|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

ברגע האחרון לפני הדיון בביהמ"ש:

שתי הצעות לרכישת גלובס

הכונסים הגיעו לנוסח מוסכם של הצעה מצידו של דוד דוידוביץ - אך ממליצים על הצעת בר-און דוידוביץ השווה את הצעתו לזו של בר-און: 106 מיליון שקל הכנ"ר וכונס פישמן תומכים בבר-און
02/03/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פישמן - הקריסה   |   תגובות
דוידוביץ. העלה את הסכום

כונסי הנכסים של מוניטין עיתונות, עוה"ד איל רוזובסקי ורונן מטרי, הציגו (יום ה', 2.3.17) לבית המשפט המחוזי בתל אביב שתי הצעות לרכישת חברת-האם של העיתון גלובס. זאת, לאחר שאיש העסקים היהודי-רוסי דוד דוידוביץ והכונסים הגיעו להסכמה על הצעה שתוגש לבית המשפט, לצד זו של משפחת בר-און (עדנה בר-און ואלונה בר-און). הנשיא איתן אורנשטיין יחליט מאוחר יותר למי יימכר העיתון.

מטרי דיווח, כי על-פי הצעת בר-און - יימכרו מניות מוניטין בתמורה כוללת של 106 מיליון שקל, ובכך למעשה יסתיים ההליך. מול דוידוביץ הושגה הסכמה בשעות הלילה הקטנות, לאחר שהגיע ארצה, והצדדים הגיעו ל"נוסח הסכם שנוכל לבלוע אותו ושאפשר להתקדם איתו". דוידוביץ מציע 102 מיליון שקל תמורת החברה, אך 38 מיליון שקל מתוכם יהיו בנאמנות תמורת האופציה למניות הוט שבידי מוניטין.

בתשובה לשאלתו של אורנשטיין אמר מטרי, כי לדעת הכונסים כפות המאזניים שקולות מאוד, יש לשמוע גם את העובדים, אך בשורה התחתונה - הם ימליצו על הצעת בר-און. אם דוידוביץ ישפר את הצעתו הנוכחית, יבחנו הכונסים מחדש את עמדתם. הוא הסביר, כי הסכום הכולל הוא לטובת בר-און, בעוד דוידוביץ נותן מיד 64 מיליון שקל ובר-און - 48 מיליון שקל. הצעת בר-און כוללת 6.5 מיליון שקל שיתקבלו בתוך מספר חודשים תמורת אופציית הוט; היתרה תשולם בתוך שלוש שנים.

הכונסים ביקשו העלאה של 10%

העסקה עם דוידוביץ פשוטה יחסית, הוסיף מטרי, בעוד העסקה עם בר-און מורכבת יותר אך אינה בלתי אפשרית, שכן היא כרוכה בחלוקת דיבידנדים. בנוגע לוודאות התמורה, השאלה היחידה מול דוידוביץ היא שווי אופציית הוט. מול בר-און קיימת שאלה לגבי שווי הכבל התת-ימי שבבעלות חברת גלובסקום, שכנראה שווה 9 מיליון שקל; עוד קיימת אי-ודאות לגבי שווי חברות ההיי-טק שבידי מוניטין, המוערך ב-6 מיליון שקל.

לגבי מימון העיתון, התחייב דוידוביץ להשאיר במוניטין 32 מיליון שקל המצויים בקופת החברה ולהשתמש בהם למימון גלובס. בר-און טרם הראו מהיכן יממנו את העיתון, כאשר הצעתם אף כוללת את ריקון קופתה של מוניטין כדיבידנדים. אורנשטיין העיר, כי ברור שגם בר-און רוצים להפעיל את גלובס. לבר-און יש יתרון של היכרות ארוכה עם העיתון, ויש למשפחה גם זכות סירוב להשוות את הצעתו של דוידוביץ בתוך 20 יום, על כל מרכיביה.

מטרי הוסיף, כי יהיה קל יותר לנהל את מוניטין אם בר-און תהיה בעלת המניות היחידה, בעוד דוידוביץ יצטרך לחיות עם בר-און המחזיקה ב-25% מהמניות, כאשר יעלו טענות על הלוואה שקיבלה או לא קיבלה המשפחה ממוניטין. הכונסים מרגישים נוח יותר עם החוזה שהם ניסחו, מאשר עם החוזה שנוסח בסיכום עם דוידוביץ.

נציג בנק הפועלים, עו"ד ירון אלכאוי, אמר שלהצעת דוידוביץ יש יתרון בדמות הוודאות בשל הפשטות שלה - אך הצעתו הכספית עדיין אינה משכנעת, וכל עוד לא ישפר אותה, הנטייה היא לטובת הצעת בר-און. אורנשטיין אמר, כי חשוב לו שיימכרו גם מניות מוניטין המשועבדות לבנק הפועלים. כונס נכסיו של אליעזר פישמן, עו"ד יוסי בנקל, תמך גם הוא במכירה לבר-און, אלא אם דוידוביץ יעלה את הצעתו לפחות ב-10%. גם הכנ"ר הודיע על תמיכתו בהצעת בר-און.

