בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
קידום עסקים דרך רשתות חברתיות
|
מי ששוחה ברשתות החברתיות מכיר כבר את המשחק הזה של "איסוף חברים", השאלה היא איך להפיק מזה הזדמנויות עסקיות, לקוחות חדשים ועסקים בכלל
לקהל הווירטואלי יש עוצמה שאי-אפשר לתאר. מדובר באלפי אנשי עסקים, מנהלים ובעלי חברות, שמצאו שהדרך הקלה, היעילה, המהירה והפשוטה ביותר לעשות עסקים, היא להיות 'און-ליין' - להתחבר ולהתקשר עם אנשי עסקים אחרים שיש להם תחומי עניין משותפים, ליצור איתם עסקות חדשות, שיתופי פעולה מעניינים שלא היו מגיעים אליהם בדרך אחרת, למצוא לקוחות חדשים, ללכת לארועים עסקיים שמתפרסמים, לשמוע הרצאות, לקרוא חומר עסקי שרלוונטי להם ו... השמים הם הגבול. כיצד לבחור את האנשים המתאימים מתוך "ים" המשתמשים ולמיין את העיקר מהטפל? לא כל מי שנמצא ברשת יתאים לפרופיל הלקוח שלכם. חשוב להתמקד באלה שיש להם פוטנציאל אמיתי, אבל בלי לבזבז זמן אם נראה שאין התקדמות ממשית עם החבר-לקוח הפוטנציאלי. השיטה פשוטה, נכנסים לאתרים ומסתכלים על שפע הפרצופים, השמות, התארים והתיאורים. נכנסים לכרטיס שלהם, רואים מה מעניין אותם, במה הם עוסקים ולפי זה מקבלים החלטה אם יש פה פוטנציאל או לא. אם אתם בספק, צרו קשר בכל זאת, ומהר מאוד תתחילו להתמחות בנושא ולהתמקד בצורה יעילה. כעת צרפו אותם לקבוצה שבניתם לעצמכם והתחילו לדוור להם באיטיות מידע על אודות העסק שלכם. כיצד לגרום להם לבצע פעולה? איזה פעולות יהיו מקובלות על הקהל הזה ומהי צורת התקשורת שתפיק תגובות חמות? מה לא עושים: לעולם לעולם לעולם אל תפנו אל כל הקהל שלכם במסות, בבת אחת, בהודעה אחת שאתם שולחים לכל העולם בצורה לאקונית ולא אישית. לעולם לא. למה? מאוד מפתה לעשות בדיוק את זה. ניקח מקרה בו למשתמש העסקי ישנה רשימת תפוצה של שלוש מאות איש. לבטח ירצה לדוור לכולם בבום אחד ענק. אחרת בשביל מה אסף אותם והשקיע את מאמציו? הדבר הטוב ביותר שיוכל לעשות הוא להתגבר על הדחף לדוור לכולם ולא לעשות זאת. בתוך הקבוצה הענקית הזאת יושבים אנשים שרק אתמול דיברו איתכם על משהו, והיום מקבלים מכם פתאום הודעה שלא קשורה לכלום. יושבים בקבוצה הזאת אנשים שלמרות שהם בחבורה שלכם, הם לא בדיוק מתאימים לדבר הספציפי שאותו אתם רוצים לקדם. והכי הכי הכי חשוב - כששולחים הודעות בתפוצת נאט"ו, האדם מרגיש שכמוהו יש עוד אלף ושהוא לא מיוחד בעיניכם. אפילו שמדובר באינטרנט, אנשים שלא מכירים אחד את השני רוצים מאוד להאמין שהם חשובים אחד לשני. מה כן עושים: קודם כל דואגים להיות בקשר רצוף ואישי עם כל רשימת החברים שלכם. מגיבים לדברים שהם כותבים, מעניקים להם דירוג, אנשים מחכים לזה בכיליון עיניים. שולחים מדי פעם הודעות אישיות קטנות שמביעות עניין. בבוא הזמן, כשצריך לדוור ולהפיץ משהו חשוב על-מנת להשיג תוצאות לכל המאמצים שלכם, לוקחים את כל הרשימה ובוחנים אותה בעיני נץ. מי מתאים. מי רלוונטי. מי לא מתאים. מי יגיב טוב ומתחילים לשלוח להם אחד-אחד הודעות. התמכרות צריך להיזהר ולהישמר מפני התמכרות... זאת מדיה ממכרת ועלולה להיות "גזלנית" זמן כי היא דינאמית, "חיה", התקשורות יוצאות וזורמות ללא הרף בתגובה כמעט מיידית - זהו הנטוורקינג בהתגלמותו, רק שהוא על מסך מחשב. אתם מוצאים אדם אחד שאתם רוצים לעבוד איתו, ופתאום יש לכם שלושה. כי הוא מביא את החברים שלו... וזה לא נגמר.
|
|
עדי פלאוט, מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין.
|
|
תאריך:
|
12/08/2009
|
|
|
עודכן:
|
12/08/2009
|
|
עדי פלאוט
|
קידום עסקים דרך רשתות חברתיות
|
|
יש רק דרך אחת לקבוע אם תוכנית הצליחה: לבדוק את הפער בין ההערכה המוקדמת לבין התוצאה. אין פער פירושו הצלחה. פער קטן פירושו הצלחה לא מלאה ופער גדול פירושו כישלון. יש עוד אפיון להצלחה: בשונה מהכישלון היתום, להצלחה יש הורים. לעיתים, הרבה הורים. בפועל, גם לכישלון יש הורים, אלא שהם כדרכם של מניאקים, מתכחשים להורותם.
|
|
|
מדי תקופה, כמו ריטואל קבוע באזורנו, שוב מופיעה הפסיכוזה של מלחמה בפתח. כלי התקשורת מבליטים כל התבטאות וחוזרים על כך מדי שעה בשעה, וכך הציבור בישראל עלול לחשוב שהנה אנו עומדים בפני התלקחות נוספת. על-אף העובדה שניתוח ענייני ורציונאלי איננו ערובה לעתיד לבוא, בכל זאת הוא יכול לסייע בהבנת התמונה הכוללת.
|
|
|
הכותרת לכאורה חריפה ומפחידה, אולם מקבץ הפרשיות, השחיתויות, הארועים והתהליכים ההרסניים במציאות חיינו מוכיחים את קיומו של טירוף מערכות בכל המסגרות בנוסח סדום ועמורה. תוהו ובוהו הרסני שניתן לתרגמו למושג חדשני - סדומוקרטיה.
|
|
|
איך נפתח ספר בישול מרוקאי? 'קודם כל תירגעי'. אם אי פעם ייכתב הספר "כל מה שרצית לדעת על גברים ולא ידעת את מי לשאול", סביר להניח שהוא ייפתח באותו משפט בדיוק. ביקום הגברי, המקביל לשלנו, יש שלושה דברים ששנואים יותר מכל: הפסד של הקבוצה האהובה, כאבי ביצים ונשים מלחיצות. ומתי אנחנו מלחיצות אותם הכי הרבה? נכון, אחרי הסקס הראשון.
|
|
|
לאחרונה התרחש בארצנו אירוע חשוב, שעוד ישפיע כאן רבות – הוועידה הכללית של הפת'ח בבית לחם. התקשורת קימצה מאד בדיווחיה על הוועידה, מפני שהאמת שהפציעה משם אינה נוחה לאידיאולוגיה השמאלנית, אינה מבשרת טובות להזיות השלום. כדי להעריך נכונה את אשר התרחש בוועידה, הבה ונבהיר לעצמנו, האם אנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים.
|
|
|
|