|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ערעור על הבחירות

"ראש עיריית אלעד שיחד את החסידויות"

תושב אלעד ביקש מבית המשפט המחוזי מרכז צו שיורה על ביטול תוצאות הבחירות באלעד בערעור הוא חושף מידע רב על התעלמות עיריית אלעד מעבירות בניה שביצעו חסידויות, ואף מעורבות של העירייה בהן טוען: ישראל פרוש שיחד את החסידויות וגורמים מרכזיים בעיר כדי שיתמכו במועמדותו
25/11/2018  |   איציק וולף   |   חדשות   |   משמר העיר   |   תגובות
פרוש. מידע שדורש חקירה פלילית [צילום: פלאש 90]

תושב העיר אלעד פנה אל בית המשפט המחוזי מרכז בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בבקשה לביטול תוצאות הבחירות המוניציפליות בעיר. זאת, בטענה כי ראש העיר, ישראל פרוש, שיחד חסידויות מרכזיות וגורמים משמעותיים בעיר וחילק להם נכסים של העירייה בחודשים שקדמו לבחירות.

המערער, אברהם חזן, מבקש מבית המשפט לבטל את תוצאות ההצבעה בבחירות לראשות עיריית אלעד. זאת, באמצעות צו שיורה כי נפל פגם בהליך הבחירות ובגללו מבוטלת בחירת ישראל פרוש לראשות העיר, באמצעות צו שיורה על העברת פרוש מתפקידו ובאמצעות צו שיורה על קיום בחירות מחודשות תוך פסילת מועמדותו של פרוש מהתמודדות בהליך. לחלופין, ביקש חזן, צו שיורה על קיום בחירות חדשות לראשות העיר אלעד לנוכח בטלות בחירתו של פרוש.

"עובר לקיומן של הבחירות, וסמוך להן, פעלו העירייה והעומד בראשה ליתן טובות הנאה מפליגות העולות כדי שוחד בחירות של ממש, לקבוצות גדולות באוכלוסיית העיר אלעד, באופן המטיל פגם ומום בשורש ההליך, ומאיין את הבחירות לראשות העיר ומביא למסקנה ברורה כי דין בחירתו של ישראל פרוש להתבטל לאלתר", ציין בערעור. עוד הוסיף כי מדובר הן בהטבות שניתנו על-ידי פעולה ישירה של העירייה, והן בהטבות שניתנו בדמות העלמת עין של העירייה או הוועדה המקומית מעבירות בנייה. כל זאת, תוך ניצול לרעה של סמכויות שלטוניות ובכדי להטות את הבחירות.

בין היתר ציין בערעור הליך בזק ל-32 הקצאות שאושרו בוועדת ההקצאות שלושה חודשים לפני הבחירות. באותו הליך אושרו ההקצאות בבוקרו של יום 2 באוגוסט 2018 ובאותו ערב אושרו ההקצאות במליאת מועצת העיר.
עמ"נ 55008-11-18 אברהם חזן נ' ועדת הבחירות לעיר אלעד ואח' / ערעור מינהלי
ערעור על תוצאות הבחירות בעיר אלעד. טענה לשוחד בחירות שנתן ראש העיריה, ישראל פרוש, לחסידויות ולגורמים מרכזיים בעיר בדמות התעלמות מעבירות בניה ומעורבות של העיריה בעבירות בניה לטובת אותם גורמים.

הטבות לויז'ניץ הפכו את יחס החסידות

ביולי 2018 פורסמו בחסידות ויז'ניץ באלעד מנשרים שקראו שלא לתמוך במועמדותו של פרוש בבחירות. זאת, בשל מה שכונה באותם פשקווילים "התעלמות" של פרוש מקהילת החסידות.