מחלוקת בין העיתונאים והעובדים

נציגת העיתונאים, הגרפיקאים ועובדי ההפקה, עו"ד גלילה הורנשטיין, דיווחה כי לפנות בוקר נחתם הסכם קיבוצי בינם לבין בר-און - והגישה אותו בו במקום לעיונו של אורנשטיין. לדבריה, בהמשך להסכם יגובש תקנון אתי שיבטיח את חופש העיתונות בגלובס. לעומת זאת, הוסיפה, דוידוביץ התנער מההכרה במערכת כיחידת מיקוח, והדבר יחזיר את העיתון למאבקי העבודה שהתנהלו בו לפני ארבע שנים. הורנשטיין מסרה, כי דוידוביץ התחייב לשמור על מצבת העובדים הנוכחית לפחות 18 חודשים, ולשלם פיצויים מוגדלים למי שיפוטר בתקופה זו.

נציגת יתר 150 העובדים, עו"ד ליזה חדש, אמרה שהללו מבקשים שוויון בתנאי העבודה אל מול העיתונאים, וכי דוידוביץ הבטיח לשמר את התנאים הקיימים. בעוד דוידוביץ הצהיר שישמר את השוויון בין הקבוצות, הרי שבר-און מבטיחים בונוסים לעיתונאים; נציגי העיתונאים שבקהל טענו שאין שום הבטחה כזאת. עובדים אלו תומכים בהצעתו של דוידוביץ, בנימוק שהיא מגובה בעשרות מיליוני שקלים שיבטיחו את עתידו של העיתון. אורנשטיין העיר, כי הפיצול בעמדות העובדים הוא "רע מאוד".

בא-כוחו של דוידוביץ, עו"ד שמוליק קסוטו, דיווח שמרשו חתם באולם על אותו הסכם קיבוצי עליו חתמה משפחת בר-און, בשינוי אחד - הבונוס שהובטח לעיתונאים יינתן לכלל העובדים. לדבריו, אין ספק שהצעתו של דוידוביץ טובה יותר, שכן הסכום שלו במזומן גבוה בהרבה ובטוח, בעוד המספר שמוצג כהצגת בר-און גבוה מן המציאות - ולו רק בשל ההיוון על פני שלוש שנים של הצעה זו, והוא תלוי במימוש אופציית הוט. הוא גם אמר, כי דוידוביץ מחויב לכללי האתיקה, משום שהם מעוגנים בהסכם הקיבוצי עם העיתונאים, אותו הוא יקיים במלואו.

אורנשטיין: לא שחור-לבן

לדברי נציג משפחת בר-און, עו"ד בועז אדלשטיין, תקנון חברת מוניטין קובע שלבעלי המניות הקיימים יש זכות להיות הראשונים שיציעו לרכוש מניות אחרות, ולא ניתן לראות האם צד שלישי מוכן לשלם יותר. הוא הזכיר, כי בר-און חתמה על ההסכם בהליך הגישור אצל השופטת בדימוס הילה גרסטל לאחר שהתקבלה הצעתו של דוידוביץ, ולא ניתן להמשיך ולגלגל את ההליכים עד אין סוף. אורנשטיין השיב, שכל עוד המכירה לא אושרה בידי בית המשפט - ההליך לא הסתיים, ו"התפקיד של בית המשפט הוא לדאוג שהתמורה המירבית מושגת".

אדלשטיין הוסיף, כי משפחת בר-און גייסה קבוצת משקיעים המבטיחים את הגב הכלכלי של העיתון, ואשר יזרימו לו עשרות מיליוני שקלים. אורנשטיין תהה, מדוע אם כך מתכוונת בר-און למשוך את המזומן שבקופת מוניטין. הוא לא אפשר לאלונה בר-און להשיב על השאלה. לדבריו, יש להעדיף את הצעת בר-און משום שהמחיר גבוה יותר והיא מבטיחה את עתידו של העיתון. הוא התחייב, כי העובדים האחרים יקבלו את התנאים שהובטחו לעיתונאים.

לאחר ששמע את עמדות הצדדים אמר אורנשטיין, כי ברור שלא מדובר בשחור-לבן, ושאל את רוזובסקי האם מדובר בישורת האחרונה. רוזובסקי השיב, כי בהתמחרות אולי ההצעות יעלו במעט, אם כי לדעת הכונסים לא ניתן לקיים התמחרות כאשר לאחר הצדדים יש זכות סירוב ראשונה, ולא טוב לעיתון שההליכים יימשכו. הוא העיר, כי הדיון הדגים מה יקרה אם דוידוביץ ובר-און יהיו שותפים בבעלות. לדבריו, לא לחינם אומרים כל הגורמים האוביקטיביים שיש יתרון להצעת בר-און, והמספרים שהציגו הכונסים הביא בחשבון את כל הנקודות שהעלה קסוטו.

