|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אני לא מיקי רוזנטל

לא תמיד מה שאתם שומעים או רואים או קוראים על צדיקים הוא מה שקורה באמת. לעיתים הם אינם אלא מתחסדים, מפלבלי עיניים לשמים ומצקצקים בלשונם - כך גם לגבי "הצדיק הידוע" מיקי רוזנטל
24/08/2009  |     |   מאמרים   |   פרשת רוזנטל   |   תגובות
מיקי רוזנטל. לוחם חופש העיתונות או לוחם חופש הצביעות? [צילום: יח"צ]

"מי שתובע עיתונאי בסכום כזה פוגע באינטרס הציבורי"
ליאור דטל, אופיר בר-זהר, הילה רז
השותפים ליוזמה "גם אני מיקי רוזנטל" הצטרפו כנתבעים לצד יוצר הסרט "שיטת השקשוקה" בתביעה שהגישה נגדו משפחת עופר, ומתנדבים לסכן אלפי שקלים מכספם בשם חופש הביטוי * "אורי ענבר: "חשבתי שזה לא הגיוני שהוא יישאר לבד; יש כאן איום והפחדה"
לרשימה המלאה

   אורן פרסיקו
"החברה לישראל" מול הציבור בישראל

היוזמה "גם אני מיקי רוזנטל" של אורי ענבר - בעבר הלא רחוק במאי קולנוע מוכשר וכיום עורך דין היא ברוכה וראויה. וכך גם אמרתי לאורי לפני כחודש, כשהחל לגבש את יוזמתו. היא נועדה לסוכך על רוזנטל, להעניק לו תמיכה ציבורית ולספק לו גם מעטפת הגנה כספית, מפני תביעת הדיבה של משפחת עופר בסך 3.5 מיליון שקלים, בשל סרטו "שיטת השקשוקה". אך באותה שיחה אקראית עם אורי גם הסברתי מדוע לא אצטרף ליוזמתו ולא אחתום על העצומה.

לפני כשלושה חודשים הסיר ארקדי גאידמק (זוכרים? היה אחד כזה) את תביעות הדיבה שלו נגד יוסי שריד ונגדי. התביעה נגד שריד הייתה על סך חסר תקדים בישראל של 45 מיליון שקל בשל מאמר אחד, שכתב שריד על אודות גאידמק ובו תיאר אותו, בין השאר, כמי שעסק בסחר נשק ובסחר ביהלומי דמים.

התביעה נגדי הייתה על סך "צנוע" של 30 מיליון שקל בלבד בשל שלושים תחקירים, כתבות, ידיעות ומאמרים שכתבתי על אודות גאידמק מאז 2001. מטרת התביעה מצדו של גאידמק הייתה להפחיד אותי, להטיל בי אימה ולמנוע ממני להמשיך ולחשוף את פרצופו האמיתי כמבוקש בינלאומי, כנמלט מפני החוק, כאיש ריב ומדון וכסוחר נשק.

קודם להגשת התביעות ניסה גאידמק לקנות אותי והציע לי לעבוד למענו תמורת סכומי כסף עצומים. כמובן שסירבתי ודחיתי בשאט נפש את כל פניותיו. הייתי משוכנע בצדקתי וידעתי שהצדק איתי וכי כל מה שכתבתי היה אמת לאמיתה. אך לך תדע מה יכול להחליט שופט בישראל. גם אצל עורכי דיני, מיבי מוזר, רינת מודיאני ותמיר גליק, קינן הספק. שמא? מי יודע? עבדתי קשה כדי לאסוף עוד מידע, להשיג אישושים ולהביא ראיות בכתב ומצולמות. שנתיים לא קלות עברו עלי - גאידמק כינה אותי בכל הזדמנות בפומבי בכינויי גנאי כגון "שקרן", "סחטן", "עיתונאי הפועל בשליחות אויביו" ועוד - עד שהוא משך את תביעתו, כשהבין שאין לו סיכוי. מה עוד, שהוא שוב פעם נמלט מהחוק והפעם מישראל.

אין קול ואין תומך
לא תמך. יוסי בר מוחא

חשתי עצמי בודד לחלוטין. בניגוד להתגייסות של עיתונאים, אנשי תקשורת ובימאים למען מיקי רוזנטל, אף לא עיתונאי אחד הביע סולדיריות כלפי. כנראה שאינני ברנז'אי מספיק כמו רוזנטל. אינני סלבריטאי כמוהו וכנראה שאני לא יודע לעשות לעצמי יחסי ציבור או השד יודע למה. עובדה. אף לא אחד הביע הזדהות עמי.

