|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

3,000 אוטובוסים חשמליים עד 2025

משרד התחבורה: בתוך 7 שנים, 60% מהאוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים בתחנות הרכבת של גוש-דן קיימת חשיפה לזיהום אוויר מהתחבורה באופן החמור ביותר יו"ר ועדת המדע: "התחבורה הציבורית המזהמת, פעילה באזור אוכלוסייה צפוף וזוהי סכנת חיים ממש"
03/07/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מחסור בתחנות טעינה בת"א [צילום: עידן יוסף]

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה (יום ג', 3.7.18) דיון לציון יום התחבורה הציבורית בכנסת בנושא מעבר לאוטובוסים חשמליים וטכנולוגיות שאינן מזהמות בתחבורה הציבורית.

ניר משה, ממונה תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, הודיע בוועדה כי המשרד פועל בטווח המידי שהיכן שמקימים תשתית חדשה למסופים, תהיה תשתית חשמלית, "לצערנו, בתשתיות קיימת, הנושא מורכב יותר כי אנו נתקלים בבעיות מול הרשויות המקומיות. אבל גיבשנו הנחיות לתכנון מסופים שתומכים חשמול ומעתה יש מכרזים שיצאו למסופים מחושמלים ויש החלטת ממשלה שמיושמת ש-50 אחוז מצי הרכב חייב להיות בתחבורה ציבורית בכלי רכב חשמליים".

לדברי משה, יעדי משרד התחבורה הם להגדיל בצורה משמעותית מאוד את האוטובוסים החשמליים בישראל, "מבחינת תוכנית רב-שנתית, המשרד הציב יעד ש-60 אחוז מהאוטובוסים העירוניים יהיו ב-2025 חשמליים שזה סדר גודל של 3,000 אוטובוסים חשמליים".

ח"כ יעל כהן פארן אמרה כי משמח לשמוע שמשדר התחבורה מציב יעדים כאלו, אך צריך גם תוכנית סדורה איך הם מגיעים לכל זה: "זה לא מספיק רק לקבוע יעדים, צריך לעבור שלב-שלב. אני בטוחה שהעיירות כן רוצות לסייע בנושא והן לא אמורות להוות חסם עבור משרד התחבורה. מי שבאמת לא רוצה לשתף פעולה, צריך להפעיל עליו לחץ של ממש. ברגע שכולם כאחד יסתכלו על זה כהצלת חיי אדם כי אכן לשם זה הולך, אז כל התפישות ישתנו ונוכל להתקדם".

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, פתח את הדיון בדברי ברכה ליוזמי היום המיוחד המתקיים לראשונה בכנסת: "נושא התחבורה הציבורית נחוץ וחשוב כי הוא נוגע בכ"כ הרבה דברים שחשובים לחברה ולכל אזרח ואזרח. בפני הוועדה, הושמעו סקירות מדאיגות המלמדות על ממצאים חד-משמעיים בסכנת הזיהום והפגיעה בתחבורה הציבורית כפי שהיא היום. מעבר לאוטובוסים חשמליים וטכנולוגיות שאינן מזהמות בתחבורה הציבורית אינו רק חשוב כהטמעה טכנולוגית, שהיא כמטרות הוועדה, אלא בראש מעייני בוועדת המשנה שהקמתי לקידום אנרגיה מתחדשת בהתאם להחלטת ועידת פריז. התחבורה הציבורית המזהמת פעילה באזור אוכלוסייה צפוף וזוהי סכנת חיים ממש. ועדת המדע וועדת המשנה לנושא יפעלו להבטיח שמדיונים אלו תבוא התקדמות שתצמצם משמעותית את הזיהום המסוכן לכל אזרחי ישראל בתחבורה הציבורית".

