|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

דן מחליפה יותר מרבע מצי האוטובוסים <br>

חברת דן תרכוש מיידית 330 אוטובוסים חדישים יחליפו אוטובוסים בני 15 שנה ויותר עלות החלפת הצי נאמדת בכ-360 מיליון שקל
26/06/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
[צילום: יעקב נעמי/פלאש 90]

מצעירים את צי האוטובוסים של חברת דן. משרד התחבורה הגיע לסיכום עם חברת דן, על רכישה מיידית של 330 אוטובוסים חדישים, בעלות של כ-360 מיליון שקל שנועדו להחליף את האוטובוסים הישנים של החברה.

מדובר ברכש האוטובוסים הגדול ביותר שבוצע בחברת דן מאז ומעולם, המהווה יותר מרבע מצי הרכב של החברה, העומד על כ-1,250 אוטובוסים.

בימים הקרובים צפויה דן לפרסם הליך תחרותי פומבי לאספקת האוטובוסים. הזוכים בהליך התחרותי יתחייבו לספק כמחצית מהאוטובוסים עד לסוף שנת 2017 ואת המחצית השנייה עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2018 לכל המאוחר.

עם השלמת ההצטיידות תוציא דן מצי הרכב שלה אוטובוסים ישנים שגילם מגיע ל-15 שנה ואף יותר. לאחר מכן לא יתאפשר לדן להפעיל אוטובוסים שגילם עולה על 10 שנים ו-12 שנה לאוטובוסים מפרקיים. בכך, הגיל הממוצע של האוטובוסים של חברת דן, יופחת באופן משמעותי.

בכל האוטובוסים החדשים יותקנו מערכות טכנולוגיות חדשות, הכוללות בין השאר, נקודות טעינה USB, רשת תקשורת אלחוטית, המאפשרת לנוסעים גלישה חינם באינטרנט האלחוטי (WiFiׂ) וכן מסכי מידע שיציגו לנוסעים בזמן אמת את כל פרטי הקו, כמו מסלול הנסיעה, התחנה הבאה וכדומה.

האוטובוסים יצוידו במערכות בטיחות למניעת תאונות, מצלמות דרך ועוד. כל האוטובוסים יעמדו בתקני זיהום המחמירים ביותר הכוללים מנועים בעלי תקן יורו 6, דבר שיפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר בגוש-דן.


לפני כחודשיים, אושרה לדן הצטיידות של כ-100 אוטובוסים חשמליים בגוש-דן שהצטרפו ל-26 האוטובוסים החשמליים שכבר נרכשו על-ידי חברת דן. אוטובוסים אלה יכנסו לשירות באופן הדרגתי החל בתחילת השנה הבאה, עלות רכישת האוטובוסים נאמדת ב-160 מיליון שקלים.

