מצעירים את צי האוטובוסים של
חברת דן.
משרד התחבורה הגיע לסיכום עם חברת דן, על רכישה מיידית של 330 אוטובוסים חדישים, בעלות של כ-360 מיליון שקל שנועדו להחליף את האוטובוסים הישנים של החברה.
מדובר ברכש האוטובוסים הגדול ביותר שבוצע בחברת דן מאז ומעולם, המהווה יותר מרבע מצי הרכב של החברה, העומד על כ-1,250 אוטובוסים.
בימים הקרובים צפויה דן לפרסם הליך תחרותי פומבי לאספקת האוטובוסים. הזוכים בהליך התחרותי יתחייבו לספק כמחצית מהאוטובוסים עד לסוף שנת 2017 ואת המחצית השנייה עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2018 לכל המאוחר.
עם השלמת ההצטיידות תוציא דן מצי הרכב שלה אוטובוסים ישנים שגילם מגיע ל-15 שנה ואף יותר. לאחר מכן לא יתאפשר לדן להפעיל אוטובוסים שגילם עולה על 10 שנים ו-12 שנה לאוטובוסים מפרקיים. בכך, הגיל הממוצע של האוטובוסים של חברת דן, יופחת באופן משמעותי.
בכל האוטובוסים החדשים יותקנו מערכות טכנולוגיות חדשות, הכוללות בין השאר, נקודות טעינה USB, רשת תקשורת אלחוטית, המאפשרת לנוסעים גלישה חינם באינטרנט האלחוטי (WiFiׂ) וכן מסכי מידע שיציגו לנוסעים בזמן אמת את כל פרטי הקו, כמו מסלול הנסיעה, התחנה הבאה וכדומה.
האוטובוסים יצוידו במערכות בטיחות למניעת תאונות, מצלמות דרך ועוד. כל האוטובוסים יעמדו בתקני זיהום המחמירים ביותר הכוללים מנועים בעלי תקן יורו 6, דבר שיפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר בגוש-דן.
לפני כחודשיים, אושרה לדן הצטיידות של כ-100 אוטובוסים חשמליים בגוש-דן שהצטרפו ל-26 האוטובוסים החשמליים שכבר נרכשו על-ידי חברת דן. אוטובוסים אלה יכנסו לשירות באופן הדרגתי החל בתחילת השנה הבאה, עלות רכישת האוטובוסים נאמדת ב-160 מיליון שקלים.
על-פי הסיכום, חברת דן תפעיל בקווי התחבורה הציבורית המרכזיים של תל אביב וגוש-דן, אוטובוסים חשמליים המבוססים על טכנולוגיה ייחודית של קבלים, המטעינים את האוטובוס בתחנת המוצא שלו, בתוך 2 עד 3 דקות. כל הטענה מאפשרת נסיעה בטווח של עד 30 קילומטרים.
מנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
מאיר חן, אמר כי "הסכם הסובסידיה שיחתם בקרוב בין המדינה לחברת דן אמור להביא לידי ביטוי ובאופן משמעותי את דרישת המדינה לרמת שירות גבוהה ביותר הנדרשת מהמפעילים בכלל ומחברת דן בפרט. חידוש צי האוטובוסים הוא מרכיב אחד ממכלול של שיפורים המבוצעים לטובת נוסעי התחבורה הציבורית".