|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
הרב אליהו בפני הבנות. קרב על הלב

רבנים מזהירים: צה"ל משדל בנות דתיות להתגייס

בכינוס לבנות מדרשה הזהירו רבנים בציונות הדתית כי הנסיונות לגייס בנות לצבא נועד להרס המרקם המשפחתי, פוגע בצניעות ובבריאות הנשית ומביא לטשטוש מגדרי בשם אידיאליזם של פמיניזם
29/01/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
משמרות הצניעות של צה"ל
עידן יוסף
הרמטכ"ל איזנקוט חורג מסמכות ובולש אחרי בנות דתיות ובודק את עומק המחשוף שלהן כדי לשלול מהן את הזכות המוקנה להן בחוק להיפטר משירות צבאי
לרשימה המלאה

למה עכשיו?
רוב ככל הבנות הדתיות אינן מתגייסות לצה"ל בשל הבעייתיות ההלכתית של הנושא. עמדת הרבנות הראשית לישראל מאז ומתמיד הייתה נגד נשים לצבא, בין כאשר מדובר בנשים דתיות ובין כאשר מדובר בלא-דתיות. גם החינוך הדתי בישראל אימץ עמדה זו ומכווין את הבנות ללימודים במדרשות או לשירות לאומי.
הכינוס הנוכחי נועד לחדד את העמדות, והוא בא כתגובת נגד לפעולות יזומות של צה"ל שלא היו בעבר לנסות ולשדל בנות דתיות להתגייס. מהלך זה מגיע במקביל לקשיים שמערים הצבא על בנות דתיות המעוניינות לקבל פטור מטעמים דתיים.
לכינוס זה אין קשר למאבק אותו מנהלת כל הציונות הדתית נגד שירות משותף של חיילים וחיילות.
▪ עידן יוסף

המודל: אישה בגולני
בתוך כך, מתפרסמים דברים שנשא הרב יגאל לוינשטיין במכינת עלי: "כשאני מדבר עם בנות, אני מסביר להן את הבעיות הרגילות בכך, אבל שואל אותן 'האם את מבינה לאן זה הולך?'. הצבא זה חזות הכול? לנשים יש שותפות באידיאל של העם היהודי באופן דרמטי. נשים הן הסיירת. זו סיירת שמעמידה את העם היהודי. פתאום התחלנו לאמץ טרנדים שפירקו את התא המשפחתי ועכשיו מפרקים את הזהות האישית.
"החברה הישראלית במובן של מעמד הנשים, סובלת ממחלה מיוחדת שאין בארצות חוץ. אם תחשבו לפי השקפת עולם של מגדר ותפיסת העולם של קריירה ומעמד, הרי שאין מקום יותר הרסני לחברה למעמד האישה מצה"ל. כי זה לא משהו בשוליים. זה לא צבא מקצועי, כולם עוברים בצבא".
בעניין שירות קרבי לנשים אמר: ""מהו המודל המוצלח? המיתוסים. מיתוס הלוחם הישראלי לא השתנה במילימטר. איפה הנשים פה? מה שהן לא יעשו – פיזיולוגית זה לא אפשרי, מנטלית לוחם בסיירת גולני זה חתיכת טיפוס קשוח, צריך לברוא את האישה מחדש כדי לגייס אותה לגולני. ומי החליט שזה המודל? לא אנחנו, אלא חיזבאללה. שם יש חבורה של קשוחים, אכזריים, מקצועיים שרוצים לחרף את נפשם כדי להרוג הרבה יהודים – מול זה צריך להעמיד נבחרת".

סערת גיוס הנשים לצה"ל נמשכת. חברת החדשות פרסמה (יום ב', 29.1.18) תיעוד כינוס לבנות מדרשות דתיות נגד פעולות שנוקט הצבא לגיוס בנות דתיות לשורות הצבא. הכינוס שהתקיים אתמול לא היה סודי ואף תועד במצלמת וידאו.

הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת ההסדר במצפה רמון: "כל מה שרוצים היום להרוס את המשפחה בישראל. לכן הטירוף הזה בצבא - כמה שיותר לערב כמה שיותר. השיגעון היום בצבא לגייס בנות שלנו, בנות דתיות, כדי להרוס הכל להרוס את המשפחה בישראל".

עוד אמר: "אנחנו נמצאים בצבא עם הקצינים הגבוהים. כולם אומרים לנו: אל תגייסו את הבנות, אל תגייסו את הבנות. אני אומר להם: תדברו אתם, והם מפחדים, כולם מפחדים. בנות באות אלינו בצבא לרבנים הצבאיים, בוכות-בוכות לא נותנים להן לעזוב... כמה בנות יוצאות על (סעיף) נפשי, כמה נפצעות, כמה חוטפות הטרדות, כי זה לא צנוע, כי הצבא היום זה תערובת אחת גדולה".

כותרת הכינוס הייתה: "נשיות - עניין של מהות". מטרתו: להתמודד אל מול "אתגרי התקופה והרוחות המנשבות בחוץ".

הרב קוסטינר: "כאילו נהיה שיגעון חדש להתגייס, להיות גבר. להיות אידיאליסטית! כל הדבר הזה... אידיאליות זה לשמור על התורה עד הסוף. ואם כל גדולי ישראל אומרים לא להתגייס - דיר באלאק אם מישהי מתגייסת! דיר באלאק, זו מציאות לא נורמלית שמישהי מתגייסת! לא בטירוף הזה שעוד באות משוויצות! יוצאות נגד התורה! נגד כל הרבנים.  התפקיד שלכן הפוך ללכת לכל מקום ולהגיד לבנות לא להתגייס!"

בשבוע שעבר הנחה שר הביטחון לאסור השתתפות של רבנים שהתבטאו נגד השירות המשותף באירועים צבאיים, זאת אחרי שהרב שמואל אליהו קרא לראש הממשלה לפטר את הרמטכ"ל. אתמול, הרב אליהו פרס את משנתו אל מול בנות המדרשה.

"למה זה טוב?", שאל הרב אליהו. "מתוך 192 מדינות רק בשתיים יש שירות צבאי חובה לנשים. ישראל וקוריאה הצפונית. למה עשו את זה? זה ערך! הפכו את זה לדגל! ולשם כך מנצלים את הרצון של הבנות לתרום לעם ישראל, את הרצון הכנה לתרום ולעשות לוקחים ומשתמשים בו לביטחון המדינה זה ודאי לא תורם, כמו שאמר ראש אכ"א הקודם - זה לא שיקול צבאי, יש פה עניין ערכי. לא מדובר פה על שוויון, לא על כבוד האישה, יש פה ערך חדש - מגדר, כל אחד חופשי להגדיר מה שהוא.

"מדובר פה על לשים אנשים ביחד, בתוך נגמ"שים 24 שעות, יום-יומיים-שלושה-ארבעה... איפה הכבוד של האישה, איפה הכבוד של הגבר בפילבוקסים שנשארים שם שבועיים? מה יעשה אחר כך? אתה רוצה שיחזור אחר כך אל אישתו ויאהב אותה. מה עם אותה האישה, איך היא תכיר אחר כך בעל אחרי כל מה שעבר עליה?"

לאורך היום דיברו הרבנים מהציונות הדתית על המלחמה המתנהלת אל מול הצבא ואל מול הערכים הבעייתיים, כלשונם, שהוא מנסה להוביל.

על מצגת למה אסור להתגייס נאמר: "זה חלק ממצג השווא שקורה כל הזמן, וזה חלק מהקמפיין המתמשך הקמפיין שרואים כל פעם בנות עם חצאית, בנות פה, בנות שם. מסתכלים על הדף של דובר צה"ל - אפשר לחשוב שיש רק בנות בצבא, צריך לדעת שזה חלק משיטת הפעולה.

