מאות נהגי אוטובוסים המאוגדים על-ידי ארגון נהגי האוטובוסים בישראל וההסתדרות הלאומית יצאו (יום ב', 17.12.18) בשיירת מחאה גדולה ממודיעין לכנסת. כ-40 אוטובוסים נסעו בשיירה איטית לכיוון הכנסת בעקבות גל האלימות נגדם שצף, ששיאו בתקיפתו של נהג ערבי בנמודיעים עילית ובפציעתו באורח קשה.
במחאה השתתפו 25 אוטובוסים של
חברת קווים ו-20 אוטובוסים של אפיקים.
על-פי נתוני ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, המאגד את רוב נהגי האוטובוס, מעל ל-50 אירועי אלימות מדווחים לארגון מדי חודש. בפועל, מספרים בארגון כי מדובר במספר גבוה הרבה יותר, שכן רבים מנהגי האוטובוסים כלל אינם מדווחים על אירועי האלימות נגדם.
בהפגנה נשאו הנהגים שלטים: "די לאלימות נגד הנהגים" וכן "דם הנהגים אינו הפקר", ועל האוטובוסים נתלו שלטים בהם הזהירו כי מדובר בסכנה לחיי הנוסעים באוטובוס.
נידאל פקי, נהג חברת קווים שהותקף, מאמר במפגן המחאה: "נראה שמישהו בממשלה שכח שגם אנחנו בני אדם. הגיע הזמן לתוכנית ממשלתית שתסדיר את מעמד הנהג ותדאג שנוכל לחזור בשלום למשפחות שלנו".
שלומי מזרחי, נהג בחברת אפיקים, אמר: "לא רחוק היום בו נהגי אוטובוסים יירצחו על-ידי אזרחים. אנחנו רק רוצים להתפרנס בכבוד ולא נותנים לנו לעשות זאת. נהג לא יכול להיות גם מוביל דרך, גם מי שמגן על הנוסעים וגם להתמודד עם כל המשוגעים שעולים לאוטובוסים. בסופו של יום, חייהם של 50 נוסעים בסכנה. מחאה זו נועדה כדי לעורר את הממשלה לפעול בנושא בטרם יהיה מאוחר".
יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, ישראל גנון אמר: "נראה כי מדי כמה חודשים אנחנו צריכים לצאת למחאה משמעותית, כדי לקבל תנאי הגנה בסיסיים שישמרו על החיים שלנו. הגיע הזמן שציבור הנהגים יהפוך לעובדי ציבור, ומשכך יזכו למעמד ראוי שיגן עליהם מפני מקרי אלימות ששבים ועולים כל העת. לא יעלה על הדעת, שעשרות אלפי הנהגים בישראל יהיו שק חבטות של אזרחי ישראל. אדוני, שר התחבורה, באנו לפה היום ליד הכנסת כדי להזכיר לך שאתה צריך להגן גם עלינו. אם לא יינקטו צעדים ממשיים - נשבית את התחבורה הציבורית כולה".
איתמר שרוני, סמנכ״ל אגף הגיוס בהסתדרות הלאומית שמלווה את ארגון הנהגים: ״אנו עדים בישראל לתופעה מטרידה ומסוכנת. נהגי אוטובוסים מותקפים באלימות קשה מצד בודדים מקרב ציבור הנוסעים. אסור לשתוק. הגשנו לשר התחבורה תוכנית פעולה להגנה על הנהגים חשוב להבהיר, הנהג הוא עובד ציבור וצריך לקבל את היחס בהתאם. ההסתדרות הלאומית בשיתוף ארגון הנהגים, מובילה מאבק עיקש וצודק להפיכתו של הנהג לעובד ציבור, להגדרת תפקיד מקצועי ופעולות רבות ליצירת מרחב וסביבת עבודה הולמים לנהגים. אסור למשטרת ישראל להשקיף מהצד״.