לדברי חזן, במהלך חודש יולי 2018 הציבה עיריית אלעד מבנים יבילים לטובת מוסדות ויז'ניץ, מבלי שאותם מבנים קיבלו היתרי בניה או הקצאה. הצבת המבנים נעשתה באמצעות שלומי נאות, קבלן שהועסק על-ידי העירייה. חזן ציין כי פנה בזמן אמת אל הגורמים הרלוונטיים בעירייה בבקשה להנפקת צו הפסקת עבודות או צו הריסה ולא זכה לכל מענה. אותם מבנים יבילים ניצבים על הקרקע גם כיום. חסידות ויז'ניץ עצמה פרסמה הודעה ובה הודתה לפרוש על הסיוע שהעניק לה בהצבת המבנים על קרקע ציבורית.

הטבה נוספת שהעניק פרוש לחסידות ויז'ניץ היא התעלמות מבניית בית כנסת של החסידות על קרקע ציבורית, מבלי שניתנו לה אישורי הקצאה כחוק. פרוש אף צולם משתתף ביציקת היסודות של בית הכנסת. גם בעניין זה התעלמה עיריית אלעד מפניות המערער שנעשו עוד בחודש יולי.

עוד ציין כי החסידות קיבלה מספר הקצאות מקרקעין בהליך בזק שהתקיים באוגוסט 2018. מדובר בהקצאות לטובת 'מוסדות ויז'ניץ בארה"ק', לטובת תלמוד תורה של החסידות, ולבית הספר והתיכון של החסידות. "המערער יטען כי מדובר בטובת הנאה של מיליוני שקלים של קרקעות והטבות אחרות אשר ניתנו בסמוך מאוד למועד הבחירות, שלא כדין ומתוך מטרה אחת - לגייס תמיכה מקרב קהילת ויז'ניץ ולהטות בכך את הבחירות", ציין.

לדברי חזן, מייד לאחר קבלת טובות ההנאה הללו פרסם האדמו"ר מויז'ניץ הודעת תמיכה במועמדות ישראל פרוש באלעד. "מורת הרוח הקשה מפרוש נעלמה כלא היתה, והוחלפה בהוראה גורפת בקרב חסידי ויז'ניץ באלעד להצביע לטובת ראש העיר המכהן. אותו ראש עיר אשר רק זמן קצר לפני כן היה 'סדין אדום'. יש כאן עדות יוצאת דופן לשינוי עמדה מן הקצה אל הקצה בשל שורה של מעשי אתנן המסתכמים במיליונים", כתב בערעור.

מבנים לקהילת צאנז על חשבון העירייה

חסידות ויז'ניץ אינה החסידות היחידה שקיבלה סיוע והקצאות מפרוש. לטענת חזן, גם חסידות צאנז קיבלה בסוף יולי 2018 מבנים יבילים לטובת הקמת ישיבה חסידית. הקבלן שלומי נאות, שמועסק על-ידי עיריית אלעד,אף צולם בעת הנחת המבנים. המבנים הוצבו מבלי שניתן להם היתר בנייה, ומבלי שניתנה הקצאה כדין וכשכל העבודות להנחת המבנים נעשו על חשבון העירייה.

חזן ציין כי מספר 3 ברשימתו של ראש עיריית אלעד, רשימת אגודת ישראל, הוא הרב פנחס גרוס המייצג את חסידות צאנז.

זמן קצר לאחר הנחת המבנים הודיע האדמו"ר מצאנז, הרב צבי אלימלך הלברשטאם, על תמיכתו במועמדות פרוש בבחירות.

הקצאה לקהילת 'יחד' של פורשי ש"ס

בערעור נטען כי ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, העניק הקצאת מקרקעין לקהילת יחד, המקבצת את פורשי ש"ס בעיר ואשר מאגדת כרבע מקולות הבוחרים הספרדיים. ב-2 באוגוסט ניתנה לעמותה ששייכת לקהילה לבניית ישיבה קטנה ברחוב שמעון הצדיק באלעד.

בתחילת אוקטובר 2018 הודיע הרב מאזוז, המנהיג רוחנית את הקהילה, על תמיכתו בפרוש לראשות העיר אלעד.

