|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

רשיונות מוניות שירות יוארכו בחצי שנה <br>

במהלכה תדון ועדת הכלכלה ברפורמה היו"ר כבל: המדינה עוד לא החליטה אם היא רוצה את מוניות השירות או לא ביטן: לא נאשר הרפורמה בלי רב-קו וסובסידיה יועמ"ש משרד התחבורה: רב-קו זו מילת קוד לסובסידיה
20/12/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
חוה ראובני ודרור גנון

[צילום: דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה המשיכה (יום ג', 20.12.16) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעה הממשלתית לתיקון פקודת התעבורה, שנועדה להסדיר את הענף מוניות השירות וקווי השירות. בתום הישיבה החליטה הוועדה לאשר הארכת רשיונות מוניות השירות לחצי שנה, עד 30 ביוני 2017, במהלכה תדון בצורה אינטנסיבית ברפורמה בכוונה לאשרה סופית עוד קודם לכן. היו"ר כבל אמר כי הצעת החוק הנוכחית עדיין אינה בשלה, והמדינה לא החליטה אם היא רוצה את מוניות השירות או לא.

הוא הוסיף כי הנחה לפנות למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, באשר למתווה של משרד התחבורה להמרת רשיונות קווי השירות לרישיונות מוניות ספישל בהנחה, ולקבל את חוות דעתו באשר לשאלה האם ניתן לכלול זאת בהצעת החוק שהגיש משרד התחבורה. עוד אמר כבל לנציג משרד האוצר כי "לא תהיה הצלחה אמתית לרפורמה ללא סוג של סובסידיה, בלי זה נעביר חוק שהוא לא שווה כקליפת השום. צריך לקבל החלטה, ואם המדינה רוצה להרוג את מוניות השירות שתעשה זאת באבחה אחת ולא בייסורים".

המסמך לוועדה הוגש רק אמש

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) התייחס למסמך הנושא את התאריך 12 בדצמבר שהעביר משרד התחבורה לוועדת הכלכלה רק ערב הדיון (שעה 18:16), ואמר כי מדובר בהתנהלות שערורייתית של הממשלה. "כבר לפני חצי שנה ושנה, הפצירה הוועדה בנציגי משרד התחבורה לקבל את ההצעות לרפורמה וקראנו לנציגי הממשלה לחזור אלינו עם תשובות. היינו משוכנעים שיהיה פה דיון רציני, וברגע האחרון קיבלנו מהלך שהוא פרטץ' מוחלט, ללא התייחסות לבני אדם וללא התייחסות לתחבורה. מה שקרה זה לא טעות, זאת מדיניות, ככה זה נראה כשלא רוצים לפתור בעיות", אמר. ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) ביקש התייחסות למספר נקודות בהן הכנסת מוניות השירות להסדר הרב קו, העלאת מספר הנוסעים, הארכת תקופת המעבר והארכת תקופת הזיכיונות בין מכרז למכרז והפחתת גובה הערבות שמשלמים בעלי הרישיון. ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) מתח גם הוא ביקורת על כך שהרפורמה מגיעה ברגע האחרון, וביקש לדעת כמה יעלה למדינה הסדר ההמרה, כמה מבעלי הרשיונות הביעו לכך נכונות וכיצד זה סוכם איתם. ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הוסיף כי לנהגי המוניות יש תחושה שבאים לחסל אותם, שכן התפתחות התחבורה הציבורית פוגעת בכדאיות הכלכלית של הפעלת מוניות שירות. הוא הוסיף כי "לא יעזור בית דין, רב-קו חייב להיות במוניות השירות". ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) הדגישה כי על הרב-קו לא להיות אנונימי אלא אישי. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) אמר כי בחברה הערבית שירות האוטובוסים מוגבל ויש חשיבות רבה למוניות השירות, וקרא גם הוא לשלבם ברב-קו.

אליהו אסולין ממוניות המרכז אמר כי כבר לפני 41 שנה שאלו נציגי מוניות השירות את שר התחבורה דאז, משה כרמל, מה היעוד של מוניות השירות, והוא השיב כי הם "הידועה בציבור" שאחרי שנתיים תקבל זכויות מלאות, אולם עד היום הם לא יודעים מה קורה איתם. עו"ד אורי זליגמן, המייצג את בעלי מוניות השירות הפעילות, אמר כי החיפזון להעביר את הרפורמה הוא מהשטן. מנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, בירך על כך שהוועדה סירבה לבצע את הדיון בצורה חפוזה. הוא התייחס לרב-קו ואמר כי מגיעות אליו שמועות שרוצים להכניס רב-קו מיוחד לקווי השירות, ואמר ש"זה בכלל לא רב-קו, זה בלוף". נציגים רבים של נהגי ובעלי קווי השירות ציינו כי המדינה אומרת שהיא רוצה את מוניות השירות אבל מצד שני הורגת אותם.

רפי לנקרי המייצג בעלי מוניות שירות טען כי עלות הסובסידיה תעמוד על פחות מ-100 מיליון שקל בשנה. בן בדרי מהנהלת ארגון מוניות השירות התייחס להמרה ואמר כי נציגי הארגון ישבו עם נציגי משרדי התחבורה והאוצר בעניין הזה, וזה לא משהו שבא בהפתעה היום. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי מסתכלים על הענף בצורה של כדאיות כלכלית, בעוד שמה שצריך להיות זה הפעלה דווקא של הקווים הלא-כלכליים, במקומות הלא רווחיים שבהם לאנשים אין כסף. "אם זה יעבוד רק לפי כדאיות כלכלית אז איבדנו את מוניות השירות", אמרה. באשר לסובסידיה היא הוסיפה כי מדובר ב-70 מיליון שקל בלבד, שהם כשני שקלים לנוסע.

