מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התרבות והאמנות. 55 חברי כנסת תמכו בחוק לעומת 44 מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת החינוך התרבות והספורט, והיא תקיים דיון ראשון בהצעת החוק מחר בשעה 10:00.
על-פי ההצעה, ייקבע בחוק התרבות והאמנות, הסדר ייחודי לעניין הפחתה או שלילה של תמיכה הניתנת מתקציב משרד התרבות והספורט, לגופי תרבות אשר ביצעו פעילות הנוגדת את העילות המנויות בהצעת החוק: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות, לאלימות ולטרור; תמיכה במאבק מזוין או במעשה טרור, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל; ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל; מעשה של השחתה או ביזוי פיזי הפוגע בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה (פעילות שאינה נתמכת).
"על-פי המוצע, אם מצא השר כי גוף תרבות ביצע פעילות שהיא במהותה פעילות שאינה נתמכת, וקיבל בעדה תמיכה, יהיה השר רשאי להפחית מסכומי התמיכה שלהם זכאי אותו גוף תרבות את סכום התמיכה בעד אותה פעילות. יובהר כי בהתאם לסמכות ההפחתה רשאי השר להפחית את כל סכום התמיכה בעד אותה פעילות או חלק ממנו", נכתב בדברי ההסבר שצורפו להצעת החוק.
שרת התרבות והספורט,
מירי רגב, טענה כי לא מדובר בפגיעה בחופש הביטוי. "אין כאן כל כוונה לסתום פיות או למנוע ביקורת. יש כאן תמרור "עצור הסתה לפניך" על חשבון הקופה הציבורית. קומץ אמניות ואמנים, שלא ממש קרא את החוק ושלא מבין אותו, מנסה להטעות את הציבור ומשתמש בבמה האמנותית לצרכים פוליטיים", טענה.
מנגד, טענו חברי האופוזיציה כי מדובר בחוק שנועד למנוע ביקורת לגיטימית על הממשלה. "אין תרבות אם ממשלה שולטת בה. במקום תרבות אנחנו נקבל תעמולה. תרבות היא לא ממשלה היא נשים שיוצרים החוצה את מה שהם מרגישים, והרבה פעמים הם לא מרגישים את מה שהממשלה הייתה רוצה שהם ירגישו. הם אוהבים את המדינה אבל לפעמים רוצים לבטא ביקורת וזה מה שיוצר את הפסיפס הישראלי והחלקים השונים שביחד יוצרים תמונה תרבותית שאפשר וצריך להתגאות בה. אבל היוצרים היום יודעים שמה שמצפים מהם זה להיות כנועים", אמרה ראש האופוזיציה, ח"כ
ציפי לבני.
במהלך הדיון נרשמה תקרית חריגה בין ח"כ
אורן חזן לח"כ
אילן גילאון. ח"כ חזן השיב להקנטה מצד ח"כ גילאון ואמר לו: "אם לא היית חצי בן אדם הייתי עונה לך". סגן יו"ר הכנסת ח"כ
מאיר כהן שניהל את הישיבה דרש מחזן להתנצל, ח"כ חזן הבהיר שהתכוון בדבריו להתנהגותו של ח"כ גילאון ולא לנכותו, וכי אם יש מי שהבין את הדברים אחרת הוא מתנצל.