|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

"הספורטאי" של בצלם היה מחבל

בצלם טוען: צה"ל הרג תושב פלשתיני בעת ששהה במועדון ספורט הפלשתינים טוענים: מדובר בפעיל בגדודי המוג'אהידון, אחת הזרועות הצבאיות של ארגון פתח עוד מקרה המוכיח שאין לסמוך על דיווחי בצלם בעיניים עצומות
05/07/2009  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות
האני אל-קאיד - ספורטאי או טרוריסט?

   יהונתן דחוח-הלוי
"תושב חברון" של בצלם היה מחבל מן החמאס

   יהונתן דחוח-הלוי
עוד דיווח מפוקפק של בצלם

   יהונתן דחוח-הלוי
ה"עובד" של בצלם התברר כמחבל בכיר

   יהונתן דחוח-הלוי
עובר האורח התמים של בצלם - טרוריסט

   יהונתן דחוח-הלוי
עוד "נער תמים" של בצלם היה מחבל

   יהונתן דחוח-הלוי
"איכות" המחקר של בצלם

   יהונתן דחוח-הלוי
"הנער התמים" של בצלם היה מחבל

   יהונתן דחוח-הלוי
"השוטר הפלשתיני" של בצלם

   יהונתן דחוח-הלוי
"הפרדסנים" הפלשתינים של בצלם

   יהונתן דחוח-הלוי
בצלם טוען: לישראל יש "ספינה-מטוס"

   יהונתן דחוח-הלוי
"מקוששי העצים" של בצלם

   יהונתן דחוח-הלוי
"המצרי התמים" של בצלם היה מחבל

   יהונתן דחוח-הלוי
ה"דייג" הפלשתיני של בצלם

   יהונתן דחוח-הלוי
ה"שאהידים" האלמונים של ארגון בצלם

   יהונתן דחוח-הלוי
מחקר: בצלם משכתב את ההיסטוריה

חשיפה: בצלם ותפיסת 'המדינה האחת'
יהונתן דחוח-הלוי
פרופ' ענת בילצקי, אישיות מרכזית בארגון בצלם, חושפת את הקשר בין פעילות הארגון בתחום זכויות האדם ליעדים הפוליטיים * ארגון בצלם תומך ביישום זכות השיבה הפלשתינית לשטח ישראל, והיעד הסופי ע"פ בילצקי הוא ביטול מדינת ישראל והקמת 'מדינה אחת' שתכלול גם את הגדה המערבית ורצועת עזה
לרשימה המלאה

מהימנותו של מסד הנתונים של ארגון בצלם על אודות ההרוגים באינתיפאדת אל-אקצה, מפוקפקת, כפי שהראיתי בסדרת מאמרים שפורסמו באתר News1. במקרים רבים משמיט ארגון בצלם פרטים חיוניים ולעיתים אינו מדייק. הפעם אציג דוגמה בולטת נוספת לכך, העשויה ליצור רושם של דיווח מגמתי.

בצלם: צה"ל הרג פלשתיני ששהה במועדון ספורט

ברשימת "הפלשתינים שלא השתתפו בלחימה ונהרגו בידי כוחות הביטחון הישראלים" מופיעות באתר בצלם (ראה מטה צילום מסך מיולי 2009) הרשומות הבאות:

  • האני טלעת א-סייד אל-קאיד - בן 29, תושב עזה, נהרג ב-05.02.2006 בעזה מירי טיל ממסוק. לא השתתף בלחימה בעת שנהרג. פרטים נוספים: נפצע אנושות בעת שהיה במועדון הספורט א-שמס. נהרג בעת שחברים רצו להעביר אותו לבית החולים נורו טילים לעבר המכונית.

  • נסר רמדאן סעיד מרשוד - בן 16, תושב עזה, נהרג ב-05.02.2006 בעזה מירי טיל ממסוק. לא השתתף בלחימה בעת שנהרג. פרטים נוספים: נהרג בעת שהיה במכונית שבה הסיעו את האני אל-קאיד לבית החולים לאחר שנפצע מירי טילים לעבר מועדון הספורט א-שמס.