על-פי הסיכום, חברת דן תפעיל בקווי התחבורה הציבורית המרכזיים של תל אביב וגוש-דן, אוטובוסים חשמליים המבוססים על טכנולוגיה ייחודית של קבלים, המטעינים את האוטובוס בתחנת המוצא שלו, בתוך 2 עד 3 דקות. כל הטענה מאפשרת נסיעה בטווח של עד 30 קילומטרים.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מאיר חן, אמר כי "הסכם הסובסידיה שיחתם בקרוב בין המדינה לחברת דן אמור להביא לידי ביטוי ובאופן משמעותי את דרישת המדינה לרמת שירות גבוהה ביותר הנדרשת מהמפעילים בכלל ומחברת דן בפרט. חידוש צי האוטובוסים הוא מרכיב אחד ממכלול של שיפורים המבוצעים לטובת נוסעי התחבורה הציבורית".
דוח על הביקורת ב“דן“, אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע“מ / דוח מבקר המדינה
דין וחשבון זה של מבקר המדינה, הראשון על "דן", אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע"מ, מסכם את הביקורת שנעשתה באגודה עד דצמבר 1990. נתונים אחדים עודכנו לאוגוסט 1992. בדיקות משלימות נעשו במשרד התחבורה ובמשרד האוצר. ממצאי הביקורת הובאו לידיעת הנהלת האגודה. בדין וחשבון זה מובאים הממצאים העיקריים. האגודה עומדת לביקורת המדינה לפי סעיף 9 (8) לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 (נוסח משולב), כגוף נתמך בידי הממשלה. מבקר המדינה החליט להפעיל את הביקורת על האגודה באוגוסט 1987. « « 1. דן, אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בישראל בע"מ מספקת שירותי תחבורה ציבורית לתושבי גוש דן והסביבה, ומפעילה כמה קווים מאזור זה לשומרון ולבקעת הירדן. נוסף על כך היא מבצעת נסיעות מיוחדות בשביל מוסדות ומפעלים, נסיעות מזדמנות ונסיעות במסלולים מיוחדים למטיילים ולתיירים. כדי להבטיח תחבורה ציבורית ברמה נאותה ובמחיר עממי מקיימת הממשלה פיקוח על השירות ועל תעריפי הנסיעה, ונותנת תמיכה למפעילים. סדרי מתן התמיכה והתנאים המתלווים לכך מוסדרים בהסכמים תקופתיים בין הממשלה לבין האגודה. הסכם בנושא זה נחתם ב-1983 לתקופה של עשר שנים, (מ-1.2.81 ועד 31.3.91); הסכם חדש נחתם באפריל 1992 ותוקפו עד 31.12.94. התמיכה מתבטאת בכך שהממשלה נושאת בהפרש בין ההוצאות התקניות של הפעלת השירות, שנקבע בסל תשומות מוסכם, לבין פדיון תקני שנקבע בהסכם. עוד מבטיח ההסכם מימון מצד הממשלה לשם הצטיידות האגודה באוטובוסים, לשם הקמת תשתית הדרושה לקיום שירותי האגודה ולשיפורים מסוימים לרווחת הנוסעים. כדי לאפשר לאגודה לפעול בלא לשאת בנטל חובות שנוצרו עקב גרעונות בעבר, התחייבה הממשלה בהסכם משנת 1983 לכסות את כל התשלומים הדרושים לפרעון החובות האלה. היה יסוד סביר לצפות, כי ההסכם מ-1983 יסייע לאגודה לפעול אגב איזון כלכלי, אולם האגודה המשיכה לפעול אגב צבירת הפסדים שהגיעו, לפי דוחותיה הכספיים, בסוף שנת 1990 לכ-85 מיליון ש"ח. אחת הסיבות למצב הזה היה גידול הפער בין ההכנסות התקניות שנקבעו בהסכם לבין ההכנסות בפועל במהלך העשור שעליו חל ההסכם עם הממשלה. הממשלה והאגודה לא קבעו מנגנון שהיה מאפשר לאגודה לקבל תמיכה בשל ירידה בהכנסות מסיבות אוביקטיביות. הן אף לא פעלו די הצורך להתאים את ההוצאות של האגודה לירידה בביקוש לשירותיה. לגידול הגרעון ולקשיים הפיננסיים של האגודה תרמה גם פרישה מוקדמת של חבריה, שהיתה מלוות בהוצאת סכומים גדולים לפדיון המניות של אותם חברים ולתשלומים בגין תנאי הפרישה; לפי תקנון קרן הגמלאות של האגודה, זכאים חבריה לפרוש בגיל מוקדם יחסית, ולקבל פנסיה בתוספת מענקי פרישה. תנאים אלה הם מעבר למקובל במשק הציבורי בארץ. הפרישה המוקדמת היא גם אחד הגורמים לגרעון האקטוארי הגדול בקרן הפנסיה של חברי האגודה. אמנם האגודה העבירה לקרן סכומים ניכרים נוסף על ההפרשות השוטפות, ובשנים האחרונות נטלה עליה את תשלום הגמלאות לפורשים שלמטה מגיל 65, אולם הסדרים אלה לא הספיקו להביא את הקרן לאיזון