מאז הונהג כרטיס הרב-קו בתחבורה הציבורית, מתקשים נוסעים לדעת מה הסכום הטעון בכרטיס, בעיקר באוטובוסים. הם חייבים להטעין את כרטיס הרב-קו אצל נהג האוטובוס או במוקדים מעטים שאינם זמינים בהכרח לציבור הרחב או באמצעות האינטרנט.
נוכח תלונות ציבור על בעיות בקבלת החזר כספי, על טעויות במערכות המחשוב הנוגעות לכרטיסי רב-קו ועל עיכוב בהעברת החזר כספי, תוך טרטור הנוסעים, קיבלה ועדת השרים לחקיקה את עמדתו של ח"כ
ישראל אייכלר (
יהדות התורה), כי אין מנוס מהקמת מרכז בלתי תלוי בחברות התחבורה, שירכז וימחשב את מערך כרטיסי הרב-קו שהוא בעצם כרטיס אשראי לתחבורה.
בהצעת חוק אותה הגיש אייכלר, הוא מציע להקים ב
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מרכז שירות ארצי לעניין כרטיסי רב-קו, שיופקד על הנפקת כרטיסי רב-קו והפצתם באמצעות מרכזי שירות שיוקמו בפריסה ארצית וכן באמצעות התקנתם של מכשירים אוטומטיים לרכישת כרטיסים ולקבלת מידע מדויק על סכום הכסף הטעון בכרטיס, ללא תלות בחברות התחבורה השונות. עובדי מרכז השירות יהיו עובדי מדינה.
הצעת החוק תובא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.