|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

שאול אלוביץ' טוען:

נתניהו ביקש לפרסם כתבה נגד גילת בנט

גרסת שאול אלוביץ' בתיק 4000 נחשפה והובילה לסערה במערכת הפוליטית בעקבות הדרישה של נתניהו לתקוף את רעייתו של בנט, שהגיב: "מעשה נבזי ופחדני" יאיר נתניהו ענה: "עשית את זה מיליון פעם לאימא שלי"
05/12/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   פרשת נתניהו-בזק   |   תגובות
גילת ונפתלי בנט

שאול אלוביץ [צילום: פלאש 90]

אילן ישועה [צילום: יח"צ]

יאיר נתניהו [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

גרסתו של איש העסקים שאול אלוביץ' שחשוד במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000 (בזק-וואלה) הובאה (יום ד', 5.1.18) בחברת החדשות, על סמך שיחות של עמית סגל עם מקורביו ומסמכים. גרסתו כוללת סיפורים מאחורי הקלעים על הקשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסיבות לתכתיבים באתר וואלה שבבעלותו והצעות המשטרה להפוך לעד מדינה.

"הקשר של אלוביץ' ונתניהו החל לפני 20 שנה, כששאול תרם למיזם 'מחשב לכל ילד', אבל בהדרגה הקשר התרופף", סיפרו המקורבים. "כשאבא של שרה נפטר הם באו לנחם. שרה וביבי אמרו: 'אולי תקפצו פעם'. הארוחה התעכבה ונקבעה לסוף 2012. שניהם התלוננו בה ששופכים את דמם בתקשורת. נתניהו שאל את שאול: 'אתה שונא אותי?'. שאול אמר 'חלילה'. ביבי שאל: 'אתה שמאלן?'. שאול אמר שלא. אז נתניהו אמר: 'אז למה וואלה שונא אותי? אתם הרבה יותר גרועים מ-ynet'".

עוד אמרו המקורבים: "האמת היא שהסיקור בוואלה היה עוין לנתניהו. המנכ"ל אילן ישועה אמר שהוא רוצה להיות האתר המוביל בארץ. אז שאול אמר לו: 'בשביל זה צריך להיות במרכז, לא בקצה השמאל'. שאול הוא מרכז-ימין. עצבן אותו שוואלה מדווחים על פיגוע דריסה כאילו זו תאונה. נתניהו היה מתקשר לשאול להתלונן על כתבות. שאול עסוק, הוא בכלל לא נכנס לוואלה. אז הוא הציע שהדובר של ביבי ידבר ישירות עם אילן או העורך. יש אתר שנכנס כל היום בראש הממשלה, שהוא גם שר התקשורת וימני. מה למען השם פסול בזה שהבעלים יבקש למתן את הביקורת על איש שהוא גם חבר שלו וגם רגולטור?".

לדברי המקורבים, לנתניהו היו גם בקשות חריגות לאורך השנים, ובהן בקשה לפרסם כתבה מכפישה נגד אשתו של שר החינוך נפתלי בנט באתר וואלה. "אלוביץ' עזר לביבי רק כשחשב שהוא צודק", הם סיפרו. "למשל, יום אחד נתניהו ביקש ממנו לפרסם כתבה שגילת, אשתו של נפתלי בנט, הייתה שפית במסעדות לא כשרות. הם לא הסכימו לפרסם דבר כזה".

ה"דוב", ה"עצם" ו"הפרימדונה"

בתיק בזק-וואלה יש אומנם שני עדי מדינה אבל איש המפתח, איש ההקלטות והמסרונים, הוא מנכ"ל וואלה אילן ישועה. למקורבי אלוביץ' יש גרסה אחרת לגמרי של היחסים בין הבעלים למנכ"ל. "רק לאחרונה נודע לנו שישועה היה מסתובב ואומר שביבי הוא אסון וצריך להפיל אותו לפני שיחריב את המדינה", הם סיפרו. "בזמן שהוא קיבל בונוס ושכר בעשרות מיליונים הוא עשה על כולם מניפולציות. למשל, טוענים כל הזמן ששאול לחץ לפטר את העורך אבירם אלעד לבקשת ביבי".

לפי גרסת אלוביץ', האמת הפוכה וישועה הציע לאלוביץ' לפטר את אלעד וקיבל סירוב. "אילן פשוט דיבר כל הזמן למכשיר ההקלטה כדי להפיל אותם", טענו המקורבים. "ישועה סיפר לעיתונאים שאלוביץ' לוחץ לטובת ביבי ומול אלוביץ' הוא לכלך על העיתונאים ואמר שהם חבורת שמאלנים. לאחד מהם קרא 'הדוב', לשני 'העצם', לשלישי 'פרימדונה'. ככה הוא היה מתרץ למה הוא לא תיקן סיקור לא הוגן באתר".