ח"כ דב חנין אמר בדיון: "זיהום האוויר בתחבורה הציבורית הוא סוג של פיגוע מתמשך, גדול וקטלני במדינת ישראל - יותר מתאונות הדרכים - בכל שנה מתים 1,000 בני אדם תמותה עודפת רק מזיהום מתחבורה ציבורית - זהו מספר בלתי נתפס! המדינה חייבת להתמודד עם הנושא ולעשות מה שבכל העולם עושים - מעבר לאוטובוסים חשמליים. אני שמח שהנושא נמצא בידיים של הוועדה הזאת שאינה יודעת רק להציף בעיות אלא גם להציג פתרונות ולקדם אותן".

ח"כ ג'מעה אזברגה: "מדברים על בעיות בתחנות הטעינה לתחבורה ציבורית חשמלית. אפשר ללמוד מהמגזר הערבי איך שעבר לשימוש באנרגיה סולארית - גם זה יכול לתת פתרון ראוי ומידי. אוטובוסים של תחבורה ציבורית חייבים להיות כבר עכשיו חשמליים ולא יעד רחוק של הממשלה".


ד"ר יונתן אייקנבאום מהארגון הבינלאומי למען הגנה על איכות הסביבה - 'גרינפיס', הציג בוועדה נתונים על זיהום אוויר מתחבורה בישראל. בנתונים עולה כי 2,200 מקרים של תמותה מוקדמת בקרב ישראלים מדי שנה הם מזיהום אוויר וכמחציתם מתחבורה - מדובר ב-1,100 ישראלים שהתחבורה גרמה למותם וזה לא בגלל תאונות דרכים. לדבריו, "ברמה העולמית, זיהום אוויר אחראי לכרבע ממקרי סרטן הריאות, ל-17% מהפטירות ממחלות ריאות אקוטיות, ל-16% מכל הפטירות משבץ מוחי, ל-15% מהפטירות מהתקפי לב ול-8% מהפטירות ממחלות ריאות כרוניות". לפי מסמך הארגון עולה כי זיהום אוויר מתחבורה פוגע בבריאותם של רוב תושבי ישראל, אך האתרים שבהם החשיפה לזיהום אוויר מתחבורה היא החמורה ביותר הן תחנות הרכבת הסואנות של גוש-דן שבהן נמצא כי קיימת בהן חריגה מתמדת מערכי הסביבה של המשרד להגנת הסביבה.


יו"ר ועדת המשנה לקידום טכנולוגיות לאנרגיה מתחדשת, ח"כ יעל כהן-פארן, החליפה את ח"כ אורי מקלב בניהול הישיבה וביקשה מהנציגים במשרדי הממשלה, בעיריות ובמפעילי התחבורה הציבורית להציג את החסמים הקיימים למעבר קווי האוטובוס לחשמליים.


מיטל להבי, סגנית רה"ע תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, אמרה בוועדה כי כיום הדרך להחלפת האוטובוסים לחשמליים היא איטית ביותר, "יש משהו בתוכנית רבת שלבים שלא עובד. מי הוא הגוף הממשלתי שמכין תוכנית עבודה לאומית להציל אותנו מהסכנה של תחבורה ציבורית מזהמת? בתל אביב אנחנו לא מתקדמים עם האוטובוסים החשמליים כי אין לנו תחנות טעינה בכלל ואין מי שיאשר ויתקצב שזה יקרה בטווח הקרוב".

נולדי גרינברג מחברת החשמל השיב בוועדה כי הקמת תשתיות טעינה במרכזי הערים לוקחת זמן רב, ויש צורך באישורי פתיחת כבישים ועוד פעולות בשטח שדורשות הרבה אישורים. "כל עוד אין פתרון לנושא בראייה לאומית פתרון, המצב ככה יימשך. אם זה ישתנה, חברת החשמל ערוכה ומכונה לתת מענה".

