אם יוחלט לסבסד את ענף מוניות השירות כמו את התחבורה הציבורית באוטובוסים וברכבות, יעלה הסבסוד 359.8 מיליון שקלים בשנה. כך עולה מניתוח שערך הכלכלן
איתמר מילרד ממרכז המחקר והמידע של הכנסת.
הסכום שחושב מורכב משני גורמים - כ-317.4 מיליון ש"ח עבור תמיכה ממשלתית ישירה ועוד כ-42.3 מיליון ש"ח בגין ספיגת עלויות הורדת המחיר בתחבורה הציבורית בגובה המע"מ. סך התמיכה הממשלתית במקרה כזה תהיה כ-123.3% של הפדיון מהנסיעות של מוניות השירות.
המדינה רואה במוניות השירות תחבורה משלימה ולא תחבורה ציבורית, ואינה ששה לממנה, בין היתר משום שמוניות שירות פועלות גם בשבתות ומועדי ישראל וסבסוד שלהן עשוי להוות הפרה של הסטטוס-קוו. עם זאת, ברשות הארצית לתחבורה ציבורית אומרים כי יש לבחון לעומק את נושא הסבסוד והתמיכה הממשלתית לענף, שכן אלה אמרים לתמרץ את תאגידי המוניות במקומות שבהם קיים יתרון יחסי בהפעלתם, ובכלל זה שירותי הסעה לתחנות רכבת, לאזורים דלי-ביקוש ולבתי חולים וכן הזנה למערכות הסעה המונית.
מן המסמך, שהוכן לבקשת יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של ועדת הכלכלה, ח"כ
דב חנין, עולה עוד כי סבסוד מוניות השירות עשוי להקשות על העוסקים בענף להעלים מס, שכן מתן סבסוד יחייב ניהול דוחות כספיים תקינים. עוד עולה כי כיום רווחת בענף תופעה בה נהגי מוניות חורגים מהמסלול הקבוע ברשיון הקו, כדי לחסוך בעלויות. עם זאת שביעות הרצון גבוהה יחסית עיקר בכל הקשות למהירות הנסיעה, לגמישות ולזמינות השירות, אך פחות למחיר השירות ולסביבת המונית (ניקיון וכד').
לרוב, קווי השירות של המוניות אינם עומדים בתנאי הרישיון. בדיקה שנעשתה עבור
משרד התחבורה כי בלמעלה ממחצית (54.7%) מקווי השירות שנקבעו להם תנאים בנוגע לתדירות בתנאי הרישיון, התדירות בפועל נמוכה מזו שנקבע בתנאי השירות, ובכרבע (23.4%) התדירות גבוהה משנקבע. בכחמישית (21.9%) מקווי השירות התדירות תואמת את תנאי הרישיון.