ח"כ דוד ביטן (ליכוד) העיר: "שיהיה ברור, לא נאשר את הרפורמה בלי הרב-קו וסובסידיה של האוצר". נציג האוצר, אלון מסר, אמר כי מטרת הרפורמה היא לא רק לשמור על הענף אלא להביא להכפלתו. "הרגולציה לא נתנה לו להתפתח ובשיטה החדשה הוא יהיה יותר כלכלי", אמר. בהתייחסו לנושא ההמרה, אמר מסר כי בניגוד לעמדת משרד התחבורה - עמדת האוצר היא לעזור ולתת הנחה רק לנהגים חלשים שאין להם מספר ירוק ורוצים לרכוש, כדי שיוכלו לפעול באופן עצמאי בלי להסתמך על אנשים שברשותם עשרות מספרים ואחרי זה רוצים לרכוש עוד עשרות מספרים מבלי שאיש מהם יֵשב על ההגה.

"רב-קו במוניות צריך להידון בחוק הרב-קו"

היועצת המשפטית של משרד התחבורה, חוה ראובני, הסבירה מדוע משרד התחבורה נחרץ בהתנגדותו להנהגת כרטיס רב-קו אישי: "המילה רב-קו היא בעצם מילת קוד לסובסידיה. סובסידיות אינן תחום האחריות שלי, ולכן אסביר שעצם השימוש ברב-קו נושא בחובו משמעויות משפטיות כבדות. יש הצעת חוק של 20 עמודים, מתוכם שלושה עמודים שהם הגדרות, שמדברת על רב-קו באוטובוסים - כרטיסים, מאגרי מידע, סליקה, זכויות נוסע, מרכז שירות וכו'. אי-אפשר לתלוש הסדר רב-קו, לשים פה (בהצעת חוק מוניות השירות, ע.י.) סיף שאומר יהיה רב-קו, ולנתק אותו מכל המכלול. זה יהיה הסדר ריק. לפיכך הצעתנו שעצם טכנולוגיית הכרטוס החכם במוניות השירות תידון כחלק מהצעת חוק הרב-קו".

מנהל בכיר אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, אמר כי אם רוצים להחיות את הענף צריך להסתכל עליו מנקודת מבט כלכלית, שלמפעילים יהיה כדאי להפעיל וגם לנוסעים יהיה כדאי להשתמש בשירות, שיהיה אמין.

כאמור, היו"ר כבל סיכם וביקש לאשר את הארכת הרשיונות לחצי שנה בלבד והוועדה אישרה זאת. הוא עמד על החובה להבטיח שמוניות השירות ישרתו את הפריפריה, והבהיר כי כבר בינואר תחל הוועדה בדיונים אינטנסיביים כדי לאשר את הרפורמה מוקדם ככל האפשר.
הנדון: הצעות חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 117) (קווי שירות למונית), התשע"ז-2016 (מ/1092) / מכתב
בקשת מנהלת ועדת הכלכלה ממשנה היועמ"ש לממשלה אבי ליכט לעניין מתווה רפורמת מוניות השירות
סבסוד מחירי הנסיעה במוניות שירות לפי שיעור סבסוד אוטובוסים בקווים קבועים - אומדן עלות / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת דב חנין, יושב-ראש ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בוועדת הכלכלה של הכנסת, ומובא בו אומדן עלות של סבסוד מחירי הנסיעה במוניות שירות לפי שיעור הסבסוד של מחירי הנסיעה באוטובוסים בקווים קבועים (6 עמ')

תאריך:  20/12/2016   |   עודכן:  20/12/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשיונות מוניות שירות יוארכו בחצי שנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי... .
21/12/16 02:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שבח, אישרה (19.12.16) את פסק הבוררות החמור של השופט בדימוס עמירם בנימיני בעניינם של 24 חברים לשעבר בחברת דן.
20/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
למי שמקטר על רכבת ישראל, כדאי לקרוא את מה שכותב דיילי טלגרף (18.12.16) על הרכבת מברייטון ללונדון. "הרבה לפני שבע בבוקר, הנוסעים מביטים טרוטי עיניים אל לוח המידע ומנהלים בינגו. כמה מהם הימרו, בערב הקודם, על כרטיסים לרכבת של 7:15 ללונדון, וגילו שהיא בוטלה. כך גם הרכבת של 7:29 לתחנת ויקטוריה, אשר בשנה שעברה הוכתרה ל'שירות הרכבות הגרוע ביותר בבריטניה' משום שהיא לא הגיעה בזמן באף אחת מ-240 נסיעותיה".
19/12/2016  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הכרמלית תשולב במערך התחבורה הציבורית בחיפה החל מה - 1 בינואר 2017 ונוסעיה ייהנו מהנחות משמעותיות. המהלך התאפשר לאחר שלפני כחודשיים נרשם רגע היסטורי כאשר משרד התחבורה הודיע כי נענה לבקשת ראש העיר יונה יהב, להכיר בכרמלית ככלי תחבורה ציבורי, 60 שנה לאחר הקמתה.
19/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
שלושה קווי מוניות השירות בתל אביב הודיעו על הוזלה של 60 אגורות בתעריף הנסיעה. מחיר הנסיעה בקווים 4, 5 ו-16 עולה כעת 5.90 במקום 6.50 שקלים.
19/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
300 אלף כלי רכב חדשים נקנים מדי שנה בישראל, הכבישים הולכים ונסתמים, ותחבורה ציבורית מהירה, יעילה ונוחה - טרם נראית באופק. הוועדה לביקורת המדינה, דנה (יום ה', 15.12.16) בתקציב משרד התחבורה, ובהעברות תקציב שאושר למיזמי תחבורה ציבורית - לנושאים אחרים.
15/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il