|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
גיוס פעילים בשומרון. המפעילים - מעזה [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90] אויס רג'וב, שמעצרו הביא לחשיפת התשתית [צילום: שב"כ]

הותר לפרסום

חמאס עזה תכנן: פיגועי ענק מהשומרון

שירות הביטחון הכללי חשף בעיתוי לא מקרי חשיפת תשתית טרור שבאמצעותה ביקשו ראשי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה לבצע פיגועי ענק בישראל התכנון: שימוש בחומרי נפץ מתקדמים שלא נעשה בהם שימוש עד כה באזור השיטה: שימוש בחולים שנכנסים לישראל כבלדרים ושליחי העברת מידע
22/11/2018  |   איציק וולף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

שירות הביטחון הכללי חשף לאחרונה ניסיונות של ראשי הזרוע הצבאית ברצועת עזה להקים תשתית טרור ביהודה ובשומרון על-מנת לבצע פיגועי תופת חמורים בישראל. לטענת השב"כ, מדובר בהיערכות גדולה ומסוכנת בהרבה מהיערכויות הטרור שהתגלו בשנים האחרונות.

על-פי הודעת השב"כ, ניצלו ראשי חמאס את כניסת החולים ברצועת עזה לישראל לצורך הוצאת פיגועי תופת.

על-מנת להשיג את היעד של הקמת תשתית הטרור וביצוע הפיגועים, גייסו פעילים בזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה פעילי חמאס ביהודה ובשומרון, הכשירו אותם בהכנת מטעני חבלה והנחו אותם לסמן יעדים הומי אדם כמטרות לפיגועים. "מדובר בהתארגנות תשתיתית אשר נועדה לייצר מציאות אחרת, בין היתר, על-רקע האירועים בגבול הרצועה. כפי שעלה במסגרת החקירות, הכוונת ההתארגנות בוצעה ישירות על-ידי המפקדה העליונה של החמאס ברצועת עזה, בניגוד לפעילות "מגורשי עסקת שליט", אשר מוצאם מאיו"ש.

בחקירה בשב"כ עלה כי ראשי התשתית לחצו על הפעילים ביהודה ובשומרון לממש את הפיגועים בהקדם האפשרי, זאת במטרה להביא להסלמה ביטחונית מקבילה - הן ברצועת עזה והן ביהודה ובשומרון.

השימוש בתושבי עזה שנכנסו לישראל לצרכים רפואיים נעשה לשם יצירת הקשר של הזרוע הצבאית עם הפעילים ביהודה ובשומרון. כמו-כן, נעשה שימוש בתושבי עזה שלהם שותפים עסקיים ביהודה ובשומרון - להעברת מסרים באמצעות שותפיהם.

גיוס תשתית טרור באזור חברון

פעילות התשתית נחשפה בעקבות מעצרו של אויס רג'וב, פעיל חמאס בן 25, תושב העיירה דורא שליד חברון. אויס, נעצר ע"י שב"כ וצה"ל ב-23 בספטמבר 2018, לאחר שהחל במימוש המשימות אותן קיבל מהזרוע הצבאית. מעצרו התאפשר לאחר ששיתף מספר מחבריו ובני משפחתו בפעילותו החבלנית וביצע באמצעותם רכישות של אמצעים שנועדו להכנת מטעני חבלה.

בחקירתו של אויס בשב"כ עלה, כי גויס לפעילות על-ידי פעיל מרצועת עזה. הפעיל פנה אליו בסמוך לרמדאן האחרון והציע לו להתגייס לזרוע הצבאית של חמאס, וציין כי יעביר לו קורס בייצור מטעני נפץ עם הפעלה מרחוק.

ב-11 באוגוסט 2018, אויס הונחה על-ידי מפעילו ברצועת עזה לגשת למחסן תרופות ברמאללה ולאסוף משם טלפון נייד שישמש להמשך הקשר ביניהם.

העברת אמצעי תקשורת לשימוש התשתית באיו"ש

מספר ימים לאחר מכן אויס הונחה לפגוש בשליחה מטעם התשתית באזור בית לחם, על-מנת לקבל ממנה סיסמה והנחיות שימוש נוספות בטלפון שהועבר לו. מפעילו הסביר לו כי מדובר באישה קשישה מרצועת עזה שהגיעה לישראל על-מנת לעבור טיפולים רפואיים. האישה העבירה לידי אויס מכנסיים שבתוכם נתפרה רצועת בד, עליה נכתבו הוראות ההפעלה של המכשיר שקיבל מהרצועה.

משלב זה, אויס רג'וב שוחח עם מפעיליו ברצועת עזה באמצעות הטלפון אותו קיבל, והחל לקבל הדרכות אודות הכנת מטעני חבלה באמצעות סרטונים שנשלחו לו ושיחות וידאו עם מומחה חבלה של התשתית״.

