|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
זהבה גלאון ויעל גרמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"משבר הרכבת בשבת - אטריות קרות"

האופוזיציה האשימה את הממשלה בציניות וזו האשימה חזרה בעשיית הון פוליטי גילאון: להרחיב את המושג פיקוח נפש ביטן: הרכבת צריכה לחדול מעבודות נוחות בשבת
19/09/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
השר יריב לוין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עידן יוסף
השבתת הרכבת: גודש התנועה היה סביר

עידן יוסף
סיום מוקדם לעבודות הרכבת - קלוש

דיון פגרה רגוע התקיים (יום ב', 19.9.16) במליאת הכנסת בנושא משבר עבודות הרכבת בשבת. נציגי הסיעות דיברו, למעט נציגי ישראל ביתנו, הבית היהודי וש"ס.

פתחה את הדיון יושב-ראש מרצ זהבה גלאון, שאמרה כי אינה יודעת עד עתה מי נתן את ההוראה להפסיק את העבודות בשבת. היא שאלה מדוע שר העבודה חיים כץ לא אמר שנתן את ההוראה וגם הפרקליטות לא אמרה לבג"ץ שכץ נתן, אולם בראיון טלוויזיוני מאוחר יותר טען כץ כי הוא זה שנתן לראש הממשלה את הסמכות להורות, ו"נחלץ לעזרתו בזיג-זג פראי של גרסאות סותרות ומבולבלות". גלאון באה בטענות גם למנכ"ל רכבת ישראל על כך שעצר את העבודות מבלי שקיבל לכך אישור בכתב.

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) אמרה כי התנהלותו של נתניהו בחוסר סמכות נובעת מכך שהוא סבור כי המדינה זה הוא. לדבריה, האשים נתניהו את השר ישראל כ"ץ ולא ציין כי מדי שבת ניתנים היתרי עבודה ל-18,000 עובדים וזאת בלי שהחרדים יוצרים משבר. לדבריה, ניתן לכבד את השבת ושומריה יחד עם חופש בחירה וחופש תנועה ולכן הגישה הצעת חוק לתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת.

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר שהמשבר אינו קשור לרכבת או לשבת אלא להחפצה שעושה ראש הממשלה בממשלה, באזרחים ובכנסת. הוא הזכיר את הסרט לכשכש בכלב ואמר כי נתניהו יוצר מציאות פוליטית בדויה בה האנשים הם אינסטרומנטים. "לו ז'בוטינסקי היה מגיע לדיון הזה הוא לא היה מזהה את יורשיו, כי זה לא דיון בין שמאל לימין, אלא דיון בין שתי גישות - שאחת מהן שולטת בכיפה ומסתכלת על בני אדם כאמצעים". לדבריו, בשנת 2016 ראוי היה לתת פירוש אחר למונח "פיקוח נפש" כך שכל דבר הקשור לטובת הציבור ייכלל בו. גילאון גם הזהיר מפני השלכת הרב-תרבותיות לטובת עריצות שלטונית של הפחדה והפרדה, והציע לכל אזרח לשאול את עצמו פעם ביום מה הוא נותן למדינה ופעמיים מה המדינה נותנת לו.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי מן המשבר למדנו שתחבורה ציבורית ברכבת היא חיונית, והשבתתה משפיעה גם על בעלי הרכב הפרטי, ושיש שלטון שלא מחמיץ הזדמנויות לפגוע בציבור וליצור בו מחלוקת.

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) חלק שבחים לשר ישראל כ"ץ, ואמר כי המשבר הוא תוצאה מהעץ הגדול שקרוי נתניהו ואינו נותן לאיש לגדול בצילו ולהרים ראש.

התקשורת יצרה פאניקה"

השר המקשר יריב לוין השיב בשם הממשלה שמדובר באטריות קרות ואם למישהו היה אכפת מנוסעי הרכבת ומהחיילים, היו זועקים על השבתתה לשמונה ימים, מפגינים ונוסעים (אוספים טרמפיסטים). אולם מה שמעניין את האופוזיציה הוא לעשות הון פוליטי, והכל דמגוגיה. לוין ציין כי בניגוד ליו"ר מרצ שנכחה בדיון, נעדר ממנו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שמשנה אג'נדות כלשונו. הוא ציין שני עקרונות בהן נוקטות ממשלות ישראל הראשון, שמירה על אופיה היהודי של המדינה ולא כדי לרצות אחרים אלא כי זה חשוב; ובעוד שכל אדם יכול לעשות מה שהוא רוצה אך המדינה צריכה לשמור שבת אלא במקום שאין ברירה והדבר באמת הכרחי, אולם 17 מתוך 20 עבודות לא היו הכרחיות וגם לגבי השלוש שלגביהן הייתה מחלוקת לא היה צורך לעשותן משום שממילא הרכבת השביתה את הקו לשמונה ימים. הוא עמד על הפיתוח המסיבי של הרכבות אותו מבצעת הממשלה, אך לא היה צורך שהדבר יתבצע בשבת באופן שיפגע בעובדים ובשבת.