"אחד הדברים שאנחנו מתמודדים איתם זה ראיון דת.. היום לקבל הצהרת דת זה לא פשוט כמו שהיה בעבר. אם יש בת שאתם מכירים שנמצאת בצומת הזה שרוצה לעשות שירות משמעותי במסגרת השירות הלאומי ובגלל ראיון דת לא מאפשרים לה את הפטור - אנחנו הקמנו מוקד משפטי. אתן יכולות להפנות אותה אליו ואנחנו ננסה לסייע".

אל הכינוס אף הוזמנה עו"ד טל גלר, חוזרת בתשובה ששירתה בעבר כקצינה במחנה 80, כדי להבהיר לבנות כמה הגיוס מסוכן. היא אמרה בנאומה: "לי לקח שלוש שנים וחצי להיכנס להריון, שהלכתי לאיזה מישהו אמר לי איך את רוצה להיכנס להריון, הרחם שלך לא במקום, אבל אחד הדברים שיכולים לגרום לזה זה ההתעסקות עם מתקנים שלא מתאימים שגורמים לצניחות רחם. גם כשאומרים שרוצים להתאים את הקורסים ושיעשו קורסים שמתאימים לנשים, אני יכולה להגיד לכם שהמגמה בצבא היא לאחד קורסים".

צה"ל טוען לעלייה חדה בגיוס בנות דתיות לשירותיו, אך בפועל העלייה מתונה בהרבה. עם פתיחתם של תפקידים נוספים לבנות, עולות ומתחזקות גם קריאות הרבנים שמזהירים מפני מהמגמה.

הרב צבי קוסטינר: "היום הכל הפוך אישה צריכה כמו איש לבנות קריירה - בדיוק הפוך! מה התפקיד היום של האישה? לא צבא. לכן אני אומר לכולנו וזה מה שאני מאחל לכל הנשים הנמצאות פה שכל אחת תמצא את זיווגה כמה שיותר בקרוב ותדע שזה התפקיד המרכזי".


תגובות לפרסום:

  • דובר צה"ל: "הדברים חמורים ואינם עומדים בקנה אחד עם ערכי צה"ל".

  • הרב עמיטל בראלי, ארגון חותם, ממארגני הכינוס: "צבא במהותו הוא גוף שנועד להפעיל כוח ולהיות מוכן ללחימה, ולכן באופן מובנה הצבא בנוי על מסגרת קשה ואגרסיבית. הנערות בחינוך הדתי קשובות לעצמן, רואות ומבינות שהשירות הלאומי יותר מתאים למקום שלהם כנשים, ולא במסגרת הצבאית שמטרותיה ברורות ומוסכמות לכל אזרח במדינת ישראל. יש כאלה שמנסים להפוך את האישה לאיש או שחושבים שהם אותו דבר, ולכן הם מוכנים להקריב את הייחודיות של האישה על מזבח הפמיניזם. זה לא בדיוק הולך. המקום היחידי בעולם שיש גיוס חובה לנשים מלבד ישראל, זה קוריאה הצפונית ואנחנו בטח לא רוצים שהם יהיו המודל לחיקוי שלנו. נמשיך לפעול בפעולות הסברה בקרב בנות המגזר הדתי כדי להצביע על הבעייתיות במסגרת הצבאית לבת הדתית, ברמה הערכית רוחנית ולעודד תרומה למדינה בשירות לאומי משמעותי".

  • מרכז ליבה ממארגני הכנס: "הרבנים בכנס השמיעו את הקול של רבני הציונות הדתית שאוהבים את המדינה ואוהבים את הצבא ועם זאת סבורים שאין זה המקום לשרות של נשים.
בימים של טשטוש מגדרי ואיבוד זהויות שמחנו לראות מאות בנות שמשמיעות קול בריא אנושי ויהודי. הגיע הזמן שבכירי הצבא יפסיקו להילחם ברבנים ולסתום להם את הפה, לקדם ערכים תרבותיים ואג'נדות שנויות במחלוקת בצבא ויעסקו בהחזרת האחדות וערכי הניצחון לצה"ל".