פניתי למנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא, וביקשתי שיביע בי תמיכה, שיסתייג מהתביעה ושיגנה אותה כניסיון לפגוע בחופש העיתונות. בר מוחא שתק. השתדלתי אצל רביב דרוקר ועופר שלח שיעלו את הנושא באחת התוכניות שלהם. נאדה. פניתי לתוכנית "תיק תקשורת" בטלוויזיה החינוכית והם גמגמו. היו עוד רבים שידעו על מאבקי והתעלמו ממנו. הייתי נאיבי. הייתי צריך להבין שלא צריך לצפות לאחווה ולסולידריות במקצוע הזה. מה עוד, שלא מעט גיבורים גדולים, אבירי חופש העיתונות, לוחמים בשחיתות, הפכו למלחכי פינכתו של גאימדק. הרשימה הייתה ארוכה וכללה בין השאר את עמנואל רוזן, אורלי וילנאי, גיא מרוז, עורך גלובס, חגי גולן רם לנדס ועוד רבים, שהועסקו בתחנת הרדיו של האוליגרך המוזר ונהנו מגחמותיו הכספיות.

בצר לי פניתי למיקי רוזנטל, שכבר אז היה נתון תחת לחץ ואיומים מצד משפחת עופר. אף שסכום התביעה נגדי עלה פי עשרה, על זה שהוצב לפתחו, סברתי לתומי שלפחות אצלו אמצא אוזן קשבת. משהו כמו אחוות מאוימים. אבל גם רוזנטל, אביר המאבק בשחיתות ובקשר הון-שלטון, לא נקף אצבע.

רוזנטל וחבריו
ללא חת ומצפון. מיקי רוזנטל [פלאש 90]

כשקבלתי על כך באוזני רוזנטל הוא משך בכתפיו כאומר: מה אני יכול לעשות?

מה יכולת לעשות מיקי? יכולת לדבר על לבו של ידידך ויועצך המשפטי שיחדל לנסות ולסתום את פי בשירותו של גאידמק. יכולת לצאת חוצץ בפומבי נגדו. יכולת להתנער ממנו ולהודיע לו שלא יוכל לייצג אותך - הנלחם בבעלי הון - בשעה שהוא מייצג בעל הון.

אך מיקי רוזנטל, הצדיק הידוע, העדיף להתעלם ולרקוד על כל החתונות. גם לזכות בהילה של לוחם לחופש העיתונות ועיתונאי ללא חת, וגם להמשיך ולהיות חברו הטוב ולהיות מיוצג על-ידי רונאל פישר. אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה.

יהיו מי שיגידו שאני מתבכיין. יהיו מי שילחשו שאני מקנא בו. שיגידו מה שיגידו. אני חש צורך לומר את הדברים האלה ללא כחל ושרק. משום שהסיפור שלי הוא עוד היבט לא מוכר של ההתנהלות בבראנז'ה, של תופעת העדריות, ההתחככות העיסתית של שבת אחים גם יחד ומה יפינו מצד אחד, וחוסר פרגון ואדישות לזולת מצד שני.

בקיצור ולסיכום חברים יקרים: לא תמיד מה שאתם שומעים או רואים או קוראים על צדיקים הוא מה שקורה באמת. לעיתים הם אינם אלא מתחסדים, מפלבלי עיניים לשמים ומצקצקים בלשונם. ובכל זאת אני מאחל למיקי רוזנטל את מה שהוא לא איחל לי: שיצליח במאבקו.

רונאל פישר: האיש והסגנון
שיבח ושכח. עו"ד רונאל פישר

חמור מכך; עורך דינו ויועצו במשפט לסרט הוא עו"ד רונאל פישר. ותנחשו מי ייצג את גאימדק בתביעת הסרק נגדי? נכון מאוד. אותו פישר עצמו. ואיך זכה פישר בתפקיד יועצו המשפטי של גאידמק? הוא הלך עם מיקי רוזנטל לראיין אותו לתוכנית משותפת שהייתה להם אז באחד הערוצים שנקראה "גברים בשחור". שבוע לאחר הראיון, עשה פישר פליק פלאק לאחור, חצה את הקווים הישר מהתקשורת לשירות בעלי ההון והשררה. ממש אתיקה עיתונאית ומוסר מקצועי בהתגלמותם.

ואיך אני יודע זאת? פשוט מאוד. במקרה הייתה לי פגישה עם גאידמק (בניסיון אחרון ליישב את ההדורים בינינו ולהבין על מה יצא קצפו) בדיוק בשעה שרוזנטל ופישר סיימו לראיין אותו לסרטם. הספקנו עוד להחליף כולנו, כל הארבעה, מילות נימוס. אני זוכר היטב את רוזנטל ופישר משבחים אותי בפני גאידמק, מדברים בשבח המקצועיות שלי ואומרים משהו בנוסח: "הוא אחד העיתונאים הטובים וההגונים שיש".