לגבי המסרונים שהיה מחליף עם ישועה, שהפכו לראייה משמעותית נגד אלוביץ', אמרו המקורבים: "לפעמים לקח שלושה ימים עד שהיה טורח לשנות משהו. אז שאול ניסה ליצור אצלו תחושת דחיפות - למשל להגיד לו דברים כמו 'ביבי חבר שלי' ו-'זה בנפשי'. כשגם זה לא עבד שאול אמר לו: 'אל תשכח שהוא (נתניהו) הרגולטור'. אחרת כלום לא היה זז".

המקורבים הוסיפו: "אלוביץ' סיפר שביבי ממש לא היה היחיד שפנה. למשל, סילבן (שלום). למשל, כשאלדד יניב פרסם טורים באתר היו הרבה פוליטיקאים. למשל, פואד (בנימין בן-אליעזר ז"ל) או איווט (ח"כ אביגדור ליברמן), שהתלוננו והופנו לאילן. בין אלה שפנו היו גם כאלה שמצייצים עכשיו בזעזוע נגד אלוביץ'. אל דאגה, גם הם עוד ייחשפו".

"לא היה שיבוש כי החקירה נפתחה רק שנה אחרי"

המשטרה חושדת שהלחצים מבלפור נקטעו עם פרוץ פרשות נתניהו. הגרסה של מקורבי אלוביץ' מספקת סיפור אחר שמתחיל בפלורידה. "אחד בספטמבר 2016 היה אחד הימים הכי נוראיים בחיים של שאול", סיפרו המקורבים. "הלווין 'עמוס 6' התפוצץ על כן השיגור. למישהו מכם התפוצצו פעם מאתיים מיליון דולר בשידור חי? הוא היה מדוכא. אחרי כמה שעות טלפון מביבי. שאול חשב, 'הוא בטח מתקשר לנחם אותי'. ואז ביבי אומר לו: 'שמע, יש משהו שכתבו בוואלה, תתקן'. שם שאול החליט שמספיק ודי".

המקורבים סיפרו גם על פגישה לילית עם יועץ התקשורת לשעבר של הזוג נתניהו, עד המדינה ניר חפץ, עם אלוביץ' רגע לפני התפוצצות הפרשה. "בסוף דצמבר 2016 התחילו לרוץ שמועות על תיק 2000, לא ידעו מי ומה", אמרו המקורבים. "ערב אחד מגיע אליהם ניר חפץ הביתה, כולו היסטרי. עכשיו, חפץ עצמו אמר שביבי ושרה היו הורגים אותו לו ידעו שהוא שם. חפץ אמר שהוא בבלפור והזוג הסתגר בחדר לנחש מה הפרשה, והוא, ניר, חושב שזה סיפור וואלה. הוא ביקש למחוק את כל התיעוד של השיחות. אבל הם לא מחקו כלום. שיבוש חקירה? אין שיבוש כי נתניהו לא ידע ואין חקירה כי היא נפתחה רק שנה אחרי".

לב הפרשה הוא בצד הכלכלי שלה. האם לנתניהו ואלוביץ' הייתה עסקה אפלה - סיקור תמורת הטבות ענק של מיליארד שקל? "אומרים בכל מקום: 'ביבי סידר לאלוביץ' מיליארד שקל'. הפוך. יורוקום של אלוביץ' הלוותה ל'יס' 1.65 מיליארד שקל", סיפרו המקורבים. "אחרי שנים יס נמכרה בכמעט מיליארד שקל פחות. ההליך שהוביל לזה אומנם היה טעון חתימה של נתניהו, אבל הוא התחיל הרבה לפני שביבי היה השר ונגמר אחריו. זה גם התחיל שנים לפני שנתניהו ביקש תיקונים בוואלה ואפילו לפני שאלוביץ' קנה את בזק".

