מרכזית המפרץ החדשה נפתחה (יום א', 1.7.18) לציבור הרחב. אולם, מתברר, אין מעבר מרציף המטרונית (25) לרציפים הבין-עירוניים (14-1). גם מהרציפים העירוניים ומרציפי הורדה לא ניתן לעבור ישירות לרציפים הבין-עירוניים, וצריך לעבור דרך המסוף שבו שתי דלתות צרות.
בתחנה לא הוצבו שלטים על עמודים לציון מספרי הרציפים וקווי השירות שבכל רציף,
כפי שמקובל בכל רציף בכל תחנה מרכזית אחרתלרבות במרכזית המפרץ הישנה. נוסע שממהר ורוצה להגיע למגדל העמק למשל, נדרש לעבור לאגף הדרומי, להיכנס לתוך המסוף,
ומשם "להתברבר" באיזו דלת לצאת לרציף הנכון. מדובר בתהליך מייגע הגורם להפסד זמן, ובמקרים רבים גם לאיחור בתפיסת אוטובוס ליעד המבוקש. בנוסף לכל, דיווחו נוסעים על בעיות בזיהוי חוזים שונים בכרטיסי הרב-קו בעת נסיונות לתקפם.
אחר-הצהריים היו שיבושי תנועה כבדים סביב מרכזית המפרץ החדשה. אוטובוסים שביקשו להיכנס לתוכה השתרכו יותר מרבע שעה. כתוצאה מכך גם נסיעות שהיו אמורות לצאת לדרך התעכבו.
היום הודיעה
רכבת ישראל כי תחנת לב המפרץ הקרויה על שם הקניון תשנה את שמה לתחנת מרכזית המפרץ.