|
המנכ"ל היוצא של התעשיה האווירית, יוסי וייס [צילום: התעשייה האווירית]
|
|
|
|
|
התעשיה האוירית סיימה את הרבעון השני של שנת 2018 עם רווח נקי של כ-10 מיליון דולר. מדובר בירידה של כמעט 50% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, למרות גידול של 4.2% במכירות בין הרבעון השני השנה לרבעון השני ב-2017. את הרבעון השני של 2017 סיימה התעשיה האוירית ברווח נקי של כ-21 מיליון דולר ולטענת הנהלת החברה, ההבדל נעוץ בעלייה בהוצאות מימון ובהוצאות מיסים על הכנסה.
צבר ההזמנות של התעשיה האוירית בסוף הרבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-11.6 מיליארד דולר, בהשוואה לצבר בסך של כ-11.2 מיליארד דולר בסוף 2017. 76% מהצבר מיועד למכירה ללקוחות חו"ל בפיזור גאוגרפי רחב. הצבר מורכב ממגוון רחב של מוצרים ומבטיח 3.1 שנות פעילות.
מכירות התעשיה האוירית ברבעון השני של 2018 הסתכמו בסך של 895 מיליון דולר בהשוואה ל-859 מיליון דולר ברבעון השני של 2017. הגידול במכירות ברבעון השני, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, נובע ברובו מעליה בהכנסות בחטיבת בדק מטוסים ומגידול בהכנסות חטיבת מערכות טילים וחלל.
נתח המכירות לייצוא ברבעון השני של שנת 2018 עמד על 74% (26% לישראל), בהשוואה ל-77% ברבעון המקביל אשתקד (23% לישראל). נתח המכירות לשוק הצבאי עמד ברבעון השני של שנת 2018 על 71% (29% לשוק האזרחי), בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
ברבעון השני של שנת 2018 רשמה התעשיה האוירית הכנסות בגין עידכון הפרשה לפרישה מוקדמת של עובדים בסך של כ-1 מיליון דולר, לעומת הוצאות בסכום זניח ברבעון המקביל אשתקד. המשך הוצאת העובדים במסגרת תוכנית הצמיחה לרבות הסכם פרישה מוקדמת שנחתם מול ארגון העובדים בשנת 2016, לא קיבל ביטוי בדוח רווח והפסד היות שההוצאה הוכרה במלואה כהפרשה במועד חתימת ההסכם. נכון ליום 30 ביוני 2018 פרשו במסגרת הסכם הצמיחה כ-853 עובדים.
ברבעון השני של שנת 2018 רשמה התעשיה האוירית הוצאות מיסים נטו בסך של כ-5 מיליון דולר בהשוואה להכנסות נטו בסך של כ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בהוצאות המיסים נובע מיישום לראשונה, החל משנת 2018 ואילך, של תיקון חקיקה המאפשר לחברה לחשב את הכנסה החייבת לצורך מס בדולר (מטבע הפעילות של החברה), דבר הממתן משמעותית את רגישות הוצאות המס לשינויי שער החליפין דולר-שקל.