"מדובר בהקצאה אשר לאחריה מורה המנהיג הרוחני של הקהילה על תמיכה בישראל פרוש, והכל בסמוך למועד הבחירות. המערער יטען כי מדובר בהתנהלות מקוממת של העירייה וראש העיר וניצול כוחה ומשאביה של העירייה בסמוך מאוד לבחירות", לשון הערעור.

מבנים לפלג הירושלמי על אדמת מדינה

בערעור נטען כי לאחר שעיריית אלעד הפיקה יחד עם משטרת ישראל יום חשיפה לפעילות המשטרה, נוצר קרע עמוק בין ראש העירייה פרוש לבין שני פלגים אנטי-ציוניים בעיר - האוכלוסייה המזוהה עם העדה החרדית ועם אנשי הפלג הירושלמי.

במסגרת זו, התעלם מהצבת מבנים לא חוקיים ללא הקצאה ועל שטח שבבעלות מינהל מקרקעי ישראל לטובת הפלג הירושלמי. המבנים הוצבו ב-13 באוגוסט 2018 ויום לאחר מכן כבר נשלחה הודעה לעירייה בדבר המעשה הלא חוקי.

ב-20 באוגוסט 2018 הוציאה רשות מקרקעי ישראל צו לסילוק מיידי של הפולשים, אך עיריית אלעד נמנעה מלעשות דבר. זמן קצר לאחר הצבת המבנים הודיעו רבני הפלג הירושלמי לשומעי לקחם שעליהם להצביע בבחירות לטובת ישראל פרוש.

עבודות ללא היתר בחסידות סלונים

חסידות נוספת שקיבלה, לטענת המערער, הטבות מראש עיריית אלעד היא חסידות סלונים. לדבריו, קיבלה החסידות שטח ברחוב שמעון הצדיק ומבצעת בו עבודות ללא היתר בנייה וללא הקצאה כדין.

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, אף הופיע בטקס הנחת אבן פינה שהתקיים במקום ב-7 באוקטובר 2018, כשבועיים וחצי לפני הבחירות. עובר לקבלת ההטבה הודיע האדמו"ר מסלונים, הרב שמואל ברזובסקי, על תמיכתו במועמדות פרוש.

מוסדות הרב שטיין בפארק ארכיאולוגי

עיריית אלעד קידמה גם את ענייניה של עמותת מוסדות 'חינוך אלעד' של הרב שטיין תוך הצבת מבנים ללא הייתה בניה בשטח אתר עתיקות מוכרז. זאת, על-אף שהוצאו צווי הפסקת עבודה מטעם רשות העתיקות. מכתבים שנשלחו על-ידי תושבי אלעד לעירייה לא קיבלו מענה.

לטענת המערער, ההתנהלות הזאת של העירייה נעשתה לצורך רתימת הרב שטיין ומוסדות החינוך הגדולים שלו לטובת הבחירות המוניציפליות. בין היתר העלימה העירייה עיניה מבניית אולם אירועים ללא היתר בנייה.

יתרה מזאת, עיריית אלעד החלה באמצע אוגוסט לקדם את עמותת רמת דוד לחינוך מיוחד הקשורה גם היא לרב שטיין. בנייה של העמותה הזאת נעצרה רק בחודש האחרון לאחר שבית המשפט עצר את העבודות וקבע בפסק דינו שמדובר בעבודות בניה שנעשו שלא כדין.

מספר 4 ברשימה פלש לספריה העירונית

אברהם חזן טוען בערעורו עוד כי עיריית אלעד בראשות פרוש מנצחת גם על פלישת חסידות חב"ד למבנה הספריה העירונית תוך הפיכתו לבית כנסץ. זאת, באמצעות אורן משה מזרחי, חסיד חב"ד ומספר 4 ברשימתו של פרוש בבחירות. כל זאת, ללא היתר וללא הקצאה.