לאחר מכן התאפשר לחברי כנסת להביע דעה באורך דקה:

ח"כ נורית קורן (ליכוד): "רוצים שתהיה רפורמה ויהיו דברים חדשים, אך מנגד צריך לשמור על הסטטוס-קוו ולעשות רק עבודות דחופות. דיון הפגרה הוא סחריר שנועד לצרכים תקשורתיים.

ח"כ יהודה גליק (ליכוד) הביע צער על כך שלקחו נושא מאחד לנושא מפלג. הוא הקריא שיר על השבת שחיבר נחום היימן.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה): "אין לי טענות לאופוזיציה. יש לי טענה לכלי התקשורת שיצרו פאניקה לאומית, כאשר אזרחי ישראל סובלים יום-יום באופוזיציה. השבת היא מכשיר ביטחוני ראשון במעלה לשמירת העם. הצבועים בתקשורת לא מתעניינים כל השנה בתחבורה ציבורית ונזכרים בה רק כשמגיעה שבת".

ח"כ דוד ביטן (הליכוד): "לא ראיתי שמראיינים היום חיילים. האופוזיציה העצימה את העניין כדי לגרום נזק פוליטי לליכוד ולראש הממשלה שהשקיעו בכבות. אין לנו עניין לפגוע בשירות לאזרח. אך אפשר למצוא פתרונות לחלק מעבודות הנוחות שמבצעת הרכבת".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "האם מרצ תיסע לצפון גם ביום ראשון הקרוב כשהתחנות יהיו סגורות. האם הערך של שבת לא קיים. האם שר התחבורה צריך לקיים מסיבת עיתונאים במוצ"ש כדי להודיע שלא ויתרנו? הרי יש מדינות שאין בהן שבת. מתי עושים שם את העבודות האלה. אם חס וחלילה תצליחו לבטל את השבת, איך יעבדו? גלאון עותרת לבג"ץ ומיד מקבלת צו מניעה. גם אני רוצה".

יעל כהן-פארן (המחנה הציוני): "אני קוראת לחברי הכנסת לקחת פעם בשבוע את האוטובוס והרכבת ולהגיע לפגישות כדי להרגיש מה חווים הנוסעים יום-יום".

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני): בישראל משקיעים 1,400 אירו לאדם בשנה לתחבורה ציבורית, ובמדינות ה-OECD משקיעים 10,000 אירו בשנה. שם יש תחבורה ציבורית אפקטיבית ושם אתה ממשיך את הנסיעה גם במוניות. אין כאן אדם שהשבת לא חשובה לו. אם לא נטפל בתשתיות התחבורה הציבורית נהפוך למדינת עולם שלישי. ראש הממשלה מהתל בנו וכשיגיע תקציב המדינה נראה שאין מספיק כסף לתחבורה ציבורית".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "בבחירות האחרונות מפלגות השמאל הבטיחו לחרדים ויתורים בנושאי דת ומדינה תמורת ויתורים מדיניים, אך החרדים לא הסכימו וקמה ממשלת ימין. גם לפיד בורח כמו שפן מנושאי דת ומדינה. המטרה היא להקים ממשלת שמאל במקום ממשלת ימין".

ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד): "מחמם את הלב לראות את נציגי מרצ ויש עתיד אומרים לחרדים 'זה לא אם, זה נתניהו'. אומרים שהחרדים הם השותפים הטבעיים של הליכוד. מאז 1984 במשך יותר מ-30 שנה, כל הממשלות כללו את החרדים חוץ מממשלות הליכוד ב2003 וב-2013. אז של מי באמת הם השותפים הטבעיים?".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "יצא דבר טוב מהדיון, שמעלים את סבל נוסעי התחבורה הציבורית. אם רה"מ היה מקבל החלטה מוקדמת יותר המסילות לא היו מפורקות. הוויכוח הוא האם השבת יקרה לנו או שמגיעים למצב בו 17 עבודות התבררו כלא חיוניות".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "אמרו חכמינו היזהרו מן הצבועים. זה לא השבת או הרכבת. זה אולי בגימטריה יוצא 'איך מפילים את הממשלה' או 'איך תוקפים את רה"מ'. אני לא זוכר את זעקתכם כאשר ההסתדרות או מאן דהוא השבית. אם הייתה אולימפיאדה היו משביתים את המדינה לשבוע. אני לא בעד לכפות עליכם לשמור שבת, אך לא ניתן לכם להפוך את השבת ליום חול".