תאריך:  03/07/2018   |   עודכן:  03/07/2018
עידן יוסף
+"נשרפו לי האוזניים למשמע דברי סמוטריץ'"
23:50 03/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הגיבה ח"כ מירב בן ארי על דברי ח"כ בצלאל סמוטריץ' בוועדה להכנת חוק הגיוס, לפיהם אדם שתורתו אומנותו תורם ומשרת את המדינה לא פחות מחייל שמשרת בצה"ל  ▪  מקלב: תמריצים או פיתויים לא יועילו
(חה"כ בצלאל סמוטריץ' ומירב בן-ארי [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
+בקרוב: מצלמת אבטחה בכל אוטובוס
22:40 03/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברת כנסת מיש עתיד מציעה: נוסעים יצטרכו לפנות לנהגים בתואר "אדוני הנהג"  ▪  שר התחבורה כ"ץ: אין מכשול כספי לקידום התחבורה הציבורית
(מצלמת אבטחה באוטובוס [צילום: אלי אלון])
+בקריאה ראשונה: גם סטודנטים לתואר שני יהיו זכאים למועד ב'
20:23 03/07/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק זכויות הסטודנט (תיקון מס' 7) (זכאות סטודנט לתואר שני להיבחן בשני מועדים), התשע"ח-2018 של חברת הכנסת יעל גרמן וקבוצת חברי כנסת. מוצע CV לתקן את חוק זכויות הסטודנט ולקבוע כי גם סטודנט לתואר שני, כמו סטודנט לתואר ראשון, יהיה זכאי להיבחן בכל בחינה, לרבות בחינות בקורסי יסוד, בשנה שבה נלמד הקורס, בשני מועדים שקבע המוסד.
+בקריאה ראשונה: בימ"ש יהיה רשאי לקבוע בתנאי השחרור איסור עבודה המאפשרת קשר עם חסרי ישע
20:14 03/07/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (תיקון מס' 14) (איסור עבודה המאפשרת קשר קבוע או סדיר עם קטינים, אנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית או חסרי ישע), התשע"ח-2018 של חברי הכנסת דוד ביטן, איתן כבל, מיקי רוזנטל ועליזה לביא. מוצע בה לקבוע במפורש כי בית המשפט יהיה רשאי לקבוע בין התנאים לשחרור בערובה גם איסור עבודה במוסד לפי חוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, התשס"א-2001. יובהר כי ההגדרה "מוסד" בחוק למניעת העסקה כוללת מוסדות, גופים ובתי עסק שנותנים שירותים לקטינים, לאנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית או לחסרי ישע, לרבות מוסדות חינוך ומרפאות.
+בקריאה ראשונה: הרה לא תמתין בתור למתן שירות ציבורי
19:07 03/07/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שיווי זכויות האישה (תיקון מס' 11) (מתן שירות ציבורי ללא המתנה בתור לאישה בהריון), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת יוסף ג'בארין וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע כי במקום בו ניתן שירות ציבורי לפי תור, נותן השירות יספק את השירות לאישה בהריון ללא המתנה בתור. נותן השירות יהיה רשאי לדרוש הצגת מסמך רפואי להוכחת ההריון. עוד מוצע להגדיר "שירות ציבורי" לעניין זה כשירות הניתן לציבור או לחלק בלתי מסוים ממנו בידי רשות ציבורית או במקום ציבורי, בדרך של מפגש פנים אל פנים, למעט טיפול רפואי. כן מוצע כי לאנשים עם מוגבלות ולאזרחים ותיקים שגילם מעל 80 תינתן קדימות על פני נשים בהריון.
+סופית: מתן זכות עיון בתיקי אימוץ של ילדי תימן