הפלישה לספריה בוצעה בתחילת אוקטובר 2018. "לצורך הפלישה עושים הפולשים שימוש בתשתיות העירייה ובכלל זה בתשתיות המים, החשמל, מיזוג אוויר וכו'. אחד המנצחים על הפלישה לטובת חב"ד הוא לא אחר מאשר אורן משה מזרחי - נציג חב"ד ברשימתו של פרוש למועצת העיר. גם בעניין זה מתעלמת עיריית חב"ד לחלוטין מן הפלישה ואיננה עושה דבר. ותמיכת חסידי חב"ד בבחירות - מובטחת", לשון הערעור.

מבנים לקהילת המרא דאתרא

עיריית אלעד הציבה מבנים ללא היתר לטובת קהילתו של רב העיר אלעד, הרב שלמה זלמן גרוסמן.

"לרב העיר השפעה משמעותית ומכבידה בעיר אשר תחת הנהגתו הרבנית. העותר יטען כי עובר למועד תהליך הבחירות, הוצבו בהליך בזק מבנים יבילים ללא היתר בנייה עבור קהילתו וזאת על-מנת לעודד את רב העיר להביע תמיכה פומבית בראש העיר המכהן", כתב חזן בערעור.

חזן הדגיש כי הוא אינו טוען כי נתקיים יסוד נפשי של "מקבל שוחד" אצל רב העיר חלילה, אלא שהתקיים יסוד עובדתי של מתן שוחד, ולכל הפחות – "שלח לחמך" אצל ראש העיר המכהן והכל במטרה להטות את תוצאות הבחירות באופן לא חוקי ופסול תוך שימוש במשאבי העירייה לצורך קידום בחירתו שוב לראשות העיר.

תאריך:  25/11/2018   |   עודכן:  25/11/2018
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ראש עיריית אלעד שיחד את החסידויות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן יוסף
26/11/18 13:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר העיר
בכל שנה, סמוך ליום העצמאות, נזכרים כלי התקשורת לעסוק בעלות חגיגות יום העצמאות ובעול הכבד שהן מטילות על הקופה של הרשות המקומית. חצי שנה לפני יום העצמאות פרסם ראש העירייה הנבחר של רמת גן, כרמל שאמה הכהן, סקר פייסבוק לתושבי עירו ובו ביקש לקבל את חוות דעתם על האופי הרצוי של החגיגות.
23/11/2018  |  איציק וולף  |   כתבות
ראש מועצת בית אריה-עופרים, יהודה אלבוים, נכנס לתפקידו בשבועות האחרונים לאחר שניצח את ראש המועצה הקודם, אבי נעים. זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו יצאו אנשי הגינון של המועצה וכרתו כמה עצים באחד מרחובות היישוב עופרים. זאת, מבלי שהתקבלו לכך אישורים כנדרש.
19/11/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
מהנדס עיריית תל אביב, עודד גבולי, יפרוש בעוד כ-5 חודשים, סמוך ליום הולדתו ה-65, שיחול באפריל הקרוב. גבולי הגיש בסוף השבוע (יום ה', 15.11.18) מכתב התפטרות לראש העיר רון חולדאי, עדיין לא נקבע ממלא מקומו.
19/11/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות
חברת הגיחון - ספקית המים בירושלים, מבשרת ציון ואבו גוש - תובעת 19 מיליון שקל מעיריית ירושלים, בטענה להפרת הסכם הניזוק ביניהן מדצמבר 2015.
19/11/2018  |  יצחק דנון  |   חדשות
הסכמים שנחתמו בין דובי כהן, המתמודד על ראשות עיריית אילת בסיבוב השני המתקיים היום, ובין ראשי סיעות שהתמודדו בסיבוב הראשון של הבחירות, מעלים חשדות חמורים ליחסי שוחד ולשוחד בחירות. כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי News1.
13/11/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אחרי 165 ימים, ש-134 יהודים נמצאים במחשכי גיא ההריגה העזתי חשופים לאימת המוות, האמירה ממסכת סנהדרין היא זו שחייבת להנחות את המשלחת שיצאה לקטר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il