אקטוארי. הדיונים במשרדי האוצר והתחבורה ב-1991 בדבר הנהגת רפורמה מקפת בתחבורה הציבורית, לא הביאו תוצאות ממשיות ולפיכך הוסכם להמשיך בקווים כלליים את ההסדרים בעניין תמיכת הממשלה במפעילי התחבורה הציבורית, ודבר זה בא לידי ביטוי בהסכם בין הממשלה לאגודה מאפריל 1992. לדעת מבקר המדינה, על הממשלה להמשיך ולחפש דרך לשכלול ההסדרים ולביסוס התמיכה על מבחנים אוביקטיביים, אשר יעלו בקנה אחד עם הבטחת קיומה של תחבורה ציבורית במחירים שווים לכל נפש, ועם חתירה לרמת שירות שיהיה בה כדי לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית גם בידי בעלי רכב פרטי. 2. עם פעולות האגודה שעליהן עמד משרד מבקר המדינה בדוח הזה נמנית מערכת הקשרים בין האגודה לבין חברות שהן בבעלותה או בבעלות חבריה, או בבעלות משותפת שלה ושל חבריה, שבהנהלות שלהן חברים חברי מזכירות האגודה. אחדות מן החברות האלה אינן פעילות, אחדות פועלות בענף התיירות ואחדות מחזיקות בנכסי דלא ניידי המושכרים לאגודה. האגודה מקבלת מהחברות דמי ניהול ומספקת להן מימון בתנאים מועדפים. אחת החברות שבבעלות מלאה של האגודה, מכרה נכס דלא ניידי רב ערך לחברה, שבבעלות חברי האגודה, בלא שערך הנכס נבדק בקפדנות הנדרשת נוכח שוויו הרב ומערכת הקשרים שבין האגודה והחברה שרכשה את הנכס. לדעת מבקר המדינה, הקשרים בין האגודה לבין חברות שבבעלות חברי האגודה, במישרין או בעקיפין, חייבים להתנהל על בסיס עסקי, כדי למנוע אפשרות שהאגודה, הנהנית מתמיכה, תיטיב עם חבריה באמצעות חברות שבבעלותם. 3. במסגרת הביקורת בדק משרד מבקר המדינה היבטים שונים של מינהל באגודה והעלה ליקויים בתחום תנועת האוטובוסים וטיב השירות לנוסע. עוד נמצאו ליקויים בהליכי משמעת כלפי נהגים שהיו מעורבים בתאונות; בסדרי מתן הלוואות לגורמים חיצוניים מכספי קרן ההצטיידות הממומנות בידי הממשלה; בתנאי ההעסקה המפליגים של אחד העובדים הבכירים; ובסדרי רכישת חלפים ומכירת ציוד שלא התנהלו בהקפדה על כללי מינהל מקובלים. 4. האגודה, המפעילה תחבורה ציבורית באזור מטרופוליטני מרכזי במדינה, תוך קבלת תמיכה ניכרת מקופת הציבור, עושה מאמצים כדי לשפר את השירות לנוסעים, בין השאר, עקב התחרות הקיימת בקווים מסוימים. בד בבד עם מאמצים אלה עליה לפעול לקראת איזון כלכלי לטווח ארוך ולייחד תשומת לב רבה יותר לסדרי מינהל תקינים. סדרים אלה יסייעו לה לנהל את המפעל המשקי הגדול שבבעלותה הן לטובת חבריה והן לטובת ציבור הנוסעים, הזכאים תמורת כספם וכספי הממשלה המוזרמים לאגודה, לשירות טוב ויעיל.
סדרי רכישת אוטובוסים / דוח מבקר המדינה
דן - חברה לתחבורה ציבורית בע"מ (להלן - חברת דן, החברה או דן) מתפעלת 18% מענף התחבורה הציבורית במדינה, והיא המפעילה הגדולה ביותר בתחבורה הציבורית בגוש דן . המדינה מסבסדת, בין היתר, את רכישת האוטובוסים על ידי חברת דן. ההסכם האחרון בין המדינה לדן נחתם במאי 2007 לתקופה של עשר שנים (להלן - הסכם הסובסידיה); בהסכם נקבע כי היקף התמיכה השנתית יהיה 87 מיליון ש"ח. הסכם זה אף כולל נספח ולפיו את תקציב ההצטיידות באוטובוסים תנהל הקרן לחידוש משק האוטובוסים, המורכבת מנציגי דן והממשלה (להלן - הקרן). בשנים 2007-2011 העבירה הממשלה לקרן זו 458 מיליון ש"ח בקירוב עבור רכש אוטובוסים. עד מועד סיום הביקורת, דצמבר 2012, יובאו לארץ כל האוטובוסים של דן כשלדות ועליהן נבנו מרכבים על ידי שתי חברות ההרכבה בישראל - חברה א' וחברה ב' (להלן - חברות ההרכבה). דן משלמת עבור הרכבת השלדות לחברות ההרכבה מתקציב הקרן.
דן חברה לתחבורה ציבורית - היבטים בהתקשרויות המדינה עם דן ובתפקוד החברה / דוח מבקר המדינה
דוח מבקר המדינה על חברת דן: נפוטיזם של היו"ר, המנכ"ל ובעלי 10% מהחברה, נסיעות לחו"ל שלא לפי הנהלים, העדר בקרה על הרכש, פיקוח לקוי של משרד התחבורה, ויתור של המדינה על אופציה ל-25% ממניות החברה

