|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

ועדת הכספים מסתייגת ממכסת שימורי הטונה

הפעימה הרביעית של הרפורמה עלולה לפגוע בתעשיה המקומית ופיטורי מאות עובדים גפני: "מחירי הטונה לא ירדו אך סכנת פיטורי העובדים גברה, נדרשת בחינה מחודשת"
15/06/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: אינוייה איצו/AP]

ועדת הכספים קראה (יום ד', 15.6.16) למשרד האוצר לבטל לאלתר את הפעימה הרביעית והאחרונה של הורדת המכסים על שימורי טונה מה-1 בינואר 2016 ולהעלות את שיעור המכס הקיים על יבוא טונה מ-12% חזרה ל-18%. זאת לאחר שהתברר שבעקבות הרפורמה, שבמסגרתה ירדו שיעורי המכס בעשרות אחוזים, אומנם נוספו מספר יבואנים לענף אך המחירים הסופיים לצרכן לא ירדו. לעומת זאת, הרפורמה השפיעה לרעה על התעשיה המקומית וכעת המפעלים עומדים לפני צמצום העבודה ואף קיימת סכנה לסגירתם ולפיטורי מאות עובדים. חברי ועדת הכספים דרשו מאנשי האוצר ורשות המיסים לבחון ביטול מלא של הרפורמה, לאחר שלדבריהם זו לא השיגה את מטרותיה, או לכל הפחות לצמצם את היקפה.

הישיבה התקיימה כשברקע התפרסמו ממצאי מחקר של אגף הכלכלן הראשי באוצר, מהם עולה כי המכס הקיים מגן בעיקר על רווחיות החברות הגדולות בענף ואינו תורם לתעסוקה בפריפריה, שבה נמצאים המפעלים בתחום. נציגי התעשיה בדיון הביעו תרעומת על ממצאי המחקר והפרסומים בעקבותיו וטענו כי הממצאים אינם נכונים. עוד טענו התעשיינים, כי טענות האוצר לפיהם הייתה ירידה במחירים מנותקת מהמציאות וגם אם הייתה ירידה כלשהי, הרי שמדובר בירידה זעומה שכלל לא השפיעה על הצרכנים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "הטיפול ביוקר המחיה חשוב, אבל השמירה על העובדים היא בראש סדר העדיפות שלנו, מה גם שלא הוכח שהורדת המכסים שלכאורה אמורה הייתה לאפשר כניסת יבואנים חדשים ולהגביר את התחרות, לא באמת הצליחה לעשות זאת וההפחתה במכסים לא גולגלה לצרכן הסופי. מה שכן, פיטורי מאות עובדים עשויים להוביל להגדלת דמי האבטלה שהמדינה תצטרך לשלם".

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הגיב בכעס על הפרסומים בעיתונות בעקבות המחקר של האוצר ואמר: "רוח רעה מנשבת באוצר ובארץ בכלל בנוגע לייצור המקומי. המהלך האומלל של הורדת המכסים לא הביא להורדת מחירים לצרכנים אך גרם לסגירת מפעלים ופיטורי עובדים. עתה יש להתעלות מעל שיקולים כאלו ואחרים ולהסתכל בעיניים של מי שקשור לנושא ולשאול האם כך אנחנו רוצים להיראות כמדינה, ככאלו שאינם דואגים לתעשיה המקומית. יש להחזיר את המצב לקדמותו, הרפורמה שקודמה ע"י הממשלה הקודמת שלא הייתה מחויבת לעובדים נכשלה". סגן שר האוצר לשעבר, ח"כ מיק לוי (יש עתיד), הודה ש"המהלך הזה לא הוכיח את עצמו. נכנסו כמה יבואנים קטנים שהביאו עוד כמה עשרות מוצרי טובה אך התחרות הזו לא הובילה לירידת מחירים. כל ההוזלה הסתכמה בלא יותר מ-14 אגורות לקופסת טונה של 130 גרם. זה בדיוק כמו הורדת 1% במע"מ שלא התגלגלה לצרכן". ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "שר האוצר צריך להבין שלא הכל פתרונות קסם ואם פותחים לייבוא, אזי שהדבר ייעשה בצורה הדרגתית ושלא יביאו לסגירת מפעלים. ההחלטה צריכה להשתנות. אפילו משרד הכלכלה חושב שנדרש לבטל את הפעימה הרביעית, אז יש לעשות זאת בהקדם, זה יימנע פיטורי עובדים וגם הכנסות המדינה ירוויחו מכך". ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני): "כולנו בעד להוריד את יוקר המחיה, אך לעיתים צעדי האוצר לא מביאים לתוצאה המיוחלת ומרעים את המצב. מחירי הטונה לא ירדו. הנתונים לא חד-משמעיים ובמקרה הרע לא קרה דבר. אין שיפור ביוקר המחיה, המדינה מפסידה כסף כי גובה פחות מכסים, תעשיינים מפסידים ועובדים מאבדים את מקור פרנסתם ואז יש אבטלה ותשלומי אבטלה, עוד בעיות חברתיות וירידה בתוצר. יש להחזיר המצב לקדמותו". ח"כ יצחק וקנין (ש"ס): "בעוד שבעולם מחירי הטונה ירדו באחוזים גבוהים, לעיתים ב-100%, כאן לא קרה דבר. הורדנו מכסים אבל הצרכן משלם את אותו מחיר. מדינות רבות כמו סין, עושות הכל על-מנת להגן על התעשיות שלהן, חלקן מסבסדות את התעשיה ואנחנו כאן זורקים אותה לפח. התעשיינים יכולים להפוך ליבואנים כשמורידים מכסים ולפטר עובדים. חלק מהיבואנים עשו קופון על הרפורמה הזו וזה רק פגע בתעשיה".

