בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
12% עלייה במספר ההרוגים בתאונות
|
מספר התאונות הקטלניות בשנת 2015 היה גבוה ב-10% לעומת שנת 2014 ● במספר הפצועים קשה חלה עלייה של כ-13% ב-2015 ומספרים הגיע ל-1,896
|
[צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
|
|
|
|
|
בשנת 2015 נרשמו ונחקרו ע"י משטרת ישראל 12,753 תאונות דרכים עם נפגעים - עלייה של כ-2.5% בהשוואה לשנת 2014. בתאונות אלה נפגעו 23,727 בני אדם - כך עולה מנתונים שמפרסמת (יום ב', 21.11.16) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה כי מספר התאונות הקטלניות בשנת 2015 היה 320, והוא גבוה ב-10% לעומת שנת 2014. מספר ההרוגים בשנת 2015 היה 356, עלייה של כ-12% בהשוואה ל-2014. במספר הפצועים קשה חלה עלייה של כ-13%. ב-2015 היו 1,896 פצועים קשה בהשוואה ל-1,676 בשנת 2014. 32% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2015, היו הולכי רגל, בדומה לשיעורם הממוצע בעשור האחרון. בשנת 2015 נרשמה ירידה של כ-9% במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים לעומת שנת 2014. מעבר החצייה אינו ערובה לחצייה בטוחה: מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, כ-77% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש, כ-65% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים שנפגעו בעת חציית כביש (בני 65+), כ-74% נפגעו במעבר חצייה. חומרת התאונות בדרכים לא-עירוניות הייתה גבוהה מאשר בדרכים עירוניות. בדרכים עירוניות כ-1% מהתאונות היו קטלניות ועוד כ-12% קשות, ואילו בדרכים לא-עירוניות כ-5% היו קטלניות וכ-14% קשות. אופניים חשמליים - סכנת חיים לפי דיווחי המשטרה, בשנת 2015 אירעו 1,065 תאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים. בתאונות אלו נפגעו 1,174 בני אדם: אדם אחד נהרג, 60 נפצעו קשה ו-1,113 נפצעו קל. בנוסף, בבתי החולים אושפזו 299 נפגעים בעקבות תאונות דרכים שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים שלא דווחו למשטרה.
|
תאריך:
|
21/11/2016
|
|
|
עודכן:
|
21/11/2016
|
|
מירב ארד
|
12% עלייה במספר ההרוגים בתאונות
|
|
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, ציין כי צוות המנכ"לים שבראשו הוא עומד ביצע עבודת מטה בנושא המאבק בתאונות הדרכים וכי בין השאר, סבור הצוות כי יש לרתום טכנולוגיות חדישות למאבק בתאונות.
|
|
|
כל יום תאונה וכמעט כל יום הרוגים, ומה משרדי הממשלה עושים - ניסתה לברר (יום ב', 14.11.16) הוועדה לביקורת המדינה. יושב ראש הוועדה, ח"כ קארין אלהרר: "התחושה היא ובעיקר לפי דו"ח המבקר כי לא עשינו הכל כדי למנוע תאונות דרכים. ותמונת המצב המדאיגה כי דרושה עבודה בין מספר משרדים ורשויות, כמו המשטרה, הרשות הלאומית לבטיחות דרכים ומשרד התחבורה. יש להרחיב את סמכויות הרשות, ועל מנכ"ל משרד ראש הממשלה להיכנס לעובי הקורה - כי בינתיים עוד ועוד אזרחי ישראל מתים בתאונות".
|
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר, הציגה (יום ד', 9.11.16) בפני ועדת הכספים את תקציבי השנים 2018-2017: "תקציב פיתוח התחבורה ב-2017 יעמוד על 12.6 מיליארד ש"ח, מתוכם 5.88 מיליארד ש"ח לפיתוח כבישים ולהרחבתם (1.24 מיליארד ש"ח כבישים עירוניים ו-4.63 מיליארד ש"ח לכבישים בינעירוניים) ו-6.75 מיליארד ש"ח לפיתוח התחבורה הציבורית - 3.75 מיליארד ש"ח להסעת המונים במטרופולינים ו- 2.99 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות. ב-2018: סך התקציב לפיתוח התחבורה: 12.9 מיליארד ש"ח ומתוכו 6.25 מיליארד ש"ח לכבישים (1.33 מיליארד ש"ח עירוניים ו- 4.92 מיליארד ש"ח לבינעירוניים), 6.65 מיליארד ש"ח לתחבורה ציבורית, מתוכם 4 מיליארד ש"ח להסעת המונים ו- 2.63 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות".
|
|
|
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 7.11.16) בטיפול בכביש 89 בין כברי לנהריה בצפון, לבקשת שורת חברי כנסת. זאת לנוכח גילוי אוזלת יד מצד משרד התחבורה בטיפול בכביש, שמסכן את חייהם של תושבי הגליל המערבי. היו"ר איתן כבל פתח את הדיון בביקורת על היעדרותו של מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, ואמר כי הוא מעוניין להגיע לתוצאות מעשיות ולכן מצפה שבישיבה כזו ישתתפו מי שיש להם סמכות לקבל החלטות במקום.
|
|
|
מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים עולה - אך צעדים חיוניים לא מבוצעים, כולל כאלו שעליהם הוחלט לפני למעלה מעשור. כך מגלה (יום ג', 1.11.16) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בחלק הראשון של הדוח השנתי.
|
|
|
|
|
|
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
|
|
|
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
|
|
|
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|