  • יאסין כמאל ג'בר ברר'ות' - בן 25, תושב עזה, נהרג ב-05.02.2006 בעזה מירי טיל ממסוק. לא השתתף בלחימה בעת שנהרג. פרטים נוספים: נהרג בעת שהסיע את האני אל-קאיד לבית החולים לאחר שנפצע מירי טילים לעבר מועדון הספורט א-שמס.

  • ראמי עיסא מוסא א-שיח' ח'ליל - בן 20, תושב עזה, נפגע ב-05.02.2006 בעזה מירי טיל ממסוק, ומת ב-07.02.2006. לא השתתף בלחימה בעת שנהרג. פרטים נוספים: נהרג במהלך פעולת התנקשות בעת שעמד ליד הבניין שבו עבד כשומר.

מתיאור נסיבות מותו של האני אל-קאיד ניתן להתרשם באדם נורמטיבי אשר הגיע למועדון ספורט כפי שעשוי להצטייר לשם אימונים וטיפוח הכושר הגופני. הוא נפצע בתקיפה של צה"ל את מועדון הספורט ונהרג בתקיפה נוספת לעבר המכונית בה הוסע לבית החולים. ארגון בצלם אינו מספק כל פרטים נוספים על הרקע לתקיפה, שעת התקיפה, ייעודו של מועדון הספורט אל-שמס מעבר לאימוני הכושר, השתייכותו הארגונית של האני אל-קאיד ושאר שלושת הפלשתינים שנהרגו בתקיפת הרכב. בתיאור נסיבות המוות הסתפק ארגון בצלם בקביעה, כי כל הארבעה "לא השתתפו בלחימה בעת שנהרגו", ושאר הפרטים היו בעיניו בלתי רלוונטיים להבהרת הארוע.

הגרסה הפלשתינית: מדובר בפעיל של גדודי המוג'אהידון של פתח

ארגון זכויות האדם הפלשתיני PCHR מסר בדוח שפרסם פרטים נוספים על האירוע העולים בבסיסם בקנה אחד עם הדיווחים בתקשורת הפלשתינית והערבית והאתרים הרשמיים של ארגוני הטרור. תקיפת מועדון הספורט אל-שמס התרחשה ביום ראשון ב-5 בפברואר 2006 בשעה 00:30. מועדון הספורט, השייך לארגון פתח הושמד בתקיפה והאני אל-קאיד ששהה בו נפצע. מספר פעילים הנמנים על שורות גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של פתח, אשר יצאו מפגישה שקיימו במועדון הספורט זמן קצר מאוד לפני התקיפה, שבו אליו והעבירו את אל-קאיד לרכב לשם פינויו לבית החולים. כאשר הגיע הרכב למטה הביטחון המסכל בשכונת תל אל-הווא הוא הותקף בטיל מכלי טיס ישראלי וכל השוהים ברכב נהרגו. פעיל אחר ששהה בקרבת מקום נפצע ומת מפצעיו יומיים לאחר מכן.

על-פי גרסת גורמי הביטחון הישראלים שימש מועדון הספורט אל-שמס מקום מפגש לפעילים השייכים לזרוע הצבאית של ארגון פתח, והוא הותקף בתגובה לעלייה במספר שיגור הרקטות לעבר ישובים ישראלים. המקורות הפלשתינים הרשמיים מוסרים פרטים נוספים על ההרוגים בתקיפה כמובא להלן:

  • האני טלעת א-סייד אל-קאיד - יליד 1973, הצטרף בשנת 2001 לשורות גדודי המוג'אהידון, אחת הזרועות הצבאיות של פתח הקשורות לגדודי חללי אל-אקצה.