ח"כ רחל עזריה (כולנו): "שבת היא יום נפלא שכולם - דתיים וחילוניים - נהנים ממנו, ישנים ואוכלים. אבל במערכת הפוליטית כולם רבים על השבת. חייבים להגיע להסדרה חדשה על איך אנחנו רוצים שהשבת שלנו תיראה".

תאריך:  19/09/2016   |   עודכן:  19/09/2016
עידן יוסף
+אושרו צעדים לבלימת ייקור מיץ הענבים
20:29 19/09/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-מנת להבטיח עמידה בביקוש ועדת הכספים אישרה העלאת מכסת היבוא של מיץ ענבים הפטורה ממכס  ▪  מדובר בכמות של 200 אלף ליטר עד סוף 2016
([צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90])
+"להפחית עמלות הציבור והעסקים הקטנים"
19:46 19/09/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
האוצר הציג את עיקרי הצעדים להפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים במסגרת דיון בהצעת החוק להגברת התחרות בבנקאות  ▪  ח"כ אלי כהן קרא לבנק ישראל לפעול גם בנוגע לעמלות וריביות גבוהות שמשלם הציבור בשוק האשראי: "אם לא תקבעו משהו ברור נעצור את ההליך, הצרכנים יפסיקו להיות הפראיירים"
(ישיבת הוועדה [צילום: דוברות הכנסת])
+המשפחתונים: המלצות לפתרון בתוך 4 חודשים
19:27 19/09/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר העבודה והרווחה: 300 מעונות יום חדשים ייבנו בתוך שנה  ▪  ח"כים מציעים שהמדינה תאפשר למשפחתונים להפוך לעצמאיים, והמדינה תסבסד ישירות את הילד
([צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זהבה גלאון   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   רכבת ישראל   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"משבר הרכבת בשבת - אטריות קרות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכספים של הכנסת הורידה מסדר היום את הצעתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לשינויים בתקציב לשנת 2016. ההערכה היא שמדובר בתג מחיר מצד יושב-ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני במחאה על חילולי השבת של חברת רכבת ישראל ואופן התנהלות השר בנושא.
18/09/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר משה כחלון דרש (יום א', 18.9.16) להעלות את מס הרכישה על נכים ועיוורים הרוכשים דירה. הוא דרש מוועדת הכספים לקבוע בתקנות, שנכה ועיוור הרוכשים דירה ששוויה 1.6 מיליוןן שקל ויותר, ישלמו מס רכישה של עד 6%, כמו אזרח רגיל.
18/09/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום א', 18.9.16) העברות תקציביות בסך כולל של 6.95 מיליארד שקל, מתוכם 4.8 מיליארד שקל לביטחון לצרכים שיפורטו בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, בה חברים חברי כנסת מוועדת הכספים ומוועדת החוץ והביטחון, 1.15 מיליארד שקל למימון המכרז להפעלת הרכבת הקלה באזור תל אביב רבתי, לחיזוק הפריפריה החברתית בהתאם לסדרי עדיפויות לאומיים, לחיזוק ושיקום שכונות, לפיתוח מבני ציבור, קהילה ודת ברשויות מקומיות, לתגבור אבטחת מוסדות חינוך ועוד.
18/09/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהמשך לדיוני ועדת המדע והטכנולוגיה בנושא התחבורה השיתופית בישראל שנערכו בחודשים האחרונים, קיימה (יום א', 18.9.16) הוועדה סיור בחברת 'גט' (gett), במטרה לשמוע על תוכניות החברה שהשתתפה בדיונים בנושא, ובמשרדיה בתל אביב מועסקים כ-350 עובדים מתוך 800 עובדים בעולם כולו.
18/09/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מבקש לכנס את ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לדון במה שכינה השתלחויות של חברי-כנסת ואישי ציבור בקציני צה"ל, לרבות בישיבות של ועדת החוץ והביטחון וועדות המשנה שלה.
15/09/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
מקלב: תומכים בתחבורה שיתופית  /  עידן יוסף
סקר מנדטים: עלייה לליצמן ולגלאון  /  עידן יוסף
משבר הרכבת: דיון פגרה בעוד שבועיים  /  עידן יוסף
ועדת העסקנים   /  דביר מור
הזרזיר והעורב  /  יוני בן-מנחם
אי-ההסכמה מאחורי חוק השבת  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il