תאריך:  26/06/2017   |   עודכן:  26/06/2017
עידן יוסף
+תחבורה עירונית בשבת: ועדת ה-4 דורשת הגבלה
19:50 26/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טוענת כי הגברת חילול השבת הציבורי בידי עיריות שמפעילו שירות הסעיות בשבת מאפשרת לשר התחבורה להפחית במקביל חילול שבת שיבורי של המדינה ולשלול היתרים מקווי תחבורה ציבורית אחרים שקיבלו היתר לפעול בערים אלה
("הפעלת קווים עירוניים מייתרת הפעלת קווי תחבורה ציבורית" [צילום: תומר פדר])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דן מחליפה יותר מרבע מצי האוטובוסים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
26/06/17 16:40
2
ארז מזרחי
26/06/17 18:49
3
ארז מזרחי
26/06/17 18:49
4
ארז מזרחי
26/06/17 18:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל (יום א', 25.6.17) את פניית הנהלת סופרבוס לקבלת צווי מניעה, ופרס את חסותו על המו"מ בין ועד עובדי סופרבוס להנהלה. הצדדים הסכימו על מו"מ אינטנסיבי של כחודש, עד 7 באוגוסט, הכולל לפחות שבע פגישות ועל פנייה לגישורו של משרד העבודה, באמצעות מירב הלוי נציגת הממונה על יחסי העבודה במשרד.
25/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת סופרבוס פנתה (יום ו', 24.6.17) לביה״ד האזורי לעבודה בתל אביב, בבקשה בהולה למתן צו מניעה לשביתה, עליה הכריז ארגון כוח לעובדים, המייצג את עובדי סופרבוס, בשעת לילה מאוחרת. זאת בשעה שהמו״מ בין הצדדים מתנהל באופן סדור ושוטף, שחלה התקדמות במו״מ בין הצדדים ושטרם מוצה.
24/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
פשיטת המשטרה על אוטובוסי חברת סופרבוס וגילוי הליקויים הבטיחותיים היא קצה הקרחון של הבעיה בענף התחבורה הציבורית. הסכנה מנהג עייף על ההגה באוטובוס תקין לחלוטין עלולה להיות הרת אסון הרבה יותר.
23/06/2017  |  עידן יוסף  |   מאמרים
עבודות התחזוקה ברכבת שתוכננו לשבת הקרובה בוטלו בעקבות לחץ מצד חברי הכנסת החרדים. בישיבה שהתקיימה (יום ה', 22.6.17) בין ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כ"ץ ושר העבודה חיים כץ, סוכם כי העבודות שצריכות היו להיערך השבת בדרום הארץ יבוטלו. במהלך הישיבה התחייב שר התחבורה כ"ץ שלא יבוצעו עבודות בשבת שלא לצורך.
22/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה פשטה (יום ה', 22.6.17) על אוטובוסים של חברת סופרבוס בעיר ומצאה בהם ליקויי בטיחות. 18 אוטובוסים הושבתו ושיבושים קשים נגרמו בתחבורה הציבורית בעיר. כתוצאה מכך הופסקה פעילות הקווים הבאים: 3, 10, 13, 19, 45, 52, 300, 301 ו-350.
22/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
אושרה נגישות חושית בקווים בין-עירוניים   /  עידן יוסף
זיהום אוויר גבוה בקרונות הרכבת  /  
רבע מהנוסעים "מתייבשים" בתחנה   /  עידן יוסף
מונית הכסף (והמס)  /  עו"ד ורו"ח רמי אריה, עו"ד חנן כהן
קווים - סתם שירות גרוע  /  יאיר דקל
שווים יותר ושווים פחות?  /  איתי חיים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il