18:33 03/07/18  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק אימוץ ילדים (תיקון מס' 13 - הוראת שעה) (הוראת מיוחדות בנוגע לגילוי פרטי אימוץ של עולי תימן, המזרח והבלקן), התשע"ח-2018 של חברת הכנסת נורית קורן. מוצע בה לתקן את חוק אימוץ ילדים ולקבוע, כהוראת שעה, כי עובד סוציאלי ראשי רשאי להודיע לקרוב משפחה של יהודי בן למשפחה יוצאת תימן, המזרח או הבלקן, שנטען כי אומץ בין השנים 1948 ל-1954, אם יש לגביו רישום בפנקס האימוצים. עוד מוצע להעניק לעובד הסוציאלי הראשי שיקול הדעת האם למסור מידע כאמור גם לגבי מי שנטען כי אומץ לאחר 1954. אם נמצא רישום, יודיע על כך ליועץ המשפטי לממשלה או לנציגו, שיפנה לבית המשפט בבקשה שיתיר את הפרסום או הגילוי של פרטי הרישום.
+בזמן שברהט מתעצבנים על 10 דקות איחור
באוטובוס, יש נשים שמחכות שעות לטרמפ
17:03 03/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עמותת סיכוי: "מתוך 46 כפרים ערביים בדואים בנגב; רק ב-4 קיימת גישה לתחבורה ציבורית"  ▪  עלייה של 28% במשתמשי התחבורה הציבורית הבדואים בנגב
ילדים בדואים עולים להסעה לבית הספר בנגב [צילום: מתוך סרטון שהוצג בוועדה]
+"רגעי הכנסת הגדולים" - סדרת סרטונים לרגל 70 לכנסת
15:20 03/07/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עשרה סרטונים יציגו את רגעי הכנסת המרגשים והזכורים ביותר בהם - ביקור נשיא מצרים סאדאת ב-1977 והודעת בן-גוריון על תפיסתו של אדולף אייכמן
(הכנסת חוגגת 70 [צילום: דוברות הכנסת])
+הקלות באגרות הרישוי לכלי רכב "ירוקים"
14:53 03/07/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אושרו תקנות מס הכנסה לעניין פחת מואץ לרכבים כבדים המונעים בגז טבעי, לתחנות תדלוק גז טבעי, למתקן ערבול מתנול, לאוטובוסים חשמליים ולרכבי מורי נהיגה  ▪  בעקבות טטענות אירגוני הנושא
([צילום: נתי שוחט])
+אג"ת מודה: "התקצוב שלנו אינו מספיק טוב"
13:21 03/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסגרת דיון מהיר לעניין הביקורת שעלתה מעדותה של החשכ"ל לשעבר, הצביע מנגד יוגב גרדוס על למידה, שיפור וירידה במספר ההעברות התקציביות המבוצעות מחוץ לתקציב המדינה הבסיסי והלין על הזמן הקצר המוקצה להכנתו  ▪  פורר: התקציב הופך בן ערובה בידי אגף תקציבים". גפני: "צריכים לבדוק פנימה אחרת זה יתפוצץ"
(יוגב גרדוס. "היקף השינויים גבוה מדי" [צילום: דוברות משרד האוצר])
+אושר לקריאה ראשונה: מנגנון שימנע מתקבולי ביטוח "להיתקע" במקרה שרכב הוכרז טוטאל-לוס
13:02 03/07/18  |  מירב ארד
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (ג') לקריאה ראשונה את הצעת חוק בנוסחה החדש "הצעת חוק רכב מעוקל שנגנב או הוכרז באבדן (תיקוני חקיקה), התשע"ח-2018.
מטרת הצעת החוק היא לקבוע הסדר מאוזן למקרים שבהם רכב מעוקל, נפגע בתאונה והוכרז כרכב באובדן גמור (total loss) או שנגנב. במקרים אלה, המבוטח, שהוא החייב, זכאי ככלל לתקבולים או לפיצויים כתחליף לרכב. בהצעת החוק נקבע מנגנון המחייב את חברות הביטוח ליידע את הגורמים המעקלים על שינוי הסטטוס של הרכב המעוקל ועל הזכאות לתקבולים או לפיצויים, על מנת לאפשר לזוכים להטיל עיקול בידי צד שלישי על אותם כספים. מנגנון זה כולל תקופת זמן קצובה מראש לצורך הסדרת הנושא שבסופה יוסר העיקול.
+"נלחמים נגד גלגלי השעון והגוף ורוצים לעשות צדק"
12:42 03/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה אישרה לקריאות שנייה ושלישית: הארכת המועד בו ניצולי שואה יוכלו לבקש השבת עודף שכר טירחה  ▪  נציגי לשכת עורכי הדין נחלקו בעמדותיהם אם מדובר בהצעת חוק שנועדה "להענישם"
([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+שר האוצר: "שואפים לצמיחה של 5%"