הנחיות מהזרוע הצבאית של חמאס בעזה להוצאת פיגוע תופת בישראל

מהשיחות עם הפעילים ברצועת עזה, הבין אויס כי הזרוע הצבאית מעוניינת להוציא לפועל פיגוע תופת בהקדם האפשרי. מפעילו ציין בפניו בפירוש כי הזרוע הצבאית מעוניינת בהנעת פיגועים ביהודה ובשומרון. עוד נאמר לאויס, כי היעד לפיגוע יהיה בתוך תחומי הקו הירוק וכי הזרוע הצבאית מעוניינת במטרה משמעותית לדוגמת בניין גדול, קניון, מסעדה, בית מלון, רכבת או אוטובוס.

על-מנת לממש את הפיגוע, אויס גייס שני פעילי חמאס מהכפר בית כאחל ביתיר, יזן וסיאף עצאפרה אשר הונחו על ידיו לאתר יעדים מתאימים לפיגוע בישראל ולהכין את חומר הנפץ למטען, בעוד הוא עצמו עבד על הכנת מערכת ההפעלה בהתאם להנחיות התשתית ברצועת עזה. אויס הונחה לסיים את הכנת המטען עד סוף ספטמבר 2018, כאשר בכוונתו היה לממש את הפיגוע בתחילת אוקטובר 2018. כוונה שסוכלה על-ידי מעצרו ביום 23 בספטמבר 2018.

משירות הביטחון הכללי נמסר כי הפעילים ביהודה ובשומרון תודרכו להכנת מטענים באמצעות חומרי נפץ מתקדמים שלא נעשה בהם שימוש עד כה בשטחי יהודה והשומרון.

באחד המקרים זיהו אנשי שב"כ את השליחה ששימשה את מנגנון החמאס כנעמה מקדאד, בת 53, אמא לתשעה ילדים, אשר ליוותה את אחותה סמירה שמוט, בת 47, תושבת חאן יונס ואחות במקצועה שלקתה בסרטן, ואשר הותרה כניסתה לישראל ב-9 באוגוסט 2018 לטיפולים רפואיים.

לאחר הפגישה עם אויס רגו'ב, הגיעו שתי השליחות הרצועתיות, ב-16 באוגוסט, לבית קפה ברמאללה בו עובד פואד דאר חליל (פעיל חמאס מהכפר סנג'ל בבנימין, אשר היה כלוא בישראל 14 שנים (2002-2016) על-רקע מעורבותו בפיגוע ירי לעבר רכב ישראלי ותכנון פיגועים חמורים נוספים). והעבירו לידיו מזוודה ובה הוסתר מכתב חשאי מטעם התשתית. יציאת השתיים במעבר ארז והעברת האשגרים מטעם חמאס בוצעה בתיאום ואכוונה של מחמד אבו כויכ, בן 36, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, אשר מוכר כמי שעמד בקשר עם פעילי טרור וסייע להם בהנעת פעילות טרור, בן דודם של השתיים.

בחקירות השב"כ עלה כי שתי הנשים אשר הגיעו לפואד דאר חליל ידעו שבמזוודה מוסתר מכתב חשאי ומסרו כי נשלחו לפגוש בו מטעמו של "אבו אלעבד", אשרף סבאח (פעיל חמאס בן 37 מרצועת עזה, ריצה 12 שנות מאסר על פעילות טרור חמורה). עוד עלה כי אשרף עומד מאחוריי גיוסו והפעלתו של פואד.

במכתב החשאי נכתב כי הפניה אליו היא על-מנת לגייס אותו לפעילות טרור בשטחי ישראל מטעם הזרוע הצבאית של חמאס, וכי עליו לגייס חוליה של פעילים מהשטח שיבצעו עימו את הפיגוע. כותב האשגר ציין כי הזרוע הצבאית של חמאס תסייע לו בהשגת אמל"ח ויעבירו לו מימון לטובת הפעילות וכן סרטוני ווידאו בהם מוסבר כיצד מייצרים מטענים. החקירה חשפה כי פואד חליל, הסכים להצעתו של אשרף צבאח לפעילות טרור.

גורם בכיר בשב"כ אמר היום כי פעילות זו של הזרוע הצבאית של חמאס, מצטרפת לשורה ארוכה של ניסיונות פיגוע בהכוונת חמאס רצועת עזה באמצעות גיוס פעילים ביהודה ובשומרון. "נסיונות אלו סוכלו על-ידי שירות הביטחון הכללי בשנים האחרונות ועד כה הובילו למאסרם של מאות צעירים באיו"ש, ביניהם סטודנטים וכן נשים צעירות. בכך פוגעת הזרוע הצבאית של החמאס במרקם החיים של הפלשתינים באיו"ש, מדרדרת רבים מהם לפעילות טרור, בגינה נעצרים ונכלאים לשנים רבות בכלא", טען.