  • נסר רמדאן סעיד מרשוד - יליד 1989, פעיל בגדודי המוג'אהידון, אחת הזרועות הצבאיות של פתח הקשורות לגדודי חללי אל-אקצה. הפעיל באופן קבוע לחץ על מפקדיו שיאשרו לו לצאת לפיגוע של משימת התאבדות.

  • יאסין כמאל ג'בר ברר'ות' - יליד 1981, מפקד יחיד המוראביטון של גדודי המוג'אהידון. הצטרף לשורות גדודי המוג'אהידון מיד לאחר הקמתם. הביע באופן קבוע רצון לצאת לפיגוע של משימת התאבדות. בשנת 2004 יצא עם קבוצת פעילים מגדודי המוג'אהידון לבצע פיגוע התאבדות בהתנחלות נצרים. עם תחילת הפעולה רצה ברר'ות' לפרוץ להתנחלות ואולם מפקד החוליה מנע זאת ממנו והורה לו להמתין לרגע המתאים. הוא הצטער צער רב ופרץ בבכי על שלא ניתנה בידו האפשרות לממש את שאיפתו למות למען דרכו של אללה, והובטח לו שיהיה לו תפקיד חשוב בפעולות אחרות. לאחר זמן הוא חזר למקום לבצע פיגוע נוסף, אך תנאי מזג האוויר גרמו לדחיית הפעולה. ברר'ות' השתתף במרבית הפעולות הצבאיות של גדודי המוג'אהידון והוא קודם הגיע לתפקיד של מפקד יחידת המוראביטון.

  • ראמי עיסא מוסא א-שיח' ח'ליל - פעיל בגדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של פתח, וקצין בדרגת סגן במנגנון הביטחון המסכל.

סיכום

מועדון הספורט אל-שמס לא היה מקום תמים, אלא אכסניה רשמית של גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של פתח על שלוחותיה השונות ובהן גדודי המוג'אהידון. תקיפתו בוצעה חצי שעה לאחר חצות, בעת בה אין מתקיימת פעילות אזרחית במקום וכדי לצמצם את האפשרות לפגיעה בתושבים בלתי מעורבים. לא מן הנמנע, כי לגורמי המודיעין הישראלים היה מידע על אודות הישיבה של פעילי הטרור במקום. לאור השעה המאוחרת ומעורבותם העמוקה בטרור, קיים יסוד להניח שפעילים אלה עסקו בתכנון פיגועי טרור נגד יעדים ישראלים ולא באימונים לשיפור הכושר הגופני וטיפוח הגוף.

תמונת המצב המצטיירת אצל גורמי המודיעין בזמן אמת מורכבת ממידע המגיע ממקורות שונים. ברגע התקיפה אמצעי החוזי הטרמיים יכולים לאשר את יציאת הפעילים מהפגישה ואת כניסתם לרכב וכן לעקוב אחר תנועת הרכב. בלתי אפשרי לדעת לאן היו מועדות פניהם של פעילי הטרור. ארגון בצלם בחר "לצנזר" פרטים חיוניים בדיווח וליצור רושם כאילו צה"ל הרג תושבים פלשתינים תמימים, האחד במועדון ספורט, שניים אחרים שבסך-הכל רצו להסיעו לבית החולים ואחר שהיה מועסק כ"שומר". מקרה זה, המצטרף לרבים אחרים שנבדקו בסדרת הכתבות ב-News1, מלמד פעם נוספת שאין לסמוך בעיניים עצומות על דיווחי בצלם וכי יש לבחון בדקדקנות את מהימנותם ושלמותם.

