הושלם שלב ג' בעבודות הקמת תחנת רכבת עפולה, שנכנסו לשלב גמר ביצוע סופי, כחלק ממיזם הענק של
משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, להקמת רכבת העמק החדשה בעלות כוללת של כ-4 מיליארד שקלים.
תחנת עפולה היא התחנה הגדולה ביותר בפרויקט, היא משתרעת על שטח כולל של כ-700 מ"ר ושני רציפים באורך של-300 מטרים כל אחד. בצמוד לתחנה נבנה מרכז תחבורה גדול המשתרע על שטח כולל של כ-50,000 מ"ר שישמש לאוטובוסים, מוניות ולתחבורה ציבורית והוא כולל כ-1,000 חניות פרטיות. בחזית התחנה הוקמה כיכר רחבת ידיים שבה ייקבעו מתקני חניה לאופניים- במטרה לעודד את התושבים להימנע משימוש ברכב פרטי בבואם לרכבת. בתחנה יופעל שירות קו רציף הכולל תחנות אוטובוס שיתוזמנו בהתאם לזמני הרכבת. בנוסף, בתחנה מוקדש מרחב לחצר ממצאים ארכיאולוגים מתקופת רכבת העמק הישנה.
הרכבת תגיע לתחנת עפולה על גבי גשר המהווה הפרדה מפלסית, בין מסילת הרכבת לכביש 60, תתחבר לתחנה ומשם תמשיך למנהרות הרכבת החדשות בעפולה שנמצאות גם הן בשלב גמר עבודות.
עפולה אחת מבין הערים שכבר מורגשת בה התעוררות בתחום הנדל"ן, בין היתר בזכות הקמת רכבת העמק ומיקום התחנה בעיר, אשר עתידה לשנות את פני האזור ולעודד באופן טבעי את הפיתוח המקומי שכבר מסתמן בעיר.
על-פי תוכנית חברת נתיבי ישראל, יחברו 60 ק"מ של מסילת ברזל התאפשר להגיע מעמק בית שאן לחיפה בתוך כ-50 דקות. במסגרת העבודות מוקמים 26 גשרים באורך כולל של 5.5 ק"מ, חניונים, מעברים חקלאיים, גשרים להולכי רגל ועוד, מתבצעות עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת. הקמת רכבת העמק תצמצם באופן משמעותי את תנועת הרכבים והמשאיות במערכת הכבישים.