מנהל מינהל תעשיות במשרד כלכלה, יאיר שירן: "היינו שותפים למשרד האוצר בנושא. אלא שבעקבות הפעימה האחרונה שלא הובילה באמת לירידת מחירים אנחנו ממליצים לבטל את הפעימה האחרונה, היינו להחזיר את שיעור המכס מ-12% ל-18%. מחירי הטונה בארץ מושפעים יותר מחומר הגלם העיקרי; דג הטונה שהוא למעלה מ-50% ממחיר הייצור. הייתה ירידה קלה במחיר לצרכן אבל המשקל של חומר הגלם משמעותי יותר בהפחתת המחירים. היו 5 מפעלים לפני כחמש שנים אחד נסגר ואחרים מצמצמים פעילות ושוקלים להפוך ליבואנים ולכן אנחנו ממליצים כן להגן על התעשיה מקומית ע"י ביטול הפעימה האחרונה".

נציגת מחלקת תכנון וכלכלה ברשות המיסים, שירלי אביבי: "אנחנו מערערים על נתוני המשרד המקצועי (משרד הכלכלה). הרפורמה התבצעה ב-4 פעימות, החל מ-2013 וכלה באחרונה ב-1.1.16. היקף היבוא גדל וחלה ירידה במחירי חומרי הגלם המגיעים לישראל ב-11%. זה הוביל גם לירידה במחיר לצרכן. במקרים בהם פוטרו עובדים, נמצא שרובם מצאו עבודה חדשה בשכר גבוה יותר בתוך פחות מחצי שנה. רמת הרווחיות בענף הזה בשנים האלה מאוד גבוהה, הרבה יותר מכל ענף המזון".

מנהלת סטארקיסט, מירב בייבוץ: "ביטול הפעימה האחרונה בלבד היא אפילו לא בבחינת מתן מעט חמצן לתעשיה, אלא רק הודאה חלקית בכך שהמהלך נכשל ולא השיג את מטרותיו המוצהרות. זה פשוט יאפשר לתעשיה לגסוס באיטיות. אף אחד מהמפעלים לא ביקש סיוע אלא רק להחזיר את המצב לקדמותו".

דוד בועז, פקיד אוצר בעברו וכיום מייצג את לגין אריזות מזון: "בעקבות הרפורמה המחירים לא ירדו. הפחתת עלויות בהיעדר תחרות, לעולם אינה מתגלגלת לצרכן אך פעם אחר פעם חוזרים על אותה טעות ולא לומדים לקח. אני מטיל ספק בכך שכל מי שפוטר מצא עבודה ומרוויח יותר. ובכלל, מדברים על כך ש- 53% מצאו עבודה אבל מה עם 47% הנותרים??! בנוסף, אם הרווחיות כה גדלה אז למה סוגרים מפעלים?".

מנהל מחלקת יבוא בחברת ויליגר, אריאל מירלמן: "לפי העיתונות אנחנו פועלים במגדלי אקירוב בקריית מלאכי, אך החברה מעסיקה בעיקר עולים מבריה"מ לשעבר ומאתיופיה, אנשים קשיי יום ללא השכלה פורמלית. הקטנו את הייצור והתחלנו לייבא. מחיר הטונה נקבע אך ורק על-פי מחיר חומר הגלם. התנודתיות במחירי חומרי הגלם משמעותיים. כולנו יכולים להפוך יבואנים אבל אני מציע שעל-מנת לשמור על התעשיה להחזיר את המצב לקדמותו". מנכ"ל פרי גליל, משה אפרים: "לא צריך להתבייש להחזיר את המצב לקדמותו. מחיר המדף לא ירד. לא קרה דבר על המדף רביעיית טונה עולה 19.90 ש"ח עד 24.90 ש"ח, בעוד שבעקבות הרפורמה המחיר היה צריך להיות 12.90 ש"ח עד 13.90 וזה לא קרה. היבואנים הרוויחו. המטרה להוריד את יוקר המחיה לא הושגה. בסוף ניאלץ למכור את המכונות ולא רק לצמצם מספר עובדים וכשיחליטו להחזיר את המצב לקדמותו זה כבר לא יהיה רלוונטי. הבעיה היא המבנה הקלוקל של המשק. מי שמרוויח בסוף אלה היבואנים שלא מורידים מחירים. כך קרה בצ'יפס הקפוא כשמקדונלד'ס הרוויחה כי קנתה את כל המכסות".

רפרנט תעשיה ומסחר באגף התקציבים באוצר, עידו סופר: "כן רואים ירידת מחירים בין 15% ל-20% החל מינואר 2014. היבוא נכון לסוף 2015 הוא 18% בלבד והיבוא עומד על בסה"כ 7% מהענף. ירידת חומרי הגלם בעולם הייתה צריכה לבוא לידי ביטוי גם ללא יבוא וטרם הורדת המכסים כמעט לא היה יבוא ולא ראינו ירידת מחירים לפני הורדת מכסים כי לא הייתה תחרות. בסוף, היבוא מגדיל תחרות ומאפשר כן להוריד מחיר לצרכן".

מנהלת איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, גליה שגיא: "לא ראינו את המחקר של האוצר והנתונים רק בעיתון. הנתונים שיש בידינו אחרים ומדברים על ירידה מינורית במחירים של 2% בלבד; 18-16 אגורות".

מנגד טען רז הילמן, מנהל תחום המזון באיגוד לשכות המסחר: "גם ועדות קדמי וגם ועדת טרכטנברג הגיעו למסקנות שהיבוא יגביר את התחרות. צריך להשאיר את המכס לכל היותר על 12% הרי גם היום זו כבר הגנה. בהחלט תומכים במה שהממשלה החליטה".

יו"ר הוועדה גפני סיכם: "בכל מערכת כלכלית נדרש לשמור על איזונים. במקרה זה נדרש איזון בין הצורך להפחית מחירים לצרכן הסופי לבין השמירה על העובדים, שאם פוגעים בהם אזי ההוצאות עשויות להיות הרבה יותר גבוהות. כאן נראה שהמחירים לא ירדו, אולי במידה מינורית, אך הפגיעה בעובדים היא ממשית. אני קורא למשרד האוצר להעביר אלינו את כל הנתונים והממצאים בעניין בתוך שבועיים ומיד לאחר מכן נקיים ישיבה נוספת. מותר להודות בטעויות, במיוחד כשבמקרה הזה יש ויכוחים בין שני משרדי הממשלה האוצר ומשרד הכלכלה על מידת הצלחתה הרפורמה". גפני קרא לאנשי רשות המיסים לבטל לאלתר את הפעימה הרביעית כאמור ולקיים בדיקה רצינית של הנושא.

תאריך:  15/06/2016   |   עודכן:  15/06/2016
עידן יוסף
+אושר סופית חוק המאבק בטרור
19:29 15/06/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק מרחיבה באופן משמעותי את יכולת המדינה לנקוט בצעדים משפטיים נגד תומכי טרור  ▪  קובע עבירה פלילית של קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, ללא דרישת הסתברות שיבוצע מעשה בעקבות הקריאה  ▪  גלאון: החוק הזה יפגע במדינה כמדינת חוק
(כלים בעלי עוצמה נגד תומכי טרור [צילום: מכס חיפה])
+חברת הכנסת שרן השכל מתחתנת
18:24 15/06/16  |  עידן יוסף
בקרוב חברת הכנסת הרפז? חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) צפויה להינשא בשבוע הבא לאייל הרפז. החתונה צפוה להתקיים בקיבוץ משמר השרון.
+"ישראל מחוללת מלחמות בכסף שמקבלת"
17:28 15/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הגיב לדברי דבורה גונן, שאמרה בדיון על מימון זר: "עורכי הדין של המחבל שרצח את הבן שלי, מומנו על-ידי מדינות זרות"  ▪  שגרירויות זרות ביקשו להשתתף בישיבה, נציגת הולנד נכחה בדיון
(בהלול. מלחמות שקוטלות אנשים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+שכר הבלניות יעלה ב-10%
17:02 15/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גפני שתיווך: "למרות שמדובר בעבודת קודש סיזיפית, שכר הבלניות, הוא הנמוך ביותר במגזר הציבורי. ההסכם שהושג הוא הישג גדול מאוד ויש לאמץ אותו"
(לא טובלות בים של כסף [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90])
+הנגבי יוסמך לעיין בפרשת ילדי תימן
16:44 15/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה צפוי להביא את מינויו להחלטת הממשלה  ▪  ח"כ נורית קורן הציגה לנתניהו מסמכים בנושא
(הנגבי. עיון בחומרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בטרומית: חישוב דמי לידה לפי ממוצע חצי שנה שקדמה ללידה
16:14 15/06/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - חישוב דמי לידה לפי חצי שנה שקדמה ליום הקובע), התשע"ו-2016 של חברות הכנסת טלי פלוסקוב ותמר זנדברג. מוצע בה להגדיל את התקופה לצורך חישוב דמי הלידה, משלושה חודשים שקדמו ליום הקובע (היום בו הפסיקה המבוטחת לעבוד בשל ההריון) לשישה חודשים.
+בטרומית: ה"מפגר" יוחלף ב"בעל מוגבלות שכלית התפתחותית"
16:10 15/06/16  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הסעד (טיפול במפגרים) (תיקון - בעל מוגבלות שכלית התפתחותית), התשע"ו-2016 של חברת הכנסת מירב בן ארי. להצעה זו הוצמדה הצעה דומה של ח"כ איציק שמולי. מוצע בה להחליף בחוק הסעד (טיפול במפגרים), התשכ"ט-1969, את המונח "מפגר" במונח "בעל מוגבלות שכלית התפתחותית".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זהבה גלאון   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסי יונה / Yossi Yona   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים מסתייגת ממכסת שימורי הטונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
נציגויות של מדינות זרות ביקשו להשתתף בדיון שנערך (יום ד', 15.6.16) בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת שדנה בהצעת חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על-ידי ישות מדינית זרה. "ביקשתי שהם יגיעו לדיון שייערך בשבוע הבא", אמר יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי בפתיחת הדיון. בסיום הדיון גילה סלומינסקי כי במהלך כל הדיון נכחה נציגת שגרירות הולנד.
15/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר חודשים ארוכים של דיונים ומו"מ ממושך, הגיע צוות היגוי בנושא שכר ותנאי עבודתן של הבלניות שעל הקמתו הורה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, להסכמות ועתה ממתינים שכל הצדדים יחתמו עליו. כך עלה מסקירה שמסר לוועדה מנכ"ל המשרד לשירותי דת אמש.
15/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
במהלך הפגישה הביע ראש הממשלה את תמיכתו והזדהותו עם הצורך לגילוי פרטי הפרשה והוצאת האמת לאור. לשם כך עדכן ראש הממשלה את חברת הכנסת קורן כי בהמשך לפנייתה בנושא
15/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אם ייכנסו עוד עובדים זרים לענף החקלאות, הם יחליפו עובדים ישראלים", זו הייתה טענתו של אורי שיינין, רפרנט תעסוקה במשרד האוצר בדיון של ועדת הפנים על המחסור בעובדים זרים בחקלאות. "החקלאים הם אלה שמגדירים את הצרכים", הדגיש יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אמסלם. "היה בזמנו היגיון בטענה שתביאו ישראלים, חיילים משוחררים לחקלאות, אבל עברה שנה, שלוש, חמש, עשר שנים וזה לא עובד. הישראלים לא באים לקטוף מלפפונים".
15/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
"בתוך שנה וחצי נהרגו 3 אנשים בתאונות דרכים שנגרמו על-ידי גמלים", אמר ח"כ איתן ברושי בדיון (יום ג', 14.6.16) ועדת הפנים, ביוזמת ח"כ שולי מועלם רפאלי וברושי, על תאונות הנגרמות על-ידי גמלים משוטטים. לדבריו, מ-2008 נפתחו 7,150 אירועי גמלים משוטטים. בכל שנה מגיעות לרשויות למעלה מאלף פניות בנושא. בכל שנה נגרמות כ-15 תאונות ומאות נפגעים.
15/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
מאסר ממוצע - פי 56 מאשפוז  /  עידן יוסף
50% ממשרדי הממשלה עדיין לא עונים בדוא"ל  /  עידן יוסף
אושר לקריאה ראשונה: רישיון נשק - מגיל 20  /  איציק וולף
המחוקק מעל החוק  /  איתמר לוין
המדינה - פלא שרק הולך ומתעצם  /  יוליה מלינובסקי
אהיה שליח נאמן לשולחי  /  יהודה גליק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il