12:36 03/07/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "באבטלה אנחנו במצב הכי טוב שהיה, יש ירידה של 5 אחוז ביוקר המחיה, צמצום ממדי עוני יש גם אך לא מספיק עדיין. המטרה הייתה להפחית את הפערים, עשינו זאת ונמשיך"
(כחלון בוועדת הכספים [צילום: נועם ריבקין, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   ג'מעה  אזברגה    דב חנין / Dov Hanin   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מיטל להבי / Meital Lehavi   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניר משה /  -"   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
3,000 אוטובוסים חשמליים עד 2025
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכספים קיימה (יום ב', 2.7.18) דיון מהיר לבקשת חברי הכנסת עודד פורר, עיסאווי פריג' ואחמד טיבי שכותרתו: 'מעדותה של החשבת הכללית לשעבר עולה כי תקציב המדינה הוא 'פייק-תקציב' שהוביל להעלאת מיסים'. על-פי דברי ההסבר להצעה היא מגיעה על-רקע פרסום פרטים מעדותה של החשבת הכללית לשעבר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, בפני ועדת קוצ'יק הדנה בקבלת החלטות באוצר, ולפיה תהליך התכנון התקציבי הוא "פייק תקציבי" במסגרתו צעירי אגף תקציבים מקבלים החלטות מעל ראשו של השר ולעיתים ומאחורי גבו, כאשר טעויות שלהם הובילו להעלאות מיסים מיותרות.
03/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ב', 2.7.18) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק נכי רדיפות הנאצים (תיקון מס' 20) (תיקון מס' 2) (הארכת מועד להגשת בקשה להחזרת עודף שכר טירחה), התשע"ח-2018 - שיזמו הח"כים אלעזר שטרן, איציק שמולי, טלי פלוסקוב ואחרים.
03/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
השקעות של מאות מיליונים בתחום הגז, עלייה בצריכה הפרטית ובייצוא ברבעון הראשון לשנת 2018 וכן ירידה בשיעור האבטלה במחצית הראשונה של השנה, כך עולה מנתונים שהציג (יום ב', 2.7.18) משרד האוצר במהלך יום מיוחד לדיווחי משרדי הממשלה בכנסת. שר האוצר, משה כחלון: "אנחנו אחרי 2 רבעונים של צמיחה בת 4.5%, שואפים ל-5%".
03/07/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה (יום ג', 3.7.18) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חינוך ממלכתי (תיקון מס' 17): מניעת פעילות במוסד חינוך של גורמים חיצוניים הפועלים נגד מטרות החינוך ונגד צבא ההגנה לישראל. שבעה חברי כנסת הצביעו בעד החוק וחמישה נגד.
03/07/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
לבקשת יו"ר ועדת הפנים, דיווח (יום ב', 3.7.18) השר לביטחון פנים גלעד ארדן במסגרת יום תוכניות עבודת הממשלה בכנסת, על תוכניות הכליאה ושיקום האסירים: בעקבות הבג"ץ שקבע ששטח המחיה לאסיר חייב לעמוד על 4.5 מ"ר. כזכור, נקבעו שני שלבים לקראת היעד, כשבשלב ראשון היעד הוא 3 מ"ר לאסיר. עלות התוכנית שטרם אושרה היא 2 מיליארד שקל והיא כוללת שיפוץ והרחבה במתקנים קיימים, חלופות מאסר ובינוי מתקנים חדשים. ארדן: "חלופות המאסר יורחבו. קהל היעד הוא מי שהכי קרוב לנורמטיבי, והמטרה שהכליאה לא תדרדר אותם".
03/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
שיפוצניקים יחויבו באחריות של שנה לפחות   /  מירב ארד
אושר בקריאה ראשונה: פטור ממס לרה"מ  /  מירב ארד
חוק הגיוס אושר בקריאה ראשונה  /  מחלקה ראשונה
מהיום יהודק הפיקוח הפרלמנטרי  /  יולי אדלשטיין
פוטש הפרקליטים  /  איתמר לוין
להסדיר את ההסדרה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il