צילום מסך מאתר ארגון בצלם (יולי 2009)
תאריך:  05/07/2009   |   עודכן:  05/07/2009
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הספורטאי" של בצלם היה מחבל
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
5/07/09 10:19
 
אסרסון
5/07/09 11:48
2
מיכאל ב
5/07/09 10:37
3
מודאג
5/07/09 17:39
4
בלוחמה הפלשתינית
5/07/09 17:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדעות בישראל נחלקות, כידוע, בעיקר בין המצדדים בהחזקת השטחים המשוחררים בארץ ישראל לבין המתנגדים לסיפוחם והמצדדים בהחזרתם לידי הערבים תמורת הסדרי שלום רשמיים וכוללים. אחד הנימוקים העיקריים לביסוס עמדתם של האחרונים הוא, שעמדה כזאת מתחייבת לשם קיום יחסי חוץ תקינים בין ישראל לעמים. בין המצדדים בהחזקת השטחים, לעומת זאת, בולט יחס חשדנות לגבי כל גורם זר, וממילא יחס של זלזול באפשרויותיה של מדיניות חוץ ישראלית. דומה שהמתנגדים לסיפוח קיבלו כוודאי, שכל העולם בהכרח ילחץ עלינו לסגת מן השטחים המשוחררים, והשאלה היחידה היא אם נהיה חזקים למדי לעמוד בלחצים אלה. מכל מקום, הם אינם מעלים על הדעת, שיש טעם לנסות ולהשפיע על יחסן של המדינות בעניין זה.
04/07/2009  |  דן פון וייזל  |   מאמרים
במחצית חודש יוני 2009 הופיעו שתי ידיעות, שמעטים שמו לב אליהן, אשר יש בהן כדי לגרום נחת להרבה ישראלים ולהעלות חיוך על שפתיהם: האחת, שמחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה, כי ישראל דורגה במקום השני במאבק נגד סחר בנשים, והשניה, שמדד מורגן סטנלי העלה את הדירוג הכלכלי של ישראל מ"שוק מתעורר" ל"שוק מפותח", ובכך הציב את ערך השוק של המדינה הזעירה, למודת המלחמות, בקדמת המועדון של המדינות המפותחות, דוגמת דנמרק ובלגיה, כשהיא מקדימה את נורווגיה, אירלנד, ניו-זילנד, פורטוגל ויוון.
04/07/2009  |  רפאל ישראלי  |   מאמרים
לאחרונה נשא מר אהרן ברק, מי שהיה השופט העליון של מדינת ישראל, נאום. יפה, זכותו. והנה, תוך כדי נאומו הצליח מר ברק לשחרר את המשפט: "אני חושב, כי אם תשאלו ישראלי אם הוא מצדד בשוויון לערבים, הוא יאמר שכן, כמובן. ואם תשאלו אותו האם אתה בעד גירוש הערבים, הוא יגיד שכן, כמובן - והוא לא ירגיש שיש סתירה בין אמירות אלה".
04/07/2009  |  קובי קמין  |   מאמרים
הסוגייה של מקורות מים חוצי גבולות מעסיקה מדינות רבות, ולעתים קרובות חלוקת השימוש במים אף מעוררת מלחמות. אומנם ניתן למצוא פרסומים רבים של כלכלנים בדבר דרכים לפתרון הבעיה, אך אלו בדרך כלל מבוססים על הנחות מופרכות של שוויון.
04/07/2009  |  דן זסלבסקי  |   מאמרים
כן, בתרבות ובאמנות, יש שמאל רוחצת את יד שמאל, כי אין יוסי שריד, ילד שלי מוצלח, היה יושב-ראש ועדת פרס ספיר, הוא קיבל החלטות תוך שהיה בחשש מאוד מאוד רציני לניגוד עניינים, אז מפעל הפיס, הגוף שיזם את פרס ספיר ביטל את הפרס השנה, אפילו לא היה צורך ללכת לבית משפט.
04/07/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת בצלם  
בצלם: מאות פלשתינים עצורים ללא משפט  /  איציק וולף
"לדעת" לרשות השידור: בידקו דיווחי בצלם  /  עידן יוסף
בצלם: הסרטון מוכיח - צה"ל חרג מהמידתיות  /  עידן יוסף
בצלם והשימוש בתעמולה  /  יהונתן דחוח-הלוי
נא להכיר: החברים של בצלם  /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם והעובדות החסרות בדיווח  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il