הפסקות להתייעצות

אורנשטיין שלח את קסוטו להתייעץ עם דוידוביץ, והלה הסכים להעלות את הצעתו ל-106 מיליון שקל: 100 מיליון שקל כעת ו-6 מיליוני שקלים נוספים בעוד שלוש שנים. מטרי השיב, כי לא מדובר בהצעה שהופכת להיות במובהק טובה מזו של בר-און והכונסים עומדים על המלצתם. קסוטו תהה, כיצד הצעתו של דוידוביץ יכולה להיות טובה עוד יותר.

אדלשטיין לא התחייב שלא לפטר עובדים שאינם עיתונאים עד יוני 2018, ואורנשטיין שאל מדוע. אלדשטיין השיב, שאין הסכם קיבוצי עם העובדים האחרים. אורנשטיין דחה הסבר זה, ואדלשטיין הצהיר שאין תוכנית לבצע פיטורי צמצום. אלונה בר-און אמרה, שלא תיטול על עצמה התחייבויות שעלולות לפגוע בעתידו של העיתון בשל מידע שאינו בידיה, משום שעדיין אינה יודעת כיצד להבטיח שגלובס יהיה רווחי.

אורנשטיין הפסיק אותה, באומרו שהדברים פוגעים בה, וכי הוא נותן משקל לא-מבוטל להבטחת עתידם של העובדים. הוא שלח את אדלשטיין להתייעץ עם בר-און בנקודה זו. לאחר ההפסקה אמר אדלשטיין, כי בר-און מתחייבת שלא יהיו פיטורי צמצום בקרב עובדי המינהלה עד סוף 2017 - כאשר כיום אין להם התחייבות כלשהי. בר-און גם תבקש מהעובדים להתארגן ומבטיחה לנהל איתם מו"מ. חדש אמרה, שהתחייבות זו אינה מספקת אותה.
פר"ק 32206-09-16, נכסי משפחת פישמן / פרוטוקול
דיון בהצעותיהם של משפחת בר-און ודוד דוידוביץ לרכישת גלובס
פר"ק 32206-09-16, נכסי משפחת פישמן / הודעת עדכון מטעם הכונסים
כונסי מוניטין עיתונות - בעלת השליטה בגלובס - מדווחים על שתי הצעות לרכישתה: של משפחת בר-און ושל דוד דוידוביץ
פר"ק 32206-09-16, נכסי משפחת פישמן / הודעת עדכון מטעם דוד דוידוביץ
דוד דוידוביץ מעלה את הצעתו לרכישת גלובס

תאריך:  02/03/2017   |   עודכן:  03/03/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פישמן - הקריסה
אליעזר פישמן מבקש מנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, להחליף את המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד יוסי בנקל. לטענת פישמן, בנקל מטעה במכוון את בית המשפט וגורם להשמדת ערך שיטתית של החברות שבבעלותו.
23/02/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
משפחת בר-און רוכשת את השליטה בעיתון גלובס. עדנה ואלונה בר-און, אלמנתו ובתו של המו"ל המנוח חיים בר-און, סיכמו (יום ב', 20.2.17) על רכישת מניותיו של אליעזר פישמן בחברת מוניטין. משפחת בר-און תשלם במישרין 40.5 מיליון שקל, ובצירוף הכנסות נוספות יקבלו בנק לאומי ובנק הפועלים בסך-הכל 106.7 מיליון שקל.
20/02/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
הזייפנית והרמאית ורדה אלשיך עושה זאת שוב. אחרי שזייפה פרוטוקול של דיון וכמעט השיגה במרמה פסק דין משמעתי נגד עורך דין, השופטת בדימוס מזייפת את העובדות ומרמה את קהל שומעיה. ומה שיותר חמור: דבריה מעלים את החשש שהיא הייתה מוכנה לקחת חלק בקנוניה שהייתה עולה לנו, אזרחי ישראל, מאות מיליוני שקלים.
10/02/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כונסי הנכסים למניותיו של אליעזר פישמן בגלובס ומשפחת בר-און מנסים להגיע להסדר כולל לגבי מכירת העיתון, ולשם כך האריכו בשבועיים את הגישור שהם מנהלים בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל.
09/02/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד יוסי בנקל מגיש "בקשות לאקוניות ופופוליסטיות, כאלו שנכתבו עבור העיתונות, המקבלת ומפרסמת אותן עוד בטרם הוגשו לבית המשפט" - טוען (יום ג', 7.2.17) אליעזר פישמן נגד המנהל המיוחד לנכסיו.
07/02/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פישמן - הקריסה  /  מי ומי  
איסור דיספוזיציה זמני לטובה פישמן  /  איתמר לוין
פישמן רוצה דיון בדלתיים סגורות  /  איתמר לוין
"התנהגות שערורייתית של המנהל המיוחד"  /  איתמר לוין
תשתית רעועה  /  איתמר לוין
קריסת פישמן - חובה לחקור את הבנקים  /  עמי דור-און
עובדה לא-אתית  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il