המקורבים הוסיפו: "זה תהליך שעבר את כל הערכאות ואת כל הרגולטורים שתומכים במהלך עד היום. המשטרה אמרה לשופט שנתניהו חתם ביום האחרון שאחריו אלוביץ' היה מאבד הכול. שטויות. הרי לבורסה נמסר בזמן אמת שיש אפשרות לעוד חצי שנה הארכה. אם ביבי לא היה חותם, מקסימום יורוקום הייתה נשארת עם המניות של יס ועוד הרבה כסף שהיה אמור לחזור אליה. תגידו, אם הייתה באמת עסקת שוחד עם ראש ממשלת ישראל, זה לא משונה שצוותים שלמים של בזק ויורוקום היו צריכים לעבוד במקביל שנים מול כל רגולטור זניח כדי לקדם את העסקה?.

"המשטרה רוצה שאהיה עד מדינה? שתאשר לי לשקר"

"'האקדח המעשן' של המשטרה הוא פגישה מסתורית אצל נתניהו בבלפור שנועדה כאילו לקדם את העסקה. הנה האמת - הפגישה הזו הייתה חודשים אחרי שנתניהו כבר חתם. אלוביץ' נפש באיטליה ופילבר כתב לו בוואטסאפ ש-92% מהמאמרים בוואלה הם נגד נתניהו. הוא אמר לאלוביץ' 'ביבי רוצה לדבר על זה כשתחזור'. כשאלוביץ' נחת הוא נסע לבלפור. ביבי בדיוק היה בפגישה רבת משתתפים אז אלוביץ' חיכה בפטיו שתסתיים. ביבי יוצא, רואה שאלוביץ' שם והולך להביא לו את הקלסר עם המאמרים. מרוב שהפגישה הייתה סודית ופלילית אלוביץ' דיווח עליה מיוזמתו".

כשתיק בזק ברשות לניירות הערך הפך לתיק 4000, במשטרה פתאום אלוביץ' כבר איננו החשוד מספר אחת, אלא מספר שתיים. לטענת המקורבים, הלחץ עליו הופעל בכל מיני דרכים. "אלוביץ' ביקש לפדות ביטוח מנהלים שהיה מאפשר לו להתקיים, אבל הפרקליטה הסכימה לתת רק שכר מינימום ואחרי ביקורת מהשופטת הסכימה ל-8,000 שקל בחודש בתמורה לתצהיר מפורט על ההוצאות החודשיות", סיפרו המקורבים. "שאול אמר לשופטת שבגילו הוא לא ידווח על כל בקבוק חלב שהוא קונה. הם מסתובבים בלי כסף, מתקיימים מהלוואות של חברים ומשפחה.

"שאול אומר 'עוד לא הואשמנו בכלום אבל כבר נהרסו לנו החיים. ברור למה הם עושים את זה ואת מי הם מחפשים'. המעצר והיחס לאיריס נועדו לשבור אותו. 17 יום במעצר אבל הוא לא נכנע. לקראת הסוף הוא חטף חום וצמרמורות. השופט שחרר אותו ואז המשטרה עשתה עוד תרגיל ובדרך הביתה זימנה אותו לעוד חקירה. הוא התעלף בחנייה של להב 433 ורק אז הם נבהלו ושחררו אותו".

בהמשך המקורבים סיפרו כיצד המשטרה ביקשה מאלוביץ' להפוך לעד מדינה. "מרגע שנתניהו הפך החשוד העיקרי, במשטרה העבירו את המסר: 'תהיה עד מדינה, תן את הראש של ביבי ותחסוך לך את הסבל והמשפט'", תיארו המקורבים. "החברים והמשפחה אמרו לשאול: 'אם עשית משהו תגיד ותגמרו עם זה. נגבה אותך'. הוא אמר לנו: 'אני לא יכול להמציא משהו שלא היה. אם המשטרה רוצה שאהיה עד מדינה - שתיתן לי אישור לשקר ואגיד מה שהם רוצים'".

בנט לנתניהו: "תתנצל בפני אשתי"

שר החינוך נפתלי בנט מסר בתגובה: "צר לי עליך, מר נתניהו. טרחת אישית להתקשר לבעלי 'וואלה' כדי לפגוע באשתי. זהו מעשה נבזי ופחדני. תתבייש לך. התחתנתי עם גילת, אישה מופלאה, ישראלית מבית חילוני וערכי, ויחד הקמנו בית ציוני דתי נפלא. משפחתי היא גאוות חיי. אל תתנצל בפניי; אני לא מעוניין. תתנצל בפני אשתי".