  • ח"כ רחל עזריה (כולנו): "האמירות המסוכנות של רבנים נגד גיוס נשים פוגעות בחוסנו של צה"ל ומחלישות את מעמדו בחברה הישראלית. צה"ל לא צריך לתת במה לאנשים המתנגדים לגיוס, גברים או נשים, ובכך פוגעים בפועל בצה"ל כצבא העם. אני קוראת למשרד הביטחון לסגור את שערי צה"ל בפני רבנים אלה עד שיחזרו בהם מדבריהם".

  • ח"כ עפר שלח (יש עתיד): "ההסתה של הרבנים הקיצוניים בציונות הדתית נגד השירות בצה"ל עברה את הגבול. כל עוד היה מדובר רק בביטוי השקפת עולמם החשוכה, אפשר היה לפטור את הדברים כנופלים תחת חופש הביטוי, גם של אנשים חשוכים ומבערים. אבל מרגע שרבנים אלה עוברים לשכנוע אקטיבי של בנות לא להתגייס לצבא, הם אינם שונים בדבר מהפלגים הקיצוניים של היהדות החרדית, התוקפים חיילים וקוראים להשתמטות. גם מערכת הביטחון לא יכולה עוד להסתפק בגינויים. יש לשלול מיידית כל הטבה והסדר מכל ישיבה שרבנים אלה ימשיכו לעמוד בראשם כנגד פעולה אקטיבית נגד הגיוס, נדרשת פעולה אקטיבית של מי שאחראי על צבא העם".

  • ח״כ עמיר פרץ (המחנה הציוני): ״אין דבר הרסני יותר מאשר התמיכה במכינת עלי ובמכינות דומות המסיתות נגד צה״ל.‬ ‫תחת הרב לוינשטיין הפכה המכינה למוסד מוביל במתקפה נגד קהילת הלהטבי״ם וכעת גם נגד שירות צבאי.‬ ‫״על שר הביטחון להתייצב מאחורי צה״ל ולהפסיק את תמיכת משרד הביטחון במכינות בהן מושמעים דברים חמורים שכאלה‬״.


תאריך:  29/01/2018   |   עודכן:  31/01/2018
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רבנים מזהירים: צה"ל משדל בנות דתיות להתגייס
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יואל קורנבלום
30/01/18 04:02
2
ד.ה
30/01/18 05:34
3
גיוס בנות דתיות
30/01/18 07:30
4
חוזר בשאלה
30/01/18 07:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס במליאת הכנסת (יום ב', 29.1.18) למכתב ולהקלטה ששלח לו בשבוע שעבר, תת-ניצב גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין במשטרה, ניר טען, בין השאר, כי סיכול מינויו גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, "גבל בקשירת קשר פלילי".
29/01/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
חברת איי.בי 2 אנרגיה, העוסקת באנרגיות מתחדשות ומחזור, מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים למנות בורר בסכסוך בינה לבין החברה לשירותי איכות הסביבה העוסקת במחזור פסולת, שהיא חברה ממשלתית.
29/01/2018  |  יצחק דנון  |   חדשות
פלאפון מבקשת (28.1.18) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את החלטת משרד התקשורת להטיל עליה עיצום כספי בסך.1.18 מיליון שקל בטענה שהפרה הוראה הכלולה ברישיונה.
29/01/2018  |  יצחק דנון  |   חדשות
יצרנית התמרוקים B4U תובעת 3 מיליון שקל מחברת אנדימד. התובעת אומרת (28.1.18), כי היא מייצרת עבור המותג הפרטי של חברות שונות, וכך היא עשתה מאז 2014 עבור הנתבעת. המוצר העיקרי הוא ג'לים הנושאים את השם המסחרי NEWA.
29/01/2018  |  יצחק דנון  |   חדשות
היו"ר לשעבר של סניף גוש-דן בארגון המורים, ציפי דביר, תובעת 1.3 מיליון שקל מהסתדרות המורים, המזכ"ל יפה בן-דוד והמנכ"ל גבע שגיא. דביר שימשה בתפקיד במשך עשר שנים.
29/01/2018  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il