רכבת ישראל הודיעה (שבת, 24.9.16) כי בניגוד להערכותיה הקודמות כי קלושים הסיכויים לכך, תנועת הרכבות בין הרצליה לתל אביב תתחדש כבר ביום ראשון בשעה חמש בבוקר - כיממה לפני המועד המתוכנן.
הודעת דובר הרכבת בעניין נמסרה כשעה לפני צאת השבת. זאת לאחר שכמה שעות קודם פרסמה משטרת מחוז תל אביב הודעה על חידוש תנועת הרכבות. תחילה טענו בדוברות הרכבת כי ההודעה לא תואמה עימם והעבודות יתבצעו כמתוכנן, אולם בהמשך כאמור שינו את גרסתם. הדובר ישראל טל סרנגה טען כי מסירת ההודעה בעיצומה של השבת נעשית מתוך אחריות ציבורית, כדי להביא לוודאות גבוהה מאוד לחידוש התנועה הסדירה.
ברכבת ישראל טוענים כי קיצור לוח הזמנים נובע הודות לעבודה "מאומצת, מרוכזת, בלתי שגרתית ומקצועית", כלשונם. מנכ"ל רכבת ישראל,
בעז צפריר, מסר לתקשורת לפני צאת השבת: "סיימנו ממש ברגעים אלה מרכיבים חיוניים אחרונים בעבודות בתחנות תל אביב, שיאפשרו חידוש תנועת הרכבות מחר לפנות בוקר".
לדברי החברה, "המהות המרכזית", כלשונה, לעבודות התשתית היו חיבור הקו המהיר לירושלים, ובכללן הסטת מסילות בתחנות ת"א, הכנת תשתית לרכבת החשמלית, הכנת התשתית למערכת שליטה ובקרה מתקדמת והונף מבנה נוסף לצורך בניית בית הנתיבות בתחנת השלום והחלה העבודה להארכת הרציפים. זאת כאשר לצד אלה, טופל מראה התחנות עצמן, חודש גינון ושופצו חדרי שירותים ואולמות נוסעים.
על-פי נתוני רכבת ישראל, בימי העבודות יותר מכמחצית מהנוסעים היומיים של הרכבת, כ-130 אלף, בחרו בחלופות שהועמדו לרשותם - קווי תחבורה ציבורית ושירותי ההסעיות.
דובר הרכבת סרנגה אמר כי המבצע עבר בהצלחה רבה, כל מרכיביו הושלמו כמתוכנן ואילו תקלות קלות שהתגלו תוקנו מיידית.
עד סוף השנה
צפויה השבתה רציפה נוספת, העשויה להימשך כשבועיים. הדובר רמז לכך ואמר: "לפנינו עוד מספר מבצעים להמשך חיבור הקו המהיר לירושלים. חלקם יעשה בלילות. חלקם בשעות השפל של תנועת הרכבות, וחלקם למשך זמן ארוך יותר".