יאיר נתניהו בתגובה: ״נו ואתה עשית את זה מיליון פעמים כנגד אימא שלי עם נוני מוזס ועם כל עורך של כלי תקשורת אפשרי במדינה. נו ו?״

בליכוד לא הכחישו את המיוחס לנתניהו, והפנו אצבע מאשימה לבנט: "אין גבול לצביעות של בנט, הוא זה שצריך להתנצל. עיתונאים רבים יודעים שמן הרגע שעזב את לשכת נתניהו, בנט לא הפסיק לתדרך נגד שרה נתניהו ולהשמיץ אותה בכל הזדמנות. מי שיש לו חמאה על הראש, שלא יצא לשמש".

מקורבי מנכ"ל וואלה אילן ישועה מסרו בתגובה: "מי שדיבר נגד נתניהו היה דווקא אלוביץ'. ישועה הצטיין בתפקידו והניב רווחים גדולים לחברה, והוא אינו חב את תפקידו לאלוביץ'. אכן, ישועה נאלץ לעשות מניפולציות כדי להתמודד עם הלחץ הלא לגיטימי להשפיע על האתר. עם זאת, הוא מעולם לא קרא לפיטורי עורך האתר אבירם אלעד. הוא מעולם לא ניסה להפיל איש בפח, והדבר יתברר כשיתגלו נסיבות ההקלטה. לא הוא, אלא משפחת אלוביץ' המציאו את הכינויים לעיתונאים. רק אלוביץ' הוא האחראי למה שהתרחש".

בלשכת נתניהו סירבו להגיב.

תאריך:  05/12/2018   |   עודכן:  05/12/2018
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו ביקש לפרסם כתבה נגד גילת בנט
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יעקב יעקב
5/12/18 23:11
 
אלטע קאקער
5/12/18 23:58
 
נתניהו מגה חשוד.
6/12/18 08:21
2
אמיץ
5/12/18 23:11
3
קורןנאוה טבריה
6/12/18 06:53
4
ש"ח לא נתן תשובות
6/12/18 07:08
5
ארי כספי
6/12/18 07:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת נתניהו-בזק
כמי שמייצג נאשמים בדין הפלילי, רציתי לשתף את הציבור בקמצוץ מכלל המשתנים אשר מונחים על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
04/12/2018  |  עו"ד עופר רשו  |   מאמרים
כאשר התורה מצווה לעזור לעני, היא אומרת: "כי פתוח תפתח את ידך לו, והעבט תעביטנו [תלווה לו] די מחסורו אשר יחסר לו". חז"ל שמו לב לשלוש המילים האחרונות ופירשו: "אפילו סוס ואפילו עבד. ומעשה בהלל הזקן שנתן לעני בן טובים סוס שהיה מתעמל בו ועבד אחד שהוא משמשו. שוב מעשה בגליל העליון, שהיו מעלים לאדם ליטרא בשר של ציפור בכל יום" (ספרי, דברים ט"ו).
03/12/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
הבה נניח בצד את הקריאות הפבלוביות מימין ("מלך ישראל") ומשמאל ("המושחת מבלפור") ונדון לגופה בשאלה: האם בנימין נתניהו יכול להמשיך בתפקידו כראש הממשלה? את התשובה לכך יש לחלק בין המישור המשפטי לבין המישור המעשי.
03/12/2018  |  איתמר לוין  |   מאמרים
1. מה משותף לתיק 1000 (ארנון מילצ'ן), לתיק 2000 (נוני מוזס) ולתיק 4000 (בזק)? הרצון הבלתי-נלאה של בנימין נתניהו לזכות בתקשורת חיובית או לכל הפחות בתקשורת ניטראלית. מילצ'ן הוא מבעלי ערוץ 10; מוזס הוא בעלי ידיעות אחרונות; בזק היא הבעלים של וואלה. נתניהו התעקש להחזיק בתיק התקשורת בשנים 2017-2014 - ראש הממשלה הראשון ששמר לעצמו את התיק הזה - והיה ממשיך להחזיק בו אלמלא התערבותו של בג"ץ. זה מלמד שבעיניו התיק הזה חשוב לא פחות מאשר תיקי החוץ והביטחון, בהם הוא מחזיק כיום.
02/12/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
הנה אני אומר את הדברים במפורש: יש הבדל של ממש, חד-משמעי, בין הפגישות של יאיר לפיד עם מו"ל ידיעות אחרונות לבין המפגשים של ראש הממשלה עם אותו אדם. הראשונות, נעשו במחשכים, בתכיפות רבה, בימי ששי בבוקר, הרחק מן העין הציבורית, בדירת מסתור, תוך מחיקת עצם קיום הפגישות מיומן הפגישות של שר האוצר, בעוד שמפגשיו של בנימין נתניהו נעשו בגלוי.
02/12/2018  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il