עוד הוסיף כי המשך הניסיונות של חמאס להניע פעילות טרור זו, למרות הכישלונות החוזרים ונשנים, מעיד על האסטרטגיה בה בחרו ראשי החמאס, לערער את היציבות באיו"ש בכל מחיר. "המשך פעילות מנגנון הפיגועים החשאי, המופעל על-ידי בכירי הזרוע הצבאית, מהווה גורם מערער מרכזי ומסוכן אשר מייצר איום מהותי ומידי על היציבות באזור״, אמר.

תאריך:  22/11/2018   |   עודכן:  22/11/2018
איציק וולף
+החמאס ומשוחררי "עסקת שליט"
14:02 22/11/18  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה המופנית לאחד ממפקדיה בכלא הישראלי שנעצר מחדש אחרי "עסקת שליט" כי היא תכופף את ישראל והוא ייצא לחופשי. בחמאס אומרים כי עקב חידוש המגעים על הסכם הרגיעה, ישראל תצטרך לקבל את התנאי המוקדם שהציבה לשחרר את כל משוחררי "עסקת שליט" שנעצרו מחדש
(משוחררי עסקת שליט [צילום: קובי גדעון/פלאש 90])
+לא יכול להיות פתרון למשוואות לא מאוזנות
13:50 22/11/18  |  גד פניני   |   לרשימה המלאה
נשאלת השאלה איך בממשלת ימין נוהגים באיפוק, בהכלה, בניסיון הרגעה ובשאיפה להסדרה. התשובה לדעתי היא מתמטית פשוטה. מדובר במשוואות לא מאוזנות שאינן ניתנות לפתרון
(הפגנת תושבי עוטף עזה בצומת עזריאלי [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חמאס עזה תכנן: פיגועי ענק מהשומרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
אתר האינטרנט "אלח'ליג און ליין" דיווח ב-17 בנובמבר מפי מקורות מצרים על התקדמות משמעותית ומפתיעה בין ישראל לחמאס לעסקה לחילופי שבויים בתיווך גרמני במסגרתה נתנה ישראל הסכמה ראשונית להיענות לתנאי העיקרי שהציב חמאס ולשחרר את כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש בגדה.
22/11/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
השבוע שעבר היה בסימן העימות בגבול הדרום עם רצועת עזה. שמענו לאורך כל השבוע קולות שונים שדרשו מהלכים הפוכים בתכלית וקיצוניים במהותם. חלק דרש מכה חזקה לחמאס, כניסה למבצע צבאי, השמדה, ריסוק, נקמה, ענישה ועוד כל מיני מושגים מתחום התגובה הקשה. הדמות הבולטת ליברמן. חלק אחר דרש איפוק, ריסון, מכה מדודה, הסדרה, הכלה, הפסקת אש ועוד כל מיני מושגים מתחום ההבנה שהחמאס צריך לפרוק מצבור מתחים פנימיים שהגיעו לשיאם בכישלון הפעולה הצה"לית ברצועה. הדמות הבולטת ראש הממשלה.
22/11/2018  |  גד פניני  |   מאמרים
גלעד ארדן, השר לביטחון פנים, החליט להחזיר לישראל את כוח ההרתעה במלל של יוהרה. הוא משוכנע שהוא יחזיר את הביטחון לתושבי עוטף עזה ולמדינת ישראל על-ידי מלל לוחמני עדוי בזקפה לאומנית חשוכה תוך איום בכיבוש כל רצועת עזה - "להיות מוכן להשתלט על רצועת עזה ולהחזיק בה ... היום אנחנו קרובים יותר מתמיד ... להיאלץ לשלוט בחלקים מרצועת עזה או בכולה..."
22/11/2018  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
תחת הכותרת "חברון תחילה", ייערך בכנסת ישראל בשבוע הבא כנס שקורא לפינוי יהודי חברון. המארגנים הם, הערבים ברשימה המשותפת וחבר מרעיהם ממרץ, שוברים שתיקה, שלום עכשיו, יש דין, בצלם, כולם מתאחדים יחדיו כרגיל 'איך לא', כדי לגרש יהודים, ומהיכן? מעיר האבות, היא חברון. אין מה להכביר מילים על עוכרי ישראל אלה, כל יום שהם עדיין חיים כאן - פגיעתם רק רעה.
22/11/2018  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
בית המשפט העליון דחה (יום ד', 21.11.18) עתירה נגד צו שהוצא בשנת 2002 ומאפשר להחזיר קרקע בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים לבעליה היהודים. עם זאת, השופטת דפנה ברק-ארז מדגישה שפסק הדין עוסק רק בצד המינהלי של המחלוקת ועדיין יש צורך בבירור פרטני של הזכויות אל מול התושבים הנוכחיים.
21/11/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il