אתם יכולים רק לשער מה רבה הייתה תדהמתי כשעל כתב התביעה נגדי היה חתום עורך הדין רונאל פישר. תוכנו של כתב התביעה לא היה בדיוק ענייני ומשפטי. הוא היה משתלח ומתלהם וניסה להטיל דופי בי, ביושרי, במקצועיותי ובאתיקה שלי. התביעה הייתה בשמו של גאידמק, אך האחראי על ניסוחיה הבוטים היה בלי ספק פישר. אין זה סוד שזה האיש וזה סגנונו.

פורסם במקור: קפה דה מרקר
תאריך:  24/08/2009   |   עודכן:  24/08/2009
יוסי מלמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אני לא מיקי רוזנטל
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יש מיש
24/08/09 12:22
2
ירדנה
24/08/09 12:55
3
רון זיו
24/08/09 13:25
4
עודד ב
24/08/09 15:04
5
אביתר בן-צדף
24/08/09 16:53
6
אפרי
24/08/09 18:54
7
משה, עורך-דין
24/08/09 22:08
8
נכון
25/08/09 20:44
9
יוני הסטבון
29/08/15 11:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שתי סוגיות עיקריות עולות, בדרך כלל, כאשר מסירת הדירה מתעכבת מעבר למועד הקבוע בחוזה המכר:
24/08/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
אחת מחולשותיו הבולטות של ראש הממשלה ומנהיג הליכוד, בנימין נתניהו, היא חוסר יכולתו לבחור לו צוות נאמן ומסור לדרכו הפוליטית. דווקא אותם אנשים קרובים שדאג למנות לכהונותיהם הרמות, הם אלה שבסופו של דבר הפנו לו עורף.
24/08/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
המחשבה הראשונה שלי הייתה: אלוהים ישמור, האדם הזה היה אחראי לחיי חיילי צה"ל! המחשבה השנייה הייתה: מה אתה מתפלא, הרי ידענו תמיד שהוא כזה! הרי בשנותיו כרמטכ"ל הוא עזר להקמת המאחזים ה"בלתי חוקיים" כמעט בגלוי! המחשבה השלישית: והאיש הזה הוא המשנה לראש-הממשלה, אחד מחברי ה"שישייה" - ששת השרים המהווים את הממשלה האמיתית של מדינת ישראל.
24/08/2009  |  אורי אבנרי  |   מאמרים
לאחרונה פורסם כי השירותים הפיננסיים בבריטניה, ה-FSA, יציעו עסקת "עד מדינה": עובדים שהיו מעורבים במקרי הונאה יקבלו הזדמנות להתחרט ולדווח לשלטונות על מקרי הונאות בהם היו מעורבים - בתמורה לחסינות מפני העמדה לדין.
דוקטור ניב גורדון, מרצה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בן-גוריון, איננו מרוצה מהתנהגותה ה"נוראה" של מדינת היהודים, ישראל, כלפי "המיעוט הפלשתיני". וכיוון שמולדתו אינה נוהגת, לדעתו, בדרך הישר הראויה, הוא קורא - במאמר שפירסם ב"לוס אנג'לס טיימס" - "להציל את מדינת ישראל מעצמה" ולהטיל עליה חרם עולמי מבחינה כלכלית, תרבותית ופוליטית על-רקע היותה מדינת "אפרטהייד", כטענתו. למי שאינו יודע בדיוק את משמעות המילה הטעונה הזו ראוי להסביר, כי הפירוש המקורי של המילה הוא "הפרדה" בשפת האפריקנס, שרק לימים הפכה למילת גנאי נרדפת לגזענות, אפליה ממוסדת, ושלטון כוחני ובלתי מתחשב של מיעוט על רוב.
23/08/2009  |  עמי דור-און  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת רוזנטל  /  מי ומי  
עידן עופר תובע את רוזנטל  /  עופר וולפסון
נכשל הליך הגישור בין מיקי רוזנטל לעידן עופר  /  אופיר בר-זהר
מיקי רוזנטל יורה ואינו פוגע  /  דיאנה זקס
10 שאלות למיקי רוזנטל  /  עמוס שריג
החלום הרטוב של מיקי רוזנטל  /  עו"ד יוסי דר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
דרור גרין
דרור גרין
יש סוג נוסף של בני-אדם, ואלו הם בעלי האישיות הפסיכופתית    לפסיכופתים אין סולם ערכים, והאישיות שלהם ריקה    הם אנוכיים באופן טבעי, והם מאמצים, כמו טפילים, את מחשבותיהם והישגיהם של אח...
מיכאל מירו
מיכאל מירו
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר    אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il