טבעות ריפוד לבוהן - מדבקה מסיליקון לשחרור לחץ מהבוניון, ריפוד לבוהן מונע שפשוף - כרית שטוחה מסיליקון לשחרור לחץ מסביב לבוניון.

3. יבלת כף הרגל (יבלת פלנטרית).

יבלת שמצויה בדרך כלל בנקודות לחץ ומתפתחת על גוש סוליית כף הרגל. צורתה שטוחה בשל הלחץ של ההליכה, נחשבת כיבלת שקשה לטיפול והיא רגישה וכואבת בדרך כלל. לרוב היא זרועה במרכזה בנקודות שחורות, שהם כלי הדם המזינים את היבלת. יבלות אלו מתחלקות ליבלות ויראליות (יבלות שנוצרות מווירוס), וליבלות אחרות שנוצרות מלחץ או שפשוף של הנעל על כף הרגל.

לעיתים, כחלק מתהליך ההתהוות של יבלת לחץ ושפשוף, מופיעה קודם שלפוחית. שלפוחית היא היווצרות של כיס עור שמתחתיו יש נוזל. הנוזל יכול להיות נוזל בין תאי, דם או מוגלה.

יבלת לחץ שפשוף? היבלת היא גידול עור קרני עבה, יבש ונטול עצבים שהגוף מגדל כדי להגן על עצמו מלחץ או שפשוף. בד"כ קוטר של יבלת הוא בין חצי סנטימטר לשלושה סנטימטר.
ישנם מקומות אופייניים שבהם נוצרות יבלות. באופן כללי אלו מקומות שבהם יש לחץ נקודתי יותר מאשר לחץ אזורי. לכן כדאי שמשטח הדריכה בתוך הנעל יהיה כזה שמחלק את העומס ומונע לחץ נקודתי.

יבלות יופיעו אצל:

1. נשים - הנועלות נעליים צרות, בעלות עקב שלעתים לוחצות. בקיצור, נעליים יפות, שלא תמיד מתאימות לצורך הגופני אלא בנויות בהתאם למראה אופנתי.

2. עוסקים בספורט - ריצה, הליכה וכל ספורט שמשלב בתוכו ריצה או הליכה מרובים יכול לעודד היווצרות יבלות בכפות הרגליים. התנועות המהירות ולעתים פתאומיות, הלחץ הממושך על כפות הרגליים יעודדו את הגוף לייצור יבלת.

3. חיילים - חיילים, בדומה לספורטאים, נמצאים בזמן הטירונות, ורבים מהם גם לאחר מכן, במצב של פעילות גופנית מוגברת, ריצות מרובות וכן עמידה ממושכת. בנוסף על כך, הנעליים שבהן הם משתמשים מותאמות לתנאי השטח שבהם הם ימצאו ופחות לפעילות ספורטיבית בריאה.

4. עובדים בעמידה/הליכה.

טיפול בכדי להוריד יבלת יש להשרות את כפות הרגליים בקערה עם מים חמים וסבון העשוי מחומרים טבעיים, כגון שמן זית. לאחר מכן להוציא את הרגל, לנגב אותה ובאמצעות מכשיר לשיוף יבלות לשייפה. להיזהר לא להגיע לדימום.

יש לתת לרגל לנוח ממאמצים עד כיומיים, אם אין אפשרות לתת לרגל מנוחה כדאי לשים פלסטר כדי למנוע מהמקום שפשוף.

יבלת יכולה לחזור שוב ושוב אם התנאים בנעל הם כאלה של לחץ או שפשוף. כדי לעצור את המעגל הזה צריך ליצור תנאים שבהם אין לחץ או שפשוף, וזה מושג באמצעות מדרסים.

נכון לעשות את הבדיקה והמדידות למדרסים כשיש יבלות. לאחר מכן להוריד את היבלות ולהתחיל להשתמש במדרסים בלי היבלת, כך היבלת לא תחזור.

כדאי גם לזרז את מחזור הדם בכף הרגל. זאת ניתן לעשות על-ידי גלגול הרגל על מכשיר שנקרא גל-רגל שניתן להשיג בחנויות הטבע. וכמובן, לשמור על הגיינה גבוהה בכפות הרגליים למניעת זיהומים.

איך ניתן למנוע?

כדאי להשתמש בנעליים מעור או אריג רך, רחבות מספיק באזור האצבעות וגבוהות מעל אזור האצבעות. כדאי להשתמש בנעליים עם סוליות עבות ורכות.

מומלץ למדוד נעליים לקניה אחר-הצהריים או לפנות ערב, לאחר הליכה רגלית מסוימת מפני שהרגל מתרחבת במשך היום ועלול להיות מצב שקונים נעל בבוקר והיא נוחה ובערב היא לוחצת.

מוצרים: טבעות ריפוד ליבלת - טבעות סיליקון לשיחרור לחץ מיבלות וטבעות למניעת לחץ על האצבעות.

4. דרבן העקב

הוא מצב בו קיימת צמיחה גרמית מתחת לעצם העקב במקום ההאחזות של השריר או הרצועה, בד"כ יאבחן הרופא את הדרבן על-ידי צילום או מישוש קל באזור הכאב, דרבן מופיע כדלקת בגידים המחברים את אצבעות כף הרגל אל העקב, והוא מופיע ברגל אחת או בשתי הרגליים.

פעמים רבות יורגש כאב חד בעקב בשעת יקיצת הבוקר או לאחר מנוחה עוד לפני שדורכים על כף הרגל, כאב שיגרום לצליעה בשעת ההליכה, לרב הכאב הוא בלתי נסבל. דורבן אופייני בעיקר למבוגרים ללא קשר לעיסוק, אבל גם ילדים עלולים ללקות בו. חשוב מאוד במקרה של דרבן לנעול נעליים בעלי בולמי זעזועים ברמה גבוהה.

טיפול: מדרס יקל את הלחץ על אזור העקב וימנע כאבים. במקרה של דלקת פנימית מקומית הדבר יעזור בהחלמה ממנה.

מוצרים: ריפוד מסיליקון לעקב כף הרגל עם הנקודה הכחולה - זוג עקבים מסיליקון עם הנקודה הכחולה לטיפול בדורבן, למניעת זעזועים הגורמים לכאבי גב ולמניעת שברי הליכה. ריפוד מסיליקון לעקב כף הרגל עם תמיכה לקשת - זוג עקבים מסיליקון עם הנקודה הכחולה ותמיכה לקשת כף הרגל לטיפול בדורבן, למניעת זעזועים הגורמים לכאבי גב ולמניעת שברי הליכה. מדרסים מתכווננים בהתאמה אישית.

את המוצרים ניתן להשיג ב: בתי המרקחת, הפארמים ומכונים אורטופדיים ובחנויות מובחרות. www.uriel.co.il
אוריאל רוזן, בעלים ומנכ"ל חברת URIEL
תאריך:  20/05/2009   |   עודכן:  07/09/2009
אריאל רוזן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
4 בעיות נפוצות בכף הרגל והפתרון
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אגרנט
20/05/09 17:35
2
רונן123
24/05/09 19:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשני העיתונים הגדולים ידעו לספר הבוקר על תוכניתו המתגבשת של הנשיא ברק אובמה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי. הגרסאות אומנם שונות זו מזו בלא מעט נקודות חשובות, אבל התמונה הכללית דומה למדי – והיא מטרידה ביותר. הנה כמה שאלות העולות מן התוכנית כפי שהיא מצטיירת.
20/05/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מכון ון ליר אירח השבוע כמה פיגורות חשובות בחיים החברתיים של ישראל כדי להתפטפט עד מוות בנושאים חינוכיים, ואפילו הביאו לצורך כך את נגיד בנק ישראל שנאם בעברית מצויינת אודות חולייו של החינוך ואודות הפתרונות שהוא מציע בהבל מחשבה. ואין אני בא להלין ואין אני בא לבוז; חרף התהום העמוקה ביני לבין הנגיד, לחישתי אולי תרקיע למפסעות-אזניו של פקיד פלוני, אי-שם במרחב החינוכ, האמון על קבלת החלטות המגובות בביצים "חזקות" לשינוי חברתי, מעבר לגיבוב מילים הנשמעות מדעיות בתוך טבלת השוואה עם מדינות היורו ועם קנדה, וממוצעים וחציונים וסתם שכיחים לעזאזל.
20/05/2009  |  יחיאל (חיליק) רוזמן  |   מאמרים
המחלוקת הקשה, שנתגלעה כבר בשיחה הראשונית שבין הנשיא אובמה לראש הממשלה נתניהו, אומרת דרשני. קשה להאמין שהפער הגדול בעמדות השניים ניתן יהיה בכלל לגישור, לפחות לא בעתיד הקרוב, וכל הסימנים מעידים כי הרומן החם שבין ישראל לארה"ב הגיע לקיצו.
20/05/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
פטור הסוג לכבילות נלוות למיזוגים, הוא אחד מתוך כמה פטורי סוג שהתקינה רשות ההגבלים העסקיים בניסיון להקל את הנטל על הסקטור העסקי, כמו גם את העומס המוטל על הרשות עצמה, בגין החובה שמטיל חוק ההגבלים העסקיים להביא עסקות והסדרים רבים לאישור הרשות, גם כאלו שלא נשקף מהם חשש של ממש לפגיעה בתחרות.
20/05/2009  |  עו"ד ניבה ברג לבנת  |   מאמרים
הסיפור של שרי אריסון, בשינויים מסוימים, הוא סיפור זהה. אריסון היא משקיע זר - אותו משקיע שהמדינה כה מייחלת לו ואשר בלעדיו אין לה תקומה. היא רכשה את השליטה בבנק הפועלים מהמדינה בסכומי עתק שאותם הביאה מחו"ל. כעת בא נגיד בנק ישראל ודורש להדיח את האדם שעומד בראש הפירמידה הניהולית בעסקה. האם מותר לו לעשות כן? התשובה לכך תלויה בשני תנאים משולבים: סמכות ועילה. הנגיד שואב את סמכויותיו וכוחותיו מהחוק. החוק בעניין זה הוא ברור ומפורש, ותכליתו העיקרית היא הגנה על הציבור. בנק, שלא כמו עסק רגיל, הוא מוסד רגיש החייב להתנהל על-פי כללים מסוימים שנועדו למנוע מצב בו הציבור יפסיד את כספו עקב עסקות מסוכנות או ניהול בלתי תקין המסכן את יציבותו.
20/05/2009  |  ד"ר יוסי כהן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il