בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
האוטובוס המלא ידלג, הנוסעים יישארו מבולבלים
|
|
|
|
נוהל הנוסע ה-11 יונהג ב-18 קווים
|
פרסום ראשון: נכנס לתוקף נוהל חדש המאפשר למפעילי התחבורה הציבורית לאסוף יותר מ-10 נוסעים בעמידה בנסיעות אחרונות בקווים בין-עירוניים ● מספרם יוגבל בהתאם לרשיון הרכב
|
ב משרד התחבורה לוקח זמן עד שזזים דברים ולכך כבר התרגלנו. הידיעה הראשונה על הכוונה להנהיג את נוהל הנוסע ה-11 פורסמה ב-News1 כבר לפני שלוש שנים. אולם ברשות הארצית לתחבורה ציבורית יש נוהל לא כתוב שבכל בעיה שהיא פותרת, תמיד נשאר חלק לא פתור. ההתנהלות החובבנית הזו, שכנראה קיבלה בירושה מאגף יבשה שקדם להקמתה, פוסחת על חלק עיקרי בשירות - חוויית הנוסע. הבעיה עם מנסחי הנוהל הוא היעדר תודעת השירות שלהם, כמי שאינם נקלעים למצבים בהם הם נאלצים להמתין להגעת האוטובוסים. תארו לעצמכם את המצב הבא: השעה 21:30 בלילה גשום. גבר, אשתו ובתם הקטנה ממתינים לקו 506 בתחנה עם אור קלוש של תאורת רחוב. מדובר בנסיעה אחרונה של הקו. האוטובוס מלא עד אפס מקום, וחולף על פני המשפחה. הם אינם יודעים מה הסיבה לאי-העצירה, ועלולים לחשוב שהנהג פשוט לא הבחין בהם. הספק מכרסם בהם לכמה דקות, ותקועים בשום מקום הם עשויים לשוב על עקבותיהם או להזמין מונית מיוחדת ליעדם. עם קצת תודעת שירות, יכול היה משרד התחבורה להוציא נוהל משופר שבו בחזית צג כל אוטובוס מלא תיכתב המילה "מלא". על הנהג תחול חובה לעצור בתחנה, ובלי לפתוח את הדלת להפעיל פעמיים כריזה חיצונית שתביע בפני הנוסעים התנצלות על כך שהאוטובוס מלא, ותמסור להם מידע מדויק את הזמן המשוער להגעת אוטובוס התגבור. במקרים בהם בתחנה עוצר יותר מקו אחד, יחויב הנהג לברר מול הממתינים בתחנה האם הם ממתינים לו או בכלל לקו אחר. ככל שיש בתחנה צג דיגיטלי, על המפעיל לדאוג להעברת המידע לממתינים בתחנה בהודעה מיוחדת.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
אחרי שנים של דיונים בין-משרדיים ושל פסיקות בתי משפט, הסדיר משרד התחבורה סוף-סוף את נוהל הנוסע ה-11, האמור לתת מענה לנוסעים בתחנות הביניים שאוטובוסים מלאים מדלגים עליהם. בנוהל החדש, שהפיץ ערב פרישתו מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, עדיין יחול האיסור להעלות יותר מעשרה נוסעים בעמידה בקווי שירות בין-עירוניים, אך יהיו הקלות מסוימות בהתאם למגבלת הרישיון. על-פי הנוהל החדש, בכל הקווים הבין-עירוניים לא תהיה מגבלת נוסעים בעמידה בנסיעה האחרונה בלבד, למעט מגבלת היצרן. כלומר, מספר הנוסעים המירבי מעבר ל-10 שמותר להעלות בביטחה בהתאם להוראות יצרן האוטובוס המסיע. בנוסף, ב-18 קווים (ראו פירוט בתחתית הידיעה) ניתן יהיה להסיע בכל שעות השירות מעל 10 נוסעים בעמידה עד המגבלה שמאפשר יצרן האוטובוס. בכל קו בין-עירוני יופיע בפינת נהג האוטובוס שלט שבו יצוין מספר הנוסעים המירבי שמופיע במגבלת היצרן. הנהג לא יוכל לעצור בתחנה כאשר אוטובוס מלא עובר בתחנה, הנהג לא יוכל לעצור בתחנה ועליו לדווח על כך באופן מיידי לסדרן. על הסדרן לשלוח אוטובוס חלופי, בהתאם לפרקי הזמן הנהוגים במקרים בהם האוטובוס תקול. עם זאת, במטרה לצמצם באופן משמעותי את מספר הנוסעים בעמידה לאורך מסלול הקו, מתחנת המוצא (הראשונה בקו) ייצאו אוטובוסים כשכל הנוסעים בהם ישובים. המפעיל יחויב להחזיק בכל תחנת מוצא שיש בה יותר מנסיעה אחת כל שעה, נהגים ואוטובוסים מהרזרבה התפעולית, בכמות שתאפשר מתן שירות בישיבה לכל הנוסעים הממתינים בתחנת המוצא. עוד נקבע כי לוח זמני היציאה מתחנות המוצא יתוכנן בהתאם למספר הנוסעים החזוי לכל נסיעה בקו ובמקרים של עומסים חריגים יוצאו תגבורים. על הנהג להודיע לסדרן, מיד עם יציאתו מתחנת המוצא, אם השאיר בתחנת המוצא נוסעים שלא נמצא עבורם מקום. על הסדרן לוודא הוצאה מיידית של אוטובוס נוסף.
|
רשימת קווים בהם ניתן להסיע בהתאם למגבלת היצרן לאורך כל שעות השירות |
מספר קו
|
מוצא-יעד
|
מספר קו
|
מוצא-יעד
|
271
|
נהריה-חיפה
|
433
|
ראשל"צ-ירושלים
|
300
|
תל אביב-אשקלון
|
437
|
אשקלון-ירושלים
|
301
|
תל אביב-אשקלון
|
470
|
באר שבע-ירושלים
|
301
|
מרכזית המפרץ-עפולה
|
480
|
תל אביב-ירושלים
|
350
|
אשדוד-בני ברק
|
500
|
חיפה-קריית שמונה
|
361
|
חיפה-צפת
|
826
|
נצרת עילית-תל אביב
|
369
|
תל אביב-באר שבע
|
836
|
תל אביב-טבריה
|
402
|
בני ברק-ירושלים
|
845
|
תל אביב-קריית שמונה
|
417
|
ירושלים-בית שמש
|
947
|
חיפה-ירושלים
|
תאריך:
|
26/10/2017
|
|
|
עודכן:
|
26/10/2017
|
|
עידן יוסף
|
+טסה הרכבת? עוד לא
|
21:07 26/10/17 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
מאסק רוצה לבנות רכבת שתעבור ב-35 דקות את 400 הק"מ שבין לוס אנג'לס לסן פרנציסקו. אלא שבדרך יש בעיות עצומות בכל התחומים, ולא בטוח שהפתרונות שלו הם מציאותיים (מכונת כרייה של בורינג [צילום: האתר הרשמי])
|
|
נוהל הנוסע ה-11 יונהג ב-18 קווים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
קונדוקטור
|
27/10/17 06:05
|
|
2
|
|
7_7_7.
|
27/10/17 16:17
|
|
3
|
|
nadavk
|
29/10/17 13:09
|
|
בשבוע שעבר נתן ריצ'רד ברנסון דחיפה למיזם הרכבת העתידנית של אלון מאסק. היפרלופ1 היא המובילה מבין מספר חברות העובדות על רכבת מונעת בכוח מגנטי, שתוכל להתחרות בחברות התעופה. ברנסון הודיע על השקעה בחברה, בסכום שלא פורסם, ואשר הביא את ההון שגייסה עד כה ל-186 מיליון ליש"ט.
|
|
|
|
|
|
נוסעים ברכבת הקלה בירושלים, שהשתמשו בכרטיס נייר וביצעו מעברים למפעיל אחר (לרוב לאגד) בתוך 90 דקות, נאלצו לשלם קנסות מוגדלים בעקבות הנחיית משרד התחבורה לסיטיפס, שלא היה לה בסיס חוקי בצו הפיקוח על המחירים. כך מגלה דוח מבקר המדינה. המשרד העריך כי אין חובה לעגן זאת בצו. המבקר דחה את הטענה וקבע כי על משרד התחבורה ליזום חקיקה מתאימה בנושא הסדרי התשלום וההנחות בגין נסיעות ולבחון, בין היתר, אם ראוי שקבלת הנחות תותנה בתשלום בכרטיס הרב-קו.
|
|
|
מאז הצגת לו"ז מיזם החשמול של רכבת ישראל ב-2013 חלו עיכובים משמעותיים בקידומו. למשל, פרסום מכרז הקמת התשתיות התעכב בשנה, ובעניין המועד לפתיחת הקו המהיר תל אביב-ירושלים קיימים פערים בין תחזיות חברת הרכבת (מרס 2018) לבין עמדת גורמי מקצוע אחרים, שצופים כי היא לא תפעל לפני 2019.
|
|
|
סגן-ניצב שחר ישראלי, שהיה קצין באגף התנועה במשטרת תל אביב ואחראי על מתנדבים מקרב עובדי דן, מואשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. מצליח קזיס, שהיה ראש חטיבת התנועה בדן והאחראי על המתנדבים למשטרה, מואשם במרמה והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון. כתבי האישום נגד השניים הוגשו (25.10.17) לבית המשפט המחוזי ולבית משפט השלום בתל אביב.
|
|
|
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
|
|
|
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
|
|
|
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|