חברת יפה נוף החלה להציב את העמודים הראשונים של הרכבל, המוקם בימים אלה בחיפה, שישמש לראשונה בישראל, כאמצעי תחבורה ציבורית נוסף לצד האוטובוסים, הרכבת והמטרונית. הרכבל, שזכה לשם "רכבלית", יחבר את המרכז התחבורתי הגדול בחיפה, מרכזית המפרץ, עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה.
אורך תוואי הרכבל הוא 4.4 קילומטרים, ויכלול שש תחנות, מהן שלוש תחנות נוסעים שישמשו את הציבור, במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, ושלוש תחנות תפעוליות בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון. הרכבלית צפויה להיחנך באמצע השנה הבאה (2020).
במסגרת העבודות שמבצע
משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף, יוצבו לאורך התוואי 36 עמודי פלדה, שיורכבו על בסיסי בטון תת-קרקעיים. גובה העמודים נע בין 4 ל-30 מטרים בהתאם לטופוגרפיה ולסביבה. הפרש הגובה בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה הוא כ-460 מטרים.
הרכבלית, שתהווה חלק ממערך התחבורה הציבורית בחיפה, תשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. היא מבקשת להקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם וכן על גודש התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל.
לאורך הציר ינועו קרוניות בנות 10 נוסעים, כאשר מכל תחנה תצא קרונית בכל 15 שניות. משך הנסיעה במסלול ממרכזית המפרץ לטכניון הינו כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. הקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות. מערכת הרכבל תופעל באמצעות 76 קרוניות, שיסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית.
מנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן ציין כי במהלך תקופת העבודות שתימשך כשנתיים בלבד, לא צפויה הפרעה לשגרת החיים של התושבים בתוואי ההקמה. זאת, בשל בנייה לגובה כאשר הפרעות לתנועה או שינויים בהסדרי התנועה ילוו בעידכונים מראש.