בפתח תקוה נפתח (יום ה', 1.9.16) מסוף אבנת, ליד הקניון הגדול. בשלב הראשון נכנסו לתוכו קווי אגד (423, 426 ו-847), ובשלב הבא גם קווי המפעילה המקומית - חברת אפיקים.
פתיחת המסוף החדש, הנמצא באחריות חברת נת"ע, עשויה ליצור בעיות תנועה. המסוף מתחבר לדרך ז'בוטינסקי באמצעות כביש צר ברחוב מוטה גור. בכביש זה נוסעות גם מכוניות פרטיות מה שייצור פקקים, והשתלבות עם ציר ז'בוטינסקי קשה בשל היעדר רמזור.
החשש הוא כי הבעיה תחריף עם כניסת אפיקים למסוף. על-פי המתוכנן, בנובמבר הקרוב צפויה החברה להגדיל משמעותית את היקף השירות. במסוף החרש הסמוך השייך לחברה הכלכלית חונים גם כלי רכב פרטיים, והרחבת שירות תדרוש ניצולת מלאה של תפוסת המקום על-ידי אוטובוסים. הכוונה לסגור את מסוף שניידר בוטלה לנוכח מצוקת התשתית לאוטובוסים הקיימת בעיר.
ב
משרד התחבורה אומרים כי גודש התנועה ביציאה ממסוף אבנת נגרם בגלל חנייה לא מורשית של מוניות בכניסה לקניון, המפריעות ליציאת האוטובוסים ולזרימת התנועה. לדברי המשרד, על עיריית פתח תקוה לאכוף את נושא החניה הבלתי חוקית. משרד התחבורה מצידו הודיע כי יבחן הסדרי תנועה אחרים (מתוך המסוף) באמצעות מהנדס תנועה של המשרד.
בתוך כך, במשרד התחבורה ובחברת אפיקים מרגיעים ואומרים כי השירות חזר לפעילות מלאה. זאת לאחר שבאתרי המידע של שניהם הופיע מידע לפיו השירות בתקופת הלימודים יהיה זהה לשירות המצומצם שניתן בתקופת חופשת בתי הספר. באפיקים אמרו שמדובר בתקלה, ובמשרד התחבורה הבטיחו שאתר "כל קו" יעודכן בתוך יומיים. עוד נמסר כי תגבור מקצת הקווים הוקדם לשלב זה, והיתר יושלם במהלך חודש נובמבר. הגדלת השירות היום (ה', 1.9.16) אינה קלה לחברת אפיקים בשל המחסור החמור במצבת הנהגים, בעיה הרווחת בכל חברות התחבורה הציבורית.
בתוך כך, דורש ראש עיריית פתח תקוה, איציק ברוורמן, להיפגש עם שר התחבורה ישראל כ"ץ. הוא טוען כי "בהשוואת הנתונים בין
חברת קווים לחברת אפיקים, עולה כי מתוכנית הקיץ שעובדת כעת הופחתו 85 נסיעות ליום ואילו החל מנובמבר כאשר מצבת האוטובוסים הייתה צריכה לפעול במלוא היקפה מופחתות 120 נסיעות נוספות. כלומר שלא רק בקשותיה של עיריית פתח תקוה לתוספת נסיעות נדחות כרגע לחודש נובמבר אלא שקיימת הפחתה כוללת של 205 נסיעות ליום!".
בעקבות מכתב זה, פנה אליו איתי חיים, מנכ"ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל "תחבורה בדרך שלנו", והלין על מדיניות העירייה, שאינה נותנת העדפה להסעת ההמונים על פני הרכב הפרטי, וגורמת לגודש תנועה. לדבריו, תהליכים שניסה הארגון לקדם מול המחלקות המקצועיות בעירייה הופסקו, ויוזמות שונות לקידום התחבורה הציבורית בעיר אינן זוכות לגיבוי מהעירייה.
חיים הדגיש כי לעירייה אחריות ישירה על מניעת סימון הנתיבים ברחבי העיר, דבר היוצר חוסר אמינות מצד הציבור בתחבורה הציבורית. לדבריו, במקום לסייע למפעיל החדש, מנסים גורמים מסוימים להסיר מעצמם אחריות מקצועית ובכך לשפר תדמיתם בעיני מקבלי ההחלטות בהנהלת העיר.
"האם העירייה סייעה למפעיל החדש להכשיר את כל המסופים הנדרשים? האם החברה הכלכלית פתח תקוה מתכוונת לפנות את החניון בקריית אריה כמובטח, מאחר שבנובמבר לא יהיה מקום חניה לאוטובוסים? האם החלה העירייה בהחלפת הסככות המגנות על הנוסעים מפגעי מזג האוויר? האם השילוט הדיגיטלי יחובר בקביעות לרשת החשמל? מה תקציב הרכש אותו אישרה העירייה להחלפת הסככות והצבת סככות חדשות ברחבי העיר? האם המוקד העירוני הושמש לקבלת דיווחים ותלונות על תחבורה ציבורית? האם באתר העירוני מופיעה רשימת התחנות בהן מוצבות הסככות, כחלק מ
חופש המידע לציבור?", הקשה